Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:50

Wat gaaf dat je zoveel meer gewicht hebt gescoord Inge. Zal vast een heerlijk gevoel geven.

Vandaag 5 dag in de gym. Vandaag samen met mijn vriend. Vrijwel altijd doen we dan borst. Omdat hij dan kan helpen bank drukken. Meer dames die het doen ? En op wat voor gewicht ? Voel me echt een slapjanus :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:23

Haha nee nog nooit gedaan. Denk dat ik zo'n 30 40 kg kan.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:24

briitje schreef:
Wat gaaf dat je zoveel meer gewicht hebt gescoord Inge. Zal vast een heerlijk gevoel geven.

Vandaag 5 dag in de gym. Vandaag samen met mijn vriend. Vrijwel altijd doen we dan borst. Omdat hij dan kan helpen bank drukken. Meer dames die het doen ? En op wat voor gewicht ? Voel me echt een slapjanus :+

Haha herkenbaar. Ik kan echt niks hebben met bankdrukken, doe meestal niet eens gewicht aan de bar. :')

Maar gister wel 8x 60kg sumo DL, waar ik dan wel weer trots op was. *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:36

Super netjes!! Geen klachten?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:37

Ligt eraan hoe ver ik in mn training zit. Ik begin altijd met buik en billen. Variërend of we eerst armen rug of borst pakken.
High rep bankdrukken op 30 kilo, anders 40 a 45.
Losse dumbels incline 14 of 16 kilo per kant, dat vind ik meer dan genoeg :+ .
Ik ben nu vooral mn reps bij alles aan het verhogen zonder oog op gewichten verhogen. Gespierd genoeg, nu uithouding trainen

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:48

ingedebruijn schreef:
Super netjes!! Geen klachten?

Nee ging echt met gemak ook! Dus misschien volgende keer nog wat extra gewicht eraan. :D Was nu ook samen sporten met mensen die ondertussen mn techniek in de gaten konden houden. Dan voelde het ook wat vertrouwder om eens een wat zwaarder gewicht te pakken.

Jij ook super knap trouwens, dat je 80 kg band kon flippen! Lekker bezig.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:55

briitje schreef:

Ik deed het nooit maar nu ik powerlift 2x per week haha, m'n 5RM was paar weken geleden 42.5kg :+ Maar best tevreden mee aangezien ik het pas zo'n 12 weken doe.

Netjes Fellow!

Inge, ook voor Amira zal het geen spier zijn, dat kan namelijk gewoon niet en al helemaal niet als vrouw, dus zelfde verhaal :o
Wat goed dat je ineens zoveel meer gewicht kon dan tijdens je run, gaaf!!

Ik heb straks speed deadlifts en speed squats en ik ben bang :') Ben bij m'n vriend en de uni sportschool hier is echt heel fijn, iets van 10 racks vergeleken met de 3 in m'n eigen sportschool!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:29

Hier ook bankdrukken met vriendlief erbij 1x per week maar altijd pas na pull ups en dips oftewel wanneer mijn triceps al geen kracht meer hebben. Dan doe ik 25 kilo niet zo veel dus maar vind het zwaar genoeg :p

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:37

Netjes fellow 60 kg ! Wat kan je zeggen over sumo stand vs gewone stand ? Ik deadlift op 50 kg. Maar man vind het een enorm moeilijke en zware oefening.

Smurffie met high rep bedoel je dan dus veel reps, hoeveel doe jij er dan ?

Ik zit nu op 30 kg. Maar pers er met moeite setjes uit van 12 / 10 / 8. Dokter bibber is er dan niks bij :+
Ook het gevoel dat ik heel langzaam daar in groei om meer gewicht te drukken.

Eulogy wat houd powerliften precies in ? En netjes 42.5 kg ! Doe het je nog lang niet na :')

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:14

Voor mijn gevoel gaat sumo me wat makkelijker af dan gewone stand. Dit was de eerste keer dat ik sumo deed, en de gewone stand doe ik normaal gezien altijd met 40/50 kg.. Misschien zou ik die ook wel zwaarder kunnen hoor, maar ik voel hem altijd al vrij intens in mn hamstrings. Nooit echt aan gedacht om die zwaarder te proberen dus.

