Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:45

Ik bespaar juist tijd door 1x per week een meal plan te maken en boodschappen te doen.

Mijn vader en stiefmoeder vonden het ook wat lastig om inspiratie te vinden en zijn gewoon 12 weken Project gezond gaan volgen, alle maaltijden en tussendoortjes. Heel makkelijk om te doen en goede resultaten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:23

Wij lopen in de supermarkt met een grote boog om de chips/koekjes/chocola heen. Bespaart nog geld ook :') .

Alleen heb ik moeder die stiekem feeder is _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:30

Ik heb al sinds mei 2020 met mezelf de afspraak dat ik elke week één zak chips mag eten. Of ik deze in één keer leeg eet, of elke dag een handje, dat is aan mezelf of waar ik behoefte aan heb. En voor mij werkt dat heel goed. Maar iedereen is anders, dus misschien zou dit voor iemand anders verschrikkelijk zijn :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:34

Als het hier in huis is moet het ook op :') . 0,0 zelf discipline helaasch :') .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:41

Es_ther schreef:
Als het hier in huis is moet het ook op :') . 0,0 zelf discipline helaasch :') .

Ik haal dus ook gewoon maar één zak. En vaak pas op het moment dat ik denk ja: nu heb ik er trek in. Meestal is dat op vrijdag :D Maar doordat ik mezelf het toe sta kan ik het ook in huis hebben zonder dat ik het eet. Dat is toch ook wel fijn. Haha

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:48

Mariëlle, super goed bezig! De -10kg komt dichterbij. En dan nog zo fanatiek met de PT *\o/*

Voor mij voelen die laatste kilo’s helaas niet als peanuts. Ik zit nu op een gewicht wat eigenlijk mijn standaard gewicht was voordat ik zoveel ben aangekomen, dus om daar onder te komen is altijd erg veel werk. Ik wil echt nog die 5kg (en misschien nog 2 erbij voor het idee dat het -40kg is), maar ik neem wel echt de tijd. Ik weet ondertussen dat ik gewoon erg geniet van lekker eten en in de weekends graag de teugels wat laat vieren, maar met nu 2x/week bootcamp erbij heb ik het idee dat mijn metabolisme wel weer wat actiever aan het werk is. We zullen het zien als ik weer op de weegschaal ga staan.

Sterkte Otti, echt super heftig.

Lastig N_B_N, begrijpelijk ook dat het opletten moeilijker is als het op het werk zo stom gaat. Wel goed aan de opruim zie ik!

Weer lekker bezig gaucho met sporten! Je maaltijden zien er weer verrukkelijk uit ook :9

Musli ook goed bezig! Die deal met jezelf over die zak chips is echt slim. Wij kunnen tegenwoordig steeds beter de verleiding weerstaan, halen 1x/maand chips en er sneuvelt ook max 1 zak per week, meestal grotendeels door mijn vriend. Ik heb het moeilijker met zoetigheden dus probeer daar alternatieven in te voorzien. Zo eet ik elke dag wel 10 gram extra pure chocolade (of hagelslag :') ) en zo hou ik m’n cravings onder controle. Als ik helemaal niks mag van mezelf, dan kan ik op een bepaald moment mezelf niet controleren en ga ik helemaal los _O-

Zolang Foxy het nog doet, ben je gewoon goed op weg Roosch. Die weegschaal is gewoon tegendraads, maar ik ben er zeker van dat die uiteindelijk ook jou tegemoet gaat komen :j

Esther, qua muesli eet ik momenteel de rood fruit muesli van zonnatura. Ik doe er dan zelf altijd nog hennepzaad bij in mijn kwark/kokosyoghurt/...
Heerlijk trouwens om zo met de pony’s bezig te zijn! <3

Gefeliciteerd met je vriend, Pallatin! Hopelijk kan de fysio helpen en voel je je snel ook wat beter.

Goed bezig miccamaaike! Als je gisteren gewogen hebt, dan zit dat gewicht van het weekend gewoon nog in je lijf hoor. Je eet in 1 weekend normaal geen 0,8kg er aan, maar de weegschaal toont dat wel. Gewoon over 4 dagen nog eens wegen, geeft vast een enorm verschil.

