[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:36

haha,
sorry maar moest het gewoon even zeggen :o
ach, zonder zo'n telefoon kom je er ook wel joh :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:53

Roosch schreef:
Ja, dat zou voor mij echt (sorry voor de woordspeling :D ) de kers op de taart zijn.
Heb wel mooie foto's van mezelf toen ik nog de kilo's er aan had, maar niet echt van vriendje en mij samen. Zou een mooie beloning zijn na hard werken.

Ik ging net even snuffelen in de lingeriezaak hier, weet direct weer waarom ik er niet meer kwam. :7
Die vrouw heeft me voor mijn borstverkleining verteld dat dat hoe dan ook lelijk zou worden en dat ik het niet moest doen. Nu legde ik uit dat ik kwam snuffelen voor bikini's als ik straks op mijn streefgewicht zit, vraagt ze wat voor dieet ik doe.. Waarna dat mormel me vervolgens vertelt dat ik die kilo's toch allemaal weer bij kom en dat ik mijn buik toch niet kwijt raak. Fijn, dankuwel mevrouw, weet ik weer waar ik voortaan mijn lingerie NIET moet kopen.

Gewoon pure jaloezie. Doet ze vast om zichzelf beter te voelen.
Lekker triest, moet jij gewoon boven staan joh. :D. Jij weet wel beter.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 01:52

Wat een fijn topic is dit, zeg :j zoveel tips en positiviteit. Ik blijf hier voorlopig ook maar lekker even meelezen.

Ik ben op het moment ook bezig om wat af te vallen. Ik ben maar ietsje te zwaar en zou gewoon weer lekkerder in mijn vel willen zitten. Sinds januari ga ik daarom een paar keer per week met een vriendin naar de sportschool en dat bevalt eigenlijk best goed. Mijn conditie gaat ook met sprongen vooruit.

Echter zit ik nog wel een beetje met het eten in de knoop. Binnenkort ga ik op mezelf en dan kan ik voor mezelf gaan uitmaken wat er allemaal op mijn bordje komt. Ik wil niet hardcore gaan diëten, ik ken mezelf, dat hou ik toch niet vol. Ik wil gewoon wat veranderingen aanbrengen in mijn eetpatroon om te zorgen dat mijn standaard eetpatroon gezond is. Inmiddels sla ik meestal de snacks af die me door mijn ouders worden aangeboden (een koek in de avond bijvoorbeeld), en neem ik als tussendoortje meestal een mandarijn mee naar de universiteit. Chips eten doe ik ook nooit en snoep hebben we ook nooit thuis. Ik snack dus weinig echte troep, alhoewel ik soms wel zondig als ik bij anderen ben ofzo. Van mij mag dat ook wel, als ik mezelf alle lekkere dingen onthoud komt het ook niet goed, dat hou ik niet vol.

Het is alleen wel regelmatig dat ik toch iets te weinig eten meeneem naar de uni omdat ik verkeerd inschat hoeveel trek ik heb of dat ik alleen maar brood meeneem en geen tussendoortje (als de mandarijnen op zijn ofzo), en dat ik dan maar even wat op het station haal omdat ik gammel ben. Daar moet ik wat aan doen, want op het station is voornamelijk ongezonde troep te koop. Hebben jullie tips voor tussendoortjes die makkelijk mee te nemen zijn (behalve fruit dan)? Iets wat ik gewoon onder college op kan eten?

Ik zou ook nog wel tips kunnen gebruiken bij wat het beste is als broodbeleg. Ik ben wat betreft broodbeleg nog wel vrij kieskeurig. Ik hou niet zo van de zoete troep op brood dus dat scheelt. Meestal eet ik sandwichspread, vleeswaren (afwisselend, soms boterhamworst, soms salami, soms chorizo, soms wat anders, hangt er vanaf wat we in huis hebben). Heel af en toe pindakaas of kaas of zo.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik nou heel erg moet vermijden, en welke dingen juist wel weer goed zijn. Wat eten jullie graag op brood? Ik kan wel weer wat nieuwe ideeën gebruiken.

Als laatste; ik drink meestal water, thee of sinaasappelsap. Voor sinaasappelsap zou ik eigenlijk graag een vervanger vinden. Wel een koude drank die niet water is, maar met iets minder calorieën erin. Ik hou niet van zoete dranken, ik vind dingen zoals crystal clear bijvoorbeeld niet te drinken. Wat doen jullie?