Maar volgens mij is dat heel persoonlijk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:22

Met sumo kan je meestal zwaarder :j Je gebruikt meer je benen dan je rug en sowieso is je range of motion natuurlijk kleiner omdat je minder ver omhoog hoeft te komen :j

Powerliften is deadlift/bench/squat en gericht op daarin zo sterk mogelijk zijn/worden :) Ik doe dus alledrie die oefeningen 2x per week (op verschillende dagen) en vaak verschillende variaties, tempos en rep ranges. Daarna doe ik accesoire oefeningen die me helpen sterker te worden op m'n zwakke punten.
Zeg maar :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:41

Bench moet ik echt bijhouden. Je blijft zo steken anders. En omdat ie niet altijd in Mn schema zit heb ik vaak t gevoel weer opnieuw te moeten beginnen.
Mn hoogste was 8x 45 en 4x 47,5. En close grip 7x 45.
DL ben ik heeeel slecht in.
Zit daar al eeuwen aan n plateau zo rond de 80.
Maar vandaag kreeg ik amper 70 van de grond.
En dat is dus maar 3hh.
Ik haat high reps. Dan doe ik maar iets van 60/65.
Ik ben een van de weinigen die sumo minder kan. Maar eerder kon ik überhaupt geen sumo ivm pijn in heupen dan. Dus ben al blij dat t nu wel gaat.
Hopelijk gaat deze nog vooruit.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:31

Eulogy schreef:
Met sumo kan je meestal zwaarder :j Je gebruikt meer je benen dan je rug en sowieso is je range of motion natuurlijk kleiner omdat je minder ver omhoog hoeft te komen :j

Powerliften is deadlift/bench/squat en gericht op daarin zo sterk mogelijk zijn/worden :) Ik doe dus alledrie die oefeningen 2x per week (op verschillende dagen) en vaak verschillende variaties, tempos en rep ranges. Daarna doe ik accesoire oefeningen die me helpen sterker te worden op m'n zwakke punten.
Zeg maar :+

Dat klinkt logisch inderdaad.. :j
Powerliften klinkt leuk! Ga je daarvoor naar een speciale sportclub, of doe je dat gewoon in de sportschool?

Ik ben ook weer even 1,5 uur bezig geweest. Pff wel warm in de basic fit zeg. Straks maar even een ijsje eten in de zon {:}

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:31

Gewoon in de sportschool maar het wordt wel steeds irritanter dat mijn sportschool maar 3 racks heeft en geen platforms. Ben dus wel op zoek naar een andere maar er zijn niet heel veel alternatieven in de buurt helaas. Dit weekend bij m'n vriend dus wel heel chill want de sportschool van zijn uni heeft echt 10 racks/platforms en is ook lekker rustig :+
Ik weet zelf vooral van bodybuilding, dus m'n vriend coacht me nu, hij is strength & conditioning coach geweest :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:53

Sommige Crossfit boxen bieden t ook aan

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:11

Hier vandaag met het mooie weer de gym geskipt en 7km met de honden erop uit gegaan. Zalig en nu alsnog zware benen dus prima.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:58

Na de hele week vakantie vandaag op de weegschaal gaan staan en inderdaad... 2 kg zwaarder! Waarschijnlijk door het zoute en slechte eten, want we hebben elke dag wel ruim 15.000 stappen gezet.

Vanmiddag wel meteen gesport! Al ging het een beetje Meh vandaag. Morgen een tweede kans.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:34

@ inge, lekker om het bos in te gaan! Was het niet te druk? Volgens mij was half Nederland in het bos gisteren :P (ik dus ook)

Ik ga vandaag weer naar de sportschool! Heb er zin in. Mijn fysio heeft vorige week met moeite een beginnetje gemaakt met het losmaken van mijn been en rug en dat voelt al oneindig veel beter. Wel heeft hij aangeraden om het weer wat rustiger aan te doen qua gewicht in de sportschool dus dat ga ik dan maar doen. Waarschijnlijk heeft hij het dan deze week iets makkelijker om spieren los te krijgen :D .

Nu nog hopen dat ze de airco wat harder kunnen zetten..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:14

Sintara schreef:
@ inge, lekker om het bos in te gaan! Was het niet te druk? Volgens mij was half Nederland in het bos gisteren :P (ik dus ook)

Ik ga vandaag weer naar de sportschool! Heb er zin in. Mijn fysio heeft vorige week met moeite een beginnetje gemaakt met het losmaken van mijn been en rug en dat voelt al oneindig veel beter. Wel heeft hij aangeraden om het weer wat rustiger aan te doen qua gewicht in de sportschool dus dat ga ik dan maar doen. Waarschijnlijk heeft hij het dan deze week iets makkelijker om spieren los te krijgen :D .

