Echwel schreef:Het lijkt mij ook een logisch iets eigenlijk, je leeft toch samen en zoals bekend kun je het virus alsnog overdragen
Ik zou erblij mee zijn want mijn man 78 is gevaccineerd. Ik 62 moet wachten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Klopt.
Ik heb dat gesprek met mijn huisarts gehad. Hij wil mij prima enten. Graag zelfs. Maar het kan gewoon niet nu zonder gezeik te krijgen. Dus is het voorlopig nee.
Dan kan ik boos worden op mijn huisarts, maar dat is onterecht. Hij beslist namelijk niet.
Dan kan ik boos worden op het beleid, maar dat heeft ook weinig nut. Sowieso wordt niet een heel beleid aangepast op 1 boos individu, en bovendien KAN de overheid/regering/beleid nu gewoon niet individueel kijken, Zouden ze graag willen. Zelfs van Delden gaf vanochtend aan dat daar een zwakte zit nu, maar dat ze daar gewoon niets aan kunnen doen.
Sterke kanten zitten op het beleid voor grote groepen, het klaar staan en volledig voorbereid zijn op enorm versnellen wanneer er geleverd wordt. Redelijk tevreden op het uitnodiging/registratiesysteem.
En op maatwerk zou het dus in theorie echt beter kunnen, maar dat is in de parktijk niet haalbaar.
(Van Delden is voorzitter vaccinatieprogramma, om even die naam te duiden)
Femke_Tweety schreef:Nikass schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/2052002 ... -directeur
Hartfalen is niet per definitie een optelsom van aandoeningen. Is volgens artsen heel simpel een extreem hoog risico. Maar volgens de overheid toch geen prioriteit om in te enten. Als alles meezit op zijn vroegst in mei.
Ik vind het beleid![]()
Maar half Nederland huppelt weer vrolijk achter de huidige (demissionaire) regering aan. Blijkbaar vinden de meesten het wel prima zo.
Nee. Iedereen wil graag.
En dat lukt gewoon niet.
Hartfalen is verhoogd risico.Maar er zijn groepen die een nog hoger risico hebben, en dat zijn de enige groepen die prioriteit krijgen.
Er is gewoon niet genoeg om nu alle 10 miljoen mensen die op dit moment nu zo snel mogelijk willen te enten.
Oscar schreef:Wat zouden de huisartsen nu eigenlijk doen met de vaccins die besteld worden voor een bepaalde doelgroep en die niet afgenomen worden omdat niet iedereen zich wil of kan laten vaccineren uit die groep? Worden die doorgeschoven naar de volgende groep?