Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 11:58

@ballard ja hij sliep bij ons op de kamer in een campingbedje. Hij doet het verder prima maar hij komt zo vaak om voeding dat ik niet aan slaap toe kom dus dan probeer ik 'm te snel weg te leggen en is het gillen.

@jitske zou altijd kunnen op kunstvoeding maar voelt wel echt als falen om dat nu al te doen aangezien hij nog geen 3 weken is..

Jullie ook een pittige nacht gehad. Hopelijk herstellen je borsten snel.. Zo pijnlijk die kloven.

@marlis er is inderdaad een richtlijn maar dat is meer een minimum. 150ml per kilo lichaamsgewicht. Maar ze zeggen allemaal dat je eraan moet toegeven als ze vragen tussendoor. Moet zeggen dat negeren ook geen optie is want dan schreeuwt ie het echt uit. Zolang hij het niet uit spuugt, kan je het blijkbaar verwerken.

Hopelijk weer goede controles gehad inmiddels. Sterkte bij de dierenarts!

@peeltje nee burrito accepteert ie niet haha.. Helaas want het is ook nog super schattig. Hij slaapt altijd met z'n handen omhoog naast z'n hoofd maar we pakken 'm verder wel zoveel mogelijk strak in inderdaad.

@charlotte waar woon jij met mooi weer haha. Ik zit weer met een koude wind tegen bewolking aan te kijken hier.

@sky helaas bijna geen gekke dingen gegeten tijdens de zwangerschap. Had zelden cravings naar iets dus vrees dat dat het niet kan zijn hier.

Ik heb net gegeten, nu de gup wat laten eten en dan ga ik weer terug op bed.

BigOne

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:06

Gnome, je baby kan ook oververmoeid zijn, dan vallen ze zeer moeilijk in slaap.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:07

Zou het kunnen dat hij niet per se honger heeft maar zuigbehoefte? Gewoon een suggestie hoor, volgens mij probeer je ook zo’n beetje alles op het moment.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 12:08

BigOne schreef:
Gnome, je baby kan ook oververmoeid zijn, dan vallen ze zeer moeilijk in slaap.

Ja hoop dat dat het issue is na dat nachtje weg.. Overdag heeft ie wel gewoon 4 uur tussen de voedingen en lijkt ie goed te slapen. Lastig hoor.. Konden ze maar praten :+

Nu gelukkig een hoop dagen niets dus hoop dat we dan weer terug kunnen naar hoe het in het begin ging.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:36

@Gnome: kun je niet een lactatiedeskundige inschakelen? Al is het maar om het voor jou en je partner dragelijker te maken. Ik snap goed dat je dit niet vol gaat houden zo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 12:45

UK_eef schreef:
@Gnome: kun je niet een lactatiedeskundige inschakelen? Al is het maar om het voor jou en je partner dragelijker te maken. Ik snap goed dat je dit niet vol gaat houden zo.

Ja we mogen binnenkort naar het consultatiebureau dus dan even horen en even zien of ie de komende dagen bij trekt of niet. Zo ja, dan was het gewoon te druk of te snel vanuit ons met veranderingen.

Lief dat iedereen zo mee denkt <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:09

Pfff vervelend gnome. Nichtje had het ook toen ze zo jong was. Uiteindelijk een schepje rijstepap/meel door de melk heen deed wonderen.

Net bij verloskundige geweest. Weinig vordering, alles was wel goed soepel van binnen, dus dat was wel al positief.
Verder aankijken hoe het gaat. In iedere geval mn rust proberen te nemen. Even douche. Kan afnemen dan maar ook er voor zorgen dat het begint.
Hoop zoooo dat het echt goed doorzet vandaag/vannacht

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:15

In de randstad Gnome. Maar het is hier nu ook niet zo lekker meer, harde wind en bewolkt :+
Het idee van Eef vind ik een goede, dat kan je misschien helpen :j

Jammer dat er weinig vordering is Freekie, volgens mij kan jij ook niet wachten?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:23

Persoonlijk zou ik het consultatiebureau niet afwachten. Je moet daar net een arts of verpleegkundige treffen die je echt verder kan helpen. Ik heb vriendinnen die heel goede ervaringen hebben met het CB maar ook die echt slecht advies kregen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:39

Gnome schreef:
De nacht was hier vreselijk. Had vannacht al wat getypt maar zat zo hoog in m'n emotie dat ik het weer weggehaald heb. Hij kwam ieder uur ongeveer en echt meer dan 120cc per fles. Snap dan ook niet waar ie dat kwijt kan in z'n maag.. Komt niks terug. Kunstvoeding komt ie net zo snel weer op.

