Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:57

Motivatie is bij mij momenteel een puntje :P School is weer begonnen, lange dagen. Ben blij als ik op de bank zit := 6 dagen in de week trainen gaat 'm voorlopig nog niet worden. Zondag een clinic met mijn pony meegereden, ik heb er nog spierpijn van. Ga vanmiddag weer hardlopen :j
@sec Succes met klusssen!
@rainbow Succes in de sportschool!

TurdusMerula

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:55

Ik lees hier af en toe eens mee om mijzelf te motiveren om of wat oefeningen te zoeken, ik ben verder geen fanatieke thuisfitnesser. Post hier niet omdat ik niet fanatiek genoeg ben, al heb ik in het begin (of een ander topic?) wel eens een berichtje geplaatst.
Wil op deze manier even diegene die de stronger workouts tipte bedanken, dat vind ik wel heel leuk. :) Mocht daarover een topic komen dan post ik wel mee. (En ben niet te lui om er eentje te openen, maar ook daar: ben geen heel actieve poster en vind dat wel een voorwaarde als je iets opent.)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:07

Is het geen idee om een algemeen Thuisfitness topic te openen of is dit er al? Niet iedereen is bekend met JM of sport op haar filmpjes.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:31

Dit is het derde deel van het topic en aangezien - voor mijn gevoel - een tijdje terug (toen nog) MW werd overstroomd met zo een soort topics, vermoed ik niet dat dat nut heeft?
Maar da's slechts mijn mening hoor. :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:14

zijn er hier nog mensen die net zijn begonnen of willen beginnen met 30DS?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:57

TurdusMerula schreef:
Dit is het derde deel van het topic en aangezien - voor mijn gevoel - een tijdje terug (toen nog) MW werd overstroomd met zo een soort topics, vermoed ik niet dat dat nut heeft?
Maar da's slechts mijn mening hoor. :)

Ziuden we de titel niey aan kunnen passen naar thuisfitness in het algemeen? Is iedereen het daar mee eens? Dan kan ik een berichtje sturen naar een mod :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:03

Ik hou het liefst het JM topic. Je kan altijd nog een algemeen thuissporttopic openen. Er is ook een nieuw topic over sportdoelen, misschien is dat wat voor je?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:47

Ik eigenlijk ook. Ik vind dit een heel overzichtelijk en handig topic, en zou het jammer vinden mocht al die kennis verloren gaan in 1001 programma's die waarschijnlijk vaak maar omslachtig worden gevolgd en door elkaar gemengd.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:02

Hallo, ik kom me hier melden :)
Heb ooit anderhalf jaar geleden het eerste level van de shred gedaan, maar toen opgegeven met level twee. Ben einde van vorig college jaar weer twee keer per week gaan hardlopen en in de zomervakantie vrij veel gewerkt bij de paarden en veel gefietst dus sowieso aardig in conditie en toen vond ik dat ik meer moet sporten en ben sinds ruim twee weken weer opnieuw begonnen met 30 day shred :)
Vandaag heb ik dag 14 gehad, ik vind het wel zwaar maar ik merk al wel vooruitgang :D Gebruik gewichten van twee kilo en ik neem sowieso elke zaterdag of zondag (of allebei) een rustdag. Weet dat het niet hoort maar mijn weekenden zijn zo al veel te druk en dan beweeg ik altijd al veel dus vind dat niet zo'n probleem, als ik het dan op maandag maar weer oppak :)

En mijn grote spordoel is dat ik een pushup kan doen :P Heb ik nooit gekund, eerder lukte het ook niet op mijn knieen maar inmiddels kan ik sets van 5 op mijn knieeën volhouden. En verder wil ik graag strakker worden en een lager bodyfatpercentage hebben :)

Wel grappig trouwens, op het moment dat ik veel sport let ik automatisch beter op mijn voeding, niet dat ik gelijk supergezond eet maar toch wel iets beter&bewuster

Als iemand nog iets wil weten: feel free to ask :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:09

Hihi, dan gaan we lekker zo door :) ik denk dat er voor o.a. De stronger te weinig animo is voor een eigen topic...
Pff, ik verlang weer naar structuur en lekker sporten. Nog even 2 dagen beulen, maandag wil ik de boel weer oppakken. Morgen overigens wel genoeg bewegibg, veel sjouwen, meubeltjes kunnen er weer in :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:08

Vandaag echt een rustdag ingelast... Wel sportkleding geshopt...

MadelonSunny:
- Thanks voor het succes wensen in de sportschool.... Ben me nu al geestelijk aan het voorbereiden ;)

Sec:
- Hoest met klussen??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:35

Prffft, ik ben echt stuk nu. Vandaag zijn de meubels er in gegaan. Vannacht nog 1 nachtje bij mijn ouders en morgen gaan we er echt wonen, heb er zin in! En dan maandag weer aan de slag met sporten.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:37

Hee allemaal! Is het goed als ik me hier ook meld!? Ik ben nu bij dag 12 van de 30 day shred en het gaat lekker! Ik ben al een keer eerder begonnen met de shred, vanaf het eerste Jillian Michaels topic dat vorig jaar werd gestart. Ik ben toen maar tot dag 10 gekomen helaas, dus nu wil ik het in ieder geval afmaken! Ik ben in ieder geval een stuk meet gemotiveerd. Ik heb de laatste tijd ook last van depressieve neigingen en ik merk dat iedere ochtend intensief sporten mij hierbij erg helpt :) Ik doe het vooral om fitter en sterker te worden, en ik zou ook graag een stukje strakker in mijn vel willen zitten! Ik zou het ook niet erg vinden om een kilo of twee af te vallen O:)

Ik had vandaag last van mijn schouders en ik wilde eigenlijk een rust dag houden. Maar ik voelde me vanochtend rot dus ik heb ipv van dag 2 level 2 Banish fat Boost Metabolism gedaan aangezien het minder krachttraining en meer cardio is. Ik vergeet elke keer wat een verschrikkelijke work out dat is.. Ik heb hem ook niet helemaal afgemaakt. Ik ben tot 40 minuten gekomen wat ik al heel wat vond!

