De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:44

bigone schreef:
Wat betreft vit C , in China hebben ze vit C infusen met 30.000 eenheden per dag aan ernstig zieke Corona patiënten gegeven. Dit om vrije radicalen op te ruimen die in zeer grote hoeveelheden blijkbaar vrijkomen bij deze infectie en je lichaam vernietigen . Dit mocht maximaal zeven dagen gegeven worden en is dus wel iets compleet anders dan de sinaasappel of vitaminepil. Heb er een keer over gelezen en weet niet of ze het hier ook toepassen .

Wat is de bron van dit verhaal?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:49

PSvanLot schreef:
bigone schreef:
Wat betreft vit C , in China hebben ze vit C infusen met 30.000 eenheden per dag aan ernstig zieke Corona patiënten gegeven. Dit om vrije radicalen op te ruimen die in zeer grote hoeveelheden blijkbaar vrijkomen bij deze infectie en je lichaam vernietigen . Dit mocht maximaal zeven dagen gegeven worden en is dus wel iets compleet anders dan de sinaasappel of vitaminepil. Heb er een keer over gelezen en weet niet of ze het hier ook toepassen .

Niet de bron van dit verhaal maar vitamine c infusen worden in Nederland ook aangeboden, o.m hier:
https://newmedix.nl/vitamine-c-infuus

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:50

College gekeken, aanrader! De docent legt ook helder uit waarom het niet 'gewoon een griepje' is. Niemand heeft nog immuniteit, daardoor kan het virus zich snel verspreiden en een deel van de patiënten heeft ziekenhuiszorg nodig. Als de verspreiding nu niet wordt afgeremd dan kan er snel een grote piek komen, en dan is er onvoldoende zorg beschikbaar. Door het af te remmen wordt de zorgvraag over een langere periode uitgesmeerd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:53

luxx schreef:
PSvanLot schreef:

Niet de bron van dit verhaal maar vitamine c infusen worden in Nederland ook aangeboden, o.m hier:

Ik ben persoonlijk bekend met dit bedrijf... geeft niet veel vertrouwen dat juist zij het aanbieden...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:53

Dat is een interessant deel van zijn verhaal inderdaad.

Plus veel meer nog.

Fijn dat jij het ook een aanrader vindt!

Hoe meer mensen het kijken hoe liever het mij is.

Uitleg over welke medicijnen er mogelijk of niet mogelijk zijn, hoe die onderzoeken verlopen, wat zo'n virus nu precies uitspookt in onze lichaamscellen.

Grootste deel van het uitscheiden van het virus lijkt te liggen voordat iemand zich echt ziek voelt.
Meer nog dan tijdens de echte klachten. (Uit de eerste onderzoeken blijkt dit, verder onderzoek nodig.)

etcetera etcetera!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:56

@Lux, interessant dat over die vitamine C hoor!

Ps van lot kun je dat beargumenteren, over dat bedrijf? Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post samengevoegd

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:00

PSvanLot schreef:
luxx schreef:

Ik ben persoonlijk bekend met dit bedrijf... geeft niet veel vertrouwen dat juist zij het aanbieden...

Ik las het hier: https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/in ... -1.1638256

Het lijkt erop dat het niet bewezen is dat patiënten erdoor verbeteren, maar dat het wellicht wel ondersteund en onder zulk toezicht in ieder geval geen kwaad kan :)

sureido

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:18

Tja, fietste net langs de kroegen in Tilburg en er stond gewoon een rij voor de deur om naar binnen te komen. Dus zoveel wordt er hier door de studenten in ieder geval niet om gegeven, om het advies sociaal contact te beperken..

Universiteit sportcentrum is dicht, voor tentamens krijgen we sowieso een derde kans (als je hem volgende week niet kan maken ivm hoesten) dus dat is fijn, een beetje duidelijkheid!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:29

Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:40

Oh wauw. Ik heb op een facebookbericht gereageerd van zo’n 60+ vrouwtje uit mijn vriendenlijst. Zogenaamde adviezen etc van een zogenaamde dokter uit China. Ik haalde daar een aantal dingen onderuit.
Heeft ze mijn reactie verwijderd :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:49

Ik hou jullie echt niet bij naast mijn diensten werken.

