Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleadoras schreef:Emmaa_ schreef:Waar haal jij die edamame boontjes? Ik kan ze hier in de supermarkt niet zo vinden maar vreet ze altijd in bulk als ik sushi eet
Haha, lekker he!
Ik koop ze ingevroren bij indonesische toko's in zakken van 500 gram voor ongeveer 2 euro 50.
Liselot schreef:Storm2009 schreef:Volgens mij is het voor je lijf wel beter om te ontbijten. Of sla ik de plank nu compleet mis?
Is inmiddels weer achterhaald
Jessica_1998 schreef:Nou ik heb hier een tijdje geleden al meegepraat omdat ik toen wilde gaan Sonja bakkeren maar heb t niet zo lang volgehouden haha.
Nu let ik meer op m'n eten, wil er wel een aantal kilo af, denk dat ik nu op 70 kilo zit en wil t liefst terug naar 60..
Lijstje van vandaag:
O: goedemorgen drink van de Lidl.
T: 1 boterham met gebraden gehakt
L: 3 boterhammen met gebraden gehakt
T: klein stukje chocolade
A: kip madras van knor
T: misschien nog een schaaltje yoghurt.
Wat zouden jullie aan dit lijstje veranderen?
En nog even een vraagje, wat eten jullie als avondeten als je niet veel tijd hebt om te eten/koken?
Laura82 schreef:Wat eet jij precies wel en niet qua khd? Eet je bijv wel fruit? Dat miste ik ontzettend bij low carb. En hoewel je prima even zonder kan, hoort dat voor mij toch wel in een gezond dieet. Maar het zijn wel suikerbommetjes.
Amaris schreef:secricible ik denk ook niet dat er iets mis is met af en toe een mars.
Maar ik denk wel dat de suikerinname van mensen echt over the top is omdat het overal OVERAL in zit.
Zou niet slecht zijn als mensen zich daar bewuster van werden en in zouden minderen.
Amaris schreef:Ik heb het natuurlijk niet over fruitsuikers, maar over toegevoegde suikers die overal inzitten. Dat snap je toch zelf ook wel.
Wie weet nou bijvoorbeeld dat er in een glas appelsap (gezond, jippie!) 5 tot 6 klontjes suiker zitten. Of dat er in een kloddertje ketchup al snel 1 klontje suiker zit.
Dáár heb ik het over. Die bewustwording.
Glycemische index schreef:De glycemische index (GI) geeft een inschatting van de snelheid waarmee de bloedsuikerspiegel stijgt als iemand koolhydraten (suikers) heeft gegeten. Koolhydraten die snel worden afgebroken tijdens de spijsvertering en hun glucose snel afgeven in de bloedbaan hebben een hoge glycemische index, terwijl koolhydraten die langzaam afbreken en hun glucose geleidelijk aan het bloed afgeven een lage glycemische index hebben.