Nu nog hopen dat ze de airco wat harder kunnen zetten..

Nee viel hartstikke mee gelukkig! Was ook in een klein dorp. Misschien scheelt dat wat haha.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:20

En inderdaad, van de 2kg ben ik 1,5 al weer kwijt, dus het was gewoon vocht!

Ik zou ook best een bos in de buurt willen, lijkt me best wel fijn. Het weer vandaag is ook om te huilen, dus dan maar de sportschool vanavond!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:28

Sannens schreef:
En inderdaad, van de 2kg ben ik 1,5 al weer kwijt, dus het was gewoon vocht!

Ik zou ook best een bos in de buurt willen, lijkt me best wel fijn. Het weer vandaag is ook om te huilen, dus dan maar de sportschool vanavond!

Om te huilen? Het is hier stralend weer haha. Ik heb ontzettend spierpijn van zaterdag.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:37

Oh hier is het echt volledig bewolkt, zelfs een beetje mistig en met de voorspelling dat het de hele middag gaat regenen haha.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:40

Ik ben sinds vorige week bezig om in 8 weken droog te trainen met mijn vriend, hij heeft het gouddroog pakket van joel beukers gekocht, ik heb mijn eigen voedingsschema en trainingsschema gemaakt.
Nou is er in die week tijd bij mij helemaal niks veranderd (bij buik zelfde omvang en gewicht hetzelfde). Ik zit op 2000kcal per dag (Heb een goed schema voor mezelf gemaakt, beetje gespiekt bij het schema dat me vriend heeft maar dan iets aangepast zodat ik op 2000kcal kom, heb dus de hele week geen chips, koek, snoep, alcohol, helemaal niks gegeten) 5x per week naar de gym, 3 tot 4x per week paardrijden.
Mijn vriend is wel al 2cm kwijt in deze week en 1,5 kilo. Moet ik mijn kcal per dag toch wat verlagen misschien? Wij zijn overigens beide al redelijk slank maar niet strak of afgetraind omdat we van heeeel veel en heel lekker eten houden *\o/* (wel bedankt voor de snelle stofwisseling lichaam)

Wat zouden jullie doen? 2000 even blijven aanhouden kijken of er na een paar weken wel verschil komt of iets zakken met kcal? Ben bang als ik zak dat ik te weinig energie heb om het sporten vol te houden, maar ik wil wel resultaat zien als het toch 8 weken afzien is voor me (zonder chocola/wijn/chippies)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:55

Hier is het ook nog heerlijk weer! Wel wat minder warm dan gister. :D

Voeding heb ik niet echt verstand van, sorry!

Ik heb ook nog een vraag. Beetje lastig uitleggen maar ik hoop dat jullie em begrijpen.. :))
Ik merk dat ik mn spieren veel harder voel werken wanneer ik meer herhalingen doe met weinig gewicht, ten opzichte minder herhalingen en zwaarder gewicht..
Bijvoorbeeld met hipthrust voel ik echt het echt specifiek mn bilspieren wanneer ik een kilo of 30 pak en dan zo'n 15 hh per set doe. Wanneer ik het dubbele aan gewicht doe lukt de oefening ook wel, maar ik voel het dan niet meer specifiek in de spieren die ik graag wil trainen.. Komt dat omdat ik dan aan het compenseren ben met andere spieren?

Ik krijg daardoor het gevoel dat ik mn glutes beter train als ik bijvoorbeeld 30 hip bridges zonder gewicht doe dan wanneer ik een paar hipthrusts doe met zware gewichten. Maar ik zie juist in de sportschool en op internet dat mensen wel graag snel naar zwaardere gewichten grijpen.

Waar doe ik dan goed aan? Zegt die spanning op je spieren wel echt iets over hoe goed je ze traint?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:03

Volgens mij train je met meer herhalingen je uithoudingsvermogen en met zwaardere gewichten gewoon je kracht. Ik vind het wel altijd fijn om te blijven voelen dat mijn spieren wat doen. Voel je het ook niet met een hoger gewicht als je eerst lichtere hebt gepakt?