Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:38

Hahaha,soms kan dat wel het geval zijn, hij is nog niet zindelijk ( oei, dubbele irritatie: kind dat eet en stinkt := )

Droge sandwich, dus vieze vingers heeft hij niet, hij komt inderdaad nergens aan en hij eet alles tot de laatste kruimels op en zo niet raap ik het op. Sandwish kruimelt ook niet als een hard broodje.
Nog vragen?

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:41

Ik blijf wachten op een zinnige reden waarom jouw kind leert in de winkel te eten.
Ik ben opgevoed met netjes aan tafel eten, namelijk. En in de winkel kreeg ik helemaal niets. Die autorit naar huis ging ik echt niet dood van de honger. En thuis aan tafel werd de boterham gesmeerd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:41

Oh Sizzle -O- _O- Bah :')

Ik snap het ook niet. Je kunt je kind toch ook leren dat het gewoon stil zit of braaf mee loopt zónder dat er van alles gegeten moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:42

Snap ook niet waar de trend vandaan komt... vroeger kreeg je als je geluk had bij de slager een plakje worst. Tegenwoordig zie je bizar veel kinderen in de supermarkt broodjes, snoep of koekjes eten. Bizar. Dat kan toch wachten tot thuis? Beetje discipline zou geen kwaad kunnen.

Uhm ... wat kom je in een kinderloos topic doen als je duidelijk onze insteek niet snapt?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:43

Ik vind het stelen. Iets opeten waar je nog niet voor betaald hebt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:44

Ik heb het al eens meegemaakt hoor dat een klant vergat te melden. Die zei het na het afrekenen alsnog dus heb het broodje apart afgerekend. Maar ik vind het onbeschoft en idd diefstal. Komt namelijk ook wel eens voor dat men vergeet de portemonnee mee te nemen ofzo...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:50

Laatst stond een man voor me met een jong kindje aan de kassa, die zetten een open zak chocolade pepernoten op de band. Ik vond het al zo raar dat hij een open zakje had gepakt.
Zegt dat meisje vervolgens vrolijk tegen de cassiere die het zakje scande ; ik had die geproefd of ik ze lekker vond.

Ik vond dit echt zo bizar :oo

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:51

Jullie hebben gelijk hoor. Ik ga in het gevolg eerst de sandwish afrekenen, dan is het product van mij en kan hij het opeten als ik de rest ga kopen :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:52

Spullen zijn pas van jou als je ze betaald hebt. Vind dat zulk aso gedrag als mensen in de winkel al beginnen te eten, waarom zou je in vredesnaam je kinderen dat gedrag aan willen leren?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:53

Maar waarom moet een kind iets eten in de winkel/tijdens het winkelen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:53

Omdat je dan niet werkelijk je kind manieren hoeft te leren. Lekker makkelijk

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:55

Kinderen horen toch gewoon aan tafel te eten? Maargoed blijkbaar ben ik toch meer van de oude stempel dan ik zelf dacht. Eerst even je handen wassen en daarna rustig je eten opeten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:56

Dat, en al helemaal niet eten omdat je het anders verdomd om je gemak in de winkel te houden :oo :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:57

Qimm schreef:
Omdat je dan niet werkelijk je kind manieren hoeft te leren. Lekker makkelijk

Gezien de reacties van Dromertje op dit onderwerp mogen we daar wel vanuit gaan. :)

En het vervolgens vreemd vinden dat mensen zich storen aan poppeke.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:58

dromertje2 schreef:
Jullie hebben gelijk hoor. Ik ga in het gevolg eerst de sandwish afrekenen, dan is het product van mij en kan hij het opeten als ik de rest ga kopen :D

Of gewoon je kind leren dat Boodschappen doen ook kan zonder dat zijn kakementen op en neer gaan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:59

Is dat ook niet het jezelf moeilijk maken? Voor je kind is winkel = sandwich. Wat als hij binnenkort zelf vrolijk rond wil keutelen? Hij weet niet beter dan dat hij in de winkel mag eten, dan is dat toch lastig om dan plots te moeten vertellen "nee mag niet" als hij alvast zelf de sandwiches gaat zoeken en open wil maken? Want eten in de winkel, da's toch normaal?

Ik kreeg ook enkel een plakje worst bij de beenhouwer, verder had je niks te zeuren. We gingen ook meestal na het middageten om boodschappen of in de namiddag zodat we alles voor het avondeten hadden. Ofwel zat je stampvol, ofwel kreeg je gelijk bij thuiskomst je boterham.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:01

BarbaravdW schreef:
Maar waarom moet een kind iets eten in de winkel/tijdens het winkelen?

Dat vraag ik me ook echt af.
Als we in de stadt zijn en mijn kind eet op straat een (eigen) meegenomen broodje dan stop ik die ook altijd weer even tijdelijk in zakje voordat we een winkel binnen gaan.
Zelf zou ik immers ook nooit etend een winkel binnen lopen.

