3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:12

Sowieso lijkt 1156kcal voor dat wat je zegt mij erg weinig. Alles geschat zeker?? Ga eens wegen en alles bijhouden een weekje, dan krijg je vanzelf inzicht in waar je kan schrappen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:37

nee hoor, niet geschat, van de site van het Voedingscentrum:
portie muesli met fruit 161 kcal
volle yoghurt 87 kcal

omelet 3 eieren 300 kcal
kaas 20 gr 58 kcal
kipfilet 20 gr 19 kcal
tomaatje 10 kcal

Aardappelschijfjes 229 kcal
groente (rode kool) 20 kcal
vlees (varkensfilet) 110 kcal

appel 81 kcal (2x)

= 1156.

ik ga op zoek naar een app om het goed bij te houden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:07

Ja maar je hebt het dus niet gewogen. Ik weet bijv dat op de verpakkingen van magere kwark een portie staat van 125gr, als ik dat als ontbijt eet val ik om. Ik eet dus bijv daarbij al het dubbele. En je bent je olijfolie/boter waar je in bakt vergeten dat zijn ook kcal :)

Serieus hou alles eens bij, en weeg. Wegen is weten!!! Dan pas ga je zien wat een portie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:02

Ik ben het eens met Juval! :)

Muesli en fruit... Ja maar wat voor muesli dan? En wat voor fruit? Er zit verschil tussen een hele mango, een banaan, of bosbessen. 100 gram bosbessen zijn veel minder kcal dan 100 gram mango. Er zit dus heel veel verschil in!
Om inzicht te krijgen zou ik met MFP of liever zelfs Lifesum werken (MFP gaat mijn voorkeur minder naar uit door de privacy lek...) en dan alles afwegen en invoeren! Barcodes van de producten scannen etc. Ook zeker niet te weinig eten. Ik zou uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt om op gewicht te blijven, en daar 200 kcal onder te gaan zitten. Dat in combinatie met meer bewegen (al is het maar savonds een uurtje wandelen) en gezonder eten zal ervoor zorgen dat je op lange termijn afvalt ipv jojo'en.

Op de vorige pagina heb ik ook nog een post gezet over BMR, metabolisme etc. Zeker de moeite waard om even te kijken ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:08

juval schreef:
nee hoor, niet geschat, van de site van het Voedingscentrum:
portie muesli met fruit 161 kcal
volle yoghurt 87 kcal

omelet 3 eieren 300 kcal
kaas 20 gr 58 kcal
kipfilet 20 gr 19 kcal
tomaatje 10 kcal

Aardappelschijfjes 229 kcal
groente (rode kool) 20 kcal
vlees (varkensfilet) 110 kcal

appel 81 kcal (2x)

= 1156.

ik ga op zoek naar een app om het goed bij te houden.

Ik zal eens onder mn steen vandaan komen :=

Zonder het gewicht van hetgeen dat je eet, kun je niet weten hoeveel erin zit, hoe weet jij of er 125 ml yoghurt in het bakje zit? Vaak over- of onderschatten mensen hoeveel hun eten weegt, ik zou echt in een keukenweegschaal investeren :j of deze gebruiken als je m hebt. Verder bak je die eieren vast met boter of olie? In 5 ml olijfolie zit 41 calorieën, althans bij mijn olijfolie, in een andere kan er alweer een heel ander aantal calorieën in zitten, meten is weten. Verder is het handig om de app MFP te gebruiken om je calorieën in te tellen, daar kan je, je product namelijk scannen en precies aanpassen op de gram na. Mijn 20 gram kaas is namelijk 76 calorieën en niet 58 :) ik hoop dat je een beetje aan mn info hebt. Heel veel succes met afvallen en probeer jezelf niet alles te ontzeggen :D

Fijne dag allemaal! Ik kruip weer onder mn steen :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:19

Ik kom ook even onder mijn steen vandaan :')

Zou heel erg uitkijken met koolhydraatarm..
Het heeft mijn lichaam echt geen goed gedaan toen ik koolhydraatbeperkt at.
Ik eet nu een stuk meer dan eerst maar let gewoon op met wat ik eet.
Gebruik zelf My fitness pal als hulpmiddel.
Zo kan ik goed opletten of ik niet teveel maar ook niet te weinig eet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:52

Heeft je lichaam dan echt suikers nodig? Ik eet dus wel gewoon aardappels en pasta.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:13

juval schreef:
Heeft je lichaam dan echt suikers nodig? Ik eet dus wel gewoon aardappels en pasta.

