Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:03

Fellow schreef:
Hier is het ook nog heerlijk weer! Wel wat minder warm dan gister. :D

Voeding heb ik niet echt verstand van, sorry!

Ik heb ook nog een vraag. Beetje lastig uitleggen maar ik hoop dat jullie em begrijpen.. :))
Ik merk dat ik mn spieren veel harder voel werken wanneer ik meer herhalingen doe met weinig gewicht, ten opzichte minder herhalingen en zwaarder gewicht..
Bijvoorbeeld met hipthrust voel ik echt het echt specifiek mn bilspieren wanneer ik een kilo of 30 pak en dan zo'n 15 hh per set doe. Wanneer ik het dubbele aan gewicht doe lukt de oefening ook wel, maar ik voel het dan niet meer specifiek in de spieren die ik graag wil trainen.. Komt dat omdat ik dan aan het compenseren ben met andere spieren?

Ik krijg daardoor het gevoel dat ik mn glutes beter train als ik bijvoorbeeld 30 hip bridges zonder gewicht doe dan wanneer ik een paar hipthrusts doe met zware gewichten. Maar ik zie juist in de sportschool en op internet dat mensen wel graag snel naar zwaardere gewichten grijpen.

Waar doe ik dan goed aan? Zegt die spanning op je spieren wel echt iets over hoe goed je ze traint?

Als je zwaarder gewicht pakt, gaat dat dan ten koste van je techniek? Want als je techniek niet meer volledig correct is dan kan het inderdaad kloppen dat je het niet op de juiste plek voelt, omdat je dan bijvoorbeeld je kracht uit je benen of onderrug haalt bij deze oefening. :)
Wat je zou kunnen doen, is een gewicht nemen dat net zwaar genoeg is om bijvoorbeeld net 10 herhalingen mee te halen, en dan volledig op je techniek focussen. Voor mij werkt dat in elk geval wel goed.
Hoge herhalingen is natuurlijk prima, maar ik weet niet wat je doel is. Als je grotere spieren wilt hebben dan zul je progressieve overload moeten creëren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:04

Maar spieren trainen gaat om overload toch? Of dat nou meer reps of hoger gewicht is?

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:12

Klopt.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:30

Ik probeer er inderdaad wel op te letten dat mn techniek altijd in orde blijft.. Als dat niet lukt dan doe ik sowieso een stapje terug. Heb meestal wel mensen die meekijken of het goed gaat, dus de techniek zelf zal denk ik niet het probleem zijn.

Ik vind het gewoon gek dat ik soms meer spanning in mn spieren voel wanneer ik juist lichtere gewichten pak. Dat klinkt wat tegenstrijdig ofzo..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:55

proven02 schreef:
Ik ben sinds vorige week bezig om in 8 weken droog te trainen met mijn vriend, hij heeft het gouddroog pakket van joel beukers gekocht, ik heb mijn eigen voedingsschema en trainingsschema gemaakt.
Nou is er in die week tijd bij mij helemaal niks veranderd (bij buik zelfde omvang en gewicht hetzelfde). Ik zit op 2000kcal per dag (Heb een goed schema voor mezelf gemaakt, beetje gespiekt bij het schema dat me vriend heeft maar dan iets aangepast zodat ik op 2000kcal kom, heb dus de hele week geen chips, koek, snoep, alcohol, helemaal niks gegeten) 5x per week naar de gym, 3 tot 4x per week paardrijden.
Mijn vriend is wel al 2cm kwijt in deze week en 1,5 kilo. Moet ik mijn kcal per dag toch wat verlagen misschien? Wij zijn overigens beide al redelijk slank maar niet strak of afgetraind omdat we van heeeel veel en heel lekker eten houden *\o/* (wel bedankt voor de snelle stofwisseling lichaam)

Wat zouden jullie doen? 2000 even blijven aanhouden kijken of er na een paar weken wel verschil komt of iets zakken met kcal? Ben bang als ik zak dat ik te weinig energie heb om het sporten vol te houden, maar ik wil wel resultaat zien als het toch 8 weken afzien is voor me (zonder chocola/wijn/chippies)

Ik kan jou natuurlijk niet vergelijken met mij. Maar ik ben ook aan het droog trainen. Al 6 weken lang ongeveer. Maar ik zit op 1500 kcal per dag. En ja de kilo's vliegen eraf :+. Ik ga wel omhoog binnenkort. maar het klinkt mij of 2000 veel is. Daarin tegen ben je wel weer actiever dan mij. Dus verbrand je ook meer. Wellicht eens een gulle middenweg proberen ?