Dat je perse aan tafel moet zitten voor een dubbel gevouwen broodje pindakaas hoeft van mij dan weer niet, maar dat doe ik zelf dus ook echt zelden :+
Nog afgezien van het feit dat bij 8 boterhammen verspreid over de dag je niet continue thuis bent.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:20

Een vrouw van verderop in de straat gaf haar zoontjes ook altijd een croissantje als ze boodschappen gingen doen.
Toen ze ouder werden en niet meer in het karretje zaten was het inderdaad een gevecht om er voor te zorgen dat ze niet elke verpakking open scheurden waar ze zin in hadden.
Zoontjes zijn inmiddels 16 en 18.
Kom ik laatst bij de jumbo, zie ik de oudste gewoon midden in de winkel op een broodje staan kauwen :oo
Dus ik vraag; 'joh, vind je dat normaal?'
Zegt ie 'ja, dat mocht vroeger ook altijd van mama'
Even verder gevraagd, hij kwam dus dagelijks bij de jumbo en nam regelmatig een croissantje. Echter betaald hij dat croissantje dan niet, want hij was in de veronderstelling dat mama dat vroeger ook niet deed, dus dat hoefde hij nu ook niet 8)7
Ik viel gewoon bijna om van verbazing, hoe dan?!

Nou bestaat desbetreffende familie niet bepaald uit grote lichten, en zijn het eigenlijk gewoon een stel tokkies, maar sjezus he dit vond ik toch echt wel ernstig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:00

Ik werk in een winkel en stuur mensen met ijs of iets anders te eten of drinken er ook uit. Hangt netjes een sticker bij ons bij de deur. Maar je wilt niet weten hoe vaak mensen niet lopen te zuchten of pissig worden dat t niet mag, vooral volwassenen. Ik maak regelmatig mee dat de krant of kaart die ze eigenlijk wilden kopen op de toonbank gesmeten word en ze zich omdraaien en naar buiten lopen. Ik snap dat dus niet. Waarom moet je perse wat kopen als jenet een ijsje hebt gekocht? Ik ben ook zo opgevoed dat je niet etend in een winkel loopt, maar die opvoeding krijgen ze nu niet meer.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 00:26

Ik begrijp de noodzaak, gewoonte, whatever ook niet.
Fruit wat aangeboden wordt door de winkel zelf, oké. Maar waarom moet een kind per sé iets eten in de supermarkt?

Ik trek mn bakje salade toch ook niet open zodra ik hem uit het schap pak?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 01:17

Laurora schreef:
Een vrouw van verderop in de straat gaf haar zoontjes ook altijd een croissantje als ze boodschappen gingen doen.
Toen ze ouder werden en niet meer in het karretje zaten was het inderdaad een gevecht om er voor te zorgen dat ze niet elke verpakking open scheurden waar ze zin in hadden.
Zoontjes zijn inmiddels 16 en 18.
Kom ik laatst bij de jumbo, zie ik de oudste gewoon midden in de winkel op een broodje staan kauwen :oo
Dus ik vraag; 'joh, vind je dat normaal?'
Zegt ie 'ja, dat mocht vroeger ook altijd van mama'
Even verder gevraagd, hij kwam dus dagelijks bij de jumbo en nam regelmatig een croissantje. Echter betaald hij dat croissantje dan niet, want hij was in de veronderstelling dat mama dat vroeger ook niet deed, dus dat hoefde hij nu ook niet 8)7
Ik viel gewoon bijna om van verbazing, hoe dan?!

Nou bestaat desbetreffende familie niet bepaald uit grote lichten, en zijn het eigenlijk gewoon een stel tokkies, maar sjezus he dit vond ik toch echt wel ernstig.

Jeetje, dat ze dat pikken bij de Jumbo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:51

Volgens de wet is het vernieling, totdat het is afgerekend.
Want je vernielt de etenswaar in de winkel.
Daarnaast staat er in de huisreglementen vaak dat eten en drinken verboden is. Moeders vinden alleen dat ze boven wetten en reglementen vallen.
Als een kind zijn gil snater nog niet kan houden zonder wat te eten in die tengels is het wel erg gesteld met de opvoeding.
Gewoon aanleren dat je in de winkel niet eet.
Moet te doen zijn hoor, in onze tijd mocht het ook nergens.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:59

En maar raar vinden dat die kinderen zovaak te dik zijn...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:08

Er waren hier eerder in het topic 1 of 2 volwassenen die het zelf ook deden.
Ik ben nu wel benieuwd of die dat dan als kind al mochten of dat later zelf bedacht hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:31

Nouja sorry maar als mijn moeder vroeger het centrum in ging en ik meeging in de buggy haalde ze wel eens bij Bakker Bart een grote kaasstengel en die at ik rustig op en daar deed ik zo een halfuur over en je had geen kind aan me. Was een jaar of 2 toen.

Toch ga ik nu niet op mijn 25e in de Jumbo alles opvreten wat ik tegen kom. Dan ben je gewoon asociaal maar ik geloof niet dat dat puur ligt aan dat broodje wat je als kind te knagen kreeg.