3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:45

Doe ik!
Timing is voor mij iets minder :') Volgende week heb ik herkansingen en volgend weekend examentraining. Gelukkig is het 's avonds langer licht dus dan heb ik genoeg tijd!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:47

En paardje moet nog wennen natuurlijk! Wat voor iets wordt het? Wellicht heb ik daar over heen gelezen als het al gepost werd :o

Maarre, klinkt inderdaad hoe dan ook als pittige weken. Gelukkig heb je iets om naar uit te kijken 's avonds!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:16

Ow wat leuk kim!! Leuk iets om naar uit te kijken :D

Ik ga vanavond toch maar pizza eten, heb nog ruim 1000 kcal over dus komt goed :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:50

Ohhh gaaf Kimmie, eindelijk!! Wat is er eigenlijk met je oude paardje gebeurd als ik vragen mag?

Oehh pizza lekker!!

Hier wordt t mexicaans, is een nieuw restaurant in de buurt, ben benieuwd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:49

Vandaag niet gezond gegeten, maar heerlijk gewandeld! 14 km over het strand, wat op sommige stukken best wel intensief was. Ook mentaal lekker uitgewaaid.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:46

urosa schreef:
Welkom Tiggs, zo te lezen ga je goed voorbereid van start!

Welkom Kipje39! Eet je niet te weinig icm sporten? Of wellicht kun je wat spelen met wat meer eiwitten of juist meer koolhydraten?

Bhriseis: fijn dat je lezing zo goed ging en dat je blessure dermate herstelt is dat je weer kunt beginnen met sporten! Mooi dat je weer gezakt bent qua gewicht!

Yonker: je bent zo goed en dedicated bezig dat een keertje genieten echt wel moet kunnen idd!

Kimmie25501: haha dat is wel anders dan je zocht! Maar de klik is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Inney: mooi wat afgevallen al! Laatste stukje gaat je vast lukken!

Welkom _PassoaJus!

Balen Deetjeeuh, maar goed dat je het weer zo oppakt!

Zaterdag uiteten heb ik echt even van genoten, kom natuurlijk amper van thuis en was heerlijk zo samen, even vergeten dat ik ziek ben <3 Verder maandag fijne gesprekken gehad in het ziekenhuis, de switch van ziekenhuis lijkt goed uit te pakken. Mijn bloed is op een aantal dingen getest, word ik 9 april over gebeld en dan wordt het medicatie traject opgestart. Neuroloog heeft ook andere dingen die de erge vermoeidheid kunnen veroorzaken meegenomen, en ze gaan verder kijken naar mijn onderrug klachten. Ben wel positief gestemd!

Ik zit al vrij hoog in mn eiwitten.
Dus als ik trek krijg pak ik een extra cracker met smeerkaas 20+ oid..

Ik maak iig wel gezonde keuzes.

Mijn lijstje van vandaag

O: 200gram magere vruchtenkwark.
T: omelet van 2 eieren met handje snoeptomaatjes.
L: volkorenwrap met kipfilet hummus en komkommer.
T: niks, schema liep in de war
A: broccoli rijst met 250 gram soepgroente in de wok met vissaus en chili saus.

Later nog een klein bakje magere kwark van 100 gram.

En net nog een rijstwafel met pindakaas omdat mn maag zo knorde.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:18

Bhriseis, dat klopt idd! Het is een 4-jarige merrie van 1.66. Ik plaats pas een foto als ze de trailer af is en ze dus echt van mij is :j
Superlekker Yonker!
Goed bezig Tiggs!
Mooi lijstje Kipje!

Gisteren ging het weer een beetje mis. Maar dat komt denk ik doordat ik alweer ongesteld ben. Het idee van de pil doorslikken is dat je niet elke maand ongesteld wordt, maar ik ben al drie maanden achter elkaar nu {:)-:(
Echt heel vervelend! Als het volgende maand weer is, ga ik denk ik maar even naar de huisarts.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:23

Bhriseis: absoluut! mijn vriend (verloofde) is top <3 Mijn zusjes ook! Mijn moeder helpt waar ze kan maar irriteer me ook wat snel aan mijn ouders :+ Heel lang verhaal en ingewikkelde geschiedenis.

Kimmie25501: waar zijn de foto's? :+

Ik ben deze week gelijk gebleven qua gewicht, wel prima. Vanaf woensdag ziek geweest door de MS, dus ook weinig kunnen doen. Gisteren was daardoor mijn positiviteit even op :o Wat paaseitjes gehad en 's avonds lekker patat. Vandaag een leuke paasbrunch gehad met mijn zusjes en aanhang, was echt gezellig en lekker. Morgen weer in het gareel :Y) Hopelijk ben ik dan aankomende week weer wat kwijt. Maak me ook niet zo druk. Wil graag in juni 60 kg wegen, weeg nu 63.3.. dus heb ik heel april nog om ergens in de 62 te komen, mei in de 61 en dan doel behaald! (hopelijk) :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:16

Paard is er nog steeds niet |(
Ze had mok wat blijkbaar is opengebarsten oid, dus ze kon alweer niet vervoerd worden :(

