Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:02

En ik doe net als Kay wel een drankje nuttigen, het leven moet wel leuk blijven en we moeten ook gewoon kunnen genieten van alles :)

MarjanB

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:06

Haha ik moet bekennen, ik woon boven een friettent. Heb er niet veel behoefte aan gelukkig. Wijntje lust ik wel graag en drink ongeveer 1 keer per week een paar glazen met toastjes erbij. Pizza maak ik het liefst zelf met verse ingrediënten en mozzarella ipv volvette kaas. Ik geniet eigenlijk nog meer van een lekkere salade dan van een patatje maar goed die laatste is soms wel erg makkelijk..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:34

Patat eet ik zeer zelfden omdat ik het ook gewoon niet echt heel lekker vind ofzo dus heb ik geen moeite mee om af te slaan. Pizza is wel een guilty pleasure :+ Maar die eet ik dan ook gewoon als ik er zin in heb, als is dat de laatste tijd ook niet heel vaak :)) Soms heb ik ook gewoon even dagen dat ik scheit heb aan alles en gewoon eet waar ik zin in heb waar ik dan ook geen problemen mee heb van ohjee hoeveel kcal dat ik nu wel niet binnen krijg, alleen heb ik gister gemerkt dat mn lichaam er nu echt poedersuiker op reageert dus dat is voor mij wel even een puntje om mee uit te kijken :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:05

Ik had dat afgelopen zondag, iets met te veel zoetigheid. Voelde me niet echt top haha..
1 voordeel was wel dat ik gister heel de dag verzadigd was :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:07

Haha ja ik ben vandaag ook alles behalve hongerig na 2 dagen slecht en veel vreten :') Maar voelde me gister avond echt heel erg waardeloos :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:30

Gisteravond voelde ik me wel goed, vol energie maar was niet van plan om niet elk weekend zo zoet te eten.. (Limburgse rijstenpannenkoek met roomboter en bruine suiker)

Hij was trouwens wel mega lekker :') :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:32

Het klinkt ook mega lekker :oo

XXL Nutrition is the best! Ze hebben alle Quest smaken op voorraad, waaronder de Mint Chocolate Chunk <3 Die wilde ik zo graag proeven! Moet fantastisch zijn. Ik heb meteen een doos besteld, morgen in huis :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:45

Hij was echt jammie.. zou er zo weer een nemen :')

Zitten er in Zeeland pannenkoeken restaurants?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:49

Ja ik weet dat er op Walcheren in ieder geval eentje is. Hier aan de kust zit er ook wel eentje, althans, dat was vroeger een pannenkoekenhuis. Misschien is het tegenwoordig wel een uitgebreider restaurant, dat zou ik niet weten. Het heet volgens mij de 5 Weeghen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:02

Oh ik zie het ja, even bekeken. Nee waar ik was is het super uitgebreid en specialiteiten. Erg goed te doen :j En niet duur!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:08

Oke ik meld me toch ook maar weer :') Vriend wil Insanity gaan doen voordat we naar Griekenland gaan (eind augustus/begin September) dus ik ben van plan met hem mee te doen, naast mijn gewone routine/sporten. Als het goed is beginnen we vanavond :+
Hoe lang we het vol gaan houden weet ik niet, want komende week gaan we een weekje naar Nederland en... nou ja... over pannekoekenhuizen gesproken :o M'n ouders wonen op de Veluwe waar het er echt van barst, haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:12

Haha welkom terug, jij hebt iig niet last van een slecht geweten :P

Ja daar heb je er inderdaad ook genoeg! Hopelijk heb je een beetje weer hier volgende week :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:15

Pannenkoeken ben ik geen groot fan van, dus totaal geen moeite om me daar verre van te houden gelukkig.
Ga denk van de week nog wel zelf een pizza maken. Dat vind ik dan wel weer heerlijk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:22

Ohhh ik heb zondag zo'n goede burger op! Volgens mij valt het best mee hoe ongezond dat is (was besteld dus ik weet niet wat de macro's waren): het was een burger van hertenvlees, met 2 plakjes chorizo en 1 plakje cheddar (oke, uiteraard niet erg gezond haha), gegrilde paprika en tzatziki :~ Wel wit brood, helaas.

