[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:31

De reden dat ze hem waarschijnlijk in je bil zet omdat die spier meer beweegt dan je armspier, hierdoor wordt de pil sneller opgenomen in je bloed. Ik denk dat je gewoon even met je huisarts moet overleggen en je problemen aankaarten :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:18

Ik wil me graag melden. Gisteren heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Van te voren dacht ik dat het wel mee zou vallen, de HA deed er makkelijk over. Plaatst er ook veel en heeft dus genoeg ervaring.

Het plaatsen is me zo vreselijk tegen gevallen. Het deed vreselijk veel pijn en ik werd er oprecht naar van. Heb gisteren en vandaag niks anders kunnen doen dan op bed liggen met een soort hele hevige menstruatiepijn. Zo lang ik rustig lig en de ibuprofen werkt gaat het wel. Een kwartiertje koken zorgt er voor dat de pijn weer terug komt. En die pijn is zo erg dat ik zo snel mogelijk weer mijn bed in duik. Niet handig met school -O-

Nu moet ik wel zeggen dat ik van mijzelf al een hele heftige menstruatie heb, ik 22 ben en geen kinderen heb. Maar toch valt het me vies tegen.

Zijn er dames die tips voor me hebben? Ik begrijp dat de eerste dagen het ergst zijn. Overigens is het vloeien niet heviger geworden gelukkig. De pijn zit vooral in mijn rug en straalt door naar mijn benen. Periodes zonder krampen zijn minder pijnlijk maar zodra ik dus actiever word begint de kramp weer en wordt de pijn erger.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:23

Bonnyyyyyy schreef:
Gadverdamme moet even gal spugen.
Ik zit al 1,5 jaar aan de prikpil, en ben sinds kort over naar een nieuwe huisarts ivm verhuizing.
Ik kreeg hem altijd in mijn arm, dan was hij 2/3 dagen erg gevoelig en dan nog een paar dagen alleen de prik plek erg gevoelig.
Nu wilt mijn nieuwe huisarts hem op eens niet in mijn arm zetten maar in mijn bil of bovenbeen.
Wat een hel!! Heb hem gister gekregen, kan nu niet Eens met mijn benen over elkaar zitten op die bil en wat sneller wandelen doet ook pijn.

Weten jullie wat ik hier mee kan doen?

dikkere billen kweken.. ik heb er echt nooit last van!

(al heb ik bij het zetten wel bepaalde assistentes liever niet :') )

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:27

Gamova, heb je alleen ibuprofen gekregen?

Ik heb hem afgelopen jaar laten zetten bij de gynaecoloog, maar zowel voor de ingreep als daarna had ik dycloflenac (?) Had er daardoor weinig last van, alleen het zetten zelf deed me heel erg veel pijn. Daarna ging het wel weer.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:29

Hé, even een domme vraag....
Echt ontzettend dom, maar soms heb ik van die momenten dat ik me de meest vergezochte vragen afvraag.
Hoe doen vrouwen het eigenlijk met hun menstruatie als ze bij bijvoorbeeld de politie werken, of een sport beoefenen als beroep..... (waar ze echt een hele dag achter elkaar mee bezig zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:17

Tampon in?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:30

x_Rebecca schreef:
Gamova, heb je alleen ibuprofen gekregen?

Ik heb hem afgelopen jaar laten zetten bij de gynaecoloog, maar zowel voor de ingreep als daarna had ik dycloflenac (?) Had er daardoor weinig last van, alleen het zetten zelf deed me heel erg veel pijn. Daarna ging het wel weer.

Ik heb niks gekregen. Advies om ibuprofen van te voren en achteraf te nemen wel opgevolgd.

Achteraf lees ik verschillende tips via de gynaecoloog die de huisarts niet gaf. Zo lees ik over pillen die de baarmoedermond verzachten en verdovingen. Daar heb ik nu natuurlijk niks meer aan haha

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 04:46

Magrathea schreef:
Killyenn schreef:
Ze zijn er wat minder happig op bij jonge meiden en vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Voornamelijk omdat het dan heel wat meer pijn doet en af en toe niet eens kan, omdat de baarmoeder te klein is. De meeste jonge vrouwen hebben nog nooit bij een gyn gelegen en hebben dus totaal geen ervaring met dat soort dingen en dan kan het best even wennen zijn. Bij mij wilden ze er eigenlijk ook niet aan (op 19/20 jarige leeftijd), ze vonden dat ik maar aan de pil moest, ondanks dat ik meermaals duidelijk heb gemaakt niets met hormonen te willen. Toen heb ik het hier in Glasgow (gratis) laten doen, daar maakten ze er totaal geen probleem van :)

Hahaha nou ik heb hem sinds ik 21 ben en ik heb zeer zeker nog geen kinderen gehad. :D Er is me ook niets gevraagd over een potentiele kinderwens ofzo.
Heb het trouwens gewoon bij de huisarts laten doen.

