Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:08

Yaralisa schreef:
Goed bezig manzano, dat geeft weer motivatie :D

Precies!!
En ook fijn idee dat zo'n weekend (en een stuk chocoladetaart maandag := ) niet alles in 1x teniet doet..... Al moet ik dit niet elk weekend doen haha.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:02

Goed bezig dames! Keep up the good work!

Ik ben ook eindelijk weer wat aan het afvallen! Dus ik voel me blij :D

Mijn planning vandaag is echter wat slechter (hey, dat rijmt):

O: 500 gram kwark
T: 40 gram whey delicious met 150 ml karnemelk en 150 ml water
L: (Hopelijk) 2 gekookte eieren met salade van komkommer, tomaat, worteltjes
T: 40 gram whey delicious met 150 ml karnemelk en 150 ml water
A: Frietjes met gebakken kipfilet en salade van botersla, komkommer, tomaat, witte kaas en uitjes

Vandaag rustdag, gister en maandag al gesport en nu flink spierpijn. Morgen weer knallen :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:13

Goed bezig iedereen! *\o/*
Ik stel mn weegmomentje uit naar het eind van de week gezien begin van deze week crap was :')

Lijstje van vandaag;
O: 250gr griekse yoghurt + halve quest reep erdoor
L: Volkoren knackebrod met een gekookt ei en wat zelfgemaakte
T: whey perfection shake
A: 100gr kipfilet, 100gr feta, en dan flinke hoeveelheid tomaat en komkommer erdoor en wat oregano eroverheen <3
T: 400gr galia meloen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:39

Lekker bezig allemaal! Gelukkig hoeven we vandaag en morgen niet in bikini :')

O: brinta met 3 plakjes kalkoenfilet
T: gekookt ei / waspeen
L: zelf gemaakte tonijn salade met rucola tomaat en komkommer en 2 eieren
T: paprika en komkommer
A: 125gr Huttenkase en 1 mozzarella

B: sportschool alle spiergroepen pakken :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:40

Dat hoef ik sowieso niet, dus laat het lekkers maar komen :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:56

Mag ik mij ook melden hier?
Ik ben Judith, 25 jaar. Ik probeer al een hele tijd af te vallen, maar op een of andere manier wil het niet echt lukken. Ik hoop dat dit topic een stok achter de deur kan zijn. Ik wil zo'n 30 kilo afvallen in totaal. Ik rij ongeveer 2 keer per week op mijn paard. Daarnaast wandel ik iedere dag tussen een half uur en 1,5 uur met de hond. Ik ben ook lid van de fitness waar ik 2 a 3 keer per week heen ga. Hier doe ik vooral cardio.

Ik zal mijn eetpatroon even beschrijven:
Ochtend: 1 of 2 crackers met 30+ kaas of Philadelphia light.
Middag: soms tosti met kaas en tomaat, soms yoghurt met muesli en noten, soms boterhammen met kaas of vlees.
Avond: gewoon met de pot mee. We eten thuis heel gevarieerd.

Als tussendoortje eet ik vaak fruit, een stuk groente of een koekje.
In de avond vind ik het wel erg lastig om van de lekkere dingen af te blijven, ook ga ik graag uit eten.
Ik wil mezelf ook niet alles ontzeggen, dit heb ik al eerder geprobeerd en dat resulteerd dan in een enorme eetbui...

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:00

manzano schreef:

Haha badpak dan?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:04

Welkom Judith :)

Hoe groot ben je?

Volgens mij eet je niet echt perse heel slecht hoor, zou proberen tosti's te laten staan en eventueel je brood te vervangen met enkel yoghurt/magere kwark.
Probeer als tussendoor je koek te vervangen voor een rauwe groente.

Hoe lang duurt je cardio sessie? Probeer er eens kracht bij te doen :j
Als je 's avonds wilt snacken kies dan wat lekkers haha wil je echt nootjes oid kies dan pistache of walnoten, of ongezouten meuk...

En je moet ook genieten dus uiteten gaan moet kunnen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:09

Judith welkom!
eerlijk is eerlijk, ik denk dat met dst bewegingspatroon en dat eetmenu je als een razende af moet vallen. Met andere woorden: ik denk dat je ergens onbewust meer eet dan je denkt.
ik zou je willen adviseren erns ern paar dagen een eetdagboek bijbte houden, bijvoorbed een week. Niet expres minde gaan eten die week, maar doen wat je altijd deed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:12

Dat was ook mijn gedachte :j
Je wil 30 kg afvallen, ik mag daardoor aannemen dat je behoorlijk wat overgewicht hebt. Met zo weinig eten + dat bewegingspatroon zouden inderdaad de eerste kilo's eraf vliegen. Ik denk ook dat het ergens fout gaat (al dan niet bewust).

