sorry maar moest het gewoon even zeggen

ach, zonder zo'n telefoon kom je er ook wel joh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roosch schreef:Ja, dat zou voor mij echt (sorry voor de woordspeling) de kers op de taart zijn.
Heb wel mooie foto's van mezelf toen ik nog de kilo's er aan had, maar niet echt van vriendje en mij samen. Zou een mooie beloning zijn na hard werken.
Ik ging net even snuffelen in de lingeriezaak hier, weet direct weer waarom ik er niet meer kwam.
Die vrouw heeft me voor mijn borstverkleining verteld dat dat hoe dan ook lelijk zou worden en dat ik het niet moest doen. Nu legde ik uit dat ik kwam snuffelen voor bikini's als ik straks op mijn streefgewicht zit, vraagt ze wat voor dieet ik doe.. Waarna dat mormel me vervolgens vertelt dat ik die kilo's toch allemaal weer bij kom en dat ik mijn buik toch niet kwijt raak. Fijn, dankuwel mevrouw, weet ik weer waar ik voortaan mijn lingerie NIET moet kopen.
Aleeneh schreef:Wat een fijn topic is dit, zegzoveel tips en positiviteit. Ik blijf hier voorlopig ook maar lekker even meelezen.
Ik ben op het moment ook bezig om wat af te vallen. Ik ben maar ietsje te zwaar en zou gewoon weer lekkerder in mijn vel willen zitten. Sinds januari ga ik daarom een paar keer per week met een vriendin naar de sportschool en dat bevalt eigenlijk best goed. Mijn conditie gaat ook met sprongen vooruit.
Echter zit ik nog wel een beetje met het eten in de knoop. Binnenkort ga ik op mezelf en dan kan ik voor mezelf gaan uitmaken wat er allemaal op mijn bordje komt. Ik wil niet hardcore gaan diëten, ik ken mezelf, dat hou ik toch niet vol. Ik wil gewoon wat veranderingen aanbrengen in mijn eetpatroon om te zorgen dat mijn standaard eetpatroon gezond is. Inmiddels sla ik meestal de snacks af die me door mijn ouders worden aangeboden (een koek in de avond bijvoorbeeld), en neem ik als tussendoortje meestal een mandarijn mee naar de universiteit. Chips eten doe ik ook nooit en snoep hebben we ook nooit thuis. Ik snack dus weinig echte troep, alhoewel ik soms wel zondig als ik bij anderen ben ofzo. Van mij mag dat ook wel, als ik mezelf alle lekkere dingen onthoud komt het ook niet goed, dat hou ik niet vol.
Het is alleen wel regelmatig dat ik toch iets te weinig eten meeneem naar de uni omdat ik verkeerd inschat hoeveel trek ik heb of dat ik alleen maar brood meeneem en geen tussendoortje (als de mandarijnen op zijn ofzo), en dat ik dan maar even wat op het station haal omdat ik gammel ben. Daar moet ik wat aan doen, want op het station is voornamelijk ongezonde troep te koop. Hebben jullie tips voor tussendoortjes die makkelijk mee te nemen zijn (behalve fruit dan)? Iets wat ik gewoon onder college op kan eten?
Ik zou ook nog wel tips kunnen gebruiken bij wat het beste is als broodbeleg. Ik ben wat betreft broodbeleg nog wel vrij kieskeurig. Ik hou niet zo van de zoete troep op brood dus dat scheelt. Meestal eet ik sandwichspread, vleeswaren (afwisselend, soms boterhamworst, soms salami, soms chorizo, soms wat anders, hangt er vanaf wat we in huis hebben). Heel af en toe pindakaas of kaas of zo.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik nou heel erg moet vermijden, en welke dingen juist wel weer goed zijn. Wat eten jullie graag op brood? Ik kan wel weer wat nieuwe ideeën gebruiken.
Als laatste; ik drink meestal water, thee of sinaasappelsap. Voor sinaasappelsap zou ik eigenlijk graag een vervanger vinden. Wel een koude drank die niet water is, maar met iets minder calorieën erin. Ik hou niet van zoete dranken, ik vind dingen zoals crystal clear bijvoorbeeld niet te drinken. Wat doen jullie?
Wow lange post gewordensorry!
