Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:46

Ja kramp is weer weg gelukkig. Ik heb een wat smalle doorgang waar ze even door moest prikken waardoor ik ook wat bloedverlies had. Dit was ook met de HSG zo. Ik moest toen hoesten zodat ze tegelijkertijd erin kon prikken. Nu hoefde dat dan niet.

Nicje87

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:31

Zijn er nog meer mensen op het moment in het iui traject?

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:50

Nicje87 schreef:
Zijn er nog meer mensen op het moment in het iui traject?

Ja

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:48

Na een tijdje twijfelen meld ik me hier nu toch ook maar.
Inmiddels zijn mijn vriend en ik bijna 2 jaar verder in onze poging om zwanger te raken. Uit alle onderzoeken komt tot nu toe geen enkele afwijking, en tot nu toe hebben we 5 IUI-pogingen gehad waarbij mijn lijf keurig volgens protocol reageerde. Alleen word ik dus nog steeds niet zwanger..

We hadden al een verplichte maand rust vanwege kerst, en waarschijnlijk wordt dat door de coronamaatregelen nog een maand extra, maar dat weet ik in januari pas.. Hopelijk in 2021 beter nieuws!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:13

Miekelien, welkom!

knuffel meid :(:) !

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:22

Miekelien schreef:
Inmiddels zijn mijn vriend en ik bijna 2 jaar verder in onze poging om zwanger te raken. Uit alle onderzoeken komt tot nu toe geen enkele afwijking, en tot nu toe hebben we 5 IUI-pogingen gehad waarbij mijn lijf keurig volgens protocol reageerde. Alleen word ik dus nog steeds niet zwanger..

We hadden al een verplichte maand rust vanwege kerst, en waarschijnlijk wordt dat door de coronamaatregelen nog een maand extra, maar dat weet ik in januari pas.. Hopelijk in 2021 beter nieuws!

Wat lastig lijkt me dat wachten en niet weten waar aan toe te zijn...en spannend IVF traject in gaan. Hopelijk kun je in januari starten

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:07

Wat vervelend dat sommige hun traject niet ook anders loopt door de corona drukte in ziekenhuizen. Hoorde het van een vriendin ook al. Mijn controles die nu nog om de 3 maanden zijn werden ook al 2x verzet, ik begrijp het maar het is niet prettig..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:44

Miekelien schreef:

Welkom, wat vervelend dat ondanks de IUI en verder alles goed zit er nog geen plakker is.... Je hoort het vaker, gek he soms.

Hopelijk dalen de cijfers snel en kan iedereen gewoon zijn afspraken volgen in het ziekenhuis. Ik heb nog niks gehoord, maar zit nog op het wachtbankje. Ik kan 2 januari testen (misschien dat ik al eerder test, gewoon om te kijken, wetende dat het minder betrouwbaar is). Zijn er hier vroege tester ervaringen?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:57

Ik heb ook nog niks gehoord maar zal tegen de tijd dat mn afspraak staat toch ff bellen om even te vragen hoe en wat. Nou heb ik pas 11 januari mn icsi-opfriscursus dus hoop dat de corona cijfers nog flink gaan dalen. Voor nu zit ik alleen maar aan de pil en dat kan makkelijk een maand worden doorgeschoven zonder al te veel problemen.

Miekelien welkom en wat ontzettend frustrerend moet dat zijn dat er geen oorzaak is gevonden! Ik hoop dat 2021 meer geluk voor jullie brengt!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:51

Welkom Miekelien, wat vervelend dat ze geen duidelijke oorzaak bij jou gevonden hebben. Ook ik hoop dat je snel zwanger mag worden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:18

Hoe gaat het met jullie?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:55

Hier gaat de hormoonbehandeling gewoon door. Alles gaat zijn gangetje, maar nog geen babynieuws helaas. Hoe is het met jou?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:54

@adamootje, fijn dat het door gaat.
@Trusthim hoe gaat het met jou?

