3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:19

Mijn lijstje vandaag:

O: magere kwark 250 gram
T: halve avocado
L: salade met ei en verschillende soorten groente en augurk.
En handje snoep tomaten.
A: kip uit de over met pesto en pijnboompitten en een salade.

En ik heb net nog 4 dadels op..
Ik had zin in wat zoets.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:16

Deetjuh, als je je toetje eerder eet, heb je dan nog wel voldoende trek in het avondeten? Ik zit zelf bijvoorbeeld altijd snel vol na iets kleins vlak voor de maaltijd.

Welkom nieuwelingen!

Kipje, ik vind je lijstje best wel weinig klinken eigenlijk. Je eet eigenlijk 2x een salade. Probeer je koolhydraatarm?

Mijn lijstje van vandaag:
O: griekse yoghurt met granola
L: stukje champignonquiche van gisteren en pistoletje met muhamarra
A: risotto met kip en italiaanse groenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:23

Aight, in dit geval heb ik hem gewoon na het eten gegeten, maar ik pak altijd maar een klein bakje. Als we niet om half 6 eten, eten we vaak pas 7 uur/half 8. Dan helpt het me gewoon niet te gaan snaaien omdat ik honger heb :P

Mijn lijstje vandaag
O: Overnight kwark met granen en fruit
T: Mini-amandelbroodje (zelfgemaakt) met jam
L: Couscous salade met komkommer en paprika
T: Ananas
A: Nog geen idee
B: 45 minuten fietsen en misschien nog wandelen of sporten. Ligt eraan hoe ik me voel als ik thuis kom.
Als het goed is komen vandaag wel mn nieuwe sportleggings binnen, dus als ze passen ben ik misschien ook wel gemotiveerd genoeg om erin te gaan sporten. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:29

Welkom aan alle nieuwe mensen! :)

Ik heb vooral mee gelezen de laatste tijd. Heb het echt enorm druk en ben bezig met "knippen" in mijn "verplichtingen" want als ik zo door ga, val ik dalijk om 8)7
Ik heb ballet tijdelijk stop gezet, ben gestopt met mijn tweede (deeltijd) studie en rij mijn verzorgpaard een dag minder. Ook is mijn pony verhuisd naar een stal waar hij 24/7 buiten staat met een schuilstal in een kudde, dus als ik een keertje niet kan, is er geen man overboord. Dit scheelt echt al enorm! Nu nog even efficiënt mijn avonden in delen na werk.

Dan ook nog stress over eventueel verhuizen en huidige huis verkopen of huidige huis verbouwen. Ik raak alweer in paniek als ik er allemaal aan denk pff. Op mijn eten letten staat even op een laag pitje.

Zal proberen vanavond of morgenavond een bijleespost te maken! :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:54

Aight schreef:
Deetjuh, als je je toetje eerder eet, heb je dan nog wel voldoende trek in het avondeten? Ik zit zelf bijvoorbeeld altijd snel vol na iets kleins vlak voor de maaltijd.

Welkom nieuwelingen!

Kipje, ik vind je lijstje best wel weinig klinken eigenlijk. Je eet eigenlijk 2x een salade. Probeer je koolhydraatarm?

Mijn lijstje van vandaag:
O: griekse yoghurt met granola
L: stukje champignonquiche van gisteren en pistoletje met muhamarra
A: risotto met kip en italiaanse groenten

Ik eet om en om.

Ene dag geen koolhydraten andere dag weer wel

Vandaag is mijn lijstje nml:
O: broodje met rookbeleid
T: cracker met kipfilet
L: brood met filet america en een ei
A: rijst met groente en kip

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:54

Deetjeeuh schreef:
Aight, in dit geval heb ik hem gewoon na het eten gegeten, maar ik pak altijd maar een klein bakje. Als we niet om half 6 eten, eten we vaak pas 7 uur/half 8. Dan helpt het me gewoon niet te gaan snaaien omdat ik honger heb :P

Mijn lijstje vandaag
O: Overnight kwark met granen en fruit
T: Mini-amandelbroodje (zelfgemaakt) met jam
L: Couscous salade met komkommer en paprika
T: Ananas
A: Nog geen idee
B: 45 minuten fietsen en misschien nog wandelen of sporten. Ligt eraan hoe ik me voel als ik thuis kom.
Als het goed is komen vandaag wel mn nieuwe sportleggings binnen, dus als ze passen ben ik misschien ook wel gemotiveerd genoeg om erin te gaan sporten. :')

Heb je een receptje voor de couscous salade?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:43

Hoi iedereen!

