[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:07

Snap ik hoor :j

Spiraaltje hebben verschillende kennissen gehad en erg veel last van gehad, dus die wil ik liever niet...
Ik ga kijken hoe het me de komende stopweek bevalt :-) desnoods ga ik terug naar 3 weken slikken met stopweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:08

Dat je niet ongesteld wordt met spiraal is echt mens afhankelijk! De verhalen zijn mooier dan de werkelijkheid helaas.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:08

Hier ook op internet rond gekeken, en geen negatieve berichten langs gekomen over het doorslikken.
Volgens mijn huisarts kan het ook zonder problemen.

Ik ga ook krom van de pijn tijdens een stopweek, en hier ook sterkere pijnstillers voor gehad van de HA.
Maar dan nog lig ik 3 dagen krom van de pijn in bed, en kan ik amper wat.
Hierom ook besloten om door te slikken.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:43

Magrathea schreef:
Ik heb 'm 8 jaar geslikt en na doorslikken ongesteld worden is beduidend oncomfortabeler dan gewoon na 3 weken := of tenminste, dat is mijn ervaring (en in mijn omgeving)
Begrijp me niet verkeerd, je moet het zelf weten, maar ik vind 't gewoon niet verstandig :j

Het is een onttrekkingsbloeding als het goed is, dus het zou niet erger moeten zijn dan normaal.
Uit mijn ervaring blijft dat het zo goed als hetzelfde is en soms zelfs iets minder. :)
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaring natuurlijk!

Verder met spiraaltjes enzo: Ik ben bijna 15 (bijna 16) en slik de pil nu bijna een jaar.
Doorslikken is wel echt een uitkomst, omdat ik nu plan met een weekje extra, of niet.
Dat kan net het verschil maken tussen tijdens een schoolreisje met de gebakken peren zitten, of de week daarna!
Spiraaltje ben ik denkik nét een beetje te jong voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:57

Op die leeftijd gaan ze niet eens een spiraal zetten :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:00

Jawel hoor, met een spiraal zoals die van mij kan het normaal wel.
Ik heb een gynefix.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 04:40

Kan iemand mij geruststellen mbt tot de pijn van het zetten van een implanon? Ik krijg er echt een paniekaanval van.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 05:05

Lee, don't :n Neem zo'n ding als ik heb :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 05:12

Joe ik heb die afspraak al maanden staan! Ik wil het ik wil het ik wil het! :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:53

Je krijgt toch een lokale verdoving? Tenminste, volgens de bijsluiter van implanon wel.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:04

Inplanon doet absoluut geen pijn bij het zetten, het word inderdaad verdoofd zo ook bij het er weer uithalen Dat ddoet ook geen pijn.

Je houd houd aan beide een kein litteken over.

Ik ben blij dat hij er hier uit is, terwijl ik het eerste anderhalf jaar heel blij mee was.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:34

Mroes_1992 schreef:

Ik ben 17 en bij mij wilde ze al een spiraal zetten. Slik de pil nu bijna twee jaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:48

vuurneon schreef:
Je krijgt toch een lokale verdoving? Tenminste, volgens de bijsluiter van implanon wel.

Het klinkt wat raar uit mijn mond gezien mijn uiterlijk, maar ik ben als de dood voor pijn en naalden :=

Isaboy schreef:
Inplanon doet absoluut geen pijn bij het zetten, het word inderdaad verdoofd zo ook bij het er weer uithalen Dat ddoet ook geen pijn.

Je houd houd aan beide een kein litteken over.

Ik ben blij dat hij er hier uit is, terwijl ik het eerste anderhalf jaar heel blij mee was.

Hoezo ben je er blij mee? Viel het tegen?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:05

Ja in het begin ging het hartstikke top nergens last van
daarna begonnen de klachten continu last van menstruatie 6 weken lang dan 3 dagen niet 4 weken weer om gek van te worden.
Nu hij eruit is nergens meer last van.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:23

Ik heb eigenlijk een ''probleempje.''

Ik ben niet echt meer ongesteld, niet voldoende voor een tampon. Maar ik ga wel zwemmen vanavond. Iemand enige idee hoe ik een tampon erin krijg? Zonder tampon vind ik nog niet al te fris omdat er nog wel iets lekt...

Gelieve niet te citeren. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:25

Spuug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:26

Eeum gewoon erin doen :+ ? dat lukt mij ook prima als ik niet meer ongesteld ben.... Voel altijd heel goed aan wanneer het zover is dus als ik wat belangrijks heb doe ik er soms dan sochtens vast 1 in omdat ik weet dat ik die ochtend het wel wordt. Gewoon een mini, nooit geen problemen mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:27

Echt? Bij mij deed het verzorgen al zeer...