Hier op het wachtbankje, mag zaterdag testen. Hopelijk wordt ik niet tussendoor ongesteld...

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:01

Miekelien schreef:

2 jaar.. das lang. Frustrerend. Hoop dat 2021 veel moois mag brengen. Wat balen dat dit nu niet door kan gaan!!

Hier werd ik rond de eerste of tweede dag van de menstruatie wakker met nog een heldere droom voor ogen.
Ik kreeg een kindje. Een meisje. En ze had al de naam Evie gekregen. En ondanks dat ik veel negatief getest had, toch zwanger.

Misschien heel mutserig.
Het was wel een hele heldere droom. Voor mij was wel een boodschap dat ik eens wat minder moet testen en het iets meer los moet laten.. dat kindje komt wel.

Dus zit nu op dag 16 en ben dit keer best rustig in alles. Hopelijk kan ik mijzelf eens rustiger houden.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:08

Nicje87 schreef:
@adamootje, fijn dat het door gaat.
@Trusthim hoe gaat het met jou?

Hier op het wachtbankje, mag zaterdag testen. Hopelijk wordt ik niet tussendoor ongesteld...

Zaterdag... oooh even dacht ik Ooh wat snel.
Toen bedacht ik mij hoe ik zelf was de afgelopen rondes.

Ik zal echt heel erg voor je duimen! Zal aan je denken!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:35

Hier op moment een beetje strijd tussen blij en onzekerheid en angst

Ben 4 weken zwanger

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:45

Trusthim, begrijpelijk. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:11

Trusthim@ gefeliciteerd, duimen dat het goed mag gaan!

Damber2@ wat een mooie droom en wat fijn dat je er wat rustiger onder bent

Nicje87@ Spannend...dat wachten duurt zo lang altijd..duimen op positief nieuws in 2021!

Hier ook weinig nieuws rustig door met behandelen. Tot nu toe is het hier ook nog open, vind ergens wel heel spannend hoe dat allemaal gaat verlopen maar kan het ook wel aardig loslaten, kan er toch weinig aan doen.

Zit ook wel veel te bedenken hoe straks met dat corona vaccin..is nog weinig duidelijkheid over voor hoever ik weet. Zal morgen nog eens vragen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:18

Damber wat een mooie droom, hoop dat snel werkelijkheid wordt

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:40

Gefeliciteerd Trusthim! Duim voor je op een gezonde baby in je armen over een paar maanden <3

Nicje87, ooh spannend, al over de helft van de wachtweken, maar lijkt me echt killing :x

Hier afgelopen week bloedgeprikt, volgende week telefonische afspraak en die week erna de prikinstructies! Spannend, ondanks dat het een pittig traject is kijk ik er ook wel naar uit om te starten.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:53

trustHim schreef:

Ben 4 weken zwanger

Ooooh! Echt!! Waauw

Gefeliciteerd!!
Straks een mooie echo en dan hoop ik dat die onzekerheid smelt.

Heel fijn voor je!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:23

trustHim schreef:

Ben 4 weken zwanger

Gefeliciteerd! *\o/*

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:49

trustHim schreef:

Ben 4 weken zwanger

Het begin is er in ieder geval, gefeliciteerd! Ik ga duimen voor een goede eerste echo straks *\o/*

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:12

Tnx allemaal

Waarschijnlijk komt de echte ontspanning pas bij de 12 weken echo, vorige was een goede 1e echo maar daarna gestopt

Hoop dat jullie in 2021 allemaal zwanger mogen worden

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:42

@TrustHim gefeliciteerd met je zwangerschap.

Tijdje niet meer op dit forum geweest, maar inmiddels na 6x IUI en 2x IVF pogingen nog niet zwanger.
In Maart 2021 zal het derde en tevens laatste IVF traject starten, als het dan nog niet raak is stop ik er mee. Na 4 jaar merk ik dat ik mentale en lichamelijk klachten ervaar.

Wie van jullie volgt ook een IVF traject en welke medicatie krijgen jullie?