[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:28

Mijn conch is een bitch, dus ik zou eerder zeggen tragus :D wel langer last van gehad dan mijn daith(die jeukt alleen en af en toe wat korstjes nog, maar heb ik nog maar een paar weken), maar wel logisch aangezien de tragus minder verstopt zit in je oor. Maar verder een erg lieve piercing, gewoon het normale genezingsproces doorlopen, 1 keer een mini bultje gehad maar die was ook zo weer weg. En vind hem nog steeds net zo leuk :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:50

Ik heb van mijn daith en rook meer “last” als van de tragus, dus dan zou ik daar voor gaan als je dat mooi vindt

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:53

Ik denk dat ik mijzelf na de operatie ga trakteren op een inner conch of een forward helix... Vind ze beide zo gaaf!

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:59

Dan gaat het denk ik een tragus worden :j

Kwal
Berichten: 4447
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:11

Tragus is ook mooi en vond ik een eitje om te zetten! Met genezen wel wat meer last maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

prugelpiet

Berichten: 12616
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:54

Mondy schreef:
prugelpiet schreef:
Zo. Mijn piercings zitten er weer in. Auw :')



Heftig die valpartij :(:) Niks meer aan overgehouden nu ?
Zal wel ff zweten zijn geweest om alles weer in te doen zeker.


Gebroken ribben, gescheurd schouderblad en een scheurt in mijn milt }:0 ik had 2 klaplongen, maar die doen het weer goed gelukkig. Valt altijd zo lekker hard, dat asfalt :+
Gaat gelukkig de goede kant op hoor! :D

Er in doen deed even goed pijn ja, maar ben wel blij dat alles weer zit :D

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:44

Zo, lekkere klapper gemaakt dan :oo Beterschap nog!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:49

Fantastisch... vochtbult op mijn daith -O-
Ik vond hem al zo braaf... gelukkig geen last van alsnog maar ziet er lelijk uit -O-

*gaat aspirine halen*

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:21

Helpt aspirine tegen een vochtbult? Ik heb er al maanden een zitten en hoewel ik er geen last van heb, ik vind het zo oerlelijk ;(. Vanalles geprobeerd, zelfs een hele tijd er vanaf gebleven en niets lijkt te helpen.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:46

Vraagje aan de mensen met een daith;

Ik heb de mijne nu ca 2 maanden. Is heel lief geweest, heb de LITHA methode gedaan, alleen onder de douche goed afspoelen en met unicura gewassen, verder niks, en alles ging prima.

Nu merk ik dat hij echt ver geheeld is, maar, hij zit 'vast'. Als ik hem onder de douche die afspoelen en schoonmaken komt hij wel los, maar op een ander moment draaien gaat niet. Nu ben ik als de dood dat hij een keer vastgroeit :')
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Iemand advies?

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:47

Mloez schreef:
Vraagje aan de mensen met een daith;

Ik heb de mijne nu ca 2 maanden. Is heel lief geweest, heb de LITHA methode gedaan, alleen onder de douche goed afspoelen en met unicura gewassen, verder niks, en alles ging prima.

Nu merk ik dat hij echt ver geheeld is, maar, hij zit 'vast'. Als ik hem onder de douche die afspoelen en schoonmaken komt hij wel los, maar op een ander moment draaien gaat niet. Nu ben ik als de dood dat hij een keer vastgroeit :')
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Iemand advies?


Dan doe je dus niet de LITHA methode :Y) Daarbij spoel je hem *zoals ik begrepen heb* alleen onder de douche uit, zonder te wassen en probeer je tussendoor ook niet te draaien. Dat ie ''vast'' zit komt denk ik door dat ie probeert te genezen, maar door het draaien trek je elke keer het korstje los

Anoniem

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:51

Huid en metaal groeit niet aan elkaar vast. Draaien is juist enorm slecht voor de genezing. LITHA methode is echt gewoon eraf blijven, hier ook gedaan met neuspiercing en die is perfect genezen zonder korsten/vochtbultjes of andere gekkigheid, waar ik dat wel had bij andere piercings die ik wel echt na behandelde zoals jij omschreef. Mijn inziens kan je lijf het zelf het beste oplossen, dus gewoon afblijven :) zeker als er korsten op zitten.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:56

Inderdaad niet draaien, niet loshalen onder de douche etc. Als het goed is ben je gepierct met titanium, dat kan niet vastgroeien in je huid. Afspoelen met lauw water, droogdeppen met schone tissue (nooit wattenstaafjes gebruiken) en verder niets. Elke keer dat je je piercing los trekt om te draaien verstoor je de genezing.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:32

Nja oke dan, zoveel mogelijk LITHA :')
Ik werk als groom, dus nu in de zomer met deze hitte is het lastig om niet stoffig en vies te worden :o vandaar dat ik het regelmatig wel schoongemaakt heb.

