Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:16

hoii,
sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Ik ben sinds kort ook echt gek op nagellak, alleen 1 nadeel heb niet zo groot budget. Vind 5 euro per flesje gewoon te duur. het liefste blijf ik ook rond de 2,50 gewoon vanwege geen budget.

nu was ik aan het kijken bij kruidvat wat beetje bij mijn budget kan of niet. Nu heb ik 2 flesjes van Essence meegenomen, de gel variant en eentje van secret party. Die van secret party bleef een tijd netjes zitten terwijl die ander al gelijk er af viel zo ongeveer.

ik doe eerst mijn base coat dan mijn nagellak zelf en dan de top coat dus vond zo vreemd dat die ene er zo af viel en de ander erop bleef zitten maargoed.

Nu wil ik van jullie weten wat jullie ervaringen zijn met deze merkjes:
NYC, Catrice, Etos eigen merk en Essence.

of een ander merkje wat niet zo duur is.

Tazzey

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:23

Het verschilt per persoon, per nagel en hoe je het aanbrengt hoelang het ook echt blijft zitten.
Van de budget merken moet je niet verwachten dat je een week ermee kunt lopen zonder schade.

Catrice is niet heel erg slecht maar een dag of 3 is wel de max en soms zelfs korter. Van Essence vind ik de limited editions niet verkeerd, ik heb die toch een dag of 5 gedragen, daar moet ik wel bij vertellen dat ik een basecoat van OPI gebruik en een topcoat van Sally Hansen en dat maakt een wereld van verschil.

NYC en Etos eigen merk vind ik niet fijn, dat ligt er zo vanaf bij mij.

De combinatie tussen een lak en een basecoat moet ook kloppen. Als ik bijvoorbeeld China Glaze lak over een OPI basecoat dan valt het er binnen een dag in plakken vanaf. Ik gebruik nu een Dior basecoat onder China Glaze en dan blijft het een week zitten.
Het is dus echt even zoeken om te zien wat werkt voor jou.

Overigens heeft de Hema ook leuke lakjes voor heel weinig geld.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:44

Welke base en topcoat gebruik je?

Ik vind zelf de base en top van de essence gel lijn heel fijn!

W7 heeft ook ontzettend leuke lakjes en zijn erg fijn! Kosten 2,75 per stuk en 3 voor 7,50 oid.
Te koop bij de op = op voordeel shop.

Verder kan je eens bij de Big bazar kijken, die hebben vaak de duurdere merken in de aanbieding.

Hema heeft ook wel wat leuke lakjes er tussen zitten en DA eigen merk ook.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:55

Dankje jullie voor de tip was de hema helemaal vergeten!
Had een base van mijn moeder geleend en de top ook dus weet het merk eerlijk gezegd niet.
Binnekort maar eens kijken dan voor een goeie

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:42

Ik heb vandaag weer een leuke nail art tutorial op mijn blog staan.

Ik wilde gisteren een kastdeur dichtschuiven, normaal gaat dat heel soepel alleen dit keer lag er iets op de rails waardoor die deur ineens stilstond. Ik schoot eraf met mijn hand en mijn nagel bleef keurig hangen achter de deur. oliebol wat doet dat pijn...
Ik heb wel wat krachttermen laten vallen. Een beetje dit idee. :')

Ik weet niet of ik hem wel kan maken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:39

Ik heb vandaag een artikel over Essence Watch Out Lady Tremaine!, een gouden metallic lakje.

Ik heb mijn nagel nog niet geprobeerd te maken hij is gewoonweg te gevoelig. Gelukkig aan mijn rechterhand dus qua swatches heb ik er geen last van.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:36

Ik kreeg vandaag weer een doos nagel goodies om te testen voor m'n blog. Daar zaten o.a. twee lineaire holo's in. Dit is Layla Ocean Rush. Zo gaaf!

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:53

Hebbuh! ;)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:41

Oehh die is echt heel gaaf Tazzey! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:41

Wat een prachtige lak, Tazzey! <3 Staat je ook erg leuk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:45

Hij is zo gaaf!
Ik heb hem vandaag op mijn blog staan met goede foto's.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:49

Echt heel erg mooi, Tazzey!

