2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:22

Wat onwijs knap Jorika!

En fijn Tortilla, eind is in zicht dus :)

Hier gaat het nog wat minder, ik had gisteren echt een slechte dag. Ik was alleen thuis met eten en heb dan nooit zin om te koken dus pizza besteld :o in het begin dacht ik: mmmm genieten dit. Maar daarna voelde ik me zo vol gevreten en had achteraf liever een lekker soepje met rauwkost gehad. Wel trots op mijzelf dat mijn mindset gaat veranderen, dan wordt het minder moeilijk om gezond te eten. Vroeger had ik het liefst de volgende dag weer een pizza besteld :=

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:25

Linde, zo herkenbaar :=

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:34

Lastig he }> waarom is al dat lekkere eten ook super ongezond.

Ook zo oneerlijk dat sommigen alles eten wat los en vast zit en geen greintje vet hebben. Helaas ben ik stevig gebouwd en is het echt een gevecht om kilo's kwijt te raken. Ze zitten er sneller aan dan eraf _O-

Hoe doen jullie dat trouwens met vakanties? Ik kom standaard na een vakantie ongeveer 2 kilo aan en die gaan er gewoon niet af. Ik woog januari 2015 71 kg en nu eind 2018 87 -O- en steevast na elke vakantie aangekomen. Ik probeer altijd zo gezond mogelijk te eten en bijv. baantjes te trekken of een flinke wandeling te maken. Nu eet ik in de vakanties wel ongezonder natuurlijk, meer uit eten en je pakt toch sneller een chippie e.d. Maar je zou zeggen dat als je daarna weer in je gewone ritme komt, het vanzelf weer goedkomt

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:36

Einde helaas nog niet in zicht hoor Linde, uiteindelijke doel is toch zeker wel 70 of misschien nog wel lager. Maar voor nu lekker op weg :D
Wat fijn dat je merkt dat je mindset verandert! Ik moet zeggen dat ik dat hier ook wel begin te merken, maar dat ik soms toch echt een zwak houd voor eten waar ik eigenlijk af zou moeten blijven.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:39

jorika1986 schreef:
Hier komt het doel ook dichter en dichterbij.
Doel is 75 en ik zit op de 75,5.
Daarna gaat het doel weer een stukje naar beneden om het in hapklare brokjes, haalbaar te maken.
Totaal nu -41kg.
Van de week zal het even lastig zijn, omdat ik mijn verjaardag vier. Maar ga mijn best doen mij in te houden.
Mij wel voorgenomen te genieten van een gebakje! Gewoon omdat het een keer mag.

Wauw wat knap zeg! Hoelang ben je nu bezig :)? En afvallen lukt door gezond eten en bewegen?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:52

Mega knap Jorika!

Ik zat vanmorgen, na een cheat weekend, thank god weer op 74 kg. Redelijk teleurstellend dat ik zondag dus op 75.5 zat. Dus gelukkig nu er weer af! :):)

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:14

Ik heb trouwens de MFP app gedownload. Ik zat gisteren op 1166 calorieën volgens de app en 400 calorieën onder de richtlijn :wow: hoe dan? Ik lees juist dat je je niet aan de richtlijn moet houden omdat die te laag is

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:31

Ik weet niet hoe mfp werkt, ik gebruik lifesum.
Maar 1166 is toch veel te weinig?
Lifesum houdt mijn beweging bij elke dag.
Dan vul ik in wat ik eet maar de app trekt de kcal die ik verbrand er weer af.
En dan geeft hij ook aan dat ik te laag zit.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:34

Ik ben niet perse veel te dik, maar ik heb wel echt zo’n vetrolletje op mijn onderbuik liggen. Ik ben nu bezig met nog 5 kilo kwijt te raken, maar zal dat vetrolletje verdwijnen? Vet van mijn buik lijkt wel nooit weg te gaan..

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:38

@ClaudiaHS dat is het ook, en ik snap echt niet hoe dat het komt. Ik zal de app wel verkeerd gebruiken ofso? Ik heb gisteren op (even globaal): 3 boterhammen met mager beleg, banaan en sultana koekjes en 's avonds stoofpot met rundvlees en wat rijst. En dan kom ik daarop haha

@Unique6; bij mij hetzelfde, ik heb voorheen mijn buikspieren altijd getraind en vetrolletje was zo verdwenen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:41

Unique6 schreef:
Ik ben niet perse veel te dik, maar ik heb wel echt zo’n vetrolletje op mijn onderbuik liggen. Ik ben nu bezig met nog 5 kilo kwijt te raken, maar zal dat vetrolletje verdwijnen? Vet van mijn buik lijkt wel nooit weg te gaan..

Soms kunnen buikspieroefening ook helpen :).

Sinds ik dat doe merk ik dat mijn buik ook wat strakker wordt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:47

Linde99 schreef:
@ClaudiaHS dat is het ook, en ik snap echt niet hoe dat het komt. Ik zal de app wel verkeerd gebruiken ofso? Ik heb gisteren op (even globaal): 3 boterhammen met mager beleg, banaan en sultana koekjes en 's avonds stoofpot met rundvlees en wat rijst. En dan kom ik daarop haha

Wat bedoeld wordt met dat MFP laag kcal berekend is dat als jij je leeftijd, lengte, huidige gewicht etc. invult dat MFP dan een te laag kcal qua onderhoud/doel geeft. Maar deze kun je zelf gewoon instellen, net als je macro's.
Dus stel met een juiste berekening zou je 1800kcal moeten eten, dan kan het zijn dat MFP aangeeft met dezelfde gegevens dat je maar 1500kcal moet eten.