Is uiteraard met titanium gepiercet, door een gerenommeerde piercer.
Heb nog nooit korstjes of bultjes gehad en er verder geen enkele last van gehad.
Dat hij nu 'vast' lijkt te zitten hoef ik me dus geen zorgen over te maken? Heb ik namelijk nog nooit eerder gehad bij een piercing en vind het echt doodeng :')

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:01

Nee dat vast zitten zal veroorzaakt worden door wat wondvocht oid dat hard wordt en steeds weer ontstaat omdat je het los trekt. Titanium kan echt niet vast groeien.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:33

Haha ik vroeg me dat ook af gezien ik volgens piercen mn muziek oortjes in kon doen door m wat omhoog te schuiven maar dat doet ie echt niet

Ik blijf er in principe ook af maar soms voorzichtig er achter langs ivm korstjes die loszitten maar niet goed weg komen. De rest blijf ik mooi vanaf

prugelpiet

Berichten: 12616
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:37

Pff. Ik heb de boel weer ontstoken. Maar dan ook letterlijk allemaal ^)

Mijn tragus is vooral heel dik, ik heb er een langer staafje in gedaan zodat er weer ruimte is, maar verder komt daar eingelijk geen zooi uit.

Mijn dubbele helix daar in tegen... Wat een rommel. Ik twijfel nu ook een beetje wat ik het beste kan doen. Normaal ben ik aardig van de LITHA methode, maar ik moet nu toch wel even ingrijpen denk ik. Is schoonmaken met gekookt water met zeezout voldoende, of kan ik er nog meer aan doen? Of toch helemaal van af blijven, ondanks dat het echt 2 nare gaten zijn geworden? Ik heb er stiekem een beetje in gedrukt vanavond, en er komt echt viezigheid uit. Dit heb ik nog niet eerder zo erg gehad, dus ik weet ook even niet hoe ik het het beste kan oplossen.

Macyy

Berichten: 1491
Geregistreerd: 27-12-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:57

Als ik jou was zou ik even langs gaan bij een piercing shop, het klinkt niet helemaal lekker. :n Wat ik zelf wel eens deed buiten de LITHA methode is met zeezout spoelen.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:15

Oei ik zou ook even terug gaan inderdaad.
Zou het miss nog een reactie van je lijf zijn na alles wat er gebeurd is ?
Dat die nog teveel in beter worden modus staat zeg maar ?

prugelpiet

Berichten: 12616
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:39

Dat is wel een goede. Maar ik weet eingelijk niet waar ik het beste terecht kan.

Mijn eerste vaste piercer is er mee gestopt, al een aantal jaar geleden dus ik kan daar ook geen contact meer mee opnemen. De piercer waar ik mijn dubbele helix heb laten zetten, vond ik aardig prutsen, dus daar ga ik liever ook niet weer heen.

Dus mocht iemand nog suggesties hebben :D Ik woon zelf in Westerbork, dus Emmen, Assen, Hoogeveen is aardig in de buurt maar ik wil er best een stukje voor rijden anders.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:32

Heb je ze zelf terug in gedaan of door een piercen?
Maar denk dat je als het echt aan het ontsteken is sowieso ook even voor een kuurtje naar de huisarts kan.
En qua shop gewoon een binnen lopen waar je wel een goed gevoel bij hebt en situatie uitleggen

Fair
Berichten: 3570
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:28

Afbeelding
Met slaaphoofd, excuus.

Gister laten zetten. <3 Ik ben er ontzettend blij mee.

Maar dit is wel mijn eerste en laatste piercing. Jeetje wat was dit ongemakkelijk.. :') En echt een soort pijn die ik heel slecht kan handelen. Ik laat 10x liever een tattoo zetten.

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:36

@fair Staat mooi <3 ! maar pas op wat je zegt hoor, piercings zijn ook verslavend :') , de pijn vergeet je vaak snel weer _/-\o_

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:02

Staat mooi !!! En idd die pijn vergeet je na een tijdje :')

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:33

prugelpiet schreef:
Dat is wel een goede. Maar ik weet eingelijk niet waar ik het beste terecht kan.

Mijn eerste vaste piercer is er mee gestopt, al een aantal jaar geleden dus ik kan daar ook geen contact meer mee opnemen. De piercer waar ik mijn dubbele helix heb laten zetten, vond ik aardig prutsen, dus daar ga ik liever ook niet weer heen.

Dus mocht iemand nog suggesties hebben :D Ik woon zelf in Westerbork, dus Emmen, Assen, Hoogeveen is aardig in de buurt maar ik wil er best een stukje voor rijden anders.


Ik woon in Emmen en ik ga naar Classic Ink & Mods in Amsterdam. De piercers die op deze pagina staan zijn eigenlijk de enigen die ik qua kwaliteit vind voldoen:
https://soesha.nl/lijst-betrouwbare-piercers-nederland/