Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:35

Het gaat erom dat moeders gewoon doodleuk een verpakking open maken in de winkel om die koter stil te houden/alvast te voeren. Dat is wat anders dan een kind dat bijvoorbeeld een koekje zit te eten tijdens het wandelen in de stad en zo mee de winkel in gaat.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:39

Jildau schreef:
Nouja sorry maar als mijn moeder vroeger het centrum in ging en ik meeging in de buggy haalde ze wel eens bij Bakker Bart een grote kaasstengel en die at ik rustig op en daar deed ik zo een halfuur over en je had geen kind aan me. Was een jaar of 2 toen.

Toch ga ik nu niet op mijn 25e in de Jumbo alles opvreten wat ik tegen kom. Dan ben je gewoon asociaal maar ik geloof niet dat dat puur ligt aan dat broodje wat je als kind te knagen kreeg.

Ze kocht het tenminste voor je het opat. En 'het centrum ingaan' vind ik nog weer anders dan 'even naar de supermarkt'

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:39

Om gejengel te voorkomen nam mijn moeder ons nooit mee voor de grote boodschappen op zaterdag, toen we nog te klein waren. Paps bleef dan thuis bij ons. Of paps ging boodschappen doen en mams bleef thuis.
Voor een klein boodschapje ben ik ook wel eens thuis gelaten. De buren waren er dan om de boel in de gaten te houden. Dan hebben we t wel over een gemoedelijk dorp en tientallen jaren geleden.
Maar geen zorgen: mijn broer en ik zijn goed terecht gekomen!

Toen we eenmaal oud en wijs genoeg waren en wel mee mochten naar de winkel, werd er NOOIT gegeten voor het afrekenen. Sterker nog; vaak ook in de auto op weg naar huis niet. Als we eenmaal thuis waren en alle boodschappen opgeruimd, dan was er thee met een koekje ofzo.
Laatst bijgewerkt door mairead op 29-10-17 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:40

Klopt, het niet betaalde is vernieling.

Maar dan nog heb je vaak de huisregel niet eten/drinken in de winkel. Dat geldt natuurlijk ook met een soepstengel.

In de meeste gevallen word om beide tegenwoordig niet meer moeilijk gedaan.
Maar een winkel war wellicht te vaak niet afgerekend word zal er voortaan een beveiliger op af sturen. En dat mag en is terecht.
Dus leer je kind om niet te eten in de winkel en je hebt nergens last van

Varekaj schreef:
Het gaat erom dat moeders gewoon doodleuk een verpakking open maken in de winkel om die koter stil te houden/alvast te voeren. Dat is wat anders dan een kind dat bijvoorbeeld een koekje zit te eten tijdens het wandelen in de stad en zo mee de winkel in gaat.

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:42

In de auto mochten wij ook niet eten inderdaad.
Pas thuis. Want er word toch geknoeid/ gekruimeld.

En dat wist je want dat was nooit anders. Dus je jengelde er ook niet over.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:53

Prima oorzaak-gevolg leermomentje.
Lief zijn in de winkel is thuis wat lekkers

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:03

Snap dat eten in de supermarkt ook niet, het is een winkel en geen lopend buffet := En ik zie ook kleine kindje die wel gewoon lief meelopen of stil in de wagen zitten zonder constant te moeten snaaien. Je zaait wat je oogst.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:42

ik zie dat ook regelmatig hier in de supermarkten en is gewoon gemakzucht :\ kind heeft broodje en is stil voor moeders makkelijk net zoals ze alles vastpakken en overal aan zitten. irritant is dat. kijken doe je met de ogen en niet met de handen :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:23

Ik heb 7 jaar bij een Jumbo gewerkt op de broodafdeling. Ik zag dus heel vaak van dit soort asociale mensen langskomen. :n Eigenlijk mocht ik er niets van zeggen, want Jumbo he. 8)7 Maar ik vroeg ze altijd of ze wel doorhadden dat ze hun kinderen nu crimineel gedrag aan het aanleren waren.
Nou jongens.. 1 tip, doe dat niet. :') Daarnaast had ik 1 collega's met kinderen die het gedrag ook aanmoedigden dus hielp het helaas niet veel.

