Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:01

Dorus schreef:
Als je geen chinees kent is hij misschien lastig te vinden ja ;)
http://v.youku.com/v_show/id_XNDYwMzc3MjQ4.html

Dat verklaart een hoop :') Thanks! Zo kom ik er wel uit :D * Dacht ik*
Weet je ook hoe deze werkt? Dus hoeveel weken, hoe lang level 1 etc.? :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:07

Wow, ongelooflijk: ik ben inmiddels 6 cm bij m'n taille kwijt! *\o/*

KarinvdM

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:15

Haha, hoe heb je dat gevonden Dorus???

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:17

Wauw! Na hoeveel dagen Jolien?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:18

Na twee weken, waarvan ik 10 dagen heb geshred. T/m dag 9 heb ik iedere dag geshred, maar toen 4 dagen niet. Dus nu heb ik mezelf weer een aantal dagen teruggezet. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:21

KarinvdM schreef:
Haha, hoe heb je dat gevonden Dorus???

Ik was op zoek naar de vervolgfilmpjes van een andere workout en zag dat iemand ze wel gevonden had dus gevraagd waar zij die vandaan had. Die bleek dus op deze site gehost te zijn. Vervolgens zag ik in de voorbeeldfilmpjes rechtsonder de Killer Buns & Thighs staan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:21

Rianne_ schreef:
Dorus schreef:
Als je geen chinees kent is hij misschien lastig te vinden ja ;)
http://v.youku.com/v_show/id_XNDYwMzc3MjQ4.html

Dat verklaart een hoop :') Thanks! Zo kom ik er wel uit :D * Dacht ik*
Weet je ook hoe deze werkt? Dus hoeveel weken, hoe lang level 1 etc.? :o

Hmm hij wil bij mij nog niet laden, thuis maar even proberen.
*noteert in workout-afwissellijstje*

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:24

Net ook weer geshred na 4dgn ziek te zijn geweest. Gewoon wel bij Level 3 begonnen maar kon toch niet alles goed volhouden (hoesten enzo :)) dus ga level 3 eem wat langer dan 10dgn doen. Ben wel weer uber gemotiveerd :D

@Jolien87 Goed bezig!!!!!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:29

Ik val hier ook even binnen.

Las in het begin van dit topic meiden met toch al een basisconditie of een heleboel kilo's lichter dan ik ben, maar ben er vandaag toch maar aan begonnen ondanks dat ik echt 0,0 conditie heb.
Ik moet bekennen dat ik echt half ben gestorven, maar wel heb doorgezet tot het einde. Heb al 2,5 jaar niet meer gesport naast recreatief paardrijden en weeg 92kg (altijd al een jojo'er geweest en door een overlijden in de familie weer flink aan het eten gegaan). Daar moet dus 20kg af! (ik ben 1.70)
Als ik de level 1 te zwaar blijf vinden, kan ik hem dan een paar dagen langer doen? Heb nu ook nog geen gewichtjes gebruikt, maar denk dat ik met bepaalde oefeningen ze wel al kan hebben, met andere dan weer echt niet.

Wat ik wel super vond was het trotse gevoel achteraf, motiveert weer om er morgen nog harder tegenaan te gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:30

Ine23 schreef:
Ik val hier ook even binnen.

Las in het begin van dit topic meiden met toch al een basisconditie of een heleboel kilo's lichter dan ik ben, maar ben er vandaag toch maar aan begonnen ondanks dat ik echt 0,0 conditie heb.
Ik moet bekennen dat ik echt half ben gestorven, maar wel heb doorgezet tot het einde. Heb al 2,5 jaar niet meer gesport naast recreatief paardrijden en weeg 92kg (altijd al een jojo'er geweest en door een overlijden in de familie weer flink aan het eten gegaan). Daar moet dus 20kg af! (ik ben 1.70)
Als ik de level 1 te zwaar blijf vinden, kan ik hem dan een paar dagen langer doen? Heb nu ook nog geen gewichtjes gebruikt, maar denk dat ik met bepaalde oefeningen ze wel al kan hebben, met andere dan weer echt niet.

