Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:27

Mriek, nog gefeliciteerd met je verjaardag :D

Alle slapeloze-nachten-verhalen sla ik even over… ik wil er nog niet te veel aan denken :P

Het veulen is een “gewone” bruine en die heb ik echt voor mezelf gefokt dus mag lekker blijven :D

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:54

Ik hoop dat ik vannacht paar uurtjes slaap. Ik doe het niet zo goed op weten dat ze morgen inleiden, mijn vliezen breken en weeënopwekkers gaan starten.

Tuurlijk kijk ik uit naar de ontmoeting met ons meisje. Maar ben toch van een zo natuurlijk mogelijk proces. Hele dag al een emotioneel wrak, ben spontaan allemaal nieuwe keukendoeken en badhandoeken gaan kopen en uitwassen.

Nu zo moe, moet het haast lukken nog wat slaap te pakken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:57

Hopelijk lukt het om wat slaap te pakken Lisewiesje. Alles ongepland laten is onrustig voor jezelf, maar kan me voorstellen dat als alles zo gepland is bij jou, dat het dan ook wel spannend is! Succes morgen! +:)+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 00:26

Charlotte446 schreef:
Klinkt pittig Gnome, hopelijk is hij snel voldaan.
Bedoel je dat je de vraag kreeg over borst- en kunstvoeding?

Krampjes komen idd vaker voor bij kunstvoeding maar soms is het kiezen tussen twee kwaden…

Ja klopt. Nou hij heeft 2 uur geslapen op die grote hoeveelheid voeding. Bluh. Dit wordt toch overdag weer bij tanken.

@Lise hopelijk kun je wat slaap pakken. Heel spannend!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 01:42

@Jitske Nog van harte gefeliciteerd en heel veel liefde, geluk en gezondheid toegewenst. Leuke naam ook!

@Lisje, wat spannend, morgen de grote dag. Ik kan mij voorstellen dat je er slecht van slaapt. Hopelijk lukt het om toch nog wat slaap te pakken.

@Gnome, ahh lastig. Hopelijk kan je morgen bijtanken. Ik wist ook niet dat borst en kunst samen kan.
@lisje, ik kan mij voorstellen dat je

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 05:52

Lise, kan mij indd voorstellen. Spannend hoor! Heel veel succes vandaag! En nog eventjes en dan is je baby er!

Gnome, hoe is jou nacht verder gegaan?

Hier was alles smiddags weer gezakt. Tot half 4 goed kunnen slapen en toen begon alles weer. Dit keer alleen even een tandje intenser ;( hoop zo dat het dit x doorzet. Sta nu beneden want had gigantische honger, sta heen en weer te bewegen en ik hield mn man wakker :+

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 06:24

Bedankt meiden, heb ondanks alles toch redelijk geslapen. Nu lekker gedoucht, ontbijtje, zo mijn zoontje wegbrengen en dan zorgen dat ik om 08.00 in het ziekenhuis ben.

@Sting bedankt, ik denk dat ik er toch liever blanco insta en dat het mij overkomt zoals bij mijn zoontje. Toen ging ik niets vermoedend naar bed en braken de vliezen en was het go with the flow. Maar we zijn straks op de juiste plek en heb mijn man en tante aan mijn zijde.

@Freekie bedankt, hopelijk zet het bij jou ook door! Misschien verwelkomen we onze kleintjes wel op dezelfde dag!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:29

Freekieee schreef:
Charlotte, snap indd dat je dat dan niet te lang wilt doorgeven.

Mriek, fijn dat de nacht goed gegaan is!

Jitske, fijn om lekker thuis te zijn.

Hier begon het vanmorgrn weer erg rommelig met mn buik. Maar zet nog niet door. Rustig aan mn ding gedaan. Maar heb snel al last of pijn. Dus alles gaat langzaam en veel zitten tussendoor.

