Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:34

Judith_ schreef:
MirMy schreef:
Ik ben vandaag begonnen met dag 1 level 1, maar ik kon het niet volmaken. Ik ging zowat van mijn graat. Ik heb overgewicht, veel, en ik ben een roker, kreeg bijna een paniekaanval. Ik heb dus maar een kwartier gedaan. Ik weet niet of dit wel iets voor me is, moet denk nog rustiger opstarten met een training. Binnenkort wil ik stoppen met roken.

Is het geen idee om eerst een poosje te sporten onder begeleiding?

Onder begeleiding sporten heb ik gedaan, maar daar viel ik 2x flauw in een week. Ik heb ook paniek/angstaanvallen "normaal" dus thuis trainen is voor mij een betere optie. Maar bedankt voor het meedenken. Ik wil er nog wel mee doorgaan, maar dan kortere tijd qua cardio.

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:38

Winged schreef:
MirMy schreef:
Ik ben vandaag begonnen met dag 1 level 1, maar ik kon het niet volmaken. Ik ging zowat van mijn graat. Ik heb overgewicht, veel, en ik ben een roker, kreeg bijna een paniekaanval. Ik heb dus maar een kwartier gedaan. Ik weet niet of dit wel iets voor me is, moet denk nog rustiger opstarten met een training. Binnenkort wil ik stoppen met roken.

Al het begin is zwaar. Beetje bij beetje opbouwen, luister naar je lichaam, drink voldoende water. Stop als je duizelig wordt, moet overgeven of letterlijk neervalt. Doe evt. een hardslagmeter om ter controle én zet een glas drinken neer binnen handbereik.

Maarrr _/-\o_ dat je toch bent begonnen! En al doe je er langer over: Elk begin is moeilijk, het is zwaar, het doet pijn en je gaat je waarschijnlijk tig keer afvragen 'waarom doe ik dit ook alweer.' Je doet het voor jezelf, omdat jij wil afvallen en van het overtollige gewicht af wil. Daar doe je het voor :)

Helemaal waar!!! Ik wil echt afvallen en gezonder door het leven gaan. Sporten (incl paardrijden) en stoppen met roken. Ik weet dus goed waar ik het voor doe. Ik train mijn paard dagelijks zodat ie lang mee kan (hij is bijna 24), dus moet ik mezelf natuurlijk ook trainen (bijna 40 pff).
Ik ga dus door ,ik weet het nu helemaal zeker. Ik heb alle maten opgenomen, gewicht doe ik morgen opnemen, en ik train de eerste 10 dagen dan maar een kwartier, dan ga ik over op level 1 maar dan de hele workout. Moet zeggen dat ik nu al mijn armen en benen voel hahahahaha, zaten daar ook spieren??? :D Thanks allemaal!!! Krijg een boost van jullie reacties!! *\o/*

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:39

Yeah!! Ik heb in ieder geval het gevoel dat die workout van gisteren niet voor niks is geweest. Beentjes hebben wel een beetje spierpijn. :=

Gewoon vandaag weer doorgaan denk ik toch, de spierpijn eruit sporten? Zo eerst naar een afspraak en dan dag 2. :+
Maten opmeten straks en gaan met die banaan!

Mirmy. Gewoon rustig opbouwen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:39

Ik ben er uit *\o/*
Tot mijn vakantie (15 feb vertrek) ga ik afwisselen tussen:
- Ripped in 30
- 6 weeks
- 30 day Shred

(nja, het rijtje wat ik dus op yt kan vinden :)) )

Dus even 1,5 week wel iets doen, maar niet een vast schema. Wie weet is het wat _O-

Imre

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:41

Komt net een collega mijn kamer binnen strompelen. :') Dus ik zeg: goh, wat loop je moeilijk. Jaaa, zegt ze, je raadt nooit wat ik dit weekend heb gedaan. :))

Ze gaat niet elke dag shredden, maar wil het wel een keer of vier/vijf per week gaan doen als voorbereiding op de wintersport. Weer iemand aangestoken dus!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:42

