Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:51

WowAmigo schreef:
ook niet als je naar rennenmetevy.nl gaat?

Dankje, die doet het wel :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:56

Hey meiden! Long time ago, het hardlopen heeft even lange tijd op een laag pitje gestaan bij mij.
Maar aangezien ik in april de 10km ga lopen en in juni weer 5km, etc. Moest ik de motivatie weer even hervinden & nieuwe schoenen vond ik daarom een goed plan!

Nu heb ik net bij Runnersworld een loopanalyse gedaan. Hij vond mijn loop eerst wel neutraal. Toen kreeg ik neutrale schoenen aan. Toen merkte hij ineens lichte overpronatie op aan de linkerkant. Dus daarna schoenen getest met lichte correctie. Vervolgens vond hij dat het nog beter kon en kreeg ik schoenen die nog eens anders corrigeerden.

De Brooks Adrenaline GTS 13.

Ik voelde de correctie echter meteen & het was niet een heel aangenaam gevoel (om het nu pijn te noemen is overdreven :Y) ). Zijn er hier meer lopers van een neutrale schoen naar een corrigerende schoen gegaan (vanwege overproneren)? Hebben jullie last gehad met wennen? Of viel het wel mee?

Zijn er nog tips qua opbouwen met nieuwe schoenen? Kan je gelijk je 'normale' afstand gaan lopen?
Ik heb dit in de winkel ook gevraagd, maar volgens de medewerker zet ik mijn voet met deze schoen aan nu eindelijk "normaal" neer. Waardoor ik eigenlijk geen last moet hebben. Hooguit even wennen. Maar ik weet dus niet precies wat ik daaronder moet verstaan :')

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:36

Josien_ schreef:
annnepannne schreef:
is er iemand die misschien les 1 t/m 5 van Evy op kan sturen?
De downloadlinks op internet werken allemaal niet :n

Ook mijn vraag! Ik heb verschillende sites bekeken, maar de links willen niet openen en ik kan ze niet opslaan.

Ik download de losse mp 3 bestanden op mijn telefoon en ga vervolgens naar de mp3 speler op mijn telefoon daar kan ik ze gewoon in afspelen,

Gelukkig maakt iedereen zijn eigen keuzes wat betreft loopschoenen,
We kunnen mekaar alleen maar adviseren ...

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:44

mmhm rennenmetevy.nl doet het nu bij mij ook niet ,
internal server error geeft ie aan op de pc en op de telefoon...

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:56

Sorry, nu doet ie het wel weer ,
Er zullen teveel mensen doorhebben dat ze de lessen gratis kunnen downloaden (hopelijk blijft dit ook zo),
Zodat de server het niet houdt :P

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:11

Droomster schreef:
Hey meiden! Long time ago, het hardlopen heeft even lange tijd op een laag pitje gestaan bij mij.
Maar aangezien ik in april de 10km ga lopen en in juni weer 5km, etc. Moest ik de motivatie weer even hervinden & nieuwe schoenen vond ik daarom een goed plan!

Nu heb ik net bij Runnersworld een loopanalyse gedaan. Hij vond mijn loop eerst wel neutraal. Toen kreeg ik neutrale schoenen aan. Toen merkte hij ineens lichte overpronatie op aan de linkerkant. Dus daarna schoenen getest met lichte correctie. Vervolgens vond hij dat het nog beter kon en kreeg ik schoenen die nog eens anders corrigeerden.

De Brooks Adrenaline GTS 13.

Ik voelde de correctie echter meteen & het was niet een heel aangenaam gevoel (om het nu pijn te noemen is overdreven :Y) ). Zijn er hier meer lopers van een neutrale schoen naar een corrigerende schoen gegaan (vanwege overproneren)? Hebben jullie last gehad met wennen? Of viel het wel mee?

Zijn er nog tips qua opbouwen met nieuwe schoenen? Kan je gelijk je 'normale' afstand gaan lopen?
Ik heb dit in de winkel ook gevraagd, maar volgens de medewerker zet ik mijn voet met deze schoen aan nu eindelijk "normaal" neer. Waardoor ik eigenlijk geen last moet hebben. Hooguit even wennen. Maar ik weet dus niet precies wat ik daaronder moet verstaan :')

Ja ik!
Ik kreeg schoenen om mijn ernstige overpronatie te corrigeren. Door die schoenen heb ik shinsplit opgelopen. Na weken rust nu aan het lopen met schoenen die mij wat minder corrigeren. Ik loop 3x in de week waarvan 2x met mijn oude (neutrale) schoenen en 1x met mijn nieuwe schoenen. Dat gaat nu goed. Langzaam ga ik steeds meer op mijn nieuwe schoenen lopen. Als ik deze schoenen versleten heb neem ik schoenen die mij weer iets meer corrigeren.

Humbug

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:14

Droomster, uit een loopanalyse bleek dat ik links ook overproneer. Toch heeft een verkoper van dezelfde winkelketen mij een neutrale schoen geadviseerd omdat ik voorgaande jaren ook geen last van blessures heb gehad met een neutrale schoen. De afgelopen drie maanden heb ik tot nu toe blessurevrij gelopen met mijn nieuwe schoenen :-)
Waarschijnlijk voel je zelf het beste aan wat goed voor jou voelt.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:32

Gister dagje rust (wel gehockeyd) en net les 3 en 4 gelopen van Evy, weer 4.7 km in bijna 41 minuten :D

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:44

Ik heb er net les 26 op zitten,
bij de nike app kun je elkaar ook aanmoedigen ,
hebben jullie dat al wel eens uitgeprobeerd of dat werkt

@ krissis, ik ben 28 dus je bent niet de enige :D

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:45

Humbug schreef:
Droomster, uit een loopanalyse bleek dat ik links ook overproneer. Toch heeft een verkoper van dezelfde winkelketen mij een neutrale schoen geadviseerd omdat ik voorgaande jaren ook geen last van blessures heb gehad met een neutrale schoen. De afgelopen drie maanden heb ik tot nu toe blessurevrij gelopen met mijn nieuwe schoenen :-)
Waarschijnlijk voel je zelf het beste aan wat goed voor jou voelt.