Wow lange post geworden :') sorry!

Oh en Joyce, ik zag je hier voorbij komen; ook hier wil ik nog even zeggen dat ik het vet goed vind dat je zo bent afgevallen. Wat een ongelooflijk verschil, het staat je goed hoor :j

Roosch, goed hoe je ermee omgaat hoor! Schandelijke opmerking van die vrouw. Laat d'r een poepie ruiken straks :Y)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:30

Dank je wel Eline! :D Ik heb op mijn Pinterest een board met gezonde dingetjes etc. >> http://pinterest.com/xxbyjoyce/

Afbeelding
Broodje banaan en amandelboter/pasta

Afbeelding
Fruitsalade om mee te nemen

Mager beleg voor op brood:
http://www.gezondenzo.net/broodbeleg-ge ... -op-brood/

Je kunt ook groentes of fruit op je brood doen. Alvast brood met bijv. kipfilet in je trommel doen, even wat gesneden cherrytomaatjes/komkommer in een folietje mee en die kun je er dan zo tussen stoppen als je gaat eten. Jum!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:16

Ohh Bonjoy dat ziet er super uit!

Roosch schandalig! Zo iemand lijkt me indd erg onzeker! We hadden het gisteren op school nog over feedback geven, maar dit slaat echt alles! belachelijk zeg :(:) en je bent indd echt een mooie meid (ook even gespiekt haha!)

Welkom nieuwelingen!
Aleeneh zei iets over salami en chorizo? Volgens mij zijn zo'n vleeswaren best wel vettig (al het wit wat aan of in vlees zit is vet dacht ik...) dus die zou ik dan even vermijden ;)

Wie was er nou naar de AH voor een reep Milka gegaan? :(:) hopelijk toch niet uiteindelijk?? Zo'n buien heb ik van de zomer heeel erg gehad. Niets in huis gehaald met boodschappen en toch 's avonds op de bank zitten en dan de auto pakken om toch lekkere dingen te halen (bij mij werd het dan meestal een zak chips, en een doos negerzoenen :( )
Maar gelukkig heb ik dat al weer een hele poos niet meer gehad. Gisterenavond had ik nog wel wat honger, heb ik een kommetje magere yochurt leeggelepeld, had ik gelijk een stel fans naast me zitten :Y)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:34

Goeiemorgen... ben ik ook weer eens.. vorig jaar heel fanatiek 21 kg afgevallen en hier ook veel meegelezen en gepraat. Inmiddels bevallen van een gezonde meid afgelopen maand en de zwangerschapskilo's zijn er al weer af. Nu wil ik graag verder gaan met afvallen op een gezonde, verantwoorde manier. Ik wil zo zeker nog wel 20 kilo kwijt. Ik geef borstvoeding en ga dit ook nog wel even doen dus het mag niet 'te snel' gaan. Het mag namelijk wel, afvallen tijdens borstvoeding alleen moet je letten op de afvalstoffen. Hier let ik ook op. Echter heb ik echt last van een onstilbare honger af en toe icm met de borstvoeding. Bij mijn zoontje in 2011 had ik dit ook maar ik wil er eigenlijk niet zo aan toegeven. Dus mijn vraag is nu eerst, wat zijn gezonde, goed vullende dingen die niet meteen kilo's er aan zetten om te eten? Zodat het honger gevoel wat weg is. Ik probeer al veel te drinken en zit denk ik op 2,5 liter per dag, voornamelijk thee en water.
Brood eet ik bruinbrood, zuivel eet ik meer als genoeg en 's avonds meestal hollandse kost. Veel groente, aardappels en een stukje vlees.

Alle tips zijn welkom!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:46

Welkom aan de nieuwkomers! :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:51

welkom!

wauw 21 kilo afgevallen, respect! echt onwijs knap van je, een kleine meid erbij, dat is ook een heel mooi iets!

die boterhammen hier onder zien er ook heerlijk uit zeg! heb even het lijstje bekeken, maar ik wist niet dat pinda kaas juist op nummer 1 stond? wij hebben hier thuis die pindakaas van calve met blauwe dop, zal die wel eens gaan proberen.
zo zag ik het lijstje met gezond brood beleg. nou ben ik dol op crackers/beschuit/knackebrod met kipfilet, of kaas of iets dergelijks met sla, komkommer en tomaat. heerlijk! en gezond.

hoe vinden jullie die komkommer sandwich spread?