Vroeger kregen wij altijd een koekje bij de auto. Zo kregen wij een beloning voor het braaf zijn, en kon moeders rustig de auto inpakken zonder dat wij de hele parkeerplaats over renden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:31

Ik ben regelmatig gewoon achter mensen aangelopen op werk, als ik zag dat Vlinder het croissantje al op had voor de kassa. Bizar hoeveel mensen niks zeiden over een croissantje die betaald moest worden. En die blik als je tegen de caissière zei dat er nog een croissantje op de rekening bij moest... walgelijk zulke lui. Wanneer komt er een examen of je uberhaupt aan kids mag beginnen.

De samenleving wordt steeds marginaler.. nog paar generaties verder en ze hebben helemaal geen fatsoen meer in hun lijf door compleet gebrek aan opvoeding..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:33

Maar dan had je moeder al afgerekend dus wat ze er dan mee doet moet ze zelf weten.

Ik snap dat ook nooit zo goed eten in een winkel. Als ik dat doe voel ik me overigens heel ongemakkelijk :+.

Mijn dochter van 5 maanden ga ik dat hoop ik ook niet aanleren :P. Overigens probeer ik zoveel mogelijk boodschappen te doen zonder haar vond het maar vervelend als ze erbij is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:38

OleJon schreef:
ik zie dat ook regelmatig hier in de supermarkten en is gewoon gemakzucht :\ kind heeft broodje en is stil voor moeders makkelijk net zoals ze alles vastpakken en overal aan zitten. irritant is dat. kijken doe je met de ogen en niet met de handen :D

Dat is het en niks anders.
Dan hoef je ze niet op te voeden.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:55

Hier in de winkel regelmatig dat een kindje al binnenkomt met een broodje, croissantje of wat dan ook en wij vervolgens er achteraan kunnen om de stukken brood, koek of worst van de grond te rapen.
Collega kreeg ooit de opmerling toen ze vriendelijk aan een moeder vroeg om dat op te ruimen dat wij toch daarvoor zijn.

Het is af en toe bizar wat we in de schappen vinden, lege blikjes, halfvolle zakken patat met mayo tussen kleding gepropt.

Dan moeders en oma's die hun kind langs de schepsnoepbakken meenemen en ze daar snoepje laten pakken. Of hun kind naar ons sturen als die loopt te dreinen om een snoepje, vraag maar aan die mevrouw en dan ons aankijken met een blik van kijk eens hoe lief kind ik heb daar zeg jij vast en zeker ja tegen.
En dan de blikken als ik niet vertederd ben door Vlinder en nee antwoord.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:32

Ik vind het heel offtopic grappig dat Vlinder in dit topic een synoniem is voor een strontverwend kind van ouders die te hip zijn om hun accessoire alias kind op te voeden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:34

Ja vlinder en storm kun je nooit meer in een ander daglicht zien door dit topic :D
Iedereen die dit topic kent durft nooit zijn kind meer zo te noemen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:36

:')

Het zijn ook wel tenenkrommende namen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:36

Schuldig :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:39

_O- Bloem is imo ook nog zo eentje. :')
En "Madelief" en al dat soort flauwekul. (en ja, Madelief is hier een tijd erg populair geweest. Maar het went waarschijnlijk want Roos wordt ook al lang niet meer van op gekeken.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:41

Madelief = lieve made (als in vliegenmaden) :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:43

Een madeliefje is toch ook een bloem? :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:47

Ja, maar ik denk om een een of andere reden altijd aan maden als je die naam aan een kind geeft :+

Zie dan zo'n scene voor me:
Wie is de lieve made van mama , koetsiekoetsie, jaaaa made is lief koelie koelie O:)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 29-10-17 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:48

Das euh... Niet zo mooi. :') :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:51

Wat denk je van Zus en Lente. Heb echt medeleoden met broer Mees in dit geval. En het stomste is nog dat Lente vorige week jarig was :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:53

_O- _O-
Het kan erger. Ik heb ooit een Jezus aan de deur gehad.... En hij had dan ook nog eens voor de getuigen van Jehova gekozen ...... :(:)
Om het simpel te houden....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:53

Als is Jezus, niet Gezus?