Jazeker! Maar je lichaam kent geen verschil tussen een suikerklontje en bijvoorbeeld een appel, maar er zijn hier mensen die daar meer/uitgebreid over kunnen vertellen :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 21:18

komt even binnenvallen Suikers zijn de belangrijkste voedingsstof voor je hersenen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:28

De weegschaal was weer lief ondanks slecht eten *\o/*

Nu aankomend weekend lekker genieten van al t slechte eten Haha :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:00

Fijn yonker, geniet er van komend weekend.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:17

Hoi allemaal, ik leef ook nog. Ik ben hier een tijd niet geweest omdat het niet echt goed gaat. Ben heel veel aangekomen en ook behoorlijk onzeker. Omdat ik nu thuis zit wil ik alleen maar eten, ik eet als beloning, ik eet als ik me verveel, ik eet als ik honger heb, ik eet als ik geen honger heb. En ik ben er klaar mee. Ik voel me zo ongezond en ellendig, dat ik echt iets moet veranderen. Ik heb het even allemaal op een laag pitje gezet vanwege mijn burn-out, maar dat helpt me eigenlijk totaal niet. Ik word veel vrolijker als ik gezond eet en me daardoor goed voel, en niet als ik me de hele tijd volstop met rotzooi. Dus ik ben weer terug. Morgen begin ik!

Lijstje voor morgen alvast:
O: glas karnemelk, twee mandarijnen, 2 plakjes notenbrood
L: twee boterhammen met zelfgemaakte tzatziki en gerookte ham
T: twee mandarijnen, cracker met pompoenpitten
A: aardappelsalade met een klein beetje zalm, kommetje venkelsoep

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:35

Maanlicht schreef:
Hoi allemaal, ik leef ook nog. Ik ben hier een tijd niet geweest omdat het niet echt goed gaat. Ben heel veel aangekomen en ook behoorlijk onzeker. Omdat ik nu thuis zit wil ik alleen maar eten, ik eet als beloning, ik eet als ik me verveel, ik eet als ik honger heb, ik eet als ik geen honger heb. En ik ben er klaar mee. Ik voel me zo ongezond en ellendig, dat ik echt iets moet veranderen. Ik heb het even allemaal op een laag pitje gezet vanwege mijn burn-out, maar dat helpt me eigenlijk totaal niet. Ik word veel vrolijker als ik gezond eet en me daardoor goed voel, en niet als ik me de hele tijd volstop met rotzooi. Dus ik ben weer terug. Morgen begin ik!

Lijstje voor morgen alvast:
O: glas karnemelk, twee mandarijnen, 2 plakjes notenbrood
L: twee boterhammen met zelfgemaakte tzatziki en gerookte ham
T: twee mandarijnen, cracker met pompoenpitten
A: aardappelsalade met een klein beetje zalm, kommetje venkelsoep

Goed dat je het probeert, maar onderschat een burn-out alsjeblieft niet. Een goede stap is om te accepteren dat dingen soms niet goed gaan in plaats van forceren dat het goed moet. Probeer dingen makkelijk en klein voor jezelf te maken, dus niet; ik moet op mn eten letten en ik mag niet ongezond eten, maar; ik probeer in ieder geval vandaag 1 maaltijd gezond te doen. Soms heb je rot dagen, jammer dan. Focus je eerst op jezelf en dan volgt de rest vanzelf :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:48

Wat vervelend voor je Maanlicht! Ik ga mee met de tips van Sharon :j

Dit weekend een examencursus in Leiden gehad en zoveel gegeten :') Vandaag weer even gewoon. Mijn voorlopige lijstje:
O: smoothie van banaan, havermout en melk.
T: droog broodje of droge boterham.
L: twee volkoren beschuitjes met pindakaas (hier moet nog wel wat bij).
T: weet ik nog niet.
A: denk brood.
T: handje ongezouten cashewnoten.

B: mijn paard komt eindelijk! *\o/* Hoop ik :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:00

Hey dames,

Ik ben ook weer een tijd stil geweest. Had het erg druk (o.a. ziek), ook weinig te melden en ook gewoon zo moe af en toe. Ik heb wel schuin meegelezen…

Ik heb laatst geprobeerd die bounty’s te maken. Maar ik had geen verse dadels, alleen gedroogde. Dan wordt het best wel zware kost voor mijn blender. Hoe doen jullie dat? Ik had trouwens ook geen chocolade. En conclusie was dat de bolletjes nogal plakten. (ook vries/koelkast koud) Maar het waren wel lekkere hapjes. Nog tips verder?