Geen ervaring met een gyn zou ik geen argument vinden... Eens moet de eerste keer zijn toch? Dat werd voor mij de controle :o Wist ik veel dat het een inwendige echo zou worden... :o

Ik zeg ook niet dat het goede argumenten zijn, maar dat zijn wel de redenen waarom ze er moeilijk over kunnen doen! Wat mij betreft moet elke vrouw een eigen keuze kunnen maken over haar anticonceptie :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:46

Ik heb niks gevoeld van het plaatsen, was bij de huisarts en ik was op het ergste voorbereid.

Ik ben voor mijn werk de hele dag onderweg maar er is altijd wel even een moment dat je naar het toilet kan hoor..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:44

Nou ik viel bijna flauw bij de 1e keer plaatsen. Bijna flauw gevallen bij eruit halen en de 2e plaatsen en moet binnenkort weer omwisselen en zie er nu al tegenop. :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:13

ik was ook doodsbang hoor na alle verhalen die ik gelezen had op internet maar het viel me enorm mee..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:18

Huh als ik die horrorverhalen over pijn hier zo hoor... Ik blijf nog even fijn aan de pil :)

Wat was voor jullie de reden om deze keuze te maken?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:19

ik wilde borstvoeding blijven geven en dan word de pil afgeraden en de mirena aangeraden dus vandaar...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:20

Bij mij ook horror verhaal voor het plaatsen, maar dat was na 3u en slapen voorbij.
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als met een spiraal, de pijn is het me meer dan waard.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:25

Voor mij is deze keuze gemaakt omdat ik veel last had van de hormoonspiegels die schommelen bij de pil. Als ik in mijn stopweek zat begon ik te hyperventileren, waar ik gewoon heel gevoelig voor ben.
Daarnaast heb ik heel gemakkelijk blaasontsteking. Dat betekent dat een condoom afgeraden wordt. Ook ben ik tijdens mijn menstruatie gevoeliger voor blaasontsteking.
De prikpil durf ik niet aan. De nuvaring heb ik wel aan gedacht maar met mijn enorme vergeetachtigheid en slacht kunnen plannen leek dat me ook niet handig.

Vandaag voel ik me gelukkig al weer wat beter :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:51

Ik was de pil gewoon zat en was ervan overtuigd dat je beter anticonceptie kan doen daar waar het in het lichaam gebeurt. Daarnaast haat ik ongesteld zijn en had ik erge last van stemmingswisselingen.

Nu m'n mirena dus aan het uitwerken is (heb hem nu bijna 4,5 jaar) merk ik dat ik weer veel vaker chagrijnig ben, ik ben emotioneel minder stabiel, ben sneller over de kook, krijg weer lichamelijke klachten (meer hoofdpijn, puistjes, opgezette buik en weer gerommel in de buik) en ik heb vreetbuien echt vreselijk :+

Dus doe mij maar een nieuwe. De paniek vooraf en de pijn tijdens en na het plaatsen heb ik ervoor over hoor, maar mijn lichaam reageert blijkbaar heel heftig.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:22

lieveli schreef:
Kan iemand mij geruststellen mbt tot de pijn van het zetten van een implanon? Ik krijg er echt een paniekaanval van.

De pijn bij het erin zetten is echt niks, je wordt verdoofd.
Het eruit halen was bij mij een drama, dat ging onder narcose aangezien dat ding kwijt was geraakt.

Ik zou m absoluut niet aanraden, heb nu een spiraal en dat is 100x beter.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:01

Ik kom binnenvallen hoor, want van die reviews op internet word ik naar van :wow:

vanwege m'n slechte huid zit ik erover te denken om de Yasmin aan te vragen. Ik eet gezond, sport en beweeg veel, veel buiten en drink eigenlijk alleen maar water of groene thee. Ik vind zelf dat ik eerst moet kijken of ik het zelf kan fixen, in plaats van meteen aan de medicatie te gaan.