Probeer voor jezelf misschien 1 stap te kiezen die je vanaf nu gaat zetten, EmptyWords? 1 verandering in te brengen in je dagelijkse routine en dan een week later nog 1. Bvb. Beginnen met minder vetstof te gebruiken of je avondeten portie te verkleinen oid. Daar hoef je niks voor uit te zoeken en als je elke week 1 dingetje erbij toevoegt dan heb je uiteindelijk een heleboel nieuwe gewoonten.

Hier erg druk. Ik word enorm uitgedaagd op stage en merk dat ik nog zoveel dingen niet weet (of niet meer weet) en daar heb ik moeite mee. Elke stagedag ontploft m’n hoofd en op dinsdag en donderdag moet ik dan telkens opdrachten maken als voorbereiding er op. Scriptie gaat gelukkig goed, maar kost ook tijd. Ik probeer nu dus de weekends grotendeels echt ‘vrij’ te nemen, want ik merkte dat ik vaak 7 dagen per week wel bezig was met mijn studie. Ook al is het dan maar voor een paar uurtjes. Even hoofd weg van studie is ook echt nodig merk ik.

Ik ga nu dweilen in huis, daarna voor stage aan de slag en dan later deze namiddag kruip ik misschien nog wel eens op 1 van m’n pony’s. Mijn verzorgster komt en ze zei vorige week al dat ik best een rondje op de track (ik heb ruim 400 meter track rondom de weides) kon stappen. Met mijn huidige gewicht reed ik vroeger gewoon, maar nu wil ik liever om het echte rijden op te pakken nog wat lichter zijn. 400 meter stappen kunnen mijn haflingers wel hebben denk ik, dus misschien is dat wel extra motivatie voor mij omdat ik dan heel graag snel veel meer kan dan alleen maar stappen :D

Geniet van de zon iedereen! {:}

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:38

@Ine Dankjewel! :D En de laatste loodjes wegen dus het zwaarst. Klinkt wel alsof je heel goed bezig bent en als je onder dit gewicht kom zal je vast enorm blij en trots zijn! :D Klinkt erg heftig je dagen zo, wat doe je precies? Klinkt nu alsof je zowel een meewerkstage doet als scriptie tegelijk?
@MusLi gematigd lekker aan de chips! :)) Hier geen verleiding qua chips of alcohol oid, maar inderdaad wel zo bepaalde dingen die af en toe gewoon kunnen, in mijn geval eerder eens iets van een pizza bijvoorbeeld. :D Oh en die challenge, dat lijkt me best wel een pittige, maar als iemand die challenge kan dan ben jij het! :))
@EmptyWords dat is vervelend! Ben ook benieuwd wat maakt dat je het niet langer dan 2 dagen volhoudt, verval je in het oude en blijf je moeilijk gemotiveerd? Vind je het dan niet zonde van de 2 dagen dat je merkt dat je het wel degelijk kan?
@Guacho wat was je weer fanatiek en wat een heerlijke foto! :D
@Pallatin klinkt alsof je vandaag wel weer lekker gaat! Dus de knop weer om is gelukt? Ondanks de 'sleur' tenminste dat is wel vervelend, maar het lijkt erop dat het je productiviteit en goed bezig zijn qua eten niet beïnvloed, dat is top toch? En hoe was het bij de fysio en met je arm?
@Esther leuk die duckies! Gaat het deze week al beter nadat afgelopen week niet je beste week was?
@Roos vervelend van de weegschaal, hier kan ik hem soms ook niet verklaren. Hoop dat je snel weer een daling ziet, naar mijn idee kan dat haast niet anders en ik ben soms bijna 'jaloers' op je fanatisme met Foxy! :D
@miccamaaike dat is een heel mooi resultaat in die tijd!

Hier gaat het wel redelijk z'n gangetje eigenlijk, gister wel even een off-day en merk dat ik dan al snel slecht ga eten als in niet voedzaam en juist veelste laag in kcal. Kan me er dan even niet toe zetten om even het momentje voor een normale maaltijd te pakken. Ben gister ook niet specifiek gaan bewegen. :\ Vervelend zo'n dag maar gelukkig is dat altijd snel over en dan kan ik er somehow weer even tegenaan. :)) Morgen alweer tijd voor PT, als altijd weer zin in! Maar het zal een warme training worden in de zon gok ik zo, zweten! :=

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:24

Één dag mag hé, Mariëlle. Lekker zweten dus morgen :D !