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:01

Goedemorgen, ik ben even 3 weken afwezig geweest van deze topic. Heb geprobeerd sochtends 2 bruine boterhammen , smiddags 3 boterhammen en savond gewoon een park te eten , maar helaas niets afgevallen. Afgelopen maandag toch weer met Sonja Bakker begonnen ( online, aangegeven wat ik wel en niet lust ) Vanochtend bijna een kilo kwijt *\%/* Ik wil +/- nog 6 a 7 kilo kwijt , voor de vakantie over 4 maanden ... Hopen dat het gaat lukken.

Ik vind het echt moeilijk om van zoete lekkere dingen af te blijven ( chocolade ) en van ships.
Ik heb het nooit in huis. Echter als je bij de kassa staat bij tanksation of op werk langs de snoep automaat, kan ik het meestal niet weerstaan om een lekkere bounty te kopen ;(

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:04

dat snoepen herken ik heeeel goed!

ik heb niet eens de behoefte aan avond eten of iets dergelijks, geef mij maar gewoon een zak chips, popcorn, haribo zak, zoute drop ;)

sonja bakker, daar hoor ik toch ook goede dingen over en die gerechten zien er ook echt heerlijk uit! wel lijkt het me lastig om de boodschappen te doen voor een hele week, je hebt zoveel verschillende dingen nodig.

dat is dan wel weer echt een plus punt aan het dieet met de shakes, dan ben je zo klaar, overal mee naar toe te nemen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:08

Maar daar spelen ze ook juist op in, daarom leggen ze het heel gemeen bij de kassa neer.
Veel mensen hebben overdag moeite met genoeg en regelmatig te eten en als ze dan na werk ofzo even langs de tank rijden dan is het ook vaak je lichaam die aangeeft zin te hebben in iets zoets, omdat je vaak overdag te weinig hebt gegeten... ons lichaam werkt helaas niet altijd mee! Maar zo raar is het dus niet!

Ik zie dat je wel goed eet en ben benieuwd naar je Sonja Bakker resultaten! Mijn schoonpapa is er een aantal jaar heel veel mee afgevallen, alleen zit het er nu allemaal weer aan, maar dat ligt ook eraan dat hij ook echt een bourgondier is en zodra hij stopt met de eetlijstjes van Sonja en weer direct teruggaat naar z'n eerdere eetgewoontes, de kilo's er helaas weer aanvlogen! Maar dat betekend dus niet dat jou hetzelfde gaat overkomen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:45

Wil ook iedereen even welkom heten. En natuurlijk veel succes en goede moed wensen!
Heb vandaag niet veel tijd tussen het studeren, de paarden, school en mijn misschien-wel-vriendje :o Zal later wel even meedenken over gezonde makkelijke tussendoortjes (rijstwafel valt me in) en ook wat meer reageren op jullie :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:48

Welkom nieuwkomers :D

Vanmorgen heerlijk een uurtje gewandeld met Yusraa! In totaal zo'n 3,75 km :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:01

Aleeneh schreef:
Wat een fijn topic is dit, zeg :j zoveel tips en positiviteit. Ik blijf hier voorlopig ook maar lekker even meelezen.

Ik ben op het moment ook bezig om wat af te vallen. Ik ben maar ietsje te zwaar en zou gewoon weer lekkerder in mijn vel willen zitten. Sinds januari ga ik daarom een paar keer per week met een vriendin naar de sportschool en dat bevalt eigenlijk best goed. Mijn conditie gaat ook met sprongen vooruit.

Echter zit ik nog wel een beetje met het eten in de knoop. Binnenkort ga ik op mezelf en dan kan ik voor mezelf gaan uitmaken wat er allemaal op mijn bordje komt. Ik wil niet hardcore gaan diëten, ik ken mezelf, dat hou ik toch niet vol. Ik wil gewoon wat veranderingen aanbrengen in mijn eetpatroon om te zorgen dat mijn standaard eetpatroon gezond is. Inmiddels sla ik meestal de snacks af die me door mijn ouders worden aangeboden (een koek in de avond bijvoorbeeld), en neem ik als tussendoortje meestal een mandarijn mee naar de universiteit. Chips eten doe ik ook nooit en snoep hebben we ook nooit thuis. Ik snack dus weinig echte troep, alhoewel ik soms wel zondig als ik bij anderen ben ofzo. Van mij mag dat ook wel, als ik mezelf alle lekkere dingen onthoud komt het ook niet goed, dat hou ik niet vol.