Frummels, beter om er in te knippen dan, en nadien gewoon dingen bij te nemen als je wat uitgerust bent en er zin in hebt.

Deetje, leuk, nieuwe leggings!! Welke heb je?

Hoi Iemanthia!

Hihi Yonker ik heb er ook een niet-dieet weekend op zitten... Iets met te veel taart besteld :Y)

Aight, waarmee zit je vast? Is het met je voeding, sporten...? Eet je niet te weinig?

----

Hier lekker veel gesnoept zondag (en gisteren en eergisteren de laatste restjes taart gegeten :Y) ), maar ik zie na een week gewoon al echt verschil door de PIIT28 workouts! *\o/* Ik ben zo blij! Ik ga jullie niet missen, buikvetjes {:}

Vandaag, nog even tellen wel:

O: Anderhalve smartbar (gehaast)
B: Boodschappen doen / naar de bouwmarkt
L: 2 wortelwraps met bonen/linzen/vegetarische 'kip'stukjes, knoflooksaus en rauwkost
B: In de tuin knutselen met vriendlief
T: 2 whey oreo koekjes, banaan, 2 x koffie met melk
B: Piit28, nog meer boodschappen
A: Pasta met mascapone/tomaat saus, light room, paprika, courgette, kruiden, pompoen-sliertjes
T: Ananas met 0% Griekse yoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:51

Welkom nieuwlingen!

Vandaag:
O: kwark met zelfgemaakte granola
T: 2 rijstwafels
L: 2 broodjes (appelstroop en paturain) en 1 beschuit (paturain)
T: pakje met toastjes
A: ?

Ik weet nog niet of ik ga sporten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:52

Welkom [***]! fijn dat je qua eten een goede manier hebt gevonden, en qua bewegen, idd iets zoeken wat je ook leuk vind!

Welkom Imka! Uit de informatie in de OP zou je al best veel uit moeten kunnen halen, vervelend van die ziektes die je hormonen beïnvloeden, dat maakt het wel extra moeilijk!

Aight: lekker weer zwemmen! Fijn dat je in ieder geval wel stabiel blijft, hopelijk snel weer in de afval flow.

Welkom Siricj!

Yonker: kunnen we elkaar de hand schudden, alleen ik hoop zaterdag dan op hetzelfde te zitten :')

Welkom lemanthia! fijn dat je hulp krijgt van een diëtist!

Frummels: zo te lezen heb je al een aantal verstandige beslissingen genomen!

Bhriseis: fijn dat je zoveel baat hebt bij de PIIT28 workouts! Je lunch met wortelwraps klinken echt goed! Maak je zelf wortelwraps? Nooit van gehoord eigenlijk.

Bij mij wordt het wat eentonig, zat bij de HA vandaag. Waarschijnlijk schimmelinfectie in de keel door verminderde weerstand, was beetje aanslag te zien aan het einde van de tong. Maar dieper konden ze ook niet kijken. Hopelijk helpt de medicatie, nu constant last van de keel en voel me er ook vervelend door. Kon er ook nog wel bij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:54

Urosa sterkte!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:13

Oh jee Urosa, wat naar :-/ ik vergat op je te reageren, voel je je weer wat beter in je vel, mentaal? En cbd, zou zoiets voor je werken? Anderzijds las ik dat je dichtbij je doel zit qua afvallen, goed zo!!
De wortelwraps zijn van de AH, wat duurder dan gewone wraps, maar maar 90 kcal stuk. Daar dan vegetarisch bij, rauwkost, en een zak linzen mengeling van Hak, makkelijk! Ik haal nu ook van die mini slaatjes daar, kost iets van een 2,50 en bevat zo'n 350 kcal. Daar dan tomaat, komkommer en sla bij en tadaaa, lunch :-P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:15

Mentaal gaat het gelukkig wel weer positief! Wietolie al geprobeerd, helpt me niet zo. Wiet roken met een vaporizer wel, maar dat bewaar ik voor nood. Net de eerste portie van de siroop kuur gehad en verzacht al wat! Wel echt naar van de trap afgevallen net. Gelukkig weg gekomen met schaaf en blauwe plekken. Tja vermoeidheid :+

Klinkt echt heerlijk zeg! Krijg er helemaal trek van. Hou ook van de soort gezond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:44

Bedankt allemaal!

