Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:54

pien_2010 schreef:
Die idioten in Frankrijk zijn internationale jongeren (2.500) en de toegangswegen waren of zijn afgesloten. De politie kan er nu niet in, zijn enorm belaagd, dus doen ze het zo. Ik ben benieuwd welk staartje dit krijgt. Slechte zaak.

In Barcelona ook. Bijna alle geparkeerde autos bij de hal hebben buitenlandse kentekenplaten.

Ondertussen ondanks hier en daar stijgende %s is de tendens minder negatief dan ... tja.. negatief ;) Een redelijke verwachting is dat de natuurlijke afname van contacten nu de feestdagen voorbij zijn, de trend over een week weer doet dalen en er geen globaal strengere maatregels nodig zijn na de 10e.
Phew. Heb er goede hoop op dat de koffiebonen onnodig gehamsterd zijn :D

Ondertussen gaat de vaccinatie hier naadloos; alles wat de fabrikanten kúnnen leveren, gaat zonder vertaging de armen in. De bereidheid stijgt sterk; boven de 70% en dat maakt verder geneuzel over verplichten/registreren onnodig.

Broer van Málaga vriendin waarvoor ik de oliebollen aan de deur gehangen heb, is nu positief met symptomen.
Nog maar even niet samen *\o/* wanneer de 10 dagen voorbij zijn.

Mijn zoon is vandaag aan het werk: Binnenlandse toeristen bergbeklimmen. Het is vet onder nul daarboven dus ruimschoots HEEL frisse lucht en reken maar op maskers ;)

Het leven gaat door.

Marcella

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:57

Heb Oud & Nieuw alleen gevierd samen met mijn 2 katten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:25

secricible schreef:
Achterom schreef:

Tov de pcr test testen ze gewoon vaker vals negatief.
Het is niet voor niks officieel het beleid in de zorg na een negatieve sneltest alsnog een pcr te doen.

https://www.ggdtwente.nl/corona/corona- ... ona-testen

Oh ja, dat beleid waar niemand zich aan houdt omdat het niet uitvoerbaar is...
Tenzij je de zorg per direct wilt stilleggen natuurlijk, dan kan het wel.

Dat iets 'niet voor niks' beleid is zegt mij heel weinig, omdat ik weet dat er een heel aantal artsen (in ieder geval bij mij op het werk) anders kijken hiernaar. De meningen zijn nogal verdeeld, dus is het beleid conservatief geformuleerd. Tja...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:28

Citaat:
Vaccineren toch vervroegd, ziekenhuispersoneel als eerste aan de beurt
Het kabinet heeft besloten om als eerste het ziekenhuispersoneel te vaccineren in plaats van het verpleeghuispersoneel. Ook wordt het vaccineren toch vervroegd. Ziekenhuizen werken nu een plan uit om zo snel mogelijk te beginnen, als het kan al maandag.

De boel mbt enten toch wat omgegooid :j bron nos

De rave bij barcelona schijnt toch beeindigd te gaan worden, ook schijnen er best wat minderjarigen te zijn, hebben die geen ouders die zich afvragen waar iemand al zo lang is?

Overigens beide feesten zowel in fr als sp zou verplicht testen of vasthouden geen betere optie zijn? Al die mensen verspreiden zich nu over meerdere landen %)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:34

Ja dat snap ik ook niet, daar hadden ze de uitgangen toch wat beter kunnen bewaken zodat op zijn minst iedereen een boete kreeg.

Nu is het een beetje : ben je in een klein groepje, word je beboet, ben je met velen, doe maar gerust.

Los daarvan, 2500 mensen op die rave in Frankrijk, dat is toch bijna niet te geloven!

Ik ben ook teleurgesteld in België. Terugkomers van vakantie moeten worden getest en in quarantaine. Komen ze toe op de luchthave, noppes, 0 controle. Hoe hadden ze dat nu niet kunnen voorspellen (dat er veel vakantiegangers gingen zijn) en dat voorbereiden??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:37

En vanuit veel landen belgie uk, spanje portugal minstens. Zullen vast wel ook nederlanders tussen zitten. Maar ja als je maar met genoeg bent en een beetje agressief kom je er mee weg, of je nu raver bent of duindorper of staphorster of wat ook. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:49

Als ziekenhuis personeel eerst gaat ben ik heel benieuwd hoe de planning dan wordt en wanneer de gehandicaptenzorg aan de beurt gaat zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:51

karuna schreef:
De rave bij barcelona schijnt toch beeindigd te gaan worden, ook schijnen er best wat minderjarigen te zijn, hebben die geen ouders die zich afvragen waar iemand al zo lang is?

