Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:23

Ik ben benieuwd ik voel mij verder zeker nog fit. Net een flinke mok thee en een glas drinken en net leek het even weg , maar nu ik weer zit slaat het weer toe.

Kan ook wel even de stress zijn , alle problemen komen echt werkelijk op één dag aanzetten.

Nou ja we gaan het zien morgen. De testen vliegen er hier doorheen momenteel :=

pien_2010

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:25

Zebrastreep ik snap al dat getest niet. Waarom doe je dat? Imo wad je positief getest, dus blijft thuis tot je 24 uur klachtenvrij bent na 7 dagen (geloof ik dat quaranteine was en nu 5 dagen) en dat is het dan. Wat ontgaat mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:53

Hier vliegen de zelftesten er momenteel ook doorheen. Vriend is vrijdag in aanraking geweest met iemand die corona had. Maandagochtend wisten wij hier pas van af. Hij had een zelftest gedaan en die was negatief. Op weg naar het werk veel last van buikpijn. Daardoor naar huis gegaan en ggd test ingepland voor diezelfde ochtend. Eenmaal thuis gekomen voelde hij zich weer goed. Buikpijn had waarschijnlijk te maken met datgene dat hij de dag ervoor allemaal gegeten had. Maandagavond positieve uitslag gekregen. Dinsdagochtend zelftest gedaan en die was negatief. Vanochtend ook zelftest gedaan en die was nog steeds negatief. Hij voelt zich verder ook helemaal niet ziek en heeft geen enkele verkoudheidsklachten maar moet dus toch thuis blijven…. Inmiddels nu al 5 dagen na besmetting en nog geen enkele symptomen terwijl de meeste hier in de omgeving al na 3 dagen klachten hebben. We twijfelen nu of de pcr test wel klopt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:03

Collega van mij had een vals positieve test. banketstaaf net 2 dagen voor hij op vakantie zou gaan. Dag later weer officiële test gedaan en die was negatief.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:05

pien_2010 schreef:
Zebrastreep ik snap al dat getest niet. Waarom doe je dat? Imo wad je positief getest, dus blijft thuis tot je 24 uur klachtenvrij bent na 7 dagen (geloof ik dat quaranteine was en nu 5 dagen) en dat is het dan. Wat ontgaat mij?

Ik ben nog niet positief getest. Nou misschien omdat ik sinds zaterdag met 7 positieve mensen in aanraking ben geweest en afgelopen maandag weer.

Wat maakt het jou uit dat ik elke dag een zelftest doe :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:10

Helaas willen sommige werkgevers het ook als je in contact geweest ben met een positief persoon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:12

Zebrastreep schreef:
Wat maakt het jou uit dat ik elke dag een zelftest doe

Ik volg dit topic, ik vind je een aardige bokker en omdat ik het niet begrijp vraag ik je naar het hoe of wat. Ik wil het graag blijven begrijpen. Niets meer en niets minder. Compris? (begrepen?).

OK Marcella, duidelijk. Ik heb als pensio ook gemakkelijk praten, maar ik denk dat ik daarin toch meer mijn eigen lijn zou gaan volgen, want van al dat testen zou ik zelf in ieder geval doodziek worden. Dat zou voor mij teveel een obsessie worden en er is meer als covid. Dus ik zou dat mezelf gewoon niet aandoen, ongeacht wat een werkgever daar van vindt. (Sorry).

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:20

Hélemaal eens met Pien. Dochter en ik hebben precies dezelfde klachten. Ik ben positief zij negatief. Ik hou haar lekker thuis en ga niet testen tot ik positief krijg: behandel het als positief.

En zei precies hetzelfde tegen haar juf: er is meer dan Corona, niet lekker is niet lekker.

Nu hebben zij het omgedraaid en moet ik haar thuis laten tot er geen klacht meer is. Ik ga vandaag alweer aan het werk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:25

Marcella schreef:
Helaas willen sommige werkgevers het ook als je in contact geweest ben met een positief persoon.