Iedere keer met wegleggen was het gillen. Uit wanhoop heb ik 'm maar weer op m'n arm in bed gelegd en zo hebben we net nog wat uurtjes kunnen slapen. Mja hij ligt dan wel te zweten in alleen z'n rompertje dus dat is eigenlijk ook niets. Ben nu zelf gewoon misselijk van de vermoeidheid dus hoop vandaag overdag echt flink bij te kunnen slapen. Vannacht gaat ie maar weer tussen ons in, in z'n nestje. Heb er alles voor over om weer te kunnen slapen. Het wordt vanzelf beter maar het breekt me nu gewoon op ;(

:knuffel: :knuffel: :knuffel:

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:41

JitskeJeldau schreef:
Heftig Gnome! Dat soort nachten zijn echt killing! Heb je voldoende voeding over dat hij eventueel een nachtje bij opa en oma of een tante/oom zou kunnen doorbrengen dat jullie even een nachtje kunnen opladen?

Succes vandaag Lise! Je hebt snel je kleine in handen!

Freekiee: hopelijk is vandaag de dag! Het is zo slepend die onzekerheid wanneer het nou eindelijk eens begint/doorzet!

Vannacht voor het eerst met zn drieën! Mijn borstvoeding is nog niet voldoende op gang en ik begin kloven te krijgen, dus elke 3 uur kolf ik nu en geef dat, aangevult met kunstvoeding. Gisteravond was dat een beetje zoeken. Hij had echt honger, maar hoeveel mag je dan geven.. uiteindelijk is het na een beetje puzzelen heel goed gegaan. Zn oom en tante hebben even opgepast voor een half uur zodat mn man en ik even konden douchen. Mn man zat er ook helemaal doorheen qua vermoeidheid, dus toen de kleine na de voeding van 10 uur toch nog een beetje jengelde hebben Oliver en ik lekker gespoond tot zn volgende voeding. Daarna moesten we hem wakker maken voor de volgende verschoning en volgende voeding. Dus wij hebben tussendoor ook even kunnen slapen. (En een beetje kletsen. We werden zo geleefd tijdens de bevalling, dat we voor ons gevoel compleet langs elkaar heen hebben geleefd, ook al hebben we samen hetzelfde meegemaakt)
Vandaag komt mijn vader biefstuk bakken. Dat hebben we 'gekregen' als eerste kraammand cadeau. Zo rood mogelijk voor voldoende ijzer. Is blijkbaar traditie. Er wordt goed voor ons gezorgt in ieder geval.

Wat lief dat er goed voor jullie wordt gezorgd!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:17

Charlotte446 schreef:
In de randstad Gnome. Maar het is hier nu ook niet zo lekker meer, harde wind en bewolkt :+
Het idee van Eef vind ik een goede, dat kan je misschien helpen :j

Jammer dat er weinig vordering is Freekie, volgens mij kan jij ook niet wachten?

Klopt, maar ben er ook echt klaar mee. Die pijn in mn buik en elke x die harde buiken er nu pijn. Niet weten wat er gebeurd of t doorzet of niet.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:37

Bedankt voor alle felicitaties <3 Heel lief! Heb een leuke dag gehad.

Jitske wat fijn dat jullie naar huis mochten. Is toch fijner dan in het ziekenhuis he? Heerlijk dat knuffelen met ze he? ♡
Hoop dat jullie wat bij kunnen slapen.
Hoe gaat het verder met jou qua napijn?
Ai ik lees nu van de kloven, dat is wel heel erg vervelend. Hopelijk heeft de biefstuk goed gesmaakt.

Freekieee wat vervelend dat het niet echt doorzet. Kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wil. Hoop dat je die snel krijgt. Leuk een Tripp Trapp, altijd handig om te hebben.

Gnome dikke knuffel voor jou. Vervelend dat hij je zo leegzuigt. :( Helpt het misschien om een stukje met hem in de auto te gaan rijden? Vaak vallen ze daarvan wel in slaap.
Soms hebben ze helaas dit soort dagen/nachten. Die zijn echt heavy. Hoop dat het vannacht beter gaat voor jullie.

Charlotte ja het huis moet wel schoon zijn voor het bezoek :D Op zo'n moment mis ik de kraamzorg! Haha. ;)
Hier helaas niet echt mooi weer. Morgen een nieuwe kans.
Gek dat je zo onregelmatige slaapt. Heb je wel het gevoel dat je uitrust?

