Fellow schreef:Hier is het ook nog heerlijk weer! Wel wat minder warm dan gister.
Voeding heb ik niet echt verstand van, sorry!
Ik heb ook nog een vraag. Beetje lastig uitleggen maar ik hoop dat jullie em begrijpen..![]()
Ik merk dat ik mn spieren veel harder voel werken wanneer ik meer herhalingen doe met weinig gewicht, ten opzichte minder herhalingen en zwaarder gewicht..
Bijvoorbeeld met hipthrust voel ik echt het echt specifiek mn bilspieren wanneer ik een kilo of 30 pak en dan zo'n 15 hh per set doe. Wanneer ik het dubbele aan gewicht doe lukt de oefening ook wel, maar ik voel het dan niet meer specifiek in de spieren die ik graag wil trainen.. Komt dat omdat ik dan aan het compenseren ben met andere spieren?
Ik krijg daardoor het gevoel dat ik mn glutes beter train als ik bijvoorbeeld 30 hip bridges zonder gewicht doe dan wanneer ik een paar hipthrusts doe met zware gewichten. Maar ik zie juist in de sportschool en op internet dat mensen wel graag snel naar zwaardere gewichten grijpen.
Waar doe ik dan goed aan? Zegt die spanning op je spieren wel echt iets over hoe goed je ze traint?
Als je zwaarder gewicht pakt, gaat dat dan ten koste van je techniek? Want als je techniek niet meer volledig correct is dan kan het inderdaad kloppen dat je het niet op de juiste plek voelt, omdat je dan bijvoorbeeld je kracht uit je benen of onderrug haalt bij deze oefening.

Wat je zou kunnen doen, is een gewicht nemen dat net zwaar genoeg is om bijvoorbeeld net 10 herhalingen mee te halen, en dan volledig op je techniek focussen. Voor mij werkt dat in elk geval wel goed.
Hoge herhalingen is natuurlijk prima, maar ik weet niet wat je doel is. Als je grotere spieren wilt hebben dan zul je progressieve overload moeten creëren.