Van mn tante en oom een stokke Tripp Trapp gekregen. Die kwam binnen dus die meteen in elkaar gezet, misschien dat ze dan denkt dat ze kan komen :+ alles staat klaar is klaar dus het kan _O-

Laat maar komen!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:29

Gnome schreef:
Hij drijft me inmiddels weer tot wanhoop met vragen om de fles. Nu al vanaf 8 ongeveer aan het voeden.. En nog steeds z'n ogen wijd open. Wegleggen hoef ik niet eens aan te denken. Bluh. Ik wil slapen :Z

Geen idee wat dit steeds is in de avond. Gisteren zat m'n man ook al van 12 tot half 2 te voeden. De rest van de dag en nacht is er nooit iets aan de hand.

Hij houdt je lekker bezig :knuffel:

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:31

Lisewiesje schreef:
Ik hoop dat ik vannacht paar uurtjes slaap. Ik doe het niet zo goed op weten dat ze morgen inleiden, mijn vliezen breken en weeënopwekkers gaan starten.

Tuurlijk kijk ik uit naar de ontmoeting met ons meisje. Maar ben toch van een zo natuurlijk mogelijk proces. Hele dag al een emotioneel wrak, ben spontaan allemaal nieuwe keukendoeken en badhandoeken gaan kopen en uitwassen.

Nu zo moe, moet het haast lukken nog wat slaap te pakken.

Snap dat dat heel spannend is en misschien niet je ideale plaatje.. succes vandaag!!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:34

Ik hoor wel eens vaker ook dat mensen savonds kunst geven zodat ze beter/langer slapen :P

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:58

@Lisewiesje, heel veel succes vandaag!!

@Gnome, lastig met die voedingen. En wat kunst- en borstvoeding betreft lastig hoor. Met Gwen toen ook bijgevoed met kunst maar had moeite met inschatten hoeveel ze dan precies nodig had/behoefte aan had.
Hopelijk was jullie nacht beter.

@Freekieee, hoop voor jou dat het nou eens doorzet.

Hier alles nog rustig. Wel wat last van mijn lijf zo nu en dan en vermoeider. Maar that's all. Ben benieuwd hoelang het hier nog gaat duren. Al ben ik bang dat we nog gewoon een week of 3 mogen wachten :+.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:21

QueenE schreef:
Ik hoor wel eens vaker ook dat mensen savonds kunst geven zodat ze beter/langer slapen :P
Dat is helaas wel een hardnekkig fabeltje...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:32

Ik heb dat ook een tijd gedacht. Dat Gwen op kunstvoeding langer door kon. Tot ze toch het tegendeel ging bewijzen. Was geen pijl op te trekken :+.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 08:34

De nacht was hier vreselijk. Had vannacht al wat getypt maar zat zo hoog in m'n emotie dat ik het weer weggehaald heb. Hij kwam ieder uur ongeveer en echt meer dan 120cc per fles. Snap dan ook niet waar ie dat kwijt kan in z'n maag.. Komt niks terug. Kunstvoeding komt ie net zo snel weer op.

Iedere keer met wegleggen was het gillen. Uit wanhoop heb ik 'm maar weer op m'n arm in bed gelegd en zo hebben we net nog wat uurtjes kunnen slapen. Mja hij ligt dan wel te zweten in alleen z'n rompertje dus dat is eigenlijk ook niets. Ben nu zelf gewoon misselijk van de vermoeidheid dus hoop vandaag overdag echt flink bij te kunnen slapen. Vannacht gaat ie maar weer tussen ons in, in z'n nestje. Heb er alles voor over om weer te kunnen slapen. Het wordt vanzelf beter maar het breekt me nu gewoon op ;(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 08:35

Freekieee en Lise heel veel succes. Hopelijk vandaag twee nieuwe wondertjes in de wereld!!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:03

Sterkte Gnome. Het is ook niet niks.
Hopelijk lukt het om vandaag wat rust te pakken.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:29

Lisewiesje: heel veel succes vandaag. Ik snap dat je er tegenop ziet, met het inleiden enzo. Hopelijk voor jou een vlotte bevalling en snel het kindje in je armen!

Freekieee: jij ook succes, zou fijn zijn als het gaat doorzetten nu!

Gnome: wat vervelend van de nachten, daar wordt je behoorlijk uitgeput (en emotioneel) van. Hij sliep nu wel naast jullie in een bedje toch?