Verder, als jij al je eten gisteren gewoon hebt afgewogen (ook olie/boter/saus etc. waarin gebakken is) en de juiste hoeveelheid van wat je ervan hebt gegeten hebt ingevoerd dan klopt het qua productinformatie gewoon vaak wel.
Je kunt voor de zekerheid kijken of de voedingswaarden idd overeenkomen met de verpakking, kan wel eens verkeerd zijn ingevoerd (daarom staan er soms van 1 product verschillende waardes op).

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:30

Ik hou geen app bij eigenlijk. Puur gevoel, en dat gaat prima.

Vanmorgen 73,7 kg. Gelukkig met streng zijn op m'n voedingspatroon constant progressie.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:29

Ik doe het nu ook puur op gevoel eigenlijk. Heb het eerst twee keer wel met MFP geprobeerd, maar daar kreeg ik het van op mijn heupen en dan ging ik juist wel heel erg aan de snaai. En dan was mijn poging over en probeerde ik het na een maand volproppen weer opnieuw.. Beetje een cirkeltje.

Bibi wat ga je lekker!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:00

Wat gaan jullie allemaal goed! Respect hoor !

Ik zou er graag 10 kilo af willen hebben, maar dat gaat niet zo makkelijk haha.

Sporten gaat erg goed, nu ongeveer 3x per week bootcamp en dagelijks minstens 1 uur wandelen (vlot tempo). Het eten daarintegen :o ik snoep toch nog teveel tussendoor en vind het maar lastig om daar mee te stoppen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:43

Ja gaat heel goed! Nog 3.7 kilo dus. Maar vooral eigenlijk tot ik happy ben :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 04:45

Mjetterd schreef:
jorika1986 schreef:
Hier komt het doel ook dichter en dichterbij.
Doel is 75 en ik zit op de 75,5.
Daarna gaat het doel weer een stukje naar beneden om het in hapklare brokjes, haalbaar te maken.
Totaal nu -41kg.
Van de week zal het even lastig zijn, omdat ik mijn verjaardag vier. Maar ga mijn best doen mij in te houden.
Mij wel voorgenomen te genieten van een gebakje! Gewoon omdat het een keer mag.

Wauw wat knap zeg! Hoelang ben je nu bezig :)? En afvallen lukt door gezond eten en bewegen?

Ik ben begonnen Met een halfslachtige poging in Oktober 2016. Met de instellingen, Nou we gaan er wat aan doen en we zien wel wat er van komt... Want ik wil geen 120kg wegen, en die komt steeds dichterbij.
Dus ik kocht een stadsfiets om zo nu en dan de fiets te pakken ipv de auto.
Dat fietsen was eigenlijk zo 'leuk' dat ik ermee naar mijn werk reed zo nu en dan.

De kg gingen wel eraf maar langzaam, toch was dit bevredigd en wilde ik meer.
Dus in Maart 2017 kocht ik een racefiets en werd het serieus aanpakken.
Voedingspatroon om gegooid en gaan met die banaan!
Ik eet gezonder en zeg nee tegen extra's. Frisdrank uitgebannen. En snoep uitgedeeld met de Halloween om het daarna ook niet meer te kopen.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:07

Super knap Jorika!

Hier blijf ik een beetje hangen op ongeveer 74 kilo..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:14

_evelien_ schreef:
Super knap Jorika!

Hier blijf ik een beetje hangen op ongeveer 74 kilo..

Gewoon doorgaan! Ik ben een tijd blijven hangen op 78kg, en ineens schiet je weer door :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:17

Mijn doorgaan lijkt te worden beloond momenteel!! Hopelijk blijft het zakken :D
Ben blij dat dit me lukt, het is soms behoorlijk demotiverend. Voorheen was ik allang al weer volgas gaan eten..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:31

Knap hoor Jorika! Ik hoop over 2 jaar hetzelfde als jou te kunnen vertellen :)
Deze week 1,4 kilo afgevallen. 6,5 nu totaal *D.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:35

:wave:

Na een drukke periode hoop ik weer gezellig met jullie mee te kunnen praten.

Het afvallen gaat hier gestaag, maar wel met een dalende lijn gelukkig. Mijn coach heeft mijn calorie-inname iets verlaagd, kijken hoe het daarmee gaat. :)

Met jullie gaat het super zo te lezen, tof zeg!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:28

Wat zijn veel van jullie lekker op weg! Ga zo door!

Vandaag viel het een collega op dat ik wat kilo’s kwijt was geraakt. Ik zie het zelf nog niet zo (als ik in de spiegel kijk of op de weegschaal) maar het valt blijkbaar anderen wel op. We blijven dus lekker volhouden.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:08

Adamootje schreef:
Wat zijn veel van jullie lekker op weg! Ga zo door!

Vandaag viel het een collega op dat ik wat kilo’s kwijt was geraakt. Ik zie het zelf nog niet zo (als ik in de spiegel kijk of op de weegschaal) maar het valt blijkbaar anderen wel op. We blijven dus lekker volhouden.

Foto's maken voor jezelf. Elke maand ofzo. Dan ga je het ook zien! :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:14

En meten!
Buik, billen, benen en taille. Dat zegt vaak meer dan de weegschaal.