Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:Wil je een opbeurende of echte ervaring? Haha nee ik kan het niet anders omschrijven dan echt een gevecht met jezelf. Ik heb nooit gedacht dat ik het zou kunnen maar ik heb me er dan ook bij neergelegd dat ik gewoon soms moet wandelen of een obstakel nog niet kan. Dat geeft niets. En aan het eind ben je kapot maar een dag later was ik ontzettend trots. Zou het alleen nooit alleen doen.
Suuszels schreef:briitje schreef:Hebben jullie tips om te beginnen met hardlopen? Wat voor riem gebruiken jullie voor bidon en je telefoon. ?
Ik neem geen bidon mee met hardlopen, vaak drink ik van te voren wat extra. Bij de bootcamp neem ik in de zomer wel een flesje mee, maar die houd ik dan gewoon vast
Mijn telefoon neem ik mee in zo'n armband.
briitje schreef:Nadat ik het weekend 1.8 kg was aangekomen door weekendje center parcs, deze week al 4 x naar de gym geweest. En het is er weer vanaf
. Twijfel of ik morgen even 15 min cardio doe en buikspieren.. hmm wat is wijsheid
Sannens schreef:briitje schreef:Nadat ik het weekend 1.8 kg was aangekomen door weekendje center parcs, deze week al 4 x naar de gym geweest. En het is er weer vanaf
. Twijfel of ik morgen even 15 min cardio doe en buikspieren.. hmm wat is wijsheid
Je weet dat dat praktisch niet kan? In een weekend 1,8kg aankomen en het binnen 4x sporten weer er af sporten.
1kg vet is 7000 kcal, dus 1,8kg is 12600 kcal wat je extra hebt gegeten en dus ook extra hebt verbrand in vier keer sporten.
Ik denk eerder dat je gewoon wat gewichtschommeling hebt gehad door bijvoorbeeld hormonen of meer of minder drinken die dagen.
Sannens schreef:briitje schreef:Nadat ik het weekend 1.8 kg was aangekomen door weekendje center parcs, deze week al 4 x naar de gym geweest. En het is er weer vanaf
Je weet dat dat praktisch niet kan? In een weekend 1,8kg aankomen en het binnen 4x sporten weer er af sporten.
1kg vet is 7000 kcal, dus 1,8kg is 12600 kcal wat je extra hebt gegeten en dus ook extra hebt verbrand in vier keer sporten.
Ik denk eerder dat je gewoon wat gewichtschommeling hebt gehad door bijvoorbeeld hormonen of meer of minder drinken die dagen.
prulletje schreef:Briitje, ik vermoed dat het grootste deel van de gewichts toe- en afname hem zit in: weekendje weg, ongezond eten met veel zout etc = vocht vasthouden. Paar dagen gezond eten met weinig rotzooi erin = vocht weer verliezen. Een beetje ervan zal misschien echt vet zijn, maar dat is op zo´n korte termijn te verwaarlozen. Vocht zal ook een deel van je totale gewichtsverlies kunnen verklaren. Is je onderhoud gerekend met of zonder de sport die je op dit moment doet?
gribaldi schreef:prulletje schreef:Briitje, ik vermoed dat het grootste deel van de gewichts toe- en afname hem zit in: weekendje weg, ongezond eten met veel zout etc = vocht vasthouden. Paar dagen gezond eten met weinig rotzooi erin = vocht weer verliezen. Een beetje ervan zal misschien echt vet zijn, maar dat is op zo´n korte termijn te verwaarlozen. Vocht zal ook een deel van je totale gewichtsverlies kunnen verklaren. Is je onderhoud gerekend met of zonder de sport die je op dit moment doet?
Ben ik het mee eens. Die laatste vraag vind ik een hele goede, ben daar ook wel benieuwd naar
ingedebruijn schreef:Is het dan niet gewoon spier dat zwaarder is geworden? Ik vind het belangrijker wat je ziet en hoe je je voelt.
Eulogy schreef:ingedebruijn schreef:Is het dan niet gewoon spier dat zwaarder is geworden? Ik vind het belangrijker wat je ziet en hoe je je voelt.
Zoveel spier aankomen is nog veel onwaarschijnlijker
Als je het zo snel ook weer kwijt was, zal het gewoon vocht zijn geweest. Ik weeg me eigenlijk vrijwel nooit, zelfs vorig jaar tijdens m'n wedstrijd prep niet.