Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassii schreef:Inmiddels weer contact gehad met Taiwan.
Ik kan er wel heen gaan. Maar dan moet ik verplicht met een mondkapjes op lopen en mezelf twee keer per dag temperaturen. Dit is geen doen.![]()
![]()
![]()
Mijn reisverzekering wil niks uitkeren. Dus daar gaat 1000 euro p.p![]()
Sassii schreef:Nouja, het is meer dat ze in Taiwan allemaal hartstikke bang zijn dat wij ze gaan aansteken. Die cultuur is heel anders dan hier. De broer van mijn vriend en zijn verloofde maken ons ook al steeds subtiel duidelijk dat ze liever niet hebben dat we komen.
Ze zijn echt als de doods dat we hun aansteken.
Neonlight schreef:Jammer dat dit topic nu overspoeld wordt door een groep gebruikers die totaal offtopic gaan en blijven gaan, ook al is er door verschillende bokkers die al langer in dit topic zitten aangegeven dat ze het niet waarderen dat dit topic gekaapt wordt om een dergelijke discussie te houden. Ja, iedereen mag natuurlijk meepraten, maar de regels zijn er niet om genegeerd te worden. De manier waarop het nu gaat valt wel heel erg onder nummer 5 van de regels, het hinderen van andere gebruikers en je eigen stokpaardje verkondigen.
Het zou fijn zijn als het weer over Corona gaat en de ontwikkeling daarvan.
Sure_lee schreef:Hmm lastig. Vooral als degene die jullie hebben uitgenodigd liever niet hebben dat jullie komen. Kun je niet alsnog gaan en er dan een vakantie van maken?
purny schreef:De Nederlandse supermarkten vragen hun klanten om met pin te betalen vanwege het coronavirus. Dat laat branchevereniging Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) weten. Door betalen met contant geld te voorkomen, lopen kassamedewerkers minder risico om met het virus besmet te raken.
Ik heb dus echt alleen contant geld bij me...
purny schreef:De Nederlandse supermarkten vragen hun klanten om met pin te betalen vanwege het coronavirus. Dat laat branchevereniging Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) weten. Door betalen met contant geld te voorkomen, lopen kassamedewerkers minder risico om met het virus besmet te raken.
Ik heb dus echt alleen contant geld bij me...
Cer schreef:Maar das gek want besmetting via geld kan niet, volgens het RIVM :"Kan het nieuwe coronavirus zich via geld verspreiden?
De kans dat mensen besmet raken via geld is erg klein. Waarschijnlijk speelt het ook in China maar een hele kleine rol in de verspreiding. Maar in China wordt alles op alles gezet om verspreiding te voorkomen, en blijkbaar kiezen zij er daarom voor om geld te 'desinfecteren'"
Ik vind het lastig dat het RIVM zegt 'kans is erg klein' en dat anderen dan zeggen "ja betaal maar met pin, om besmetting te voorkomen".
Ik snap het systeem "better safe than sorry" maar is het dan weer meer paniek maken dan nodig?
Winged schreef:Sommige mensen kunnen geen gebruik maken van een pinpas vanwege weekbudgetten etc. Het is niet vanzelfsprekend dat je altijd met de pin kan betalen.
Pantykous schreef:Hoe doen jullie dat nu met vakanties boeken? Wij willen eigenlijk weg in juni maar durven nu niet goed te boeken, omdat de annuleringsverzekering niet dekt als corona in dat gebied ook uitbreekt.
Sassii schreef:Ja we zitten er over na te denken om een last minute naar Orlando te boeken. Echter weet ik eigenlijk niet wat de stand van zaken daar is. Weet een van jullie dat? Anders zaten we erover te denken om de auto vol te laden en random ergens naar het zuiden te rijden. (Niet naar Italië :p)
We zijn allebei 3 weken vrij, maar ik ga NIET 3 weken bij huis zitten.