Wat ik wel super vond was het trotse gevoel achteraf, motiveert weer om er morgen nog harder tegenaan te gaan :j

Wat goed! Ik denk dat je best wat langer in level 1 kunt blijven hangen als dat beter voelt.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:37

Het is ook super motiverend om te lezen hoe iedereen het doet! Ik ga alleen proberen me niet te vergelijken met mensen die veel lichter zijn of al conditie hebben, wat wel moeilijk is.
Straks maar eens een lintmeter zoeken en me opmeten morgenochtend, wil toch ook de centimers gaan tellen op termijn ipv enkel de kilo's.

Super goed Jolien, dat zijn al een heel aantal centimeters!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:38

@Ine: Ik ben ook conditiloos en met ernstig overgewicht begonnen (85kg bij 1,65m) en het viel me echt mee. Ik ben met 0,5kg gewichtjes begonnen en dat is echt goed te doen!
Doe gewoon wat je kan doen en je zal vanzelf vooruitgang merken.
Als je level 1 langer wil doen kan dat, maar ik denk dat je na 10 dagen wel uitgekeken bent op dat filmpje ;) Het is ook geen enkel probleem om dan door te gaan naar level 2 ook al kan je nog niet alles voluit meedoen. gewoon doen wat je kan ;)
Ik ben nu bijna klaar en kan bijna alles met de moeilijke variant meedoen ;)

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:39

Rebel_Jits schreef:
[...]
Vraagje trouwens. Als ik bij plankposities en die scissors even check of ik 'n buik goed span, staat m'n buik bol door de spieren >;) De rechte buikspieren zijn dan fel aangespannen, maar de schuine en dwarse vallen helemaal naar binnen. Net alsof ik 500 situps doe op een dag en de rest maar vergeet. Het ziet er niet uit gewoon. Hebben anderen dit ook? Hoort dat wel zo? :o

Dat heb ik ook, ben ook benieuwd of dit wel goed is? :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:41

Dat geldt ook voor mij, Ine. Ik heb alle levels gewoon 10 dagen gedaan, met gewichtjes van een halve kilo en later een kilo. Ook level 2 en 3 heeft een makkelijkere versie als je nog niet klaar bent voor de moeilijke. Mijn conditie is enorm vooruit gegaan en mijn spieren zijn echt sterker en strakker. :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:44

Dat klinkt goed Dorus! Wat fijn dat je nu alles met de moeilijke variant kan meedoen!
Die gewichtjes heb ik hier ook liggen (heb er ook nog van 1kg), dus pak ik die er morgen bij. Ik hoop dat mijn lichaam snel genoeg aanpast en na 10 dagen inderdaad level 1 niet meer al te zwaar vindt!
Ons gewicht komt dan wel wat overeen ook, dus als jij het kan mag ik ook niet opgeven :D

Fijn dat jij het ook zo hebt ervaren Imre, dit geeft me meer moed! (Ik ben echt zo iemand die in het begin eerst wil opgeven, maar als ik dan wél doorzet heel fanatiek word, dus moet even door de twijfel heen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:48

_JY_ schreef:
Rebel_Jits schreef:
[...]
Vraagje trouwens. Als ik bij plankposities en die scissors even check of ik 'n buik goed span, staat m'n buik bol door de spieren >;) De rechte buikspieren zijn dan fel aangespannen, maar de schuine en dwarse vallen helemaal naar binnen. Net alsof ik 500 situps doe op een dag en de rest maar vergeet. Het ziet er niet uit gewoon. Hebben anderen dit ook? Hoort dat wel zo? :o

Dat heb ik ook, ben ook benieuwd of dit wel goed is? :=

Als je een platte buik wilt, is het belangrijk om de buikspieren tijdens de oefeningen aan te spannen. Dat betekent echter niet 'naar buiten duwen' (wat het makkelijkst is en snel gebeurt), maar 'naar binnen zuigen'. Als je een aantal pilates-filmpjes bekijkt, snap je wat het verschil is.