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:43

Heftig Gnome! Dat soort nachten zijn echt killing! Heb je voldoende voeding over dat hij eventueel een nachtje bij opa en oma of een tante/oom zou kunnen doorbrengen dat jullie even een nachtje kunnen opladen?

Succes vandaag Lise! Je hebt snel je kleine in handen!

Freekiee: hopelijk is vandaag de dag! Het is zo slepend die onzekerheid wanneer het nou eindelijk eens begint/doorzet!

Vannacht voor het eerst met zn drieën! Mijn borstvoeding is nog niet voldoende op gang en ik begin kloven te krijgen, dus elke 3 uur kolf ik nu en geef dat, aangevult met kunstvoeding. Gisteravond was dat een beetje zoeken. Hij had echt honger, maar hoeveel mag je dan geven.. uiteindelijk is het na een beetje puzzelen heel goed gegaan. Zn oom en tante hebben even opgepast voor een half uur zodat mn man en ik even konden douchen. Mn man zat er ook helemaal doorheen qua vermoeidheid, dus toen de kleine na de voeding van 10 uur toch nog een beetje jengelde hebben Oliver en ik lekker gespoond tot zn volgende voeding. Daarna moesten we hem wakker maken voor de volgende verschoning en volgende voeding. Dus wij hebben tussendoor ook even kunnen slapen. (En een beetje kletsen. We werden zo geleefd tijdens de bevalling, dat we voor ons gevoel compleet langs elkaar heen hebben geleefd, ook al hebben we samen hetzelfde meegemaakt)
Vandaag komt mijn vader biefstuk bakken. Dat hebben we 'gekregen' als eerste kraammand cadeau. Zo rood mogelijk voor voldoende ijzer. Is blijkbaar traditie. Er wordt goed voor ons gezorgt in ieder geval.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:43

Gnome schreef:
De nacht was hier vreselijk. Had vannacht al wat getypt maar zat zo hoog in m'n emotie dat ik het weer weggehaald heb. Hij kwam ieder uur ongeveer en echt meer dan 120cc per fles. Snap dan ook niet waar ie dat kwijt kan in z'n maag.. Komt niks terug. Kunstvoeding komt ie net zo snel weer op.

Iedere keer met wegleggen was het gillen. Uit wanhoop heb ik 'm maar weer op m'n arm in bed gelegd en zo hebben we net nog wat uurtjes kunnen slapen. Mja hij ligt dan wel te zweten in alleen z'n rompertje dus dat is eigenlijk ook niets. Ben nu zelf gewoon misselijk van de vermoeidheid dus hoop vandaag overdag echt flink bij te kunnen slapen. Vannacht gaat ie maar weer tussen ons in, in z'n nestje. Heb er alles voor over om weer te kunnen slapen. Het wordt vanzelf beter maar het breekt me nu gewoon op ;(

Elk uur voeden kan toch ook niet goed zijn? Er is een max qua gewicht toch wat babys binnen mogen krijgen of zit ik dan flink mis?

Blijft natuurlijk heel vervelend zulke nachten en snap wat je er dan door heen zit. Hopelijk kan je vandaag op de dag wat bijslapen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:44

JitskeJeldau schreef:
Heftig Gnome! Dat soort nachten zijn echt killing! Heb je voldoende voeding over dat hij eventueel een nachtje bij opa en oma of een tante/oom zou kunnen doorbrengen dat jullie even een nachtje kunnen opladen?

Succes vandaag Lise! Je hebt snel je kleine in handen!

Freekiee: hopelijk is vandaag de dag! Het is zo slepend die onzekerheid wanneer het nou eindelijk eens begint/doorzet!