Het is alleen wel regelmatig dat ik toch iets te weinig eten meeneem naar de uni omdat ik verkeerd inschat hoeveel trek ik heb of dat ik alleen maar brood meeneem en geen tussendoortje (als de mandarijnen op zijn ofzo), en dat ik dan maar even wat op het station haal omdat ik gammel ben. Daar moet ik wat aan doen, want op het station is voornamelijk ongezonde troep te koop. Hebben jullie tips voor tussendoortjes die makkelijk mee te nemen zijn (behalve fruit dan)? Iets wat ik gewoon onder college op kan eten?

Ik zou ook nog wel tips kunnen gebruiken bij wat het beste is als broodbeleg. Ik ben wat betreft broodbeleg nog wel vrij kieskeurig. Ik hou niet zo van de zoete troep op brood dus dat scheelt. Meestal eet ik sandwichspread, vleeswaren (afwisselend, soms boterhamworst, soms salami, soms chorizo, soms wat anders, hangt er vanaf wat we in huis hebben). Heel af en toe pindakaas of kaas of zo.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik nou heel erg moet vermijden, en welke dingen juist wel weer goed zijn. Wat eten jullie graag op brood? Ik kan wel weer wat nieuwe ideeën gebruiken.

Als laatste; ik drink meestal water, thee of sinaasappelsap. Voor sinaasappelsap zou ik eigenlijk graag een vervanger vinden. Wel een koude drank die niet water is, maar met iets minder calorieën erin. Ik hou niet van zoete dranken, ik vind dingen zoals crystal clear bijvoorbeeld niet te drinken. Wat doen jullie?

Wow lange post geworden :') sorry!

Oh en Joyce, ik zag je hier voorbij komen; ook hier wil ik nog even zeggen dat ik het vet goed vind dat je zo bent afgevallen. Wat een ongelooflijk verschil, het staat je goed hoor :j

Roosch, goed hoe je ermee omgaat hoor! Schandelijke opmerking van die vrouw. Laat d'r een poepie ruiken straks :Y)

Je gebruikt wel vette dingen op je brood. Overal waar -worst achterstaat is vet. Je kunt beter kiezen voor bijv. kipfilet, kalkoenfilet of (sorry!) paardenrookvlees. Deze zijn mager.

In sinaasappelsap zit veel koolhydraten en suikers. Je zou kunnen kiezen voor bijv een light product of suikervrije ranja (die heb je wel bij de supermarkten). Daarnaast bijv. groene thee, teveel zwarte thee is ook niet goed.

Als tussendoortje zou je kunnen kiezen voor een zelfgemaakte fruitsalade waar je af en toe een hapje van neemt (is ook lekker met blokjes kaas en gerookte kipfilet erdoor :9 ), komkommer met aromat, een zakje weight care chips, snack a jacks (niet het hele zakje maar bijv 3-4 stukjes) en zorg dat je bij je hoofdmaaltijden iets neemt waar eiwitten in zit. Dit zorgt ervoor dat je hongergevoel naarmate de dag vordert niet snel toe neemt.

Donatello86 schreef:
Goedemorgen, ik ben even 3 weken afwezig geweest van deze topic. Heb geprobeerd sochtends 2 bruine boterhammen , smiddags 3 boterhammen en savond gewoon een park te eten , maar helaas niets afgevallen. Afgelopen maandag toch weer met Sonja Bakker begonnen ( online, aangegeven wat ik wel en niet lust ) Vanochtend bijna een kilo kwijt *\%/* Ik wil +/- nog 6 a 7 kilo kwijt , voor de vakantie over 4 maanden ... Hopen dat het gaat lukken.

Ik vind het echt moeilijk om van zoete lekkere dingen af te blijven ( chocolade ) en van ships.
Ik heb het nooit in huis. Echter als je bij de kassa staat bij tanksation of op werk langs de snoep automaat, kan ik het meestal niet weerstaan om een lekkere bounty te kopen ;(

Herkenbaar! Als ik in de verleiding kom, pak ik een mars of snicker, lees het etiket (bijv het aantal calorieën) denk dan aan hoeveel ik moet sporten om zo'n mars eraf te krijgen en dan leg ik 'm weer terug. Dat werkt voor mij om zo'n hongeraanval te onderdrukken.