Zijn vooral kids van de ouder op het feest; campers en bussen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:53

Nog triester -O-

Wat betreft de entingen, hoe zit dat met mantelzorgers van risicomensen? Komen die alsnog achteraan of gaan die tegelijk met de risicogroep? En hoe geef je dat aan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:59

karuna schreef:
Maar ja als je maar met genoeg bent en een beetje agressief kom je er mee weg, of je nu raver bent of duindorper of staphorster of wat ook. -O-

Dat is het thema van 2020 geweest toch?!

Heb ik meermalen hier ´frustratie´ over geventileerd hier. Dat een paar honderd of duizend te dich bij elkaar ´winkelend´ en op terrassen slechts fronsend aangezien wordt/werd doch hier bij het dorp de overvalwagens op de rotonde stonden.

Is niet goed voor mijn toch al anarchisme maar die negativiteit is nóg slechter voor mijn welzijn en geheel buiten mijn invloed.
Ben nu met berglief in het wegrestaurant bij die rotonde.
Alles keurig op afstand, met masker.
Berglief ziet er <3 uit. La vida es bella :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:04

Geniet ervan. Jaloers :+ ach ja ooit zal het ook weer kunnen, buitenland, bergen en genieten daarvan. Ik mis echt de sneeuw, de bergen. Wordt potdorie bijna emotioneel als ik nu een besneeuwde heuveltop zie, -O-

Ik probeer dergelijke groeps berichten weg te stoppen maar het maakt me ook zorgelijk. Nog even en die krijgen de overhand want heee het werkt we komen ermee weg. -O- en wat dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:04

karuna schreef:
En vanuit veel landen belgie uk, spanje portugal minstens. Zullen vast wel ook nederlanders tussen zitten. Maar ja als je maar met genoeg bent en een beetje agressief kom je er mee weg, of je nu raver bent of duindorper of staphorster of wat ook. -O-

Niet iedere duindorper is zo. Het gaat gewoon om de Nederlander zelf. Ik lees dagelijks dat ze illegale feestjes hebben onderschept.
Geloof mij maar dat dit absoluut niet in goede aarde is gevallen, bij heel veel mensen niet

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:28

karuna schreef:
Wordt potdorie bijna emotioneel als ik nu een besneeuwde heuveltop zie, -O-

Heb geen zin in de uitdaging van foto plaatsen hier; NÚ sneeuw op de Gibalto in het uitzicht vanuit het keukenraam.
Gisteren met de kap omlaag in de cabrio onder de zon naar de kust om die oliebollen weg te brengen. Kkkkkkkoúd dus schaapbontbomberjack, thinsulate handschoenen (cadeau van vriendin), sjaal om (gebreid door ex vriendin), berglief als mummie naast me _O-
Ze heeft een foto van mouwen en handen gemaakt met kilometers lééége snelweg door de voorruit.

Bij de kust een blauwe Shelby 500 :roll: :roll:
Leuker dan Pokemons jagen :Y)
Heeft 575 pk dat jaar dus de man blíes elk recht stukje richting horizon maar... elke rotonde zat hij weer in de weg op mijn lijn :=
Ok, bijna net zo illegaal als een rave, maar niemand op de weg, de Hermandad druk met masker-handhaven en de UCI´s hebben plek zat *\%/*

Geweldig begin van 2021 in míjn boekje.

Wederom; we (ja, ook Bokt) moeten (ja, MOÉTEN) van de simpeler dingen genieten willen we dit jaar niet met een desillusie komen te zitten.
Ík heb de lat voor geluk dit jaar fors lager gelegd. Niet mbt de kwali-tijd, niet voor het gevoel van geluk, maar voor de aspecten welke het geluk maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:57

Ach hier van de week twee keer eindje moeten rijden. Bewust beide keren helemaal binnendoor gereden en onderweg nieuwe plekjesgevonden voor de honden uitlaten. Je moet iets. Ellende is mijn gezondheid lijdt onder het feit dat ik niet kan bergsnuiven. De broodnodige schone lucht extra energie opdoen waar ik weer een tijdje thuis op kan teren. Dat potje energie is leger dan leeg op dit moment -O- en geen vooruitzicht dat aan te vullen binnen afzienbare tijd. Waardoor kwaliteit best zoek is. Omdat na twee a drie uur rechtop ik omval van vermoeidheid. :O :Z volhouden is het enige dat er op zit. Al zou nederland vrij gelaten worden nu. Kan ik er niet veel mee. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:38