Wat houd het gouddroog pakket precies in ?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:30

briitje schreef:
proven02 schreef:
Ik ben sinds vorige week bezig om in 8 weken droog te trainen met mijn vriend, hij heeft het gouddroog pakket van joel beukers gekocht, ik heb mijn eigen voedingsschema en trainingsschema gemaakt.
Nou is er in die week tijd bij mij helemaal niks veranderd (bij buik zelfde omvang en gewicht hetzelfde). Ik zit op 2000kcal per dag (Heb een goed schema voor mezelf gemaakt, beetje gespiekt bij het schema dat me vriend heeft maar dan iets aangepast zodat ik op 2000kcal kom, heb dus de hele week geen chips, koek, snoep, alcohol, helemaal niks gegeten) 5x per week naar de gym, 3 tot 4x per week paardrijden.
Mijn vriend is wel al 2cm kwijt in deze week en 1,5 kilo. Moet ik mijn kcal per dag toch wat verlagen misschien? Wij zijn overigens beide al redelijk slank maar niet strak of afgetraind omdat we van heeeel veel en heel lekker eten houden *\o/* (wel bedankt voor de snelle stofwisseling lichaam)

Wat zouden jullie doen? 2000 even blijven aanhouden kijken of er na een paar weken wel verschil komt of iets zakken met kcal? Ben bang als ik zak dat ik te weinig energie heb om het sporten vol te houden, maar ik wil wel resultaat zien als het toch 8 weken afzien is voor me (zonder chocola/wijn/chippies)

Ik kan jou natuurlijk niet vergelijken met mij. Maar ik ben ook aan het droog trainen. Al 6 weken lang ongeveer. Maar ik zit op 1500 kcal per dag. En ja de kilo's vliegen eraf :+. Ik ga wel omhoog binnenkort. maar het klinkt mij of 2000 veel is. Daarin tegen ben je wel weer actiever dan mij. Dus verbrand je ook meer. Wellicht eens een gulle middenweg proberen ?

Wat houd het gouddroog pakket precies in ?

Wauw wat knap al 6 weken! Hoe lang blijf je nog doorgaan? En komt het resultaat dat je voor ogen had al in zicht?
Ja dat is een goede dan hou ik even ertussenin aan tussen 1700 en 1800.
Dat is een challenge om in 8 weken droog te worden. Krijg je een voedingsschema, trainingsschema en je stuurt wekelijks je voortgang op met wat je bent afgevallen en hoe de week ging zodat de voedingsdeskundige je schema kan aanpassen mocht je te weinig kwijt raken of te veel. Daarnaast krijg je een heel pakket met vitamine pillen, eiwitpoeder, creatine en pre-workout. En aan het einde van de 8 weken kunnen er geloof ik 3 mensen een prijs winnen, degenen die het grootste resultaat hebben bereikt.
Ik vond het wat prijzig dus ik dacht ik maak mijn eigen schema's wel, maar mijn vriend heeft dit nodig voor de extra motivatie om het vol te houden. Is wel echt leuk er is ook een app waar dan je trainingsschema op staat met filmpjes hoe het moet en die gast schreeuwt er dan de hele tijd doorheen is wel echt motiverend :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:43

Ik mag zo om 16.00 uur weer. Vorige week niet geweest, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:08

Wat klinkt dat als een leuke challange. Wat kan je dan precies winnen ? Ik hou wel van competitie *\o/*. En zijn je tegenstanders dan wel gelijkwaardig? Ik ga het eens opzoeken. Of heb jij een website bij de hand ?
Anderzijds ik ben al 6 a 7 weken op weg :+.

Oorspronkelijk was de bedoeling 4/5 weken op 1500 kcal en dan omhoog naar 1700 kcal voor 2/3 weken en langzaam naar onderhoud toe werken, als ik tevreden zou zijn.
Het werpt zeker zijn vruchten af. Al 5.5 kilo kwijt en vooral op me buik steeds droger. De eerste 4 pack is in zicht :+. Niet perse nog een eind doel. Ik heb ook geen idee van percentages.

Waarop heb jij je schema's gebaseerd ? Welke macro's hou je aan ?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:35

Ik stuur je wel even een pb over die challenge!
Wat knap zeg zo lang op 1500 kcal ik vind het echt lastig om er ineens op te letten. Niet dat ik voorheen zo mega ongezond at, maar de traktaties op werk of eens een koekje tussendoor die mis ik wel echt. En met avondeten zoete aardappel ipv gebakken aardappels dat vult echt helemaal niet :(
Went dat trouwens na een aantal weken? Dat je wat minder honger krijgt?

