Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twist1991

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:46

Goed bezig iedereen!

Animalcare: Ik ontbijt ook altijd met Griekse Yoghurt, wel de 0 of 2& vet soort, en muesli. Het vult echt goed! En het is een goede bron van proteinen die je nodig hebt om spierweefsel op te bouwen. Dus zeker goed als je veel wilt sporten :)

Pfff ik had een zware aan level 2 van de shred vandaag! Ik heb last gehad van mijn hamstring dus ik heb twee dagen geen shred gedaan, wel een keer banish fat. Maar je merkt wel meteen dat als je het een paar dagen niet doet het een stuk zwaarder is om er weer in te komen! Ik kon er niet in komen vandaag. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb in ieder geval :)

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:30

Dankjewel voor de tips voor het ontbijt! Ik ga die site van chickslovefood zeker eens bekijken :)

Ik vind Killer Abs ook echt leuk, er zit inderdaad nog wel wat cardio in, maar wel minder dan bijvoorbeeld tijdens de shred.. Ik heb vandaag nog niets gedaan, weinig tijd en momenteel een verdoofde mond van bij de tandarts :p Dus vanavond nog even killer abs doen!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:15

Heeft iemand nog tips voor gezonde (suikervrije) tussendoortjes? Daar ga ik dus steeds mee de mist in:+

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:22

@MissBonny. Noten, fruit, groente, stukjes gesneden en gebakken kipfilet, gekookt ei (ook goed koud te eten), pannenkoekjes, rijstkoekjes (zelf gemaakt), soep, havermout, kwark.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:18

Ik ben een enorme havermout-fan dus ontbijt (als het mogelijk is) elke ochtend met een lekkere kom havermout :)

Ik ben vast aan het bedenken wat ik na de shred ga doen maar ben er nog niet helemaal uit, ik denk dat het ripped gaat worden. Ga maandag beginnen aan lvl 3 :) Komt mij niet goed uit om in het weekend aan een nieuw level te beginnen omdat ik dan sowieso al actief zat ben en weinig tijd heb.

Banish fat is vrij veel cardio toch? Ik vind persoonlijk cardio doen veel leuker dan kracht maarja, wil toch wel wat bereiken :D

Krijgen jullie trouwens ook altijd belachelijk veel dorst van die workouts? Ik drink van mezelf al heel graag heel veel, op een gemiddelde dag drink ik denk ik zo'n 3 liter water maar als ik sport heb ik meer dorst en wil ik nog meer drinken. Laatst had ik toen ik opstond een halve liter water gedronken, toen rondje hardgelopen nog een halve liter water en tijdens mn workout nog een liter water gedronken. Zat ik dus op twee liter water rond negen uur 's ochtends. Toen ik me daar even bewust van werd, vond ik dat toch wel een beetje verontrustend, ik weet dat teveel water drinken niet goed is, maar wanneer is het té?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:36

Banish is 50 minuten keihard cardio. Dat is een sessie die ik niet voor iedere dag van de week verantwoord vind om aan te raden. Bovendien is een combinatie van kracht + cardio (hoe zwaarder en hoe meer reps jij weet te doen, des te harder je hart ook weer moet werken. Het cardio effect blijft) vind ik beter. Het resultaat is ook mooier. Cardio verbrandt calorieen in het moment. Kracht verbrandt de gehele dag door en het geeft meer definitie in het lichaam.

Een tip als snack: avocado! Het vult, het is lekker en zo goed voor je huid en stofwisseling.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:16

MissBonny schreef:
Heeft iemand nog tips voor gezonde (suikervrije) tussendoortjes? Daar ga ik dus steeds mee de mist in:+

Ik heb vaak aan gekookt ei als tussendoortje. Lekker warm! Je kan ook 's ochtends een paar eieren koken en ze dan meenemen als tussendoortje. Ik vind het ideaal! Wat ik ook vaak eet als tussendoortje is een rijstwafel met hummus en kipfilet. Ik vind het erg lekker en kip en hummus zit vol met proteinen. Proteinen zorgen dat je je langer vol voelt dus dat is ook ideaal.

Pffff vandaag weer level 2 dag 3 gedaan. Het gaat nog steeds niet echt lekker maar in ieder geval beter dan gisteren!

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:11

BFBM is inderdaad heel wat cardio, persoonlijk heb ik liever de afwisseling tussen cardio en krachttraining, maar dat kan ook zijn omdat ik cardio net iets moeilijker kan volhouden :o

Als tussendoortje neem ik vaak een handje noten (ongezouten!), een yoghurtje, een stuk fruit, een gekookt eitje, een halve wrap met iets van beleg en groenten ertussen,...