Ik was ook nooit zo'n fan van pannenkoeken maar nu wel haha, zeker als het van een pannenkoekenhuis is :o

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:35

Omg ja pannekoeken van pannekoekenhuizen <3 Gelukkig weet er er zo snel niet 1 in de buurt te zitten :+ Geloof niet dat ze op dit eiland zitten :+

Nom die burger klinkt lekker :oo tzatziki nomm! Ze hebben hier bij de AH sinds vorige week vlees van een vleesboerderij op t eiland, damn wat een lekker vlees :o Van blije gezonde beestjes en zonder toegevoegde rotzooi :D

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:52

Als je zelf pizza maakt kun je dit ook op een wrap doen en daarna gewoon in de oven. Dat is dan wellicht een wat gezondere variant dan de pizzabodem. Mijn zus doet het regelmatig, ze belegt de wrap dan met groenten etc. Zo'n wrap schijnt nog best krokant te worden als je het even in de oven doet :) (niet zo als een pizzabodem natuurlijk maar toch lekker)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:17

Goede tip Lisanne! Dat is inderdaad ook een idee :j

Eet gelukkig ook niet vaak pannenkoeken ( eens per kwartaal hooguit) dus dit was gewoon hemels :P

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:18

Welkom weer iedereen !

Ik ook wel eens slechte dingen hoor, soms meer omdat ik niet echt een keuze heb ( bij mijn vriend thuis bijv.)
En soms omdat ik zelf wel eens vind dat het kan, mijn tante is 30 kg afgevallen ( nouja gestopt met eten) en die neemt niks meer geen patatje geen stokbrood niks maar ze klaagt wel veel.

Ik moet wel zeggen dat ik veel minder zin heb in slechte dingen dus pak vaak een gezonder alternatief.

Mijn lijstje zoals die nu is:
O: appel en een gekookt ei
T:/
M: sla en een kopje tomaten soep
T: ongeveer 100 gram druiven
A: broccoli met schepje aardappelen en iets van vlees nog geen idee wat
D: water en thee
B: uurtje stevig door gewandeld met de honden en zo een lesje mee pakken in de sportschool

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:26

_Lisanne schreef:
Als je zelf pizza maakt kun je dit ook op een wrap doen en daarna gewoon in de oven. Dat is dan wellicht een wat gezondere variant dan de pizzabodem. Mijn zus doet het regelmatig, ze belegt de wrap dan met groenten etc. Zo'n wrap schijnt nog best krokant te worden als je het even in de oven doet :) (niet zo als een pizzabodem natuurlijk maar toch lekker)

Vind wraps ook niet echt gezond eigenlijk qua ingrediënten.

Maar je hebt tegenwoordig ook spelt-pizzabodems enzo. Of je maakt hem zelf.....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:28

Ik vind pizza alleen lekker als het, met zo'n dikke Amerikaanse bodem is :o En heel veel kaas.
Ben niet zo'n fan van gezondere versies van ongezonde dingen, dan eet ik liever iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:30

Ik vind vooral de BBQ Chicken Pizza van Dr Oetker lekker. Als ik dan toch wil zondigen (dat blijft het, of je de bodem nou zelf maakt of niet), doe ik het liever goed :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:34

Dat ligt er aan wat je zondigen noemt. Ik doe niet aan dat kcal-tel gedoe, dus voor mij is het helemaal geen zondigen zolang het goede ingrediënten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:35

Dat is inderdaad voor iedereen anders. Ik tel wel kcal (energiebalans is leidend als je wil afvallen) en ook al kies je voor een gezonde variant van de pizza, heel kcalarm zal het nooit worden. Dus ik vind het zondigen.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:37

Een keertje moet toch kunnen haha
Als je dat maar niet iedere dag zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:39

Ik vind pizza heerlijk dus ik eet het zeker af en toe :D