Macro's hou ik koolhydraten 40%, Eiwit 35%, Vet 25% aan, wat hou jij aan?
Voedingsschema heb ik gelet op wat ik lekker vind, veel gegoogled en veel uitgetest op zo'n voedingsapp wat ik zoal kan eten op een dag om van alles genoeg binnen te krijgen. Trainingsschema is verschillend ik doe 1x per week mee met een bootcamp en die is elke week anders. Soms is dat een echte benentraining soms meer uithoudingsvermogen. Daar pas ik dan de rest van mijn week op aan.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:42

Mijn motivatie is echt om ALLES nauwkeurig in my fitness pal te registreren. Ik heb er enorm houvast aan. Honger, mwah. Meer als ik aan het werk ben (werk ook met eten, dus dat vind ik soms lastig). En eet veel snack tomaatjes.

Ik heb hierdoor inderdaad wel hekel aan verjaardagen of gezelschap gekregen :'). Komt allerlei lekkers tevoorschijn en dan is sterk blijven enorm lastig. Maar dat probeer ik dr dag erop te compenseren met mijn schema of meer trainen/cardio.
Ook al moet je jezelf af en toe wat lucht gunnen, voelt dat enorm als spijbelen :+.

Of het went ? Ja want het word een leefstijl en nee want ik ben gek op zoetigheid. Wat ik zeg, probeer dat in mijn schema te verwerken OF zorg voor eiwit snacks. Toch zoetigheid maar dan met veel eiwitten.

En ik eet veel magere yoghurt (met zoetsstof), optimel kwark, bloemkool rijst of juist weinig pasta/rijst en veel meer vlees in verhouding.
Dus als je gewone aardappels lekkerder vind, vooral doen! Maar doe dan wat minder. Anders wil ik je best wel helpen vergelijken met mijn schema hoor. Wie weet heb je al wat met tips van hierboven

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:50

Ik heb vroeger inderdaad ook veel bijgehouden in van die apps met calorieën. Ik zat elke dag op een restrictie van ongeveer 1700 kcal en ik merkte dat ik altijd super uitkwam, zelfs met relatief normaal avondeten. Het maakte me vooral bewust over welk eten nou 'goed' en 'slecht' was, al hou ik niet zo van die termen hihi. Ik vind dat als ik een keer lekkere dingen wil eten, dat dat mag en probeer mezelf ook niets te ontzeggen momenteel.

Momenteel hou ik nog niets bij qua eten, omdat ik me nu gewoon volledig wil focussen op het sporten en ik nu, zelf terwijl ik gewoon alles mag eten en niks qua calorieën bijhoud, ik duidelijk resultaat zie van mijn werk in de sportschool. Maar ik merk wel dat ik onbewust (of semi-bewust) gezondere keuzes maak, en bijvoorbeeld minder ongezonde snacks eet en nauwelijks meer frisdrank drink.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:24

Heerlijk voor het werk rug en biceps getraind. Ook heerlijk dat het smorgens nooit zo druk is *\o/* . Geeft weer een voldaan gevoel

Als het voor jou op deze manier prima werkt, dan is dat goed toch Sannens ? Ik ben beetje controle freak in dat opzicht en weet graag exact wat ik eet :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:40

Fijn briitje!

Ik heb vanmorgen ook getraind voor werk om 7 uur, maar bij ons is het dan redelijk vol := Niet super druk hoor, maar er zijn wel aardig wat mensen.
Vanmorgen lekker schouders, rug en triceps getraind. :) En al mijn eten voor de hele dag gisterenavond al klaargemaakt/klaargezet, dus daar hoef ik lekker niet over na te denken vandaag. Heerlijk!

Moest vanmorgen eigenlijk deadlifts en splitsquats doen, maar heb zó veel pijn in mijn rug dat ik de stang amper van de grond kreeg om te laden -O- Dus die maar even overgeslagen. Ik merk wel dat het in de ochtend veel erger en stijver is dan in de loop van de dag. Vanavond nog even een uurtje zwemmen, dat helpt meestal wel

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:11

Hier gister getraind, deed nieuwe oefening en kan nu bijna niet lopen van de spierpijn :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:14

Hahaha wat deed je?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:16

Lunges met gewicht, al jaren niet gedaan :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:59

Lekker bezig allemaal! Werkt heerlijk motiverend dit :j

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:15

Lekker bezig, vroege sporters!
Ik ga vanavond ook weer, eindelijk. Vorige week overgeslagen door ziekte. Een uurtje functional workout, ben benieuwd hoe fit ik weer ben :) .