Vanavond een receptje uittesten van de site van Chickslovefood, ik vind het echt een fantastische site, dus bedankt Madelonsunny voor de tip!
Straks weer even Killer Abs doen, maar eerst nog even om boodschappen enzo :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:13

Pfff, ik heb een schop onder mijn kont nodig, kom niet in het ritme... Mrgen vrij en dan moet ik echt van mezelf een stuk gaan hard lopen en een sportprogramma doen, maar het lukt me gewoon nog niet om in de avond puf te vinden. Misschien doordat ik toch nog niet helemaal 100% gewend ben, voor de verhuizing ging het echt vanzelf en bij mijn ouders ook nog. Heb vanaf morgen 4 dagen volledig ruimte om te sporten, hopelijk helpt dat want ik erger me aan mezelf nu...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:52

- Zaterdag heerlijk geknolhold. paardje gooide hoog op zelfs in de jog. Dus was goede buikspieroefening. Zondag ging ik kapot in de sportschool. Maandag teveel spierpijn om iets te doen. Ben dinsdag begonnen aan level 3 van 30DS... pffff wat een ramp!! Ik hield het echt niet vol. Vandaag geen tijd gehad, dus morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Sec:
- Geef je een schop tegen je kont, want eronder heb je nix aan :P.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:30

- Sec van mij ook een schop, ik heb zo af en toe ook even geen zin en al helemaal als ik een tijdje weinig gedaan heb, maar na het sporten voel ik me zóveel beter, het is het echt zeker waard! :)

Rainbow, ik ben ook bezig me level 3, en zo af en toe scheld ik Jillian helemaal verrot, vooral als er veel dingen met plank position achter elkaar zijn! Maar als ik het dan tóch heb gedaan voel ik me wel weer trots en ik wíl gewoon graag echte pushups kunnen doen dus daar moet ik dan ook maar voor werken. Af en toe betrap ik mezelf er ook wel op dat ik het ook wel makkelijk vind om op z'n tijd met anita mee te doen, vooral bij die plank row met leg raises. Ben afgelopen maandag ook pas begonnen met level 3 dus dan is het gewoon nog wel pittig af en toe, zeker als ik daarvoor al heb hardgelopen :P

Zijn er trouwens mensen van jullie die proteine shakes drinken/proteine poeder door dingen heen doen? Ik lees er de laatste tijd eigenlijk best veel over dat mensen dit doen maar vraag me eigenlijk af waarom, is het echt nodig?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:49

Sec, heb je misschien tijd om 's ochtends te sporten? Ik kan me er 's avonds ook erg moeilijk toe zetten. Als ik alleen al bedenk dat ik me dan om moet kleden maakt me al vermoeid xD daarom sport ik 's ochtends. Stap uit bed, sportkleding aan, sporten, douchen en dan ontbijten. Vind ik ideaal.

S1993, ik gebruikte proteïne whey shakes toen ik in het buitenland woonde. Nu alleen om m'n zak op te halen (heb nog een zak Lemon cheese cake flavour liggen, vind 'm te citroenig en daarom niet lekker. Voor een klein prinsje over te nemen). Ik geb een 30 - 50 - 20 eet schema. Dat houdt in dat 30% van m'n dagelijks te kcal uit proteïne moet komen, 50% uit koolhydraten en 20% uit vetten. Aangezien er geen kwark te verkrijgen was en zuivel erg prijzig was kwam ik zonder shakes niet aan m'n proteïne behoefte, vandaag die whey shakes. Heb er totaal geen verschil van gemerkt :') van 't hele eet schema sowieso niet :') maar hier in Nederland ben ik van mening dat je die shakes nier nodig hebt, kwark zou voldoende moeten zijn.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:56

s1993:
- Ik heb gemerkt dat als ik geen shake erna neem ik best veel spierpijn heb. Neem ik wel een shake, dan heb ik weinig tot geen spierpijn...
- Met de plank heb ik ook best veel moeite. Mijn armen schieten best snel uit hun kom. Dus doe ik met Anita mee of ik sta gewoon stil met de plank. Dan is voor mij de plank op m'n ellebogen nog het makkelijkst vol te houden. Ik smokkel dus best een beetje en daar schaam ik me echt niet voor. Doe gewoon wat mijn lijf aan kan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:22

Solarpleure, helaas niet. Ik werk gewoon en moet nu na de verhuizing voorlopig om uiterlijk 8uur weg, voor die tijd de honden uitlaten en ontbijten. Sportkleding direct aantrekken vind ik niet eerlijk voor de honden, die wil ik eerst even de kans geven de plassen e.d.
Dus ik deed het altijd een half uur na het eten, maar ben veel laat thuis geweest de laatste tijd door file en lange reistijd. Volgende maand werk ik dichterbij gelukkig, dat zal wel helpen, maar ik wil echt nog minimaal 3kg kwijt voor het einde van het jaar!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:52

Mag ik vragen hoe jullie aan Killer Abs komen? Gedownload? Want via de link (van de beginpagina) doet hij het niet meer...

