GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Aiii beterschap en hopelijk kan de medicatie je hierbij ondersteunen

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Hoi, ik kom hier graag meepraten en meelezen.

Het is mij niet gelukt om heel het topic door te lezen (zag dat iemand dat laatst had gedaan, knap!) maar volgens mij zijn er hier meerdere positieve ervaringen met Wellis.

Wat ik met afvraag: zijn de maandprijzen op de website van Wellis vaste prijzen of is het afhankelijk van je dosering en betalen jullie minder als je minder gaat gebruiken?

Ik ga nog even verder met het topic doorspitten.

Beterschap Ivy_power89!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:24

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Mauve7 schreef:
Wat ik met afvraag: zijn de maandprijzen op de website van Wellis vaste prijzen of is het afhankelijk van je dosering en betalen jullie minder als je minder gaat gebruiken?

Prijzen staan hieronder. En ja als je na een maand niet of minder snel ophoogt dan kan je langer met je spuiten doen. Maar dat is geen garantie, je moet kijken hoe het gaat.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:00

Net de vragenlijst ingevuld en ik krijg ozempic geadviseerd. Ik denk dat ik er maar voor ga, het voelt wel als een hele stap :o .

Wel geldt de nieuwjaarskorting nog, dat scheelt weer!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:04

Mauve7 schreef:
Net de vragenlijst ingevuld en ik krijg ozempic geadviseerd. Ik denk dat ik er maar voor ga, het voelt wel als een hele stap :o .

Wel geldt de nieuwjaarskorting nog, dat scheelt weer!

Kijk even of je met deze meer korting krijgt: REFRDQFSCWP
Is een code die nieuwe aanmelders korting geeft en mij ook op mijn volgende bestelling.

Succes! Het is je eigen keuze of je Ozempic of Mounjaro kiest. Moet je veel kwijt?

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:20

Ah bedankt voor de code, die ga ik even proberen!

En je hebt idd gelijk, ik zie nu pas dat ik ook voor de andere behandeling kan kiezen.

Ik wil minimaal 15 kg wilt, nog beter zou 20 kg zijn qua bmi. Dus ja best wel veel, het loopt richting de 20%.

De keuze tussen beide middelen vind ik wel lastig om te maken, Wellis stelt daar je met Mounjaro circa 15-20% af kan vallen en met Ozempic 12-15% (maar dat wisten jullie vast al :+ ).
Op basis hiervan zou Mounjaro beter passen maar ik krijg het gevoel dat sommige dit ook behalen met Ozempic.
Gevoelsmatig lijkt Mounjaro een heftiger middel met meer kans op bijwerkingen, vandaar mijn twijfel nog.

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:46

Is echt een persoonlijke keuze. Ozempic is goedkoper. Werkt bij sommige al voldoende. Over het algemeen werkt Mounjaro wat sterker (op 2 vlakken ipv 1). Maar is ook duurder.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:48

Ergens is het misschien wel meer een stok achter de deur als je het echt zelf moet betalen?
Dan denk je misschien wel echf 2x na voor je toch de foute keuze maakt? Of werkt dat niet zo.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:51

ivy_power89 schreef:
Ergens is het misschien wel meer een stok achter de deur als je het echt zelf moet betalen?
Dan denk je misschien wel echf 2x na voor je toch de foute keuze maakt? Of werkt dat niet zo.

Bij mij in ieder geval wel.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

Mauve7 schreef:

En je hebt idd gelijk, ik zie nu pas dat ik ook voor de andere behandeling kan kiezen.

Ik wil minimaal 15 kg wilt, nog beter zou 20 kg zijn qua bmi. Dus ja best wel veel, het loopt richting de 20%.

De keuze tussen beide middelen vind ik wel lastig om te maken, Wellis stelt daar je met Mounjaro circa 15-20% af kan vallen en met Ozempic 12-15% (maar dat wisten jullie vast al :+ ).
Op basis hiervan zou Mounjaro beter passen maar ik krijg het gevoel dat sommige dit ook behalen met Ozempic.
Gevoelsmatig lijkt Mounjaro een heftiger middel met meer kans op bijwerkingen, vandaar mijn twijfel nog.

Met Ozempic ben ik inmiddels 17 kilo afgevallen,ik kom van 95.6 en zit nu op 78.8, weet niet hoeveel procent dit is.

Kijk ook eens op www.leefstijldirect.nu dat kan je een hoop geld schelen, en nu echt ik heb er geen aandelen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:17

Volgens mij heb ik ergens op een instagram van een arts gezien dat je bij MJ juist minder misselijkheid krijgt dan bij ozempic. Het is een andere werkzame stof het is dus niet dat ie zwaarder valt, hij werkt anders.

Mounjaro (tirzepatide) werkt op twee hormoonreceptoren (GLP-1 én GIP), wat het hongergevoel sterker kan onderdrukken en het verzadigingsgevoel kan verhogen.

Ozempic (semaglutide) werkt alleen op de GLP-1-receptor.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Mauve7 schreef:

Als je huisarts mee wil werken kost het je alleen de spuiten, dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Heb je dat al geprobeerd?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Met de kennis van nu zou ik beginnen met Ozempic.

Overstappen naar Mounjaro kan altijd nog.

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Met de kennis van nu zou ik nog altijd met Mounjaro zijn begonnen. Ik lees wisselende verhalen en minder over Mounjaro qua werkzaamheid. MJ slaat over de gehele lijn beter aan. Ik lees minder uiteenlopende klachten en ook wat artsen erover zeggen. Ik vind de dubbele werking een toevoeging.

Elk lichaam reageert anders maar mijn gevoel en wat ik dus lees werkt Mounjaro stabieler en beter bij het overgrote deel van de gebruikers. Het lijkt dat er gebruikers zijn die voor alle GLP1 medicatie ongevoelig zijn.