Oh en Joyce, ik zag je hier voorbij komen; ook hier wil ik nog even zeggen dat ik het vet goed vind dat je zo bent afgevallen. Wat een ongelooflijk verschil, het staat je goed hoor![]()
Roosch, goed hoe je ermee omgaat hoor! Schandelijke opmerking van die vrouw. Laat d'r een poepie ruiken straks
Donatello86 schreef:Goedemorgen, ik ben even 3 weken afwezig geweest van deze topic. Heb geprobeerd sochtends 2 bruine boterhammen , smiddags 3 boterhammen en savond gewoon een park te eten , maar helaas niets afgevallen. Afgelopen maandag toch weer met Sonja Bakker begonnen ( online, aangegeven wat ik wel en niet lust ) Vanochtend bijna een kilo kwijtIk wil +/- nog 6 a 7 kilo kwijt , voor de vakantie over 4 maanden ... Hopen dat het gaat lukken.
Ik vind het echt moeilijk om van zoete lekkere dingen af te blijven ( chocolade ) en van ships.
Ik heb het nooit in huis. Echter als je bij de kassa staat bij tanksation of op werk langs de snoep automaat, kan ik het meestal niet weerstaan om een lekkere bounty te kopen
Allejandro schreef:Goeiemorgen... ben ik ook weer eens.. vorig jaar heel fanatiek 21 kg afgevallen en hier ook veel meegelezen en gepraat. Inmiddels bevallen van een gezonde meid afgelopen maand en de zwangerschapskilo's zijn er al weer af. Nu wil ik graag verder gaan met afvallen op een gezonde, verantwoorde manier. Ik wil zo zeker nog wel 20 kilo kwijt. Ik geef borstvoeding en ga dit ook nog wel even doen dus het mag niet 'te snel' gaan. Het mag namelijk wel, afvallen tijdens borstvoeding alleen moet je letten op de afvalstoffen. Hier let ik ook op. Echter heb ik echt last van een onstilbare honger af en toe icm met de borstvoeding. Bij mijn zoontje in 2011 had ik dit ook maar ik wil er eigenlijk niet zo aan toegeven. Dus mijn vraag is nu eerst, wat zijn gezonde, goed vullende dingen die niet meteen kilo's er aan zetten om te eten? Zodat het honger gevoel wat weg is. Ik probeer al veel te drinken en zit denk ik op 2,5 liter per dag, voornamelijk thee en water.
Brood eet ik bruinbrood, zuivel eet ik meer als genoeg en 's avonds meestal hollandse kost. Veel groente, aardappels en een stukje vlees.
Alle tips zijn welkom!
Bonjoy schreef:Welkom nieuwkomers
Vanmorgen heerlijk een uurtje gewandeld met Yusraa! In totaal zo'n 3,75 km
rockey schreef:dat snoepen herken ik heeeel goed!
ik heb niet eens de behoefte aan avond eten of iets dergelijks, geef mij maar gewoon een zak chips, popcorn, haribo zak, zoute drop![]()
sonja bakker, daar hoor ik toch ook goede dingen over en die gerechten zien er ook echt heerlijk uit! wel lijkt het me lastig om de boodschappen te doen voor een hele week, je hebt zoveel verschillende dingen nodig.
dat is dan wel weer echt een plus punt aan het dieet met de shakes, dan ben je zo klaar, overal mee naar toe te nemen.
Bonjoy schreef:Dank je wel Eline!Ik heb op mijn Pinterest een board met gezonde dingetjes etc. >> http://pinterest.com/xxbyjoyce/
Mayflower_ schreef:Je gebruikt wel vette dingen op je brood. Overal waar -worst achterstaat is vet. Je kunt beter kiezen voor bijv. kipfilet, kalkoenfilet of (sorry!) paardenrookvlees. Deze zijn mager.
In sinaasappelsap zit veel koolhydraten en suikers. Je zou kunnen kiezen voor bijv een light product of suikervrije ranja (die heb je wel bij de supermarkten). Daarnaast bijv. groene thee, teveel zwarte thee is ook niet goed.
Als tussendoortje zou je kunnen kiezen voor een zelfgemaakte fruitsalade waar je af en toe een hapje van neemt (is ook lekker met blokjes kaas en gerookte kipfilet erdoor), komkommer met aromat, een zakje weight care chips, snack a jacks (niet het hele zakje maar bijv 3-4 stukjes) en zorg dat je bij je hoofdmaaltijden iets neemt waar eiwitten in zit. Dit zorgt ervoor dat je hongergevoel naarmate de dag vordert niet snel toe neemt.