Linda wat leuk dat je het veulentje gaat zien opgroeien. Gaat alles nog goed met haar?

Lisewiesje alsnog heel veel succes vandaag. Mijn duimen draaien voor je ♡

Marjon het eind komt wel in zicht. Spannend!

Marlis vervelend elke keer dat gedoe in het ziekenhuis. Hoe is het met de hond gegaan bij de dierenarts? Hopelijk niks ergs.

Sky_as wat een bijzonder verhaal van je mams en de jus d'orange. Had ze er toch goed aan gedaan dus! :)

Ik ben vandaag op bezoek geweest bij iemand van onze zwangerschap cursus, was erg leuk twee van die kleine baby's naast elkaar.
Morgen ga ik met Hidde langs op mijn school. Mijn vervangster zei dat de leerlingen het al op het planbord hadden geschreven dat ik langs kwam, zo lief. :D
Fijne avond allemaal! Ik hoop dat er een goede nacht aan komt voor iedereen. <3

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 06:22

Sterkte Gnome! Er zijn ook inbakerdoeken waarbij de armpjes omhoog kunnen, misschien is dat nog wat om te proberen? Love to dream heet het merk.

Freekie: hoop zo dat het gauw doorzet bij je :knuffel:

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:28

Meiden ik heb meegelezen hoor! Maar te druk voor bijlees,
Ik maak me nu klaar voor echo in het zh, vanaf het weekend heb ik weer meer tijd

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 12:17

@lisette hoe was de echo?

Hier een blije mama en Boris <3 hebben onze tevreden gup weer terug. Gisteravond wel nog veel huilen maar kon 'm uiteindelijk aardig op tijd in z'n nestje naast me neer leggen. Toen heeft ie ruim 3 uur geslapen voordat ie weer kwam en ik dus ook. Heerlijk was dat. Daarna nog 2 keer gekomen met bijna 3 uur ertussen dus hartstikke netjes én we lagen steeds met 45 minuten weer te slapen.

Heel blij mee dus.. Voorlopig houden we dit zo. Heeft net lekker met papa gedoucht dus hij ligt nu in coma.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:18

Gnome wat fijn!!

Hier weinig veranderen. Alleen veel krampen.. wordt er moe van. Maarja. We wachten af

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 15:13

Freekie, sterkte, hopelijk zet het snel door :(:)

Mijn werkdag zit er op, nu is mijn verlof officieel ingegaan :D
(Wel een weekje eerder dan gepland ivm griep :( )
Edit; hopelijk eindelijk tijd om de babykamer in orde te maken := ik ben inmiddels 35 weken en er is nog niks klaar :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 15:42

linda2008 schreef:
Freekie, sterkte, hopelijk zet het snel door :(:)

Mijn werkdag zit er op, nu is mijn verlof officieel ingegaan :D
(Wel een weekje eerder dan gepland ivm griep :( )
Edit; hopelijk eindelijk tijd om de babykamer in orde te maken := ik ben inmiddels 35 weken en er is nog niks klaar :o

Poeh spannend haha. Moet er veel gebeuren?

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:16

Even een kleine snelle update

Gister om 17.22 is onze dochter en zusje Jenny Jane ( roepnaam Jane) geboren met 37+5 weken. Een flinke dame met een gewicht van 3822 en 50 cm lang.

De bevalling kwam moeilijk op gang, 09.00 zijn de vliezen gebroken en ze hebben 8x opgehoogd met de weeënopwekkers voor de weeën begonnen. Toen gingen we ineens van 0 naar 100 en na een uur weeënstorm is ze binnen 2 minuten persen geboren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 16:23

Van harte gefeliciteerd met Jane! Pittig van de weeën maar fijn dat ze er wel zo was met persen. Ook al zo'n flinke meid. Geniet ervan!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:25

Gefeliciteerd Lisewiesje! Welkom op de wereld Jane <3. Klinkt wel erg heftig allemaal, benieuwd hoe je erop terugkijkt (als je dat straks wilt delen). Eerst bijkomen :+:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:26

Wauw gefeliciteerd met Jane!

Is gewoon ruim 2x Nimue bij de geboorte en zwaarder dan dat ze met 6 weken is :=

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:30

Gefeliciteerd met jullie dochter!
Klinkt wel pittig! Dat ze zoveel moesten ophogen en toen weeen storm. Nu lekker genieten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:35

Gefeliciteerd met de geboorte van Jane!