Ik studeer eind juli af als fysiotherapeut *\o/*
Ik ben mijn scriptie/afstudeeronderzoek aan het doen, deze moet 20 juni binnen zijn. Daarnaast ben ik dik 2 weken geleden aan mijn afstudeerstage begonnen, die doorloopt tot eind juli. Ik heb nu een sportfysio en een manueel therapeut als stagebegeleiders en leer van beiden weer enorm veel bij. Op mijn vorige stage heb ik veel algemene dingen gezien en geriatrie. Mijn eigen interesse ligt in de psychosomatiek, daarvan wil ik ook de master gaan doen en ik doe mijn onderzoek in die richting. Maar aangezien ik voorstander ben van eerst een hele grondige basis te hebben, is dit stagejaar wel erg goed voor mij. Het is alleen de balans vinden tussen alles en mezelf er niet in verliezen. 4,5 jaar geleden had ik nooit durven dromen dat ik nu ging staan waar ik nu sta. Ik vind het een enorm boeiend vakgebied en ben erg blij dat ik binnenkort aan de slag kan!

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:28

Goed bezig @Ine! Supertof dat je je dromen volgt en ervoor gaat :)

Hier zou ik eigenlijk gaan kickboksen vanavond, maar toen vroeg een vriendin of we niet een rondje op de racefiets konden gaan doen. Nou, daar zeg ik geen nee tegen. Dus lekker 30km gefietst :D en lekker genoten van de zon.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:34

Wat gaaf Ine23 :j wat heeft specifiek jouw interesse voor Psychosomatiek gewekt?

Racefietsen met dit weer klinkt heerlijk. Ik was nog lekker bij de paarden bezig net, en had eigenlijk spijt dat ik geen korte broek aan had gedaan.

Ik mag morgen ook weer naar PT *\o/* En daarvoor mijn wekelijkse kantoor dagje, en wil op weg naar kantoor eigenlijk nog een rondje wandelen. Ga zo dus maar vast mijn eet-survivalpakket voor op kantoor maken, eten voor morgenavond voorbereiden en mijn sport outfit inpakken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:39

Nou mijn kip moet eerst nog 2 uur marineren, dus de rest van de ovenschotel wordt morgen ochtend.

Verder voel ik me echt altijd super georganiseerd als ik alles in bakjes in de koelkast heb staan :D

En verder is morgen volgens mij een prachtige dag om weer eens een jurk aan te doen :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:03

Wat heerlijk Musli, zo met dit mooie weer gaan fietsen! Hoe lang doe je er dan over met de racefiets?

Veel plezier met de PT gaucho! Het kost wat voorbereiding qua eten klaarmaken enzo, maar het is het wel waard :j

Mijn interesse in de psychosomatiek komt uit mijn eigen ervaring met pijn (en psychologische problemen). Ik heb sinds mijn 12e redelijk wat dingen meegemaakt die mijn pijnsysteem hebben geprikkeld en ik denk dat als ik sneller inzicht zou hebben gehad in hoe mijn lichaam en geest met elkaar samenwerken, ik de afgelopen 18 jaar een ander traject zou hebben doorlopen. Maar dit traject heeft me natuurlijk wel gebracht waar ik nu ben, met een duidelijk doel voor ogen. Ik zou het dus niet terug willen draaien, maar wel mensen met soortgelijke verhalen de kans willen geven om grip te krijgen op hun klachten.

Ik ga zo nog wat voorbereiden en vanmiddag op stage hopelijk weer interessante dingen zien en doen!

Geniet van het weer allemaal, wat een cadeautje <3

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:21

Ik kom heel even onder mijn meeleessteen vandaan. Ine, ik loop nu bij een psychosomatisch fysiotherapeut, ook na 17 jaar met klachten. Als je wat meer ervaringen wil vanuit de patientenkant, pb gerust!