Toen ik aan de pil was (eerst mycrog.. die eerste zegmaar) merkte ik dat mijn huid rustiger werd, van de Diane kwam ik 5 kilo aan maar wel mooie huid! Yasmin zit al langer in mijn hoofd maar lees over bijwerkingen zoals zwaar depressief, agressief, enzovoort. Ik ben daar al gevoelig voor, dus vroeg mij af hoe jullie ervaring met Yasmin is? :)

Ik zie geen andere oplossing meer, mijn hoofdhuid - nek - hals en borst - rug en onderrug blijven enorm lasthouden van puistjes en voel me er harstikke onzeker over. Welke verzorging, maskers, voeding (of niks geen verzorging) ik ook probeer :n

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Bel zo even naar de HA voor een afspraak. :)

EDIT: heb het topic doorgelezen op Yasmin maar wel errrrug veel pagina's :brr:

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:11

Hier iemand die Yasmin slikt :-)

Voor mij is het een erg fijne pil! Ik heb er wel lichte stemmingswisselingen sinds ik die neem, maar agressief en depressief zijn is totaal niet aan de orde! Voor mijn huid is die ook goed voor zover ik weet. Ik heb wel af en toe een puistje, maar ik ben daar zelf (helaas) ook vrij gevoelig voor. Ben er niet van bijgekomen en verder ook geen vervelende bijwerkingen, gelukkig.

Afgezien daarvan, ben je eventueel al naar een dermatoloog geweest?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:02

Yasmijntje schreef:
Hé, even een domme vraag....
Echt ontzettend dom, maar soms heb ik van die momenten dat ik me de meest vergezochte vragen afvraag.
Hoe doen vrouwen het eigenlijk met hun menstruatie als ze bij bijvoorbeeld de politie werken, of een sport beoefenen als beroep..... (waar ze echt een hele dag achter elkaar mee bezig zijn).

Gewoon naar de wc bij bv een restaurant. Als ik de hele dag buiten moeten werken, moet je ook wel op een gegeven moment naar de wc en dan kom je altijd wel ergens iets tegen. Ik kan ook niet snel 8 uur zonder toilet. Moet minstens wel 1 pitstop in zitten.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:10

Ohja.
Wat ben ik toch slim :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:19

billionache schreef:
Hier iemand die Yasmin slikt :-)

Voor mij is het een erg fijne pil! Ik heb er wel lichte stemmingswisselingen sinds ik die neem, maar agressief en depressief zijn is totaal niet aan de orde! Voor mijn huid is die ook goed voor zover ik weet. Ik heb wel af en toe een puistje, maar ik ben daar zelf (helaas) ook vrij gevoelig voor. Ben er niet van bijgekomen en verder ook geen vervelende bijwerkingen, gelukkig.

Afgezien daarvan, ben je eventueel al naar een dermatoloog geweest?

Nee ik ben er nog niet voor naar de dermatoloog geweest, deels omdat ik dan denk dat ik alsnog (zware) medicatie krijg voorgeschreven bijv. anti-biotica (heb ik liever helemaal niet) en de pil is ook wel handig mócht 'ie eens van pas komen :D

Het is vooral dat ik weet dat ik door gebruik van de pil mijn huid kan 'temmen', heb nooit extreme reacties qua gedrag gehad maar de Yasmin is voor mij ook nieuw :)

Ja, tevreden? Fijn te horen! Ja voor je huid lees je er wél enorm veel goede dingen over, ben me echter ook bewust van trombose etc - maak mij daar eigenlijk niet heel druk om. Heb een actief gezond leven :) Hoe sta jij hier tegenover? Blijft het in jou achterhoofd hangen of is alles zo tevreden dat je dat voor lief neemt?

Dank voor jou reactie! :j

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:04

Trombose kans is echt nihil hè, dat weet je.
Of nouja, als je geen trombose achtergrond hebt is de kans heel klein.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:08

Aha, wist niet dat ze bij de dermatoloog zo snel medicatie voorschreven. Ben er zelf niet zo bekend mee, maar veel kennissen hebben er al baat bij gehad. Vandaar!

Over de trombose maak ik me geen zorgen. Ik heb geen verleden en zoals Yasmijntje zegt is de kans echt heel erg klein. Verder - afgezien van de lichte stemmingswisselingen - erg tevreden! Heb ook veel minder last van menstruatieklachten dus dat is mooi meegenomen! :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:28

Ah klinkt heel goed! :j

Nou ik verwácht dat je toch al snel medicatie meekrijgt, als je qua gezondheid alles zo goed mogelijk doet van voeding tot beweging weet ik niet wat voor een advies je kan krijgen. Creme, pillen of antibiotica denk ik dan. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.