Dit dus ook en voor 2 banen dus is een aardig duur grapje inmiddels...

En het is nu al 4 weken raak dat ik met iemand in contact kom wordt er ook zeer moedeloos van.

Maar goed bijna mijn hele omgeving heeft het nu gehad dat is dan wel het voordeel. Alleen jammer dat dat nu net op het laatste moment nog even een groep kwetsbaren moet zijn. Dit was wel een van mijn nachtmerries een uitbraak op werk. Meer omdat ik niet weet over iedereen er doorkomt maar daar hopen we natuurlijk wel op

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:27

Zou je als je alleen nog zware hoofdpijn hebt uit quarantaine mogen? Het zijn klachten maar geen besmettelijke … Ik zit nu op 11 dagen vanaf de eerste klachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:27

Vind dat van de werkgevers trouwens ook krom, want je mag al die testen ook zelf betalen. Leuk als je al niet veel inkomen heb. Doe er dus ook niet aan mee. Laatste zelftest die gekregen heb van de overheid is nu verbruikt en weiger nieuwe te kopen. Met dat ik daar geen financiële ruimte voor heb.

Mijn bijholten lopen weer te rommelen dus ga weer verkeerde kant op. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:51

Pfff, ik heb het vandaag zo verschrikkelijk benauwd.. Alles doet gewoon zeer!
En het is alsof er een baksteen op mijn hoofd en longen ligt..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:07

Zebrastreep schreef:
Nou ik denk toch dat ik nu de eerste symptomen heb

Hoofdpijn en droge keel. Mijn vader had ook al hoofdpijn...

Nog wel negatieve zelftesten

Dat klinkt in mijn oren meer als uitdroging.
Wel genoeg water gedronken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:09

Matheno schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou ik denk toch dat ik nu de eerste symptomen heb

Hoofdpijn en droge keel. Mijn vader had ook al hoofdpijn...

Nog wel negatieve zelftesten

Dat klinkt in mijn oren meer als uitdroging.
Wel genoeg water gedronken?

Na een kop thee ging het al beter. Vandaag geen klachten. Heb ook wat last van stresss hoor. 1 van mijn huisdieren is niet helemaal fit en ik moet heel veel regelen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:19

Zebrastreep schreef:
Marcella schreef:

Dit dus ook en voor 2 banen dus is een aardig duur grapje inmiddels...

En het is nu al 4 weken raak dat ik met iemand in contact kom wordt er ook zeer moedeloos van.

Maar goed bijna mijn hele omgeving heeft het nu gehad dat is dan wel het voordeel. Alleen jammer dat dat nu net op het laatste moment nog even een groep kwetsbaren moet zijn. Dit was wel een van mijn nachtmerries een uitbraak op werk. Meer omdat ik niet weet over iedereen er doorkomt maar daar hopen we natuurlijk wel op

Ik mag toch hopen dat jij je zelftesten vergoed krijgt als dit een eis/dringende vraag is vanuit je werkgever!?

Ik denk dat het goed gaat zijn als we minder gaan testen en het gewoon gaan accepteren. Als je er al gevoelig voor bent, kan ik me voorstellen dat de situatie je helemaal gek maakt. Als je continu focust op klachten, ga je vanzelf vanalles voelen. Ik heb zeer regelmatig wat klachten die kunnen passen bij. En toch is het geen corona. Als ik echt twijfel dan test ik, maar ik ga niet meer bij alles wat ik voel testen.
Als je een booster hebt hoef je ook niet te testen als nauw contact, tenzij je klachten hebt.

En toch hoop ik ook dat dit snel verdwijnt. Ik denk dat het voor veel mensen rust gaat geven als we gewoon niet meer testen en gewoon alleen thuis blijven als we ziek zijn. Je ziet nu ook dat veel kwetsbaren er niet erg ziek van worden en goede bescherming hebben vanuit de vaccinaties en booster.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:23

Locatie 1 geeft ons helemaal niks ook nu er een uitbraak is geen beschermingsmiddelen zelfs de mondkapjes neem ik zelf mee. Ik heb daar ook mijn ontslag ingediend.