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:14

Meteen aanmelden bij myfitnesspal :P Gister mee begonnen en vind het nu al irritant als ik iets in moet voeren dus dan eet ik het ook niet :P

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:16

Bedankt allemaal.

Gribaldi: ik ben 1.65 ongeveer. Met de cardio doe ik meestal 20 minuten fietsen en een half uur lopen(gewoon wandelen maar wel met een helling) daarna doe ik nog oefeningen voor m'n rug, buik en beenspieren. Daarna vaak nog 10 min roeien of crosstrainer.

Secricible: ik denk dat dat ook het geval is. Mag ik een eetdagboek in dit topic bijhouden? Zodat jullie me ook tips kunnen geven?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:21

@ Danoesje thanks!

@Silver Bolly, als je echt niet afvalt en zo eet en veel beweegt zou ik toch even naar de dokter gaan. Daarnaast zit het op bepaalde plekken? Ik heb bijvoorbeeld een lymfeafwijking aan vooral mijn benen en hou enorm veel vocht vast. Hierdoor heeft bij mij BMI oid ook helemaal geen zin om daarnaar te kijken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:24

gribaldi schreef:
manzano schreef:

Haha badpak dan?

Ook niet......... voorlopig gewoon werken, werken, werken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:26

Ik doe met je mee hoor manzano :j Alleen maar werken in het vooruitzicht haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:34

Oh op die fiets, ik dacht dat je niet durfde :+

Maar hier ook gewoon net als jullie werken, werken en nog eens werken...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:36

Silver_Bolly schreef:
Bedankt allemaal.

Gribaldi: ik ben 1.65 ongeveer. Met de cardio doe ik meestal 20 minuten fietsen en een half uur lopen(gewoon wandelen maar wel met een helling) daarna doe ik nog oefeningen voor m'n rug, buik en beenspieren. Daarna vaak nog 10 min roeien of crosstrainer.

Secricible: ik denk dat dat ook het geval is. Mag ik een eetdagboek in dit topic bijhouden? Zodat jullie me ook tips kunnen geven?

Maar 30kg afvallen is best veel, als ik zo naar je foto kijk in je profiel dan blijft er weinig over van je als ik dat zeggen mag :+ Hoe zwaar weeg je nu als ik dat mag vragen?

Beweging heb je volgens mij weg aardig genoeg, ben dan inderdaad ook benieuwd wat je nog meer eet ;)

Ik zeg plaats je lijstje maar hier hoor, Kayleigh heeft veel bruikbare tips :j

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:47

Mag ik mij hier ook melden? Misschien dat jullie wat tips hebben.
Ik ben Suzanne, 30 jaar, 1.75m en 83.7kg. Ik wil echt super graag naar de 73-75kg maar het wil er niet meer af. Ik kom van de 115kg en dat ging echt supersnel, maar nu blijft het steken.
Heb echt al veel geprobeerd koolhydraatarm, shakes, calorieën tellen, maar niets is blijvend of goed vol te houden, dus ik ben op zoek naar de tip.
Ik rij mijn eigen paard 4 tot 5 dagen per week (trainen voor endurance klasse 1), een paard van vrienden train ik 3 dagen in de week, met de lunch wandel ik meestal een halfuurtje en 2 dagen in de week ga ik naar de sportschool (1 dag kracht en 1 dag full body). Nu zou je zeggen dat de kilo's eraf vliegen en dat die 10 kilo er zo af is, maar helaas...

Mijn eetpatroon ziet er alsvolgt uit;
O 3 rijstwafels met geitenkaas/kaas/filet american/kipfilet of shake van vers fruit met water en whey of een portie havermout
T fruit of een liga
M groene salade met sla, tomaat, komkommer, uitje, olijf en soms tonijn of ei erdoor
of 2 sneetjes speltbrood met mager beleg
T fruit of een liga
T boullion of wat groente (tomaat of komkommer)
A varierend van zoete aardappel met groente en mager vlees (rund of kip) tot pasta met veel groente of verse nasi met zilvervliesrijst
T groente (tomaat of komkommer), rauwkost of een sneetje ontbijtkoek

