Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:57

Pieterpad zijn ook organisaties die je helpen met onderdak en vervoer van je bagage. Kan dat wel, Danseresje? Want dan zou je nog naar zoiets kunnen kijken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:58

Faringo schreef:
Goof schreef:
Decathlon heeft ook gevoerde wandelleggingen.

Zodra het weer kan even naar de decathlon. Heb nog wat meer dingetjes nodig. Dan rij ik lekker naar Breda en doe ik daarna een rondje Mastbos :D

Als je rondje Mastbos doet zet dan mij even op je schouders. Dat is mijn bos <3

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:01

GoPro mee voor Pien :))

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:17

Heb ik niet anders zou ik het doen, maar maak wel foto's hoor. Vooralsnog toch nog geen decathlon _-:(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:33

Faringo schreef:
Goof schreef:
Decathlon heeft ook gevoerde wandelleggingen.

Zodra het weer kan even naar de decathlon. Heb nog wat meer dingetjes nodig. Dan rij ik lekker naar Breda en doe ik daarna een rondje Mastbos :D

Ja tof, die combi maak ik dus ook vaak :D
Ik houd van het Mastbos, dat is echt mijn bos.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:34

Flowq, mooi!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:35

Hilary schreef:
Pieterpad zijn ook organisaties die je helpen met onderdak en vervoer van je bagage. Kan dat wel, Danseresje? Want dan zou je nog naar zoiets kunnen kijken.

Dat zou zeker een optie kunnen zijn Hilary. Maar verliest voor mij dan toch wel een beetje z'n charme van alleen en 'zelfvoorzienend' op pad zijn.....

Wie weet dat ik in de toekomst toch nog een rugzak kan handelen...... En dan lekker van vodf-adres naar vodf-adres lopen <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:39

Die LAW's ga ik eens bekijken. Krijtlandpad is er een van geloof ik.

Pieterpad lijkt me ook heel gaaf, maar die in 1x lopen, dan moet je wel heel wat dagen vakantie hebben geloof ik.
We hebben het Krijtlandpad in 5 dagem gedaan, en dat was best pittig. Voornamelijk de eerste dag. Door een fout in het inschatten van de afstand werd het 27 km ipv 21. En die dag was het ook nog eens 30 graden met zo nu en dan een bui en onweer. :+

Dagen erna vielen ineens wel erg mee. :))

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:42

Oh dat kan ik me wel voorstellen ja :j En als je het aanpakt met een beetje rugzak en spullen vooruit versturen ofzo? Las dat de schrijfster van Wild dat deed, zij wandelde de Pacific Crest Trail. Ze liep in een paar dagen van postkantoor naar postkantoor en stuurde haarzelf (of eigenlijk: liet iemand dat doen) dozen met spullen.
Bijv. je neemt in je rugzak spullen mee voor 3 of 4 dagen en stuurt dan een doos met spullen voor 3-4 dagen naar het adres waar je dan verblijft. Je gebruikte spullen stop je in een doos en stuur je naar jezelf (of iemand anders die het aan kan nemen, anders staat de gang van je buren aan het eind vol met dozen :)) ).

Krijtlandpad is een streekpad, volgens mij. Je hebt LAW's, die gaan door het hele land, bijv. van oost naar west, en streekpaden, bijv. Twentepad.
Op wandelnet.nl kun je die paden allemaal vinden.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:22

Nee geen foto's gemaakt Pien. Was te druk met het beantwoorden van de vragen die erbij hoorden. Maar heb wel een link voor je.
Helaas is het noors.
https://munchiloten.no/opplevelser/edva ... i-i-loten/

Er staan in een van de pieren op Gardermoen steeds 2 schilderijen van Munch. Ze worden afgewisseld. Ik vind ze heel apart.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:48

Munch is apart. Ik ga komende dagen kijken naar je link. Ik heb hem op mijn telefoon gezet. Ik kan het noors ook een beetje volgen en anders gooi ik hen in deepl translator.
Bedankt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:36

Sneeuw hier *\o/* , zo speciaal zo in het zuiden dus gelijk gaan wandelen voor het ontbijt en ik was de eerste <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sporen in de natuur→ zo lief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:42

Wauw,Pien.
Mooi.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:54

Gaaf Pien! :D

Soms vind ik het jammer dat hier nooit sneeuw ligt. Maar dan wel echt sneeuw, niet die platgereden ijslaag waar je niet over kunt lopen/fietsen/rijden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:55

Gaaf Pien! Lag het ook in de lijn der verwachting dat er sneeuw zou komen?

Prachtig die foto's. Zo mooi als je de eerste bent die erin loopt. Vind de wereld altijd wat stiller met sneeuw, het voelt zo lekker onder je voeten. Gewoon magisch

(Daarna mag het van mij altijd gauw weg..... Die gladde aangetrapte sneeuw en bruine drab door strooizout etc.... Dan ben ik er altijd helemaal klaar mee)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:56

Ik lees hier mee ik houd van hardlopen maar ben even gestopt.
Om toch te bewegen loop ik in de bossen

Nu zou ik wel eens van pien goof en anderen willen weten wat jullie zo bijzonder vinden aan het mastbos.
Is mijn achtertuin maar ik loop liever ergens anders

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:05

tita schreef:
Nu zou ik wel eens van pien goof en anderen willen weten wat jullie zo bijzonder vinden aan het mastbos.