Succes!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:55

Anoniem schreef:
Als je een platte buik wilt, is het belangrijk om de buikspieren tijdens de oefeningen aan te spannen. Dat betekent echter niet 'naar buiten duwen' (wat het makkelijkst is en snel gebeurt), maar 'naar binnen zuigen'. Als je een aantal pilates-filmpjes bekijkt, snap je wat het verschil is.

Succes!

Ah, bedankt voor de tip, ik zal eens kijken! :j

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:55

Ik denk dat ik ook mee ga doen, alleen niet elke dag maar wel op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga :) zijn er meer mensen die dat doen?

En welke maten meten jullie allemaal op om bij te houden hoe je vorderingen zijn :) ?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:58

Ik heb net dag 14 erop zitten. Vierde keer level 2 dus en nog geen dag overgeslagen. Ik moest in het begin bij level 2 ook een paar keer kijken hoe ze de oefening nou precies deden. Bij het hupsen in de plankposities heb ik nu veel last van glijden op m'n blote voeten, bij level 1 ging alles eigenlijk prima op blote voeten. Dus voor die twee doe ik maar de makkelijke variant.
Bij die hoofdrol wordt ik ook duizelig, ik doe hem nu maar zoals Phor zei: heen en weer terug rollen. Met mijn ogen dicht helpt ook tegen de duizeligheid.
In het begin zag ik mijn lichaam snel strakker worden, dat valt de laatste tijd een beetje tegen maar ik verwacht dat het wel weer komt als ik gewoon doorga.

Ik heb veel bewondering voor de dames met een maatje meer die de 30ds doen! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is en jullie dragen van nature eigenlijk al gewichtjes bij je. :) Veel succes en gewoon volhouden, liever de makkelijke variant van alles dan stoppen. Het wordt vanzelf makkelijker en dan krijg je vanzelf zin om ook eens de moeilijkere variant te proberen! +:)+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:58

:wave:

Zojuist dag 2 gedaan, ging erg lekker ondanks de spierpijn van dag 1! Ik vind het alleen zo kort? :+ Ik heb nog niet geluncht. Wat kan ik nu het beste eten, zo net na het shredden?

Ik lees nu tijdens het bijlezen dat je tijdens elke oefeningen je buikspieren aan moet spannen. Ga ik in het vervolg maar beter op letten!

Lees ook veel over avocado's. Ik vind die eigenlijk best lekker, maar heb ze nooit in huis. Ze zijn dus wel verantwoord om te eten?

Loesss, ik lees dat jij graag soepjes maakt. Heb jij daar recepten van, of waar haal je ze vandaan?

Wauw wat een verschil al Annash!! en een fijne broek lijkt me!

Vind dit topic wel echt enorm motiverend, om al die resultaten van iedereen te lezen. Top!! :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:05

Supergoed allemaal! Hou moed, hou vol. :)

Fantabulouss: Dan moet je even de Openingspost lezen, daar staat in wat je allemaal meet enz. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:07

Pfff net dag 1 af. Viel wel tegen hoor :') vooral opdrukken en die gewichtjes met je benen schuin zeg maar :') en die honderd jumping jacks.. Ik hoop echt dat ik het 30 dagen vol ga houden want het bewijst maar meer hoe conditioneel slecht ik ervoor sta. Ga straks maar even maten opnemen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:13

Ik heb donderdag voor het laatst geshred -O- Lig al sinds vrijdag in bed met griep. Gister al ingestort na een wandelingetje naar de super. Dus dat ga ik straks eerst maar weer eens proberen voor ik me weer aan het shredden waag.

En ik mocht nog wel naar level 2! ^)

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:19

Beterschap Equimotion :(:)

Misschien een domme vraag maar hoe zetten jullie je laptop eigenlijk neer bij het shredden dat je het staand, maar ook liggend op de grond goed kan zien? :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:21

Ja daar heb ik ook problemen mee :+ Ik heb alleen een iPod Touch dus nog kleiner. Ik leg hem voor me op de bank en bij de liggende oefeningen neem ik hem mee. Als ik gezien heb wat we gaan doen hoef je eigenlijk niet meer te kijken tot ze zegt dat je mag stoppen.