Vannacht voor het eerst met zn drieën! Mijn borstvoeding is nog niet voldoende op gang en ik begin kloven te krijgen, dus elke 3 uur kolf ik nu en geef dat, aangevult met kunstvoeding. Gisteravond was dat een beetje zoeken. Hij had echt honger, maar hoeveel mag je dan geven.. uiteindelijk is het na een beetje puzzelen heel goed gegaan. Zn oom en tante hebben even opgepast voor een half uur zodat mn man en ik even konden douchen. Mn man zat er ook helemaal doorheen qua vermoeidheid, dus toen de kleine na de voeding van 10 uur toch nog een beetje jengelde hebben Oliver en ik lekker gespoond tot zn volgende voeding. Daarna moesten we hem wakker maken voor de volgende verschoning en volgende voeding. Dus wij hebben tussendoor ook even kunnen slapen. (En een beetje kletsen. We werden zo geleefd tijdens de bevalling, dat we voor ons gevoel compleet langs elkaar heen hebben geleefd, ook al hebben we samen hetzelfde meegemaakt)
Vandaag komt mijn vader biefstuk bakken. Dat hebben we 'gekregen' als eerste kraammand cadeau. Zo rood mogelijk voor voldoende ijzer. Is blijkbaar traditie. Er wordt goed voor ons gezorgt in ieder geval.

Fijn dat er iig goed voor jullie gezorgd wordt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:48

Hier gisteren bloedgeprikt, eerste keer ging fout dus wachten op een ander toen net aan gelukt. Net genoeg bloed.

Erna afspraak met de verpleegkundige en anesthesioloog. Slaat nergens op behalve dat het veel tijd kost maar stelt niks voor.

Toen bleek anesthesioloog ook dingen aangevraagd te hebben voor bloedprikken maar aanvraag gyneacoloog en anesthesioloog waren niet samen gekomen.

Dus nu net weer wezen bloedprikken. In een keer gelukt nu, met dunner en kleiner naaldje.
Altijd fijn moeilijke aders hebben.

Nu weer wachten op ctg en echo. Loopt al iets uit, hopelijk op tijd klaar hier want om 12;00 uur moet de oude hond bij de dierenarts zijn. Heeft pus uit zijn kont en rijdt sleetje.

Hopelijk niks ergs.. ivm botkanker al bijna drie jaar een poot minder en al 13 jaar.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:49

Lisewiesje heel veel succes vandaag!!

@gnome, wat vervelend dat de nachten zo moeizaam gaan. Heb je al eens geprobeerd om hem in te bakeren? Dat kan vaak heeel veel rust geven in dat kleine lichaampje. Wellicht het proberen waard. Yara ligt met slaapjes in haar bedje ook lekker ingepakt als baby burrito :') :) <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:50

Succes vandaag Lisewiesje, hopelijk loopt alles voorspoedig!

Ah Gnome, ik heb met je te doen :(:) Heb je misschien familie die 1 nachtje over kan nemen? Ik ben ook echt geen mens als ik niet kan slapen.

Succes met je hond bij de dierenarts Marlis, hopelijk is het niks ernstigs. Dat pus klinkt niet fijn, zou dat met zijn anaalklieren te maken kunnen maken?

Lief dat jullie familie zo'n goede steun is Jitske <3 Fijn dat jullie beide een beetje hebben kunnen slapen vannacht. Geniet van je biefstuk vandaag :D

Hopelijk kan iedereen vandaag een beetje genieten van het lekkere weer, daar word je toch blij van als je nu naar buiten kijkt :D Hier slaap ik ineens vreemd. Ik word 1 a 2 keer per nacht wakker, dan heb ik het zo warm dat ik niet weet waar ik het zoeken moet. Waar ik de afgelopen maanden tot 07:00uur sliep word ik nu pas na 09:00uur wakker.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:57

Gnome schreef:

lijkt me echt verschrikkelijk.... :knuffel:

even in een heel andere hoek: heb je tijdens je zwangerschap veel zoet of juist zuur gegeten?
(Mijn moeder had hetzelfde met mij vroeger....die was het op een gegeven moment zo beu dat ik aan het huilen was, dat ze uit ellende jus d' orange aangelengd had met water, en dat dronk ik zo op, daarna was ik stil.....
Dat melde ze op het consultatiebureau, en na wat commentaar, want een jonge baby jus d' orange geven was natuurlijk not done, bleek dat ik zure voeding nodig had.
(geen idee hoe oud ik toen precies was hoor).)

Succes hoor, het lijkt me echt slopend zo weinig slaap!

Succes ook nog voor degene die nu "bezig" zijn!