Als relativering van álles en dan nóg wat: De ´Dakar´ is vandaag van start gegaan. Een grotere travestie kan ik nauwelijk bedenken; bijna net zo beschamend als de miljoénen die fluks beschikbaar kwamen van luxe merken voor de Notre Dame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:39

Gaat dat serieus door? Bizar.. :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:45

Mwa, Dakar midden door de woestijn heb ik niet bepaald moeite mee. Zo veel volk staat daar niet.
En vergeet niet dat deelnemers e.d getest zijn.
Als je naar Saoedi Arabië afreist moet je sowieso getest zijn en dan niet met een sneltest. word je zelfs mogelijk op de luchthaven bij aankomst nog eens getest. Zijn daar echt heel streng in. Zo ook in bijv Dubai. Als je vliegt met Emiraten moet je verplicht eerst getest worden.
Het is geen Schiphol waar je tralala doorheen komt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:51

Kinderen, scholieren en studenten mogen niet eens naar school. Maar een internationale wedstrijd mag wel doorgaan? Vind het debiel dat darten, voetbal en Dakar etc wel door mogen gaan terwijl het grootste deel alleen maar thuis mag zitten.

Maakt niet dat het niet leuk is om te volgen, maar het is niet passend bij de tijd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:52

Kun je vinden maar het is het midden oosten en die hebben weinig met EU van doen.
Ik kan me er niet druk om maken dat anderen wel leuke dingen doen. Ze gaan hun goddelijke gang maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:53

Het is ook niet eens een Olympisch iets ofzo.. Gewoon rijke mensen die voor hun lol door de woestijn willen crossen..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:59

Relaxed schreef:
Het is ook niet eens een Olympisch iets ofzo.. Gewoon rijke mensen die voor hun lol door de woestijn willen crossen..

Wat een afgunst zeg -O-
Iedere zijn plezier en sport lijkt mij
Hoe eerder en meer er buiten kan hoe liever
Ik heb ook weinig met alle sporten die nog doorgang vinden maar erg fijn dat het kan ,het is immers hun broodwinning ..en de overheden kunnen niet blijven cadeautjes uitdelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:05

Relaxed schreef:
Gewoon rijke mensen die voor hun lol door de woestijn willen crossen..

Nah, dát zie je behoorlijk verkeerd. Meer dan de helft werkt het hele jaar heel hard voor amateurdeelname. De Dakar als manier van leven.

Op het persoonlijk niveau van die deelnemers begrijp ik het. Het is net als de paardenhobby als het centrum van je levenskwaliteit.
Mijn kritiek is meer op meta niveau.

De indrukwekkende logistiek, de verstookte brandstof, alle middelen die ervoor beschikbaar zijn in het licht van wat er verder op de wereld NÚ aan de hand is zonder middelen ervoor.
Mijns inziens in niets anders dan F1 of de OS, het is alleen zo zichtbaar nu als hét evenement aan de start van het nieuwe jaar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:09

Dat is juist het probleem, het persoonlijk niveau verbinden aan het meta-niveau. Daar zijn de meesten van ons niet zo goed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:14

besita schreef:
Relaxed schreef:

Wat een afgunst zeg -O-
Iedere zijn plezier en sport lijkt mij
Hoe eerder en meer er buiten kan hoe liever
Ik heb ook weinig met alle sporten die nog doorgang vinden maar erg fijn dat het kan ,het is immers hun broodwinning ..en de overheden kunnen niet blijven cadeautjes uitdelen

Hoezo afgunst.. We mogen allemaal niks, dus ik snap gewoon niet waarom er dan wel gereisd mag worden met een hele vracht aan mensen om door een woestijn te crossen :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:20

Ik zat pas ook naar een vlog te kijken van een bekende ruiter die lekker op de Peelbergen op oefenparcours was. Ik snap dat ook niet. Het gaat er niet om of het veilig zou kunnen of niet. Het gaat om het uitstralingseffect. Normale mensen moeten allemaal binnen zitten en kunnen ook amper sporten. Je doet zo net of je meer of beter bent als een ander. Zeer ongepast.

Wat ik ook ongepast vindt, mensen die roepen dat die verpleegkundigen die ingeënt worden nu vast lekker willen feesten en allemaal privileges willen als ze ingeënt zijn. Hoe komen mensen daar bij?