Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:15

Bevalt goed, fijn potlood.
Maak morgen een swatch voor je, nu te donker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:37

Stille meelezer meld zich met een vraagje.. Ik zit namelijk met een 'probleem'. Ik heb vroeger als baby extreem veel waterpokken gehad, en daarvan heb ik op mijn gezicht nu een paar 'plekjes'. Het is op mijn wang/net boven mijn lip een paar plekjes. Ik weet niet echt goed hoe ik het uit moet leggen :') Maar goed, ik heb ook niet het idee dat ik er iets aan kan doen, ik bedoel foundation gebruik ik wel, maar heeft daarvoor geen enkel nut. Het geeft een egale tint, maar mijn huid word gewoon niet egaal en glad door foundation. Dus mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Is er iets wat je er tegen kan doen kwa make up of crèmes o.i.d. ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:42

Microderbrassie kan het volgens minder maken :) maar het gaat erom hoe jij erom voelt.. ik ben ook jaren gepest om mijn neus.. daardoor viel mijn neus me pas op voor mijzelf.. maar niemand anders zag het... dus als 1 het ziet betekent niet dat het meer dan 1 opvalt

Dank jullie wel meiden jullie lieve berichten doen mij echt heel goed <3

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 00:16

Ik geloof dat je er weinig aan kunt doen, het zijn kleine littekentjes en dat kun je niet zomaar rechttrekken. Microdermabrasie ken ik alleen tegenonzuiverheden. Maar wat gina zegt heb ik ook meegemaakt, veel gepest vroeger met mijn neus en daardoor was ik er heel erg onzeker over, riep ook altijd dat ik plastische chirurgie zou laten doen, maar tegenwoordig valt het me bijna nooit meer op, het hoort gewoon bij me, en als iemand dat stom vind dan heeft die persoon lekker pech! :D

Gina; voor jou ook een dikke knuffel, super raar dat ze t zo kortdag gecanceld hebben, en ook hier dus: Waarom? Stom in elk geval. :(:)

Silk wand of Pearl wand maakt toch eigenlijk helemaal geen reet verschil? Zelfde aantal mm enzo? T is idd even wennen qua gebruik en niet je vingers verbranden, maar je leert snel zat hoe je de tang ontwijkt. :=

Als je grote krullen/slag wil moet je m in elk geval niet kopen, hij geeft relatief kleine krulletjes. Zo is ie bij mij:
Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:19

Mooie krullen...

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:30

Ik krijg er wel aardig grove krullen mee hoor.
Dikkere plukken pakken en niet tot onderaan de wand krullen maar de pluk bovenin houden en na het afkoelen doorborstelen.
Enige krultang waarbij m'n krullen er de volgende dag ook nog inzitten.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 01:04

Bij mij de enige krultang waarbij t niet na 1 uur alweer volledig stijl is _O-
Zoveel mogelijk bovenin krullen krijg je ze iets groter mee ja, maar moet wel al mn haar er omheen krijgen natuurlijk. En je haar zakt natuurlijk ook vrij snel naar beneden als je niet goed spanning erop houd, en ik ben vrij snel afgeleid :')
Ik ga er alleen nog even met mn handen doorheen, als ik echt ga uitborstelen dan word t al snel raar bij mij.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:06

Loose en Humbug dank! :)

Gianti wat oliebol zeg!! Gaat hoop ik voor je alsnog snel gebeuren?

Stijltangtechnisch, dit is iig beide keramische coating. Beide andere soort bljkbaat, maar exacte verschil? De Silkwand heeft wel net iets groter temperatuurbereik. Ach ik zie wel.

Zo jullie hebben aardig gekletst vandaag! Ik ben vanmorgen heel even online geweest en nu pas weer.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:29

Werkt krullen met een stijltang ook niet bij je? Dat is het enige wat in mijn haar ook werkt. De rest van de krultangen hebben een effect van een uur..
Ik zet de krullen ook niet te hoog in. Begin denk ik op 3/4 van m'n haarlengte (van onderaf dus) en heb haar tot aan m'n BH rand op m'n rug.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:22

Afbeelding
Blij met mn nieuwe lipstick captive

En ook super blij dat ik weer een beautyblender heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:41

We hebben het hier heel veel over Mac he, zoals eerder gezegd. Maar wat zijn nou vergelijkbare merken met vergelijkbare prijzen? Ik heb nu bijv wat van Essence en Catrice. Mooie lipsticks, maar zijn er met een uur weer van af.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:14

Ik vind rimmel ook Prettige lipsticks hebben :) en verder Chanel als de 40% korting zijn

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:44

Ik heb gisteren ook captive gekocht voor onder de kerstboom, ik kan niet wachten om hem op te doen <3

Ik vind dat er ook heel veel verschil zit in kwaliteit en merk. De catrice lipsticks zijn bij mij na een uur verdwenen. Uiteindelijk ben je net zo veel geld kwijt, omdat je deze lipsticks veel vaker moet aanbrengen.Die van kiko schijnen ook wel goed te zijn, en iets beter te betalen. Daar heb ik alleen geen ervaring mee.

De lipstick die bij mij het allerbeste blijft zitten is van urban decay in de kleur 69. Vind dit echt een geweldige kleur en kwaliteit! Smaakt echt naar meer <3

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:45

Ja de Lasting finish lipsticks van Rimmel vind ik ook goed. Heb er 3. 107, 111 beide van KateMoss collectie en nr31. Die laatste heb ik bij FeelUnique gekocht. Heb die kleur in NL nog niet gezien.

