Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/2052002 ... -directeur
Hartfalen is niet per definitie een optelsom van aandoeningen. Is volgens artsen heel simpel een extreem hoog risico. Maar volgens de overheid toch geen prioriteit om in te enten. Als alles meezit op zijn vroegst in mei.
Ik vind het beleid![]()
Maar half Nederland huppelt weer vrolijk achter de huidige (demissionaire) regering aan. Blijkbaar vinden de meesten het wel prima zo.
karuna schreef:Femke dat weet ik. Ellendig zat.
Ik denk dat meer huisartsen en medici graag anders zouden zien. Ik vond het behoorlijk sneu dat ook huisartsen met dit dillema zitten en gewoon niks anders kunnen dan de richtlijnen volgen. Maar ik hun hart heel andere keuzes zouden hebben genomen.
Enige dat er op zit is afwachten, maar soms vliegt de frustratie erover hier bij mij omhoog, en vandaag is zo n dag.Omdat ik hoorde dat er een 63 jarige volgende week geent wordt en ik weet dat die persoon echt een viruswappe tot en met is. Tegen mondkapjes, tegen afstand houden, covid is maar een griepje, tegen de avondklok. En zich ook bij voorkeur niet aan de regels houdt. Feestje hier, feestje daar. En openlijk tegen enten maar zich komende week wel laat enten.
![]()
Terwijl je dan weet dat ee zoveel mensen die al lang buiten de maatschappij staan ivm besmettingseisico nog lang moeten wachten op hun enting. Ja dat bijt vandaag hier flink.
Oscar schreef:Wat zouden de huisartsen nu eigenlijk doen met de vaccins die besteld worden voor een bepaalde doelgroep en die niet afgenomen worden omdat niet iedereen zich wil of kan laten vaccineren uit die groep? Worden die doorgeschoven naar de volgende groep?