Ik heb met pasen gere-enact, (weekend Viking gespeeld) dus erg slecht gegeten.. maar ondanks dat weekend dat heb ik wel het idee dat mijn derriere was kleiner is geworden (mag ook wel na hoelang “diëten?”) Simpelweg dat bepaalde broeken net wat minder strak zitten. Het is klein, maar het is iets. Manlief kwam ook met de opmerking dat hij nu maar 2 plooien vasthad ipv 3; een twijfelachtig compliment... het kan ook af en toe echt een schat zijn... :\

Ik ga er dus maar even vanuit dat hoewel het langzaam gaat er wel beweging in zit. Mijn weegschaal is leeg (batterijen) dus wegen doe ik nauwelijks.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:15

Mannen... 8)7

Die van mij gister ook, toen ik in een strak hemdje (heel oncharmant) een blouse aan het strijken was die ik nog aan moest: "Je bent wel wat zwaarder geworden he?"

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:32

Maanlicht schreef:
Mannen... 8)7

Die van mij gister ook, toen ik in een strak hemdje (heel oncharmant) een blouse aan het strijken was die ik nog aan moest: "Je bent wel wat zwaarder geworden he?"

Sorry hoor maar pik jij dat? Je hebt een burn-out en de dingen die ik lees die je vriend over je zegt helpen daar niet bij. De foto’s die ik van je gezien heb ben je verre van zwaar. Ik snap niet dat je niet gewoon voor jezelf opkomt naar je vriend toe...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:48

Maanlicht schreef:
Mannen... 8)7

En jij geeft hem niet meteen even een sneer? Sorry hoor maar hij hoort jou in deze tijden te steunen en niet zulke ontzettende botte opmerkingen te maken. Jij bent niet dik! Je hebt een prachtig figuur en hij moet niet klagen..

Voor mij had dit allang de druppel geweest hoor... :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:58

Die had van mij, als ik zn partner was, een stomp op zn neus gehad..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:07

Jans schreef:
Die had van mij, als ik zn partner was, een stomp op zn neus gehad..

Dat en 2 blauwe ogen erbij!

Het is niet de eerste keer dat ie zulke uitspraken heeft..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:54

Daar ben ik het toch heel erg mee eens... :o Maanlicht, waarom zie je niet in wat een prachtige top meid jij bent, die alle steun van de wereld verdiend? En 'wij zijn beiden graag goed verzorgd' telt niet als excuus. Ik ben van afgetraind en voortdurend actief naar wat flubbervetjes en maanden op de bank gegaan door Pfeiffer. Had mijn vriend toen op mijn schuldgevoel ingespeeld, ik was gewoon in een depressie gezakt denk ik.

Riddershow, wat een banketstaaf en onhandige opmerking! Het is misschien goed bedoeld, maar er zijn andere manieren om te zeggen dat jij een bikkel met karakter en doorzettingsvermogen bent!

Hier geveld door de griep, vannacht flinke koorts gehad en HONGERRRR. Helaas te ziek om te koken, we halen dus gewoon een pizza vanavond. Gelukkig gisteren wel nog gesport.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 12:31

Ik ga met de rest mee Maanlicht. Van wat ik lees hoe je vriend je behandeld is het (sorry) echt een eersteklas eikel. Je bent een prachtige meid en verdiend iemand die je ook zo behandeld!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:21

Bhriseis schreef:
Riddershow, wat een banketstaaf en onhandige opmerking! Het is misschien goed bedoeld, maar er zijn andere manieren om te zeggen dat jij een bikkel met karakter en doorzettingsvermogen bent!

Ow, hij is af en toe een hork, maar er was geen verkeerde intentie achter. Overigens heeft hij toch een elleboog tussen zijn ribben gekregen. Maar dat gebeurd wel vaker in onze relatie :Y) Ik maak ook wel eens opmerkingen over zijn omvang (valt best mee hoor, maar heeft wel een buikje) En knuffel dan extra nadrukkelijk zijn buik... veel om van te houden he :Y)

De opmerking bij Maanlicht vind ik zeer twijfelachtig. Vooral als hij weet dat je er moeite mee hebt of dat het op dat moment gewoon bagger gaat. Dan hoor je daar geen opmerkingen over te maken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:51

Nee, ik pikte het niet. Ik werd heel boos. Later heeft hij wel zijn verontschuldigingen aangeboden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:36

Wat vervelend dat sommige mannen zulke opmerkingen maken.

Ik zou daar zelf ook onzeker van worden..

Mijn lijstje van vandaag is beetje hoog in calorieën, maar ik heb ook steeds zo’n trek.

O: havermout met magere melk en een banaan.
T: rijstwafel met kipfilet en houmous(x2)
L: wrap met kipfilet hand vol snoeptomaatjes en halve komkommer.
T: augurk
L: volkoren pasta met tomatensaus en mager gehakt en macaroni groente
Kom magere kwark 200g
T: 2 dadels, twee maiswafels met pindakaas mineola en nog trek Haha.