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:56

Ik heb nog nooit proteinen supplementen of shakes gehad. Ik zorg meestal gewoon dat ik in iedere maaltijd een bron van proteinen heb. 's ochtends griekse yoghurt, na het sporten een gekookt ei (of 2), tussendoortje vaak rijstewafel met hummus en kipfilet of rouwkost met hummus. En dan met het avondeten kip of dingen zoals kikkererwten. Ik denk dat ik zo voor mijn doelen wel genoeg proteinen binnen krijg. Maar als je er moeite mee hebt denk ik persoonlijk dat er niks mis mee is om zo'n supplement te nemen.

Ik heb net dag 6 van level 2 30 day shred afgerond en ik moet zeggen dat ik er nu pas in begin te komen. Ik hoef niet te stoppen en ik vind het zelfs lekker om te doen! Voorheen dacht ik standaard na 15 minuten dat ik ging overgeven of flauwvallen :P Dus ik word sterker!

Ook een vraag aan jullie over killer abs: ik zie nooit helemaal het nut om een echte abs workout te doen omdat die buikspieren nooit zichtbaar worden onder mijn laagje vet :P Ik weet dat buikspieren pas zichtbaar worden als je minder dan 15% lichaamsvet hebt. Merken jullie dat je ook vet verbrand van killer abs? Of zitten jullie allemaal al onder de 15% lichaamsvet?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:01

Twist, die grens is in principe niet zo hard hoor, dat hangt er vanaf waar je vet zich opslaat natuurlijk.
Daarnaast bouw je wel spiermassa op en spiermassa zorgt er voor dat je rustmetabolisme stijgt...

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:15

Secricible: dat is natuurlijk waar! Als je al een strakke buik hebt van jezelf. Maar als je doel is meer spiermassa op te bouwen om daarmee je metabolism te verhogen is het denk ik nuttiger als je grotere spieren traint, zoals beenspieren. Buikspieren worden nooit zo groot dat het metabolisme echt aanzienlijk stijgt, maar grote spieren zoals beenspieren wel.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:18

Ik zit op 20% lichaamsvet en dan zijn 4 blokjes redelijk zichtbaar :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:43

Twist1991 schreef:
Secricible: dat is natuurlijk waar! Als je al een strakke buik hebt van jezelf. Maar als je doel is meer spiermassa op te bouwen om daarmee je metabolism te verhogen is het denk ik nuttiger als je grotere spieren traint, zoals beenspieren. Buikspieren worden nooit zo groot dat het metabolisme echt aanzienlijk stijgt, maar grote spieren zoals beenspieren wel.

Daar heb je zeer zeker ook gelijk in!

Zow, een stronger workout gedaan, nu nog een JM voor vndaag...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:12

Ik heb de 30DS level 3 vandaag heel erg ernstig aangepast... de plank oefeningen heb ik gewoon stilstaand/liggend gedaan. Heb wel een gedeelte geprobeerd, maar mijn schouders voelden echt aan alsof ze gingen ploppen (= uit de kom). Dan doen we maar even niet. En die starkicks... ik kom niet omhoog :') en mijn benen buigen lukt maar voor een heel klein stukje...

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:08

Bedoel je die rock star jumps rainbow? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 1x heb gedaan maar niet echt ehh... zachtjes neerkom en aangezien ik in een flatgebouw woon vind ik dat iets minder sociaal voor mn onderburen dus doe dan nog maar een setje jumping jacks with weights :)

Goed bezig Sec! Nu weer een beetje in een ritme komen dan gaat t doorgaan een stuk fijner

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:38

Secricible: ik ken dat gevoel van niet echt in het ritme komen.. Ik zeg telkens wel dat ik eraan ga beginnen en ook ga volhouden, maar ik kan er niet echt tijd voor maken eerlijk gezegd. Als ik tijd heb goed voor mij dan doe ik het, maar als ik tijd moet maken heb ik er al snel geen zin in, gek word ik van mezelf :p

S1993: ik heb ook nog nooit een proteïneshake genomen, al heb ik er ook wel al veel over gelezen.. Geen idee of het echt nodig/nuttig is of niet eigenlijk..

MissBonny: Normaal gezien zouden volgende links moeten werken ;)
Killer abs level 1 http://vdownload.eu/watch/7733632-jilli ... el-01.html
Killer abs level 2 http://vdownload.eu/watch/7733631-jilli ... D0%B4.html
Killer abs level 3 http://vdownload.eu/watch/7733630-jilli ... D0%B4.html

Ik word echt gek van mezelf, ik wil van mijn ongelooflijke drang naar chocolade af! Ik kan echt zo slecht gezind worden van het feit dat ik geen chocolade mag eten :p

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:37

s1993:
- Eeeehhh ja, die bedoelde ik ook :o. Al die belachelijke namen voor die oefeningen... Kan ze toch niet onthouden, dus ga er ook de moeite niet voor doen :D. Als ik 'neerkom' dan blubbert het op m'n kont en dreund ook nog eens door in m'n rug... dus zal wel iets niet goed doen.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 01:52