Onze Hercule heeft jaren in Galderzicht gestaan bij familie Peemen, en je kunt zo vreselijk heerlijk in het bos rijden. Mijn vriendin woont vlak bij de blauwe kamer, dus ik heb heel vaak met haar daar waar de militairen oefenen gewandeld. Ons trouwen hebben we gevierd in Huize Den Deijl en toen met de klein kinderen heerlijk gespeeld in het mastbos.
Ik heb paardgereden, gemend, gewandeld in het mastbos. Ik hou van het eeuwig laantje, ik hou van de open vlaktes, ik hou van de heerlijke zand ruiterpaden, ik hou van de rechte hoge bomen waar vroeger de masten van gemaakt werden voor de boten (vandaar het mastbos). Ik ken het bos heel goed, ik heb er met de kinderen (toen woonde ik nog in de Belcrum) gewandeld en op de speelweide vaak gespeeld. Ieder paadje, ieder laantje, ieder restaurant zoals de boswachter bv, heb ik zo vaak gegeten of gedronken, zo ook heerlijk gegeten in het hotel op het einde van de Baronielaan. Bofkont dat je aan dit prachtige bos mag wonen.
En wat leuk is van het Mastbos, via de Reeptiend kun je over het bruggetje naar het Ulvenhoutsebos en dan kun je ook eindeloos rijden en als je bovenlangs gaat met de menwagen (want die kan niet over het bruggetje) dan kun je ook eindeloos mennen. Zo ooit vrienden opgehaald in Ulvenhout en die afgeleverd in het restaurant in het Ulvenhoutse bos voor hun bruiloftsmaaltijd ter gelegenheid van 30 jaar getrouwd zijn.
Je kunt in dat gebied alles doen, alles is er voor fijne recreatie momenten met dier en zonder dieren.

En in de Galderse meren → is buiten het Mastbos kun je zwemmen. Heel vaak gedaan met de kinderen. Met buitenrit met Hercule buiten het zwemseizoen na afloop lekker afkoelen voordat hij de wei op ging.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-01-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:06

Heel gaaf Pien! Ik ben jaloers, wij hebben natte sneeuw :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:19

Sneeuwfoto’s leuk!
Ik vind sneeuw wel leuk, maar niet als ik met de auto weg moet. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:46

tita schreef:

Sowieso is het het enige bos waar ik in een half uur naar toe kan rijden, dus andere opties heb ik niet :+

Wat ik er zo fijn vind is dat het (althans voor corona) erg stil is in bepaalde gedeelten, dat ik er in stilte kan wandelen en dat ik nagenoeg iedere wandeling reeën zie. Het is een klein bos en in een paar uurtje kan je het helemaal rondwandelen, de paden zijn altijd goed. En ik vind het afwisselend; heide, naaldbos, gedeelten die volstaan met varens. Ik vind de horeca eromheen fijn, er komen erg veel mensen die in hun uppie even koffie komen drinken tijdens de wandeling.
Ik kom er zo vaak dat ik alle plekken en paden ken, iedere verandering zie ik, het wisselen van seizoenen maakt het bos iedere keer weer anders. Als ik er even niet geweest ben (zoals nu, nu ik ziek/niet fit ben) voelt het als thuiskomen als ik er eindelijk weer ben.
En als laatste is er een groot losloopgebied, heerlijk voor de hond!

Helaas verziekt corona erg veel en likkt het bos momenteel meer een sportpark en toeristische attractie. De drukte, de herrie, de troep, het is om te huilen en ik heb sinds afgelopen voorjaar geen ree meer gezien ;(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:48

Pien, sneeuw!! Haha, dat had je niet verwacht denk ik. Ziet er mooi uit zo!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:33

Leuk dat er sneeuw ligt.
Zag bij een oud collega die in Italië woont dat de paarden bijna tot aan hun buik in de sneeuw stonden. Dat lijkt me dan weer iets minder.

Mooie foto's gezien weer gisteren!

Wat grappig dat het hier over het mastbos gaat. Ik ben geboren in Breda en ging dus als kind veel naar het mastbos. Kan me daar niet zo heel veel meer van herinneren. Ik heb ook jarenlang paardgereden bij Hoeve Galderzicht. En ging regelmatig naar de Galderse meren.
Toevallig een paar maanden geleden weer eens gelopen in het Mastbos. Ik vond het heel mooi. Woensdag moet ik in Breda zijn dus wie weet zit er nog een rondje Mastbos in.
Ook wil ik een keer gaan wandelen bij Loon op zand. Wel een paar keer paardgereden maar nooit gewandeld.

Hopelijk valt de regen en sneeuw aankomende week mee en kunnen we lekker wandelen. Mijn nieuwe opdracht begint pas 11 januari dus ben ik een weekje betaald vrij...geen straf en mijn vriend heeft ook vrij genomen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:10

Wat heerlijk sneeuw.
Hoop dat de temperatuur ook redelijk is.

Ik heb Blondje mee gesleept voor stukje wandelen.
Grasjes eten halverwege als beloning is toch leuker wandelen.

Maar 4 km maar toch was het even lekker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:27

Mooi Mando en heel erg groen (hahaha).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:30

Mando schreef:
Wat heerlijk sneeuw.
Hoop dat de temperatuur ook redelijk is.

Ik heb Blondje mee gesleept voor stukje wandelen.
Grasjes eten halverwege als beloning is toch leuker wandelen.

Maar 4 km maar toch was het even lekker.

[ [url=m/KPGPVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YyoThB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pbj1sw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker hoor, zo met je paard op stap