Mijn nagels beginnen er weer een beetje fatsoenlijk uit te zien. Na om de haverklap inscheuren en alles op een andere lengte heb ik alles rigoreus gekortwiekt. Hopelijk blijven ze nu een beetje stevig en kan ik gauw weer met mooie nagels over straat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:51

Zojuist mijn eerste mannelijke klant gehad ;) hij gaat morgen trouwen en heeft een heerlijke spa manicure gehad ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:56

Beter, LM! Vind dat altijd zo'n afknapper op trouwfoto's van de handen/ringen. Vrouw met keurig verzorgde nagels en handen en dan een man met afgekloven scheve stompjes. Maar wel weer een reden waarom ik maar niet moet trouwen met mijn man, die gaat er never nooit rekening mee houden of voor naar een nagelstyliste. ^)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:00

Mijn vriend is pas uit zichzelf gestopt met nagelbijten. Het heeft nu alleen hele zwakke nagels die steeds afscheuren enzo, maar dit is al zoveel beter dan afgekloven stompjes :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:03

Verharder dr op Murth! ~~}>

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:09

Man hier is niet echt een bijter, maar weigert te vijlen of van mijn part knippen, dus bijt als zijn nagels te lang worden. Met als gevolg schots en scheve nagels. Ook vervelend dat ie vaak scherpe randjes heeft die mij dan zeer doen. Soms ga ik dus gewoon maar met mijn vijl bij hem zitten en vijl ik alles recht. Maar dat moet ik niet te vaak proberen. :+

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:13

Mijn vriend bijt tot mijn spijt ook nagels. Hij is er wel heel erg goed mee bezig op dit moment. Is al eens een paar keer eerder zo goed als gestopt, maar als ik er dan even niet meer op let gaat hij weer steeds meer bijten. Hij heeft nu nog 2 middelvingers en 1 pink die hij bijt, de rest blijft hij netjes vanaf. En bij zijn duimen bijt hij veel velletjes. Ik ben wel een beetje degene die het in de hand houd, bekijk zijn handen regelmatig en vijl dan. Ruwe randjes er af zodat alles glad is en hij geen reden heeft tot bijten en lengte bijhouden. Vindt hij heel vervelend (ik ben toch geen vrouw met je vijl) maar hierdoor gaat het nu wel heel erg goed. Alleen die vreselijke nagelriemen. Weet niet zo goed wat ik daar mee moet doen. Groeien heel ver over zijn nagel. Maar iets op smeren mag ik echt niet, vijlen gaat hem eigenlijk al te ver maar ondergaat hij maar braaf. Heb al eens manicure geopperd maar werd hij niet enthousiast van. Daar nog iemand tips voor?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:18

Wat leuk LM!

Ik heb een keurig opgevoed exemplaar aan de haak geslagen zo te lezen. Hij knipt zijn nagels altijd en heeft keurige handen. Ik heb geprobeerd hem aan te bieden om zijn nagels te vijlen omdat knippen slecht is maar zijn antwoord is "hell no! En die gel troep oefen je ook maar op je eigen nagels" :D
Hij heeft heel sterke nagels, mooi witte rand en het groeit als een malle. Ik haat hem. -O- Ik moet zwoegen om te zorgen dat het bij mij een beetje netjes blijft.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:24

Heeft iemand een goede tip/flimpje voor het netjes op krijgen van nagellak? Heb het vooral als ik met links mijn rechterhand moet doen dat het streperig en totaal niet mooi word.
Ben dan ook rechtshandig

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:34

Oefenen, oefenen, oefenen. Dat is eigenlijk het enige. Je wordt er vanzelf handiger in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:41

Ik vind hem wel ok Taz, maar ik vind hem net te lichtblauw.
Mooie kleur, maar het staat me voor geen meter, waarschijnlijk vind ik ze daarom ook niet zo _O-

Lakken is inderdaad een kwestie van vaak doen, komt de handigheid vanzelf.
Natuurlijk zijn er wel tips, zoals je kwastje niet te vol (maar ook niet te weinig lak), zorg dat de arm van de hand waarmee je het kwastje bediend ergens op kan rusten zodat je hand stabieler is en neem je tijd.

Blijf altijd 1 a 2 mm van je nagelriemen, dit zorgt er voor dat je nagel langer lijkt en maakt clean up makkelijker.
En als je toch uitschiet, zorg dat je een klein penseeltje met wat remover bij de hand hebt om foutjes gelijk schoon te maken.
Natte lak is makkelijker weg te halen dan droge ;)

Succes, maar komt vast helemaal goed :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:44

Ik heb hem ook in licht roze liggen. Die is minstens zo gaaf. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:47

Ook echt mijn kleur, licht roze...
:')

De flakies heb je niet toch?
Zit een rode bij die ik heel graag wil <3

Tazzey