Maar spuug is wel een goede tip!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:49

Mroes_1992 schreef:

Waarom moet je er een bepaalde leeftijd voor hebben dan? Dit hoor ik voor het eerst :oo

Het hangt trouwens ook wel af wat voor spiraaltje je hebt. Bij koper blijf je gewoon ongesteld, het gaat echt om die hormonenspiraaltjes. En volgens mij is het eerder uitzondering dat je menstruatie NIET uitblijft dan wel, bij die dingen.

Ik heb een koperspiraaltje, dat deed flink zeer in het begin maar het wordt steeds minder. En het feit dat ik 5 jaar nergens aan hoef te denken is echt hemels := de pil vergat ik na 8 jaar slikken nog steeds vrijwel elke dag, kan je 't je voorstellen :o

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:01

Ze zijn er wat minder happig op bij jonge meiden en vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Voornamelijk omdat het dan heel wat meer pijn doet en af en toe niet eens kan, omdat de baarmoeder te klein is. De meeste jonge vrouwen hebben nog nooit bij een gyn gelegen en hebben dus totaal geen ervaring met dat soort dingen en dan kan het best even wennen zijn. Bij mij wilden ze er eigenlijk ook niet aan (op 19/20 jarige leeftijd), ze vonden dat ik maar aan de pil moest, ondanks dat ik meermaals duidelijk heb gemaakt niets met hormonen te willen. Toen heb ik het hier in Glasgow (gratis) laten doen, daar maakten ze er totaal geen probleem van :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:07

Ach, dat zeiden ze tegen mij ook...
En mij HA: Heb je uberhaupt wel gevoel daar beneden? :wow: Heb vrouwen met 4 kinderen gezien die meer pijn hadden dan jij _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:22

Dan twijfel ik aan mijn huisarts. Ik ben 17 en ik moest maar eens na gaan denken over een spiraaltje. Maar doe het toch maar niet...aangezien je dan niet meer zelf kan regelen wanneer je ongesteld wordt. En ik ben de pil in twee jaar nog nooit vergeten. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:26

Killyenn schreef:
Ze zijn er wat minder happig op bij jonge meiden en vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Voornamelijk omdat het dan heel wat meer pijn doet en af en toe niet eens kan, omdat de baarmoeder te klein is. De meeste jonge vrouwen hebben nog nooit bij een gyn gelegen en hebben dus totaal geen ervaring met dat soort dingen en dan kan het best even wennen zijn. Bij mij wilden ze er eigenlijk ook niet aan (op 19/20 jarige leeftijd), ze vonden dat ik maar aan de pil moest, ondanks dat ik meermaals duidelijk heb gemaakt niets met hormonen te willen. Toen heb ik het hier in Glasgow (gratis) laten doen, daar maakten ze er totaal geen probleem van :)

Hahaha nou ik heb hem sinds ik 21 ben en ik heb zeer zeker nog geen kinderen gehad. :D Er is me ook niets gevraagd over een potentiele kinderwens ofzo.
Heb het trouwens gewoon bij de huisarts laten doen.

Geen ervaring met een gyn zou ik geen argument vinden... Eens moet de eerste keer zijn toch? Dat werd voor mij de controle :o Wist ik veel dat het een inwendige echo zou worden... :o

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:28

Ik heb hem in maart 2 jaar, nog nooit zo gelukkig geweest met een keuze _O-
Gewoon bij de HA laten zetten (vrouwelijke dat wel), controle dmv inwendige echo en hopppaaa :) Nu heb ik niet echt ergens schaamte over :+ Zal met mn beroep te maken hebben (Verpleegkundige)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:28

Gadverdamme moet even gal spugen.
Ik zit al 1,5 jaar aan de prikpil, en ben sinds kort over naar een nieuwe huisarts ivm verhuizing.
Ik kreeg hem altijd in mijn arm, dan was hij 2/3 dagen erg gevoelig en dan nog een paar dagen alleen de prik plek erg gevoelig.
Nu wilt mijn nieuwe huisarts hem op eens niet in mijn arm zetten maar in mijn bil of bovenbeen.
Wat een hel!! Heb hem gister gekregen, kan nu niet Eens met mijn benen over elkaar zitten op die bil en wat sneller wandelen doet ook pijn.

Weten jullie wat ik hier mee kan doen?