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:25

Wat een pech zeg Kimmie! Hopelijk kan ze toch snel weer vervoerd worden.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:40

Hoop ik ook! Maar ik zie het somber in helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:50

Hallo, ik kom hier even heel asociaal binnenvallen :') Maar er moeten een aantal kilo's af, en dit topic lijkt mij een goede stok achter de deur. Ik weeg momenteel 65 kilo en ik wil eigenlijk onder de 60 kilo uitkomen. Ik erger me vooral aan mijn buik, en in mijn gezicht ben ik ook dikker dan dat ik ben geweest. Dus hier moet verandering in komen. Het probleem is dat ik in de avond en in het weekend vaak ongemerkt heel veel naar binnen werk, en dan gaat het vooral om pure chocolade.. Sinds vorige week ben ik begonnen met intermittent fasting, zo hoop te voorkomen dat ik 's avonds ga snacken of in het weekend in de ochtend al de fout in ga. Tot nu toe voel ik me er goed bij, dus dat is mooi. Daarnaast wil ik ook meer gaan bewegen, maar ik vind dit ontzettend lastig vol te houden. Ik heb hardlopen gebropeerd, maar daar kreeg ik echt een hekel aan. Daarna over gegaan naar elke avond een uur wandelen. Dit ging het eerste poosje goed, maar daarna werd het een aantal keer per week waarna ik er helemaal mee stopte... Ik ben wel benieuwd of iemand tips heeft om sporten/bewegen vol te houden?

Nu mijn lijstje, het is heel slecht, want Pasen vandaag, maargoed :Y) :
12:00 2 afbakbroodjes met boter en pure vlokken, 1 mok Alpro chocolademelk, 1 vega saucijzenbroodje, 3 plakjes geroosterde vega worst, een appel, een halve banaan
17:00 aardapelbolletjes (uit de airfryer) met appelmoes, sperziebonen uit pot, vega shoarma met champignons en ui
18:30 bakje Alpro vanille vla

Voor de rest qua drinken alleen water. De rest van de week mag ik werken, dus dan zorg ik dat mijn lijstje er beter uitziet dan vandaag :D

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:25

Hoihoi, ik lees al heel lang mee met jullie stiekem.. ook in het verleden weleens wat gepost maar het gaat me soms te snel of ik ben te druk om serieus te reageren maar wil even zeggen dat ik wel heel veel heb aan dit topic en jullie allemaal super bezig zijn!

Toch ben ik zelf niet heel goed bezig geloof ik.. Ik werk elke dag 4 uur (koken voor ouderen) en wandel 1,5 uur per dag met de hond. Ben 1.78 cm en weeg op het moment 83.5 kg.. Streefgewicht is sowieso 70 kg. Ik modder al jaren enorm aan met mijn gewicht, vooral doordat ik enorm last van mijn hormonen heb (pmdd en pcos) 2 weken per maand en hierbij ook flinke eetbuien heb. Nu ben ik vooral in de war door het aantal kcal dat ik per dag zou mogen eten. Ik gebruikte namelijk altijd caloriecalculator en daar komt uit dat mijn BMR 1631 is. Maar laatst heb ik een site gevonden die zei dat de meeste sites waar je je BMR berekenen kan, te hoog geschat zijn, en daar kwam uit dat mijn BMR 1507 is. Ook waar ik onder val vind ik moeilijk in te schatten.. en dan doel ik op inactief, licht actief of normaal actief.. Eigenlijk durf ik gewoon niet goed meer te eten.. ik probeer iedere dag 1600 kcal binnen te krijgen, is dit dan voldoende? Ik wil nu wel eens echt mijn doel behalen.. baal gewoon een beetje onderhand na zoveel jaar proberen.. beetje een ego post, I know, maar zou enorm veel hebben aan jullie tips op t moment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:13

Welkom allebei! Een uitgebreide bijleespost zal ik later doen, maar ik wilde toch even op jullie allebei reageren.

Linda, zoek een sport die je leuk vindt.

Het maakt niet uit of er die 100 kcal verschil in zit bij je BMR, je moet namelijk toch boven je BMR eten. ;) Ik denk dat je nu zelfs al te obsessief bezig ben met kcal tellen. Wat voor mij heel goed werkt is: eten op je gevoel. Dus je neemt 3 goede maaltijden per dag en deze zouden zodanig moeten zijn dat je ongeveer 2,5-3 uur vol zit. Heb je al na een uur honger? Maak bijv. je ontbijt iets groter. Maar luister daarbij wel naar je lichaam: ga jezelf niet overeten. Als je wilt snacken denk dan hier over na: heb ik écht honger? Of heb ik gewoon trek? Heb je echt honger, kies dan een gezonde snack. (En kies natuurlijk ook gezonde maaltijden!)

Dit, samen met meer bewegen (elke dag een half uur wandelen), koekjes, snoepjes, frisdranken etc. laten staan, zullen er voor zorgen dat je blijvend afvalt i.p.v. eerst heel snel en dan cravings etc. krijgt.