Ja, ik twijfel zelf ook nog erg. Ik had (stom genoeg) mijn oude schoenen niet mee, maar die waren dus ook neutraal & ik heb nu thuis naar de slijtage van de zool gekeken. Vergeleken met hoe het aangegeven wordt op deze site: http://www.runningdirect.nl/klantenserv ... opschoenen

Maar mijn slijtage is bij mijn oude schoenen aan het midden/buitenkant van de hiel en het midden van de voorvoet. Wat dus eigenlijk zou wijzen op een neutrale schoen.

Vooral de drama's die ik ook lees van mensen die een schoen dragen voor overproneren, terwijl het niet erg genoeg is en daar onnodig blessures aan over houden. Dat staat mij een beetje tegen -O-
Ik heb namelijk tot nu toe op mijn oude (neutrale) schoenen nog geen enkele blessure gehad of uberhaupt ergens last van gehad.

Ik ga ze waarschijnlijk vanavond en van de week nog een keer een kansje geven op de loopband. Maar als het dan nog niet fijn voelt, dan ga ik terug denk ik met oude schoenen erbij. Raar genoeg sinds dat ik ze aan heb gehad vandaag, ook last van mijn enkels }:0 Dus of het nu wennen is, of dat het onnodige correctie is.. dat vind ik wel moeilijk }:0

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:45

Vandaag les 2 van evy gelopen :)
Heb hem goed kunnen uitlopen!
Voelt goed dat ik dat nu al red.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:03

ik wil onderhand ook wel eens lopen, op fietsen na sport ik niet meer.. -O-

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:03

elmo_browny schreef:

Toppie! *\o/*

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:13

elmo_browny schreef:

+:)+

Vandaag 6km gelopen, en merk dat het me steeds makkelijker afgaat, zelfs nog 2 PRs verbroken van 1km in 5:38 en 1mile in 10:08 :D

Ik las ergens iets over de Nike app en vrienden met elkaar worden, ik ben te vinden onder de naam gaethceouil ):

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:39

Ik ga denk ik toch naar de intersport hoor, anders duurt het nog wel een paar maanden voordat ik kan lopen...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:35

Goed zo elmo_browny ! Netjes Piekosjj

Ik heb vanavond les 17 gelopen.. in het bos in de schemer :D Zelfs met 2 grote honden bij mij, ging mijn tempo vandaag hoger dan anders hahaha

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:14

Piekosjj ik vind dat van Nike maar vreemd, hij geeft bij mij alleen snelste tijd van 1 en geloof van 5 km weer, terwijl ik een paar keer al 10 heb gelopen en zeker op de 5km snellere tijd heb gelopen dan hij weergeeft. Snap ik niet!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:38

Ik heb nog nooit 10km gelopen dus ik weet niet hoe dat zit. Hij geeft bij de badges/record/whatevs inderdaad alleen maar 1km, 5km and 1 mile aan, daar tussen niks. Hoe dat laatste zit weet ik niet, op een enorme crash in m'n app (hij liep vast en toen had ik opeens 7km in 15 minuten gelopen :D ) heb ik verder nooit problemen met tijden en/of afstanden.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:12

Okay mij kun je bij de nike + app denk ik gewoon vinden als je s .andra de l .ouw intoetst (zonder de . natuurlijk)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:08

Ik meld me hier ook als dat goed is.

Vanaf maandag wil ik gaan beginnen met hardlopen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:45

leuk hoe ga jij het doen? met schema?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:48

lastig dat Nike het met miles doet he... Dat was voor mij de reden om daar niet mee aan de slag te gaan. Ik heb Garmin <3 dat ding is echt GEWELDIG!!!!! Zit ook navigatie op, dus kan ik bij wijze van ergens met de bus heen gaan, blind uitstappen en dan loop ik op aanwijzing van mn horloge naar huis :)

MEet nike ook je VO2max?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:53

Ik heb de gratis app van runkeeper gedownload.
En ik kreeg van bokker Sodeletuut:

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

Heb al wel vaker geprobeerd hard te lopen maar steeds de mensen waarme ik ging stopte ermee.
Omdat ik het savonds wel wat eng vind gaat me vriend mee fietsen. Hij kan niet hardlopen met zijn knie.
Alleen ga ik niet hardlopen.
Ik werk fulltime en savonds altijd bij de paarden en dan wil ik na de paarden nog even gaan lopen bv 2x in de week. Voor mijn conditie en ik zit tegen over gewicht aan dus ook voor de kilo's.

Tips zijn altijd welkom.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:24

Linnie, tip is toch een manier te vinden waardoor je niet afhankelijk bent van andere mensen.. Misschien is het een optie om bv rondje op je werk te gaan lopen (voor werktijd, in de pause of als er geen douche is daarna) wanneer het licht is. Anders kan je altijd een ander de schuld geven waarom jij het niet doet, werkt niet bij het halen van doelen :+

dat is ook mn tweede tip: stel goede doelen voor jezelf en koppel hier een gevoel en een beloning aan vast. BV: 5km hardlopen is 3 kg afvallen en dan mag ik van mezelf die mooie schoenen kopen!

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:24

Zo ik heb weer 6.5 km gelopen, het was wel koud. Hopelijk word het snel wat warmer want zo met een sjaal en wollen wanten lopen is ook geen zicht :o