Allejandro schreef:
Goeiemorgen... ben ik ook weer eens.. vorig jaar heel fanatiek 21 kg afgevallen en hier ook veel meegelezen en gepraat. Inmiddels bevallen van een gezonde meid afgelopen maand en de zwangerschapskilo's zijn er al weer af. Nu wil ik graag verder gaan met afvallen op een gezonde, verantwoorde manier. Ik wil zo zeker nog wel 20 kilo kwijt. Ik geef borstvoeding en ga dit ook nog wel even doen dus het mag niet 'te snel' gaan. Het mag namelijk wel, afvallen tijdens borstvoeding alleen moet je letten op de afvalstoffen. Hier let ik ook op. Echter heb ik echt last van een onstilbare honger af en toe icm met de borstvoeding. Bij mijn zoontje in 2011 had ik dit ook maar ik wil er eigenlijk niet zo aan toegeven. Dus mijn vraag is nu eerst, wat zijn gezonde, goed vullende dingen die niet meteen kilo's er aan zetten om te eten? Zodat het honger gevoel wat weg is. Ik probeer al veel te drinken en zit denk ik op 2,5 liter per dag, voornamelijk thee en water.
Brood eet ik bruinbrood, zuivel eet ik meer als genoeg en 's avonds meestal hollandse kost. Veel groente, aardappels en een stukje vlees.

Alle tips zijn welkom!

Hoi Rianne! :wave:

Bonjoy schreef:
Welkom nieuwkomers :D

Vanmorgen heerlijk een uurtje gewandeld met Yusraa! In totaal zo'n 3,75 km :)

Lekker! Je had er mooi weer bij (wel koud!) :D

En welkom nieuwkomers! :)

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:08

rockey schreef:
dat snoepen herken ik heeeel goed!

ik heb niet eens de behoefte aan avond eten of iets dergelijks, geef mij maar gewoon een zak chips, popcorn, haribo zak, zoute drop ;)

sonja bakker, daar hoor ik toch ook goede dingen over en die gerechten zien er ook echt heerlijk uit! wel lijkt het me lastig om de boodschappen te doen voor een hele week, je hebt zoveel verschillende dingen nodig.

dat is dan wel weer echt een plus punt aan het dieet met de shakes, dan ben je zo klaar, overal mee naar toe te nemen.

Klopt , ik haal per 5 dagen boodschappen. Maar ik eet niet elke dag weer andere worst op me brood. Want als ik uit elk pakje 2 plakjes eet in een week kan ik het weggooien. Dus ik haal meestal kip en rookvlees 1x per week. En als er kwark / yoghurt / breaker staat neem ik in alle gevallen gewoon yoghurt...
Verder is het anvond eten ook heel gezond. Ik doe het online dus kan aangeven wat ik echt niet lust ( rode kool, bietjes , witlof , roggebrood ) dus dat krijg ik ook niet in mn menu's

Begin vorig jaar in 8 weken ook 10 kilo mee afgevallen. Echter ben ik daarna weer gaan snoepen / vette hap eten tussen de middag op werk...( als de hele afdeling patat of turkse pizza of kibbeling haalt in de pauze is dat moeilijk te weestaan ) dus nu een jaar later zit er weer 6 kilo bij :( En die wil ik er weer af.
Laatst bijgewerkt door Donatello86 op 22-02-13 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:09

Hoi Marjolein. Jij ook hier? :D Haha!

We gaan weer verder met onze goede voornemens van 2012. Haha :Y)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:10

Koud was het zeker! Brrrr!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:11

Allejandro schreef:
Hoi Marjolein. Jij ook hier? :D Haha!