Deze filmpjes vond ik heel interessant en leuk om naar te kijken (over je BMR, er wordt ook uitgelegd hoe je BMR is opgebouwd):
https://www.youtube.com/watch?v=g6xnZhO-PkI&t=316s

Ik ben van mening dat zij sowieso een heel goed en gezond youtube kanaal heeft! Afvallen en fit worden gericht op normaal eten (of juist steeds meer) ipv heel weinig. :)

Als je toch calorieen wilt tellen kan je ook het point system gebruiken: https://www.youtube.com/watch?v=JPqrU5UCyFs

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:57

Deetjeeuh: leuk filmpje! Hier heb ik ook wat aan!
Imka: welkom! Ik vind het zelf ook lastig hoeveel ik ''mag'' eten. Ik beweeg niet zoveel en ben klein, dus mijn BMR is vrij laag. Maar ik hou zelf ook ongeveer 16/1700 als doel aan. Dat zijn voor mij normale hoeveelheden.
Linda: ook welkom! Ben je vegan aan je lijstje te zien? Misschien is het een idee om minder hoge doelen te stellen qua sport? Bijvoorbeeld niet elke dag 1 uur wandelen, maar 1x in de 2 dagen een uur aan beweging doen?
Kimmie: oh jeetje wat een pech! Hoelang gaat dat duren nu?

Hier schiet het bij mij niet heel erg op. Ik blijf wel steady ondanks sommige snaaidagen (vooral dagen dat ongeplande borrels er komen zijn verschrikkelijk). Vandaag gaat hem ook niet zogoed worden, ik heb mezelf heel erg vergist in mn lunch calorieën, en ga er ook flink overheen.

O: griekse stijl yoghurt met granola (250 kcal)
L: champignon-walnoten quiche (897 kcal!!!) Ik heb me heel erg vergist in het hartige taartdeeg van koopmans, wat zo ongelofelijk aantikt.
A: zalm met huid en paprika/courgette uit de oven (425 kcal
B: interval hardlopen 30 minuten
Qua calorieën overschot valt wel mee, maar qua vetten zit ik erg hoog. Nog een beetje proberen recht te trekken bij het avondeten, maar die zalm had ik al uit de diepvries gehaald.

Ik kan mezelf zaterdag pas weer wegen (na 2 weken) dus ik ben benieuwd wat er dan te zien valt. Volgende week gaat ook mijn zwemabbonement in, dus dan heb ik weer iets intensievere beweging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:02

Ik kom mij ook melden!
Ik ben 1,71 en 66,1 kg
Mijn streefgewicht is sowieso 60 kg. T/m nu is deze dag goed verlopen.

O: magere kwark met een beetje cruesli
M: 3 matsez, waarvan 2 met kaas. En een meer zaden beschuit met paturain
A: bloemkool, aardappellen, kaassaus, jus, vlees :o
B: een workout van rond de 30 min.

Verder probeer ik 2 liter water te drinken op een dag!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:28

Siricj, dat lijstje lijkt me wel heel erg weinig. Misschien is het handig om het even uit te rekenen?

Welkom iedereen trouwens! Ik maak morgen even een bijlees!

Kimmie, al nieuws van je paardje?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:46

Welkom allemaal!!!

Lijkt mij ook wat weinig siricj.

Hier het weekend niet zo goed gegeten dus weer terug int gareel :)
Aankomend weekend zou ook niet top worden dus hoop vrijdag gewoon met wegen op hetzelfde te zitten als vorige week vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:53

Normaal eet ik in de middag 2 broodjes met appelstroop, dat ik handiger om meetenemen :)
Vandaag idd best weinig ;(
Maar bedankt voor de tip *D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:03

Waar zijn je tussendoortjes dan??? Je mag echt wel meer eten als dit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:07

Siricj, mee eens met de bovenstaande reacties! Wellicht zouden de filmpjes in mijn vorige post ook voor jou goed zijn om te kijken. Want over het algemeen houd je het waarschijnlijk zo lang niet vol. :)

Mijn lijstje van vandaag is:
O: Yoghurt over-night met fruit en havermout, flinke bak
L: Couscous salade met komkommer
T: 2 crackers met kaas + mini amandelbroodje
A: Nog geen idee, toetje is yoghurt met zelfgemaakte granola
B: 40 minuten fietsen

En als we later dan 6 uur eten, dan pak ik gerust mijn toetje voor het eten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:10

Weten mensen nog gezonde tussendoortjes? (I.p.v. Alleen fruit of groente :D )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:13

Mini maaltijden, crackers met beleg, boterham, Griekse yoghurt...

Van te weinig eten kom je wss uiteindelijk toch bij. Dit topic legt graag de nadruk op gezond afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:18

Heel erg bedankt! Dan ga ik dat zeker doen!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:59

ik meld mij ook.
ik wil graag ook afvallen heb nu overgewicht, en dat moet dus omlaag.
11 april afspraak bij de dietist
ben van medicatie erg aangekomen, ben daar bijna van die medicatie af.
dus de strijd tegen de kilo's kan beginnen

mijn lijstje:
O: havermoutpap
L: 2 broodjes (over van pasen)
T: snoeptomaatjes
A: spaghettie

B: 90 min gefietst
en straks nog een schaaltje joghurt zonder suiker