Nog even over oversterfte. Als je een woord kiest moet je het wel goed gebruiken en geen eigen definitie creëren. Oversterfte betekent nl dat er in een bepaalde periode meer mensen overlijden dan wat normaal is voor bijv. die tijd van het jaar. Dat kan komen door griepepidemie, hittegolf ed.
Het heeft dus niets te maken met kwetsbare mensen die anders wel aan wat anders waren doodgegaan, zoals in dit topic eerder beschreven.
Voorbeelden van oversterfte: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

elnienjo schreef:
In Ossendrecht iemand met een onverklaarbare zware longontsteking. De huisarts en GGD hebben geen tijd om te komen testen...

Met een echt zware longontsteking lig je in een ziekenhuis en dan word je zeker weten wel getest.
Het halve ziekenhuis ligt vol met mensen die in isolatie testuitslagen moeten afwachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:04

Jammer dat dit topic nu overspoeld wordt door een groep gebruikers die totaal offtopic gaan en blijven gaan, ook al is er door verschillende bokkers die al langer in dit topic zitten aangegeven dat ze het niet waarderen dat dit topic gekaapt wordt om een dergelijke discussie te houden. Ja, iedereen mag natuurlijk meepraten, maar de regels zijn er niet om genegeerd te worden. De manier waarop het nu gaat valt wel heel erg onder nummer 5 van de regels, het hinderen van andere gebruikers en je eigen stokpaardje verkondigen.
Het zou fijn zijn als het weer over Corona gaat en de ontwikkeling daarvan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:44

Dankjewel neonlight.
Ben benieuwd vandaag, merk hier in brabant nu toch wel dat de vernuchtering een beetje plaats maakt. Mensen die beginnen te hamsteren etc.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:47

Kelly_ann schreef:
Wat is/doet cleanroom personeel? Kan me er ff geen voorstelling bij maken...

Op welk tijdstip maakt RIVM eigenlijk de cijfers bekend van die dag?

Ik weet niet of je hier al antwoord op had gekregen, moet nog veel bijlezen. Clean room personeel zijn mensen die in pakken met gezichtsmaskers in het laboratorium werken. En in clean rooms bestaan verschillende klasses. Elk volgende klasse betekent dat je een extra pak moet aantrekken en een extra mondkapje om besmetting van jou naar hetgene waarmee je werkt maar ook andersom te voorkomen. Op mijn werk hebben ze ook cleanrooms, maar dit is omdat er medicijnen geproduceerd worden. Hier wil je dus absoluut niet dat je de medicijnen besmet met huidfora zoals schimmels en bacteriën. Ben zelf ook wel eens in een cleanroom geweest en ik vond het zelf geen pretje, had het hartstikke benauwd met meerdere pakken aan. :+

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:25

Magrathea schreef:
Preventief antibiotica geven is wel tricky. Tegenwoordig zijn artsen erg terughoudend met het voorschrijven, zelfs al heb je een infectie. Nu weet ik Peppers medische achtergrond niet dus ik kan er verder weinig over zeggen maar misschien dat dat ermee te maken heeft.
In het verleden ontzettend veel longontstekingen gehad. Meerdere zkh opnames gehad zelfs ook. Waar het vandaan kwam was onduidelijk toen. Maar uiteindelijk bleek het te komen voor mijn overgevoeligheid voor soja. Sinds ik geen soja meer eet/drink ook geen last meer van gehad. Dus ik kan zeggen dat ik ondertussen wel ervaringsdeskundige ben qua longontstekingen.

kiki1976 schreef:
Pepper heel veel beterschap en hopelijk slaat de kuur aan en voel je je al snel weer wat beter. Heb je naast ab ook pufjes?
Nee geen pufjes. Kan ook niet goed tegen één van de bestanddelen helaas.

Ladybird schreef:
Pepper, ik hoop dat je antibiotica vlot aanslaat! Hoe is het met je moeder?
Met mam gaat het goed. Die is nu vooral heel erg aan het snotteren, iets wat ik al heb gehad. Pap begon gister keelpijn te krijgen dus gok dat hij de volgende is :(

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:54

Dadelijk school bellen om mijn zoon af te melden, die hoest minimaal en is wat verkouden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:56

MarliesR schreef:
Pfff, heel veel sterkte Pepperrr!