Verder vind ik het lastig. Denk dat die van Carlotte Tilbury dus ook super fijn zijn, maar die zijn weer duurder dan MAC.
Die van UD ben ik inderdaad ook benieuwd naar.
Zo jammer dat MAC in de VS 16,50 dollar is en hier 19,50 euro..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:46

Ik heb voor mijn verjaardag voor 45 euro Douglas waardebonnen gekregen dus ik ga eens kijken welke MAC lipsticks daarvoor gaan komen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:02

Joolien schreef:
We hebben het hier heel veel over Mac he, zoals eerder gezegd. Maar wat zijn nou vergelijkbare merken met vergelijkbare prijzen? Ik heb nu bijv wat van Essence en Catrice. Mooie lipsticks, maar zijn er met een uur weer van af.

Ik denk dat de rede dat iedereen hier zo gek is van Mac vooral is dat ze echt een hele goede kwaliteit verkopen voor een prijs die erg meevalt in vergelijking met high end merken. Ik heb bijvoorbeeld lipsticks van YSL, maar grijp ze echt letterlijk nooit. Mijn Mac lipsticks daarentegen draag ik dagelijks.

Vergelijkbare merken zou ik dus ook eigenlijk niet zo kunnen noemen. Qua prijs zit het er altijd onder of boven, en de kwaliteit... Ik heb niet genoeg make-up van verschillende merken om dat te kunnen beamen :o Ik ben wel groot fan van Catrice. De lipsticks blijven niet mega lang zitten maar ze zijn imo wel echt het beste budgetmerk op de markt. Foundations zijn voor veel mensen goed etc.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:17

Clinique zit rond de 20 euro en hebben ook goede kwaliteit

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:39

Joolien schreef:

Qua lipstick heb ik nu echt allerlei geprobeerd, Nars, Kiko, Catrice,Essence,Douglas enz en er is imo geen fijnere lipstick dan Mac. Ik geef het dan ook op en blijf bij Mac qua lipsticks. De rest gebruik ik wel van andere merken.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:48

Zo net bij de Kiko in Utrecht wat dingen gehaald, was nog steeds erg druk maar niet extreem. Ze hebben alleen helaas niet alles, ik mis wat lipotloden en lipsticks, erg jammer. Had de winkel graag wat groter gezien, je hebt daar wel enorm snel het sardientjes effect.

Edit:

Donderdag met DnT Viva GLam III gehaald en Amorous en potlood absolutly it. Ik was al bezeten van Captive en Amourous is maar één minuscuul tintje donkerder maar wat is ie mooi <3

Afbeelding
Absolutly it zit eronder, heerlijke combi.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:14

Volgens mij worden in de Kiko winkel ook veel testers gejat. Van heel veel lipsticks kan je niet eens zien welke kleur het is omdat er geen tester is. Plus ze hebben lang niet alles in de winkel.

Maar wel echt heel mooi Friemel! Perfect kleurtje.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:48

Michelle77 schreef:
Mijn YSL poeder is echt helemaal gebroken. Iemand tips om sat te herstellen? Is echt nog goed vol nl...

Met oogschaduw kan t met alcohol had ik weleens gelezen.

Ik heb Mac soft en gentle laatst een soort van gemaakt met alcohol, hij ziet er niet meer zo mooi uit als eerst en hij ruikt nog steeds een beetje naar alcohol, maar hij doet het nog wel. *D

Mooie lipstick kleuren weer! Altijd leuk om te zien. :)

Ik zag een tutorial voorbij komen over zwarte oogschaduw, had zelf gister ook een zwarte look op. Ik heb het met bruin (uit Lorac 1) uitgeblend, anders wordt het idd zo donker. De zwarte is trouwens mirifique van Chanel, in het echt lijken je oogleden een soort van nat doordat ie zo mooi glittert.

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:05

kleine offtopic update, maar iedereen was zo meelevend..

ik ben ook opnieuw voor nieuwe kliniek afgekeurd.. en voor iets wat de andere anesthesioloog ook had kunnen opmerken..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:35

Jeetje meen je niet.. waarvoor nu weer?!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:41

Niniane schreef:
Volgens mij worden in de Kiko winkel ook veel testers gejat. Van heel veel lipsticks kan je niet eens zien welke kleur het is omdat er geen tester is. Plus ze hebben lang niet alles in de winkel.

Maar wel echt heel mooi Friemel! Perfect kleurtje.

Niet alleen testers denk ik, het is echt vreselijk druk en de stellingen zitten naast de deuren waar geen poortjes zijn, had ik niet zo snel gedaan zo maar goed wie ben ik :')
Stond een groepje jonge meiden voor me, zo'n 13 jaar. "Ja want morgen zie ik ***** dus ik neem een nieuw kleurtje mee alleen zal ik die roze doen of die nude" en 1 van die vriendinnen "OMG die roze like OMG die staat je zo gaaf OMG"
Was een groepje van 5 jonge meiden echt zó zwaar in de make-up :=

Ik voel me dan altijd zo oud, ik was op die leeftijd echt met hele andere dingen bezig :')

Iemand hier trouwens interesse in 4 kiko lipsticks en een potje zwarte eyeliner? Lipsticks alleen getest en uit het potje eyeliner 1x wat gehaald, ik gebruik liever oogschaduw.

Loose, heftig! Maar mooi! Alleen wel echt een uitgaans look :')

Balen Gianti! Hoezo?
Laatst bijgewerkt door _Friemel op 20-12-15 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:42

Friemel om welke lipsticks gaat het van kiko ?