Ik doe het samen met mijn ouders de ene keer kopen hun wat en de andere keer ik wat om het zo te verdelen.

Locatie 2 betaald zoveel per uur dat het daar wel mee lukt.

Nee testen bij elke klacht doe Ik ook niet ik heb toch al chronisch een snotneus :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:24

Ik heb totaal 1 keer getest verder test ik niet, ik weet nu dat ik het heb gehad en dat vind ik belangrijk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:43

Heb nu 4x getest 1x bij opdrachtgever nadat er bekend geworden was dat er 3 Polen Corona had. 2x De zelftesten van de overheid en 1x nog een keer opdrachtgever. De 2x bij opdrachtgever zijn betaald.

Ik weiger zelftesten te gaan kopen die ik zelf zou moeten betalen. Dan is het gewoon simpel afspraak GGD mocht ik het niet vertrouwen (wat nu zo'n 8 weken ook nog weinig nut gaat hebben).

Als werkgever wil dat ik zelftesten moet gebruiken moet hij daarvoor zorgen.

En dat het nu gehad heb wil niet zeggen dat je het niet weer kan krijgen. ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:47

Dan zou ik het echt loslaten hoor dat zelftesten. Doe het gewoon niet. Je maakt jezelf er echt gek mee.
Gewoon werken en bij klachten even bij de ggd testen. Ben je nauw contact, heb je geen klachten en een booster, dan ook niet telkens gaan testen.

Ik ga echt geen testen kopen om voor mijn werk te testen. Net als mondkapjes. Ik krijg ze en draag ze met tegenzin. Ik zou ze nooit zelf aanschaffen. Vanaf volg wk vrijdag gaan ze hier dan ook echt de kast in.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:04

Cayenne schreef:
Pfff, ik heb het vandaag zo verschrikkelijk benauwd.. Alles doet gewoon zeer!
En het is alsof er een baksteen op mijn hoofd en longen ligt..

O bah,,,ben je gevoelig voor luchtwegproblemen? Of is dit alleen door de corona? Sterkte

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:08

Chronische bronchitis net zoals ik. Heb het ook heel erg benauwd. Net even wezen rommelen en moet dus weer even zitten, want werd duizelig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:19

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:39

Bij mij zit het ook nog op de longen, beetje zo’n nerveus gevoel in de keel en gevoel van iets te weinig zuurstof. Of wat het ook is.
Dokter gebeld zegt zolang er geen koorts bijkomt gewoon uitrusten en afwachten.
Dag 6 sinds start symptomen, onderliggend Fibromyalgie.
Ik hoop niet dat dit in welke mate dan ook chronisch wordt want het zal me naar verwachting verzwakken. En wie zit daar nou op te wachten.

Nouja ik neem de week ook maar als bezinning periode, leuke plannen makend voor de tuin voor het voorjaar. En zomer zonder Corona, we moeten er denk ik gewoon van gaan genieten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:52

Moestuin plannen liggen alleen klaar. Nu nog moestuin leeg zien te maken voor er gefreesd kan worden. En eigenlijk zou er nog wat gespit (omwoelen bij mij) moeten worden. -O-

Spinazie, pluksla, veldsla en kropsla groeien goed. Nu alleen nog even de prei en andijvie opnieuw zaaien, want vliegjes hebben die gesloopt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:33

Inmiddels op werk alle cliënten klachten maar een aantal zijn nog niet echt bereid om zich te laten testen ze vinden dat vooral spannend maar langzamerhand laten ze het toe. Bijna allemaal positief getest.... wel met een zelftest maar goed ze leven zo op elkaar dat is niet te voorkomen. De klachten zijn licht tot mild.

Ik heb zelf nog steeds niks :') sprak nog wel een collega die al wat klachten had gekregen

Als ik het nu niet krijg ben ik imuum denk ik :')