Anyway, het lijkt me fijn om hier een beetje met andere te kletsen over fitness en hopelijk is het een extra stok achter de deur :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:48

Welkom en succes! Die banish is idd echt vreselijk....
Nou, ik moet mijn goede voornemen echt gaat nakomen straks, dus straks een workout doen. Nog even piekeren welke...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:26

Ben niet zo goed bezig vandaag... Heb wel gezwommen, daarna begonnen met 30DS level 2... Kwam niet verder dan de warming up. Eerst was het geluid raar... en daarna viel het beeld weg... Toen heb ik het maar opgegeven voor vandaag... Zucht!!

Twist:
- Welkom. Banish nog niet gedaan... Straks denk ik, als het te koud is om te zwemmen.

Sec:
- Hoe beviel de eerste nacht in je huis?? Veel vreemde geluiden??

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:42

Banish is echt een killer. Het zweet gutst je dan van het lichaam af. :wow:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:08

Ja, ontzettend veel. Zijn midden in de nacht op zoek geweest naar een stomme brom, haha.
Onze oudste hond (4) heeft het erg moeilijk met de verhuizing. Zit al niet lekker in haar vel door de rui, ben nu ook de tabletjes vergeten die haar rust geven en ze ligt de hele dag voor de voordeur te kijken. Hopelijk knapt ze op, morgen snel haar pilletje bij mijn ouders halen :)

Zojuist wel weer een workout gedaan, weer in het ritme! :)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:53

Super secricible dat je weer in je ritme zit!

Ik meld me hier ook weer. Inmiddels gaat het heel goed met mijn schouder. Ik probeer nog wel af en toe een Jillian Michaels workout mee te pakken, maar ik merk dat als ik teveel 'plank' mijn schouder weer op begint te spelen en dat wil ik echt voorkomen! Gewichtjes gaat wel goed, alleen pak ik nu de lichtste gewichten (0,5 kg).

Banish is echt een leuke workout, maar ik durf er nog niet weer aan te beginnen. Toen ik die iedere dag deed (samen met no more trouble zones) is bij mij de ellende met mijn schouder begonnen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:12

Sec:
- Oorzaak van de brom nog gevonden?? De ketel misschien??
- Pilletjes voor de hond werken??

Dormy:
- Was de combi van Banish en no more trouble zones niet iets teveel van het goede??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:15

Ik denk dat ze bedoelt dat ze die twee workouts afwisselde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:22

Dat denk ik ook idd. Anders is het wel heel heftig :wow:

Nee, brom niet gevonden, ik gok van de buren. De pomp van de vijver misschien. Pilletjes hebben even tijd nodig, hoewel ze wel al iets vrijer begint te worden. Vanochtend lag ze voor het eerst weer op de bank.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:20

Oeps ja inderdaad ik wisselde ze iedere dag af, zoveel tijd heb ik nou ook weer niet over op een dag haha.

Vandaag weer een level van ripped mee gepakt, het is echt zo verslavend die workouts.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:02

Hoi iedereen!

s1993: succes met je doel om de push ups vol te houden, dat zal zeker lukken! Ik heb ook het idee dat ik beter op mijn eten let als ik workouts doe :) Waarschijnlijk willen we niet dat onze moeite voor niets is ;)

Secricible: leuk dat je in je nieuwe huis getrokken bent! Hopelijk voelt je hondje zich nu al beter :)

Ik ben net terug van Spanje, dus ik heb eventjes een weekje volledige rust van workouts gehad :p al hebben we daar wel heel veel gewandeld, dus niet helemaal stil gezeten!
Gisteren thuis gekomen en vandaag terug begonnen.. Ik heb net Killer Abs level 1 gedaan en deze zou ik misschien wel willen afwerken, ik vond het nog een leuke workout!
Heeft iemand misschien nog een tip voor een lekker, maar gezond ontbijt? Vroeger at ik 's morgens standaard een witte boterham met nutella, maar aangezien dat niet bepaald gezond is, zoek ik nog iets lekker zodat ik het ontbijten niet zou overslaan :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:50

Ik ontbijt met een kom yoghurt met muesli en fruit. Bevalt mij heel goed.

Hondje begint langzaam haar plek te vinden gelukkig :)

Hmmm, die killer Abs klinkt wel goed, is dat alleen maar buikspieren (dus kracht) of ook nog wat cardio?
Vorige week bijna een gf afgevallen, bijna too good to be true, dus ben benieuwd volgende week!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:48

Killer Abs is zeker een fijne workout. Ik was voor de vakantie bij level 3 maar heb nu genoeg moeite met level 2. Ik had 4 dagen spierpijn na de laatste keer :')
Het is ook cardio. Ik zou het filmpje gewoon een keer kijken en dan proberen :j
Ik ontbijt ook met yoghurt/kwark, muesli en fruit. Je zou ook op de site van chickslovefood kunnen kijken, staan ook veel lekkere en gezonde recepten op!