Mijn lijstje voor vandaag:
12:00 2 bruine bollen met pure chocolade vlokken, plak ontbijtkoek
17:00 Spinazie en een appel
18:00 rijst met roerbak groente en vega gehaktballetjes
20:00 home made oreo taart
Drinken: 1,5 liter water

Ik heb even uitgekregend hoeveel dit ongeveer is, en het zijn 1200 calorieën en 40 g eiwit. Calorieën zouden wel iets omhoog moeten (rond de 1500 denk ik) en eiwit ook, ongeveer 50 g heb moet ik volgens de richtlijnen. Ik eet vegetarisch en zoveel mogelijk vegan , dus ik moet even kijken naar bijvoorbeeld amandelen o.i.d. om het wat hoger te krijgen.

En sterkte urosa, hopelijk gaat het snel beter!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:37

Ik lees momenteel vooral even mee! Laatste dagen wat drukker gehad (en ook niet echt goed gegeten) en overmorgen een paar dagen weg en ik weet nu al dat de schema's dan niet heel gezond worden :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:09

Het is even stil geweest vanaf mijn kant, ik had het erg druk met herkansingen en school. Maar vanaf maandag beginnen mijn examentrainingen, dus ik heb een stuk minder school en hopelijk meer tijd om mee te praten! Ik heb wel meegelezen, dus ik ben wel op de hoogte :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:37

Kipje, ik ben het recept voor de couscoussalade kwijt. :') Op allerhande.nl staan wel veel lekkere gerechten! Mijne was iig met komkommer, paprika, couscous en een dressing. Moet zeggen dat mijn salade ook een variant was op een van de couscoussalades van allerhande, dus niet precies overgenomen.

Bhriseis, van Gymshark! Ze komen als het goed is morgen aan dus ben benieuwd. :D Fijn dat het zo goed gaat met de PIIT28 workouts!

Sterkte Urosa!

Linda, ik weet niet hoe groot je bent, maar ik moet zeggen dat ik 1500 kcal nog steeds best weinig vind. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe actief en hoe groot je bent. :)

Geniet ervan Tiggs! En Kim, school gaat voor. :P

Ik ben begonnen met af en toe wat spirulina door mijn smoothies, voor de eiwitten. Maar volgens mij heeft het geen geweldig effect. Iedere keer daarna heb ik lichte hoofdpijn. -O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:12

Kimmie, heb je al nieuws van je paardje?

Wat leuk Deetje! Met spirulina heb ik geen ervaring, wel ellendig zeg :-/

Urosa, werkt de medicatie reeds? Hopelijk voelt je keel al beter aan vandaag!

Geniet ervan Tiggs!

Ik ben moe van al het klussen gisteren :O We waren bezig tot 21.00 uur, dus helaas niet meer kunnen sporten. Vandaag ook flink aan het klussen bij de paarden en dan thuis in de tuin verder doen. Alleen ben ik nu al moe en stijf haha.

O: 4 suikervrije haver koekjes, 90 g mg brood met ballade choco, twee koffies met melk
T: eiwitreep
L: onderweg: 2 bakjes Oikos perzik, 1 banaantje
T: nog een kleine banaan
A: bloemkool bodem pizza met passata, mozzarella, champignons
T: 0% Griekse yoghurt met ananas en een sinaasappel
B: boodschappen doen, een vijftal uren flink klussen, hopelijk PIIT28 Workout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:08

Vandaag iets minder.. net een vanilie cupcake gehad.
Vanavond dus maar een training :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:28

mag ik meedoen?

Het is zeer dringend nodig om af te vallen vind ik. Ik weeg nu (afgelopen maandag dan) 97 kg, en dat is gewoon veels te veel. 30 kg eraf zou leuk zijn, maar niet realistisch, ik wil in kleine stapjes van 5 kg mijn doel halen.
hoe het zover gekomen is? tja, 4 kinderen, leeftijd (45), te veel snoepen en lekkere dingen eten, en vooral helaas ook de mateloosheid.. als ik eenmaal begin stopt het niet. graasbuien.

Ik jojo mijn hele leven al, maar ik vrees dat nu de leeftijd mee gaat spelen dat het er minder makkelijk weer vanaf gaat. Ik ken de verschillende dieet methoden, ben zelfs op cursus geweest, en alles werkt, zolang je het volhoudt. Als je weer 'normaal' gaat eten komt het er weer bij, soms sneller dan andere keren.