*duikt weer onder steen*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:30

Ine23 schreef:
Wat heerlijk Musli, zo met dit mooie weer gaan fietsen! Hoe lang doe je er dan over met de racefiets?

Veel plezier met de PT gaucho! Het kost wat voorbereiding qua eten klaarmaken enzo, maar het is het wel waard :j

Mijn interesse in de psychosomatiek komt uit mijn eigen ervaring met pijn (en psychologische problemen). Ik heb sinds mijn 12e redelijk wat dingen meegemaakt die mijn pijnsysteem hebben geprikkeld en ik denk dat als ik sneller inzicht zou hebben gehad in hoe mijn lichaam en geest met elkaar samenwerken, ik de afgelopen 18 jaar een ander traject zou hebben doorlopen. Maar dit traject heeft me natuurlijk wel gebracht waar ik nu ben, met een duidelijk doel voor ogen. Ik zou het dus niet terug willen draaien, maar wel mensen met soortgelijke verhalen de kans willen geven om grip te krijgen op hun klachten.

Ik ga zo nog wat voorbereiden en vanmiddag op stage hopelijk weer interessante dingen zien en doen!

Geniet van het weer allemaal, wat een cadeautje <3

31km in een uur en 10 minuten. Dus wel lekker up tempo :)

Het is altijd mooi om te beseffen dat de weg naar waar je nu bent net zo waardevol is als het resultaat wat je nu bereikt hebt. Zonder die hele weg, had je waarschijnlijk veel minder over jezelf geweten...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:35

Goed bezig dames *\o/* !

Genieten jullie ook een beetje van t weer?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:03

Dagje op kantoor -O- ga zo tijdens lunch wel even wandelen en om 18.00 buiten personal training.

Begon de dag wat chagrijnig omdat de weegschaal ineens een enorme stijging liet zien >;) Ondanks voor mijn idee prima eten en bewegen. Ik denk / hoop dat het vocht is door de warmte. Anders houd ik mijn hart vast met al het eten van de Paasdagen in het vooruitzicht :=

Op kantoor allemaal complimentjes over hoe goed ik er uit zie, en ik voel me ook gewoon goed :) Dus snel het cijfer op de weegschaal vergeten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:03

Wat een prachtige foto Gaucho! Wat goed dat je zo bezig bent met een PT.
Wel heel erg balen dat de weegschaal er dan iets anders van vindt. Kan idd best vocht zijn, of hormonale ellende oid. Hopelijk zijn jullie t snel weer eens.

Ine, wauw wat ben je al veel kwijt, heel knap, ik hoop je voorbeeld te gaan volgen. Hopelijk lukken die laatste kilo's ook, je kunt het :D en als je al zoveel kwijt bent, dan kun je volgens mij rustig eens op een paard stappen.

Musli lekker gefietst, wat een weertje he!

Hier een beetje moeilijke week. Ik was vrijdag jarig dus ik heb taart gegeten en merk dat ik sindsdien weer allemaal cravings heb in suiker (chocola). Ik moet echt van de suiker afblijven anders gaat t dus niet werken. Vanaf vandaag ga ik er weer vol voor.

Gisteren vrij genomen in de middag en lekker naar buiten geweest, wat een straf :D
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:31

Wat heerlijk @Miccamaaike. Heel slim om lekker een middagje vrij te nemen en met je paardje op stap te gaan :j Vandaag een langere (thuis)werkdag hier, dus heb net tussendoor alvast mijn avondeten gemaakt (aardappel ovenschotel). Die hoef ik dus straks alleen nog in de oven te schuiven *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:12

@ Mariëlle: arm/ schouder ging gister al stuk beter en de fysio heeft ook geholpen: hopelijk blijven de klachten weg... :D
Wat gek dat jij bij een off-dag eerder te weinig eet, bij mij is het altijd andersom :+
Gister met de verjaardag is de de extra schade gebleven bij een handje amandelen, handje chips en een stukje appeltaart als toetje. Maar de weegschaal vanmorgen gaf nog een extra stijging aan... -O- nog maar een keer erop en toen was het weer 2 kg minder....morgen maar even kijken wat het nu maar precies is.
Beetje hetzelfde als jij dus Gaucho.... :') al kan het bij nog van vorige week zijn, soort aankomen met vertraging oid...Heb wel lekker een uur gewandeld gister. Ga ik vandaag ook even doen en een bosritje. Moet alleen even kijken hoe ik het avondeten in t schema pas...