We gaan weer verder met onze goede voornemens van 2012. Haha :Y)

Ja maar jij moest eten voor 2 in 2012. :P :D

Het is ook niet eerlijk verdeeld, mijn vriend kan alles eten wat hij wil en komt echt geen gram aan en ik moet overal op letten. :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:12

Wollie, wat zonde dat hij daarna nog is aangekomen joh!
Safiera, Doe je Wallie nog eens de groetjes?
Bonjoy, lekker joh! is het daar niet harstikke koud?
Mayflower, volgens mij heeft een groot aantal mannen dat, die van mij ook,
en het liefste propt hij mij dan ook vol :=

ik kan nu niet zo heel actief reageren,
omdat ik nu op mijn werk zit met pauze :')

ik ga vandaag sinds 2 maanden ( ? ) eindelijk weer naar mijn verzorgpony in de buurt,
omdat ik er toch langsrij en vandaag vroeger klaar ben ( 4 uur )
dus ik ga dan weer een klein uurtje rijden, en dan snel door naar huis om te eten en dan weer weg :=

wel ga ik weer actiever handboogschieten, aangezien binnenkort Konings Schieten is,
en ik MOET en WIL bij de beste 3 zitten!
wat me dus nooit gaat lukken want die schieten alleen maar in de roos ^)

afvallen boekt bij mij helaas nog NUL resultaat

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:22

@safira www.calorieenteller.nl

Wellicht een optie.

Ik heb me toch een honger en het is nog lang geen tijd voor de lunch en mn tussendoortje is ook al op voor de ochtend. ik zit echt naar de klok te kijken. Nog n uurtje dan mag ik lunchen

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:26

Ik ga zo wel lunchen, hihi sorry Mandy... niet vervelend bedoeld!
:(:)

Heb mn ontbijt ook al om half 7 genuttigd, dus ik ben blij dat ik weer mag! :Y)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:29

Nou eetsmakelijk dan. Wat ga je eten?
Ik kan er tegen hoor haha

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:34

Omdat het net ging over calorie arm drinken, ik drink bijna een liter tuinkruidenbouilon per dag, 2liter water red ik niet warm drinken gaat makkelijker maar te veel zwarte thee is niet goed, er zit wel zout in natuurlijk en een paar calorieetjes maar ik vind het goed te doen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:46

Bonjoy schreef:
Dank je wel Eline! :D Ik heb op mijn Pinterest een board met gezonde dingetjes etc. >> http://pinterest.com/xxbyjoyce/

Wat een fantastische link, Joyce! Duurde even voor ik had uitgevonden hoe de site werkte :Y) Ben niet zo thuis op Pinterest. Maaaar superfijn joh, staan volgens mij heerlijke dingen tussen die ik zeker ga proberen!

Mayflower_ schreef:
Je gebruikt wel vette dingen op je brood. Overal waar -worst achterstaat is vet. Je kunt beter kiezen voor bijv. kipfilet, kalkoenfilet of (sorry!) paardenrookvlees. Deze zijn mager.

In sinaasappelsap zit veel koolhydraten en suikers. Je zou kunnen kiezen voor bijv een light product of suikervrije ranja (die heb je wel bij de supermarkten). Daarnaast bijv. groene thee, teveel zwarte thee is ook niet goed.

Als tussendoortje zou je kunnen kiezen voor een zelfgemaakte fruitsalade waar je af en toe een hapje van neemt (is ook lekker met blokjes kaas en gerookte kipfilet erdoor :9 ), komkommer met aromat, een zakje weight care chips, snack a jacks (niet het hele zakje maar bijv 3-4 stukjes) en zorg dat je bij je hoofdmaaltijden iets neemt waar eiwitten in zit. Dit zorgt ervoor dat je hongergevoel naarmate de dag vordert niet snel toe neemt.

Bedankt voor de goede tips! Zodra ik op mezelf zit zal ik wat kritischer gaan kijken naar het broodbeleg dat ik in huis haal. Nu moet ik helaas nog grotendeels met de pot mee-eten dus 't zal nog een maandje moeten wachten.

Ik ben gek op groene thee, dus dat komt goed uit. Ik drink beide soorten thees door elkaar heen. Wat is er trouwens mis met zwarte thee, wat is daar weer niet goed aan? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord, en kan 't met google ook niet vinden :Y)

Oeh, je noemt daar best een paar fijne tips voor tussendoortjes :j
Laatst bijgewerkt door Sadira op 22-02-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:52

Mandy schreef:
Nou eetsmakelijk dan. Wat ga je eten?
Ik kan er tegen hoor haha

volkoren pistoletje met kipfilet, 2 volkoren beschuitje met 20+kaas en een stuks of 7 cherrytomaatjes! :Y)

Jij ook smakelijk voor strax!