Ik ben nu sinds maandag/dinsdag weer serieus begonnen. Op eigen idee, koolhydraatarm, dat betekent voor mij geen brood, geen zoet. Ik drink alleen nog water en koffie. Eet meer fruit en wat meer eiwit.

Sporten vind ik lastig, tijdgebrek en lichamelijke ongemakken weerhouden mij. Ik heb wel vrij fysiek werk (boerderij) en de kinderen laten me ook wel de hele dag rondsjouwen. Ik mest elke dag stallen uit en maak de koeienboxen schoon, ook sleep ik met zware emmers water/melk. DAt is mijn beweging. We wonen te ver van alles om veel op de fiets te doen. Ik ga wel een keer in de week naar het zwembad met mijn peuter, maar dat is niet heel intensief.

Valkuilen zijn de kinderen, snoep in huis is niet veilig, dus ik heb deze week niets gekocht.. op zich valt het geklaag nog mee. Oudste dochter werkt (helaas ;) ) bij de beste banketbakker in de stad, dus die neemt vaak wat mee naar huis.. dat is een lastige. Weggooien is zo zonde.

Mijn eetpatroon de laatste dagen:
O: muesli met yoghurt (meestal volle, maar soms mager met vruchten)
T: appel
L: ommelet met kaas, en vandaag wat tomaat
T: fruit
D: aardappels groente vlees, wat de pot schaft. Ik wil wel minderen met varkens en meer kip of rund gaan eten.

Ik probeer na 20.00 niet meer te eten.

Mijn streven is mijn jonge paard over 2 jaar zelf te kunnen gaan inrijden, dus dat is een mooie stok achter de deur... wens me succes! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:38

Welkom!
Dat is een grote valkuil natuurlijk, diëten en dan weer eten zoals je voorheen deed. Je moet een eetpatroon vinden waarbij je op gewicht blijft. Het is een kwestie van je eetpatroon veranderen niet zozeer diëten want als je daarna weer vanalles gaat eten dan zit het er zo weer aan!!

Dus eet lekker wat je wil maar alles met maten....
Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met je bmr bepalen en kcal tellen, zo kunnen een in een omelet met kaas nogal wat kcal zitten!! Verkijk je daar niet op :)

Succes, het komt vast helemaal goed!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:55

bmr : 33.6 oeps..
kcalorien zoals ik die vandaag eet kom ik uit op 1156. volgens de BMI berekening moet ik om af te vallen 1690 kcalorieren eten. dus dan zou ik te weinig eten.

de omelet is inderdaad wel het meeste kcal, maar ik krijg er een verzadigd gevoel van en het is makkelijk te maken. Veel meer alternatieven voor brood weet ik zo niet, ga ik eens naar op zoek.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:57

Bmr is wat anders als BMI he. Bmr is wat je minimaal binnen moet krijgen aan kcal, lees anders even de OP.

Je eet sowieso niet khdarm :+
In aardappel zitten ook khd, en in fruit ook. Waarom de keuze om je brood te schrappen? Er is niks mis met een omelet hoor, maar ik zou dat niet elke dag willen eten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:01

ik bedoel inderdaad bmi haha.. al die afkortingen ook, verwarrend.

brood is ook een valkuil, ik vind het te lekker, en dan liefst met zoet beleg. Ik eet dan snel te veel ongemerkt. Koolhydraten is dan misschien niet het juiste woord, maar ik bedoel geen zoetigheid. (normaal lekker chocopasta of hagelslag xxl).

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:03

Maar goed dat mag je best af en toe, maar niet elke dag op elke boterham.... als je dat weer gaat eten als je afgevallen bent dan ben je natuurlijk terug bij af. Ik ontzeg mezelf bijv niks. Af en toe snoepen moet imo gewoon kunnen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:10

ja, dat snap ik. maar ik ken mezelf helaas.. het is alles of niets.. iets er tussen in, matigheid ken ik helaas niet. Dus brood wil ik echt schrappen uit mijn menu, daar gaat het in mijn ogen fout.

Ik heb mezelf wel voorgenomen om door de weeks 'streng' te zijn, en dan zaterdag als dochterlief iets lekkers meeneemt dat ik dan wel een keer mag zondigen. Of als de kinders een keer pannekoeken oid willen eten, dan doen we dat gewoon. Het moet voor hun ook wel leuk blijven, ik word er al niet gezelliger op als ik probeer af te vallen :) {:)-:( 8)7 :o