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:18

@Ine ja, af en toe een off day mag dus daar kan ik me uiteindelijk vaak ook wel aardig bij neerleggen vooral als ik de andere dagen echt wel goed op eten let en veel wandel of de crosstrainer pak. Het klinkt wel als veel een scriptie en ook een afstudeerstage maar kennelijk is dat dus hoe de studie werkt. :)) Ben zelf alleen bekend met de meewerkstage waarvan je de punten ook moet hebben voordat je mag afstuderen en afstuderen is hier eigenlijk puur de scriptie voor 40 u p/w. Wel fijn dat je zo blij bent met de richting die je volgt en dat je weet waar je naartoe wil.
@MuSli wat lekker spontaan nog zo'n eindje fietsen! En slim en verstandig bezig met je avondeten.
@Gaucho succes met de PT, je zal nu wel staan te zweten! :D
@Esther dit weer is heerlijk, extra genoten omdat het mooiste er na vandaag weer op zit zoals het lijkt, jij ook genoten?
@miccamaaike ziet er heerlijk uit die foto met een mooie omgeving. Oh en ja, suiker.. :D Ik vind het ook in het algemeen wel lastig om 1 cheatday te houden bijvoorbeeld, ik vlieg al snel vrijdag, zaterdag en zondag uit de bocht. :')
@Pallatin wat fijn dat het al veel beter gaat! Ik heb inderdaad weleens cheatdays dat ik omhoog schiet maar bij gedemotiveerd zijn of wat stress hebben dan gun ik mezelf vaak geen tijd oid en sla ik zomaar een normale lunch over bijvoorbeeld. Geen idee wat dat is, gekke gewoonte. (En dan wel snel die stroopwafel erin) :7 :+ Gek trouwens van je weegschaal. Het enige wat ik mezelf heb aangewend is dat de plek waar hij nu staat daar stap ik op en af en ik kom er niet meer aan, het verschuiven van dat ding al is het 10 cm brengt soms hele bijzondere gevolgen met zich mee, net een andere plek kan echt die minstens 2 kilo verschil maken.

Hier vandaag PT inderdaad in de volle zon, viel me eigenlijk nog erger tegen dan verwacht. Had het best pittig en voelde het zweet overal lopen, ugh :') En ben ook nog een beetje op een punt dat ik me daar wat ongemakkelijk bij voel, terwijl die trainer natuurlijk dagelijks mensen ziet zweten, duh. Moet daar een beetje overheen stappen, zei hij zelf ook want trainingen worden alleen maar zwaarder en we gaan alleen nog maar meer zweten zei hij. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:27

Lekker zweten @Marielle *\%/* Achteraf is het altijd superfijn. En loslaten is idd wel noodzakelijk.
Heb ik met hardlopen ook.

Ik vond dat ook heel spannend in het begin: wat zullen mensen wel niet denken, loop ik hier met al m'n klotsende kilo's := en nu denk ik: ik loop hier mooi wel eventjes hard te lopen {:} kijk maar even naar me en neem er een voorbeeld aan..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:18

Ik heb mezelf een schop gegeven en probeer mijn best weer te doen. Vanochtend 11.37 km gewandeld met mijn lieve Otti. Ben 2u weggeweest. Rijden kan helaas nog niet, dan maar ernaast. Wat een top weer. Ben zo blij met deze foto...
Afbeelding

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:23

Wat een goed id. Dat moet ik ook met mijn paard gaan doen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 06:19

Wat heerlijk Otti, flinke afstand ook :j

Gisteravond om 18.00 was het ook nog flink zweten met PT, was wel lekker.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:13

Oh goed bezig! Mooie foto ook :D .

Hier gaat het deze week eigenlijk prima. Eten gaat goed en bewegen gaat ook beter. Toegegeven, komt ook door het weer :')