D drinken over het algemeen nog veel koffie met melk en een zoetje (4 kopjes per dag), water of limonade

Ik heb een tijd in de eetmeter van het voedingscentrum een eetdagboek bij gehouden en zit gemiddeld rond de 1900 tot 2000 kcal per dag wat ik binnen krijg en sinds kort een activity tracker waarmee ik kan zien hoe actief ik geweest ben op een dag. Leuk om te zien, maar dan kom je er wel achter dat je veel meer verbrand dan dat je binnen krijgt. Maar helaas gaat er geen ons af |(
Hier iemand de gouden tip?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:47

Als je je lijstje hier plaatst, krijg je sowieso goede tips denk ik, dus dat lijkt me een goed idee :j

Ik hoef in september pas in bikini haha, hoewel ik op zich wat dat betreft al wel tevreden ben, maar het kan altijd beter.

Ik heb gister insanity gedaan! Was vooral heel trots op m'n vriend haha, die sport tegenwoordig bijna niet door z'n werk en rookt en drinkt behoorlijk :+ Maar we hebben het allebei eigenlijk heel goed volgehouden. Lijstje van gister was niet denderend:

O: /
T: kleine marmercupcake, secretaresse was jarig en had ze gebakken
L: caesarsalade (301 kcal) en een bakje tomaatjes (50 kcal gok ik)
T: half plakje geitenkaas
A: 10 Ikea gehaktballetjes haha (gewoon thuis dus zonder patat en/of saus), 2 Ikea groentenrondjes (zit ook aardappel in) en 2 stukjes stokbrood
T: 0% vet Griekse stijl yoghurt met aardbeien, klein beetje havermout en een beetje honing

Zal redelijk hoog in m'n koolhydraten hebben gezeten, gok ik zo. Vandaag nog niks gegeten dus lijstje komt nog :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:54

Hai! Laatst ook al eens gemeld; helaas daarna een drukke tijd gehad en weinig op Bokt gezeten.
Nu ik vakantie heb en alleen nog werk vind ik het tijd om maar weer eens serieus op mijn gewicht te gaan letten.
Ik zal mij even kort voorstellen; Mijn naam is Marit, ik ben 19 en kom uit Fryslân :Y) Ik ben de afgelopen twee jaar flink gegroeid omdat ik het voedingspatroon van mijn vriend overnam (dom dom dom)
Momenteel sport ik weinig, maar over een maand begint het voetbal seizoen weer en train ik 3x in de week (waarvan 1 intensief keeperstraining is) en speel ik 1 wedstrijd per week. Daarnaast heb ik 2 paarden die ik weer intensief wil oppakken en ga ik ook weer naar mn werk fietsen ipv met de bus O:)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:25

In mijn profiel zijn oude foto's helaas haha, Zal even zoeken naar een huidige foto.

Afbeelding
Niet heel duidelijk.

Gewicht zet ik liever niet openbaar. Ik stuur je wel even een pb
Laatst bijgewerkt door Silver_Bolly op 08-07-15 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:26

Suzanne, activitytracker overboord gooien, kcal terugschroeven naar 1500-1600per dag en doorgaan met bewegen zoals je nu doet. Dan zullen de kilos er weer afvliegen.
ik blijf met 1900-2000kcal ook stabiel, ondanks dat ik 4xpw intensief sport.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:39

Secricible heb ik al eens gedaan (dat zeg ik, echt alles geprobeerd) en dat was nog dramatischer. Ik ging op 1500-1600 kcal zo ontzettend slecht kwa suiker (ben geen diabeet, maar wel aanleg voor) dat ik niet eens meer normaal kon functioneren in zittend werk. Ik wordt daar letterlijk doodziek van.
Ik ga dan ook alles vasthouden wat ik eet en ben aan het eind van de rit 10 kilo aangekomen ipv af gevallen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:41

Als diabeet moet je ontzettend uitkijken inderdaad. Makkelijk gezegd gooi alles overboord blabla maar dat werkt helaas niet voor iedereen ;). Wat jij nu zegt wil je niet en logisch!
Heb je contact met een diëtiste of iets?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:42

Als je al van zover komt kan het ook gewoon zijn dat je lichaam nu even niet verder kan. Ik zou zulke getallen en hoeveelheden toch doen onder begeleiding van een deskundige. Kan ook best zijn dat er nu hormonaal van alles over hoop ligt en dat het daarom niet lukt en dat je dat eerst in balans moet krijgen.