Ja echt heel prima! Ze leggen dingen goed uit. Heb zelf misschien wel iets meer achtergrond dan gemiddeld misschien (Biologie & Medischlabondezoek gestudeert), maar denk dat het voor de meeste mensen prima te volgen is. Ik kan nu ook terugspoelen, dus misschien kan je de link nu ook gewoon nog prima aanklikken en vanaf het begin bekijken?

Vond deze grafiek wel goed gemaakt met wat ze nu willen bereiken;
[ [url=m/hdskhN.png]Afbeelding[/url] ]

Goeie afbeelding! Thanks!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:57

Nou ik ben redelijk nuchter, maar nu ik hier verderop een collega haar longen uit haar lijf hoor hoesten, vind ik dat persoonlijk toch wel een soort van redelijk irritant.. Zometeen maar eens vragen hoe of wat..
Ben zelf niet benauwd om ziek te worden, maar vanwege de kwetsbare mensen in de omgeving probeer ik wel op te letten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:58

Ik lees mee, dochter is nu ook verkouden. Maar geen risico gebied. Geen koorts. Dus wel naar school. Daar doen ze al van alles oa geen handen meer geven, vaker handen wassen etc. Maar dit weekend wel verjaardag van oma in de buurt van Brabant (paar km er van af) met veel oudere familie, ook uit Brabant. Dus vraag of dat verstandig is. Ik twijfel.

En Cer hier net zo. Ik ben zelf niet bang om ziek te worden. Maar voel me wel verantwoordelijk. Werk in de zorg met kwetsbare mensen. Dus moet wel uitkijken ook.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:03

SusanH schreef:
Ik lees mee, dochter is nu ook verkouden. Maar geen risico gebied. Geen koorts. Dus wel naar school. Daar doen ze al van alles oa geen handen meer geven, vaker handen wassen etc. Maar dit weekend wel verjaardag van oma in de buurt van Brabant (paar km er van af) met veel oudere familie, ook uit Brabant. Dus vraag of dat verstandig is. Ik twijfel.

En Cer hier net zo. Ik ben zelf niet bang om ziek te worden. Maar voel me wel verantwoordelijk. Werk in de zorg met kwetsbare mensen. Dus moet wel uitkijken ook.

Oudere mensen wordt afgeraden verjaardagen te vieren en/of bezoeken.
Dus vraag oma het bezoek af te zeggen. Er wordt ook dringend verzocht aan kleinkinderen die zich in het openbare sociale leven begeven NIET bij opa's en oma's op bezoek te gaan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:06

Wat me in dit topic opvalt zijn de 'bronnen' van nieuwssites.
Ik kan iedereen aanraden om de berichtgeving van het RIVM en de GGD's/veiligheidsregio's te volgen. (En minder aandacht te geven aan artikelen van bijvoorbeeld de telegraaf.) Daarnaast is informatie van bijv de WHO ook betrouwbaar.

Hier een interessante periode. Als Corona binnen het bedrijf waar ik stage loop uitbreekt, dan kan het zijn dat ik mijn afstudeeropdracht niet volledig kan uitvoeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:09

elnienjo we hebben ook meteen schoonouders gebeld gisteren. Die hadden er nog niet over nagedacht en wilden alles gewoon door laten gaan. Maar ze gaan er nu wel over nadenken om de verjaardag een jaartje over te slaan. Lijkt mij heel verstandig. Oa ook familie van de koude kant die veel contacten hebben in Tilburg. Dus beetje voorzichtig zijn kan geen kwaad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:09

SusanH schreef:
elnienjo we hebben ook meteen schoonouders gebeld gisteren. Die hadden er nog niet over nagedacht en wilden alles gewoon door laten gaan. Maar ze gaan er nu wel over nadenken om de verjaardag een jaartje over te slaan. Lijkt mij heel verstandig. Oa ook familie van de koude kant die veel contacten hebben in Tilburg. Dus beetje voorzichtig zijn kan geen kwaad.

Heel erg verstandig!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:15

Inmiddels weer contact gehad met Taiwan.
Ik kan er wel heen gaan. Maar dan moet ik verplicht met een mondkapjes op lopen en mezelf twee keer per dag temperaturen. Dit is geen doen. |( |( |(
Mijn reisverzekering wil niks uitkeren. Dus daar gaat 1000 euro p.p |( |(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:16

Is 2x per dag temperaturen geen doen? Of het mondkapje?
Mij lijkt dat niet zo'n heel groot probleem, maar misschien zie ik iets over het hoofd?