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:16

briitje schreef:
Heerlijk voor het werk rug en biceps getraind. Ook heerlijk dat het smorgens nooit zo druk is *\o/* . Geeft weer een voldaan gevoel

Als het voor jou op deze manier prima werkt, dan is dat goed toch Sannens ? Ik ben beetje controle freak in dat opzicht en weet graag exact wat ik eet :+

Ik kom smorgens echt nauwelijks mijn bed uit, laat staan om te gaan sporten haha. Ik hou het liefste van 's avonds laat juist.

Ja voor nu werkt het wel hoor, al denk ik dat mijn resultaten natuurlijk beter zouden zijn als ik het wel bij zou houden. Al zou ik dan ook een hogere kans hebben op terugval/stoppen. Dus ik weet niet zeker of ik hier het juiste aan doe, maar voor nu werkt het.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:34

Ik vind 's morgens sporten echt heerlijk! Maar het hangt er wel van af wat voor soort training. HITT of bovenlichaam vind ik prima, maar geen benen. Ik kan ook slecht opstaan in de ochtend, maar merk daarnaast ook dat ik dan heel weinig kracht heb. Ik train liever meteen uit werk rond half 6 in de avond :) Maarja, dan is vaak weer heel mijn avond weg, want ik moet daarna vaak ook nog naar stal. Vandaar dat ik nu de ochtenden weer probeer te gaan

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:59

Sannens schreef:
briitje schreef:

Ik kom smorgens echt nauwelijks mijn bed uit, laat staan om te gaan sporten haha. Ik hou het liefste van 's avonds laat juist.

Ja voor nu werkt het wel hoor, al denk ik dat mijn resultaten natuurlijk beter zouden zijn als ik het wel bij zou houden. Al zou ik dan ook een hogere kans hebben op terugval/stoppen. Dus ik weet niet zeker of ik hier het juiste aan doe, maar voor nu werkt het.

Als jij 1.5 jaar geleden tegen mij zou zeggen dat ik de wekker zou zetten om smorgens vroeg te sporten, dan zou ik je ook keihard uitlachen :+. Maar smorgens heb ik gewoon nog genoeg energie. En anders vind ik dat ik zo tegen aan zit te hikken, dat ik nog moet sporten. En savonds
Is zo druk bij ons -O-.

Mij motiveert strak bijhouden juist. Wil graag doel bewust bezig zijn

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:07

Ik heb nu lekker vakantie dus vandaag lekker s middags gegaan. Maar bij ons is het meestal rond etenstijden wel druk, maar ik ga dan pas rond 9u ofzo en daarna lekker douchen en Mn bedje in.

Misschien dat ik dat chiller vind omdat ik vroeger ook altijd s avonds voetbalde ofzo, ik merk dat ik dan heerlijk in slaap val Hihi.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:18

Ik vind in de ochtend best fijn. Maar ik train dan pas om 10 uur.
Ik vind juist dat ik slecht in slaap kom als ik in de avond train.
Te veel adrenaline ofzo, geen idee.
Maar ik train nu of om 10 uur, of rond 15 uur.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:25

Rond 10 uur vind ik ook wel fijn ja. Maar ik begin om 8 uur met werken, dus het is voor mij of 7 uur of na 16:30. :D
Dat niet goed kunnen slapen heb ik ook. Ik slaap normaal heel snel en diep, maar als ik direct na het sporten ga slapen dan slaap ik heel licht, kom moeilijk in slaap en word super moe wakker. Krijg het ook vaak enorm heet snachts dan. :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:27

Ik sport ook meestal in de ochtend (rond een uur of 8), heerlijk rustig! :j Op sommige dagen kan het helaas niet anders dan sporten na werk. Dan neem ik vooraf een eiwitreep en daar kan ik het wel even op volhouden.

Eske, ohh heerlijke oefening. :D

Frummels, met zulke oefeningen is het echt oppassen geblazen met je rug. Goed dat je de oefeningen even geskipt hebt.

Gisteren en vanmiddag lekker gesport. Meestal ga ik 3x per week, maar deze week even 4x omdat ik vorige week maar 2x ben geweest. Even compenseren dus.