Supergoed dat je eraan wilt gaan werken MirMy! Wat Raponsje ergens schreef en wat voor jou misschien ook wel een goede oefening is om mee te beginnen: Een verhoging van zo'n 30 centimeter pakken en tijdens het tv kijken bijvoorbeeld, gewoon op en af stappen. Zorg wel dat je afwisselt welk been je er eerst op zet. Dat elke dag 30 minuten volhouden en zij schreef dat je daar ook al een heel stuk mee kan afvallen. Misschien wel fijn om dat eerst een week te doen voordat je weer met de shred begint?
Zelf heb ik het op een traptree gedaan, die was wel wat te laag, maar ik tilde dan mijn benen gewoon hoger op. ;)

Roos_M: Ja, ik denk dat ik wel goede schoenen heb. Heb ze gekocht om te volleyballen, maar zou dat veel uitmaken? Ik kan het morgen eventueel ook nog proberen op andere sportschoenen die ik heb! Heb een beetje het idee dat mijn benen gewoon te weinig bloed door mijn voeten pompen tijdens die oefeningen, maar zou niet weten waar dat aan kan liggen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:47

Super goede insteek MirMy! :D
Een hoop tips worden al gegeven hier en je komt er vast door heen.

Imre: iedereen enthousiast haha leuk dat je collega's het ook doen.

Schoenen lastig, ik heb wel aerobic schoenen aan. Die zitten beter dan mijn hardloopschoenen bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens voor mezelf een bureau kalender gemaakt met alle dagen erop en een lijstje achterop waar je je maten op kan zetten en het verschil. Mocht iemand het leuk vinden om te hebben PB maar even :) Wie weet net dat stukje extra motivatie

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:05

Oei dan weet ik het ook niet Diane_

MirMy; goed bezig! Het gaat je vast lukken en probeer gewoon zo veel mogelijk te doen als dat je kunt. Je krijgt ook steeds meer zelfvertrouwen als iets beter lukt dan de vorige keer. Super goed dat je de stap hebt gezet!

_Jessie; Leuk! :D Ik zal mn e-mail naar je PBen. Ben benieuwd wat je hebt gemaakt!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:17

Voor de hamburger: Een paar plakjes mozzarella vind ik ook altijd een heerlijk toevoeging! En dan lekker wat ijsbergslag, fijn uitjes en een sausje.

Mirmy: Gewoon doorzetten! Cardio volhouden zo lang het gaat, dan even adempauze en weer verder. Ik kon in het begin ook niet mee komen met de cardio. Maar nu gaat het al een stuk beter :)

Ik heb mn gewichtjes inmiddels naar 2 kilo op de meeste oefeningen! Ga zeker vooruit dus :)
En mn rechtertiet begint ook eindelijk bij te trekken ~~}>

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:18

MirMy schreef:
Winged schreef:

Maarrr _/-\o_ dat je toch bent begonnen! En al doe je er langer over: Elk begin is moeilijk, het is zwaar, het doet pijn en je gaat je waarschijnlijk tig keer afvragen 'waarom doe ik dit ook alweer.' Je doet het voor jezelf, omdat jij wil afvallen en van het overtollige gewicht af wil. Daar doe je het voor :)

Helemaal waar!!! Ik wil echt afvallen en gezonder door het leven gaan. Sporten (incl paardrijden) en stoppen met roken. Ik weet dus goed waar ik het voor doe. Ik train mijn paard dagelijks zodat ie lang mee kan (hij is bijna 24), dus moet ik mezelf natuurlijk ook trainen (bijna 40 pff).
Ik ga dus door ,ik weet het nu helemaal zeker. Ik heb alle maten opgenomen, gewicht doe ik morgen opnemen, en ik train de eerste 10 dagen dan maar een kwartier, dan ga ik over op level 1 maar dan de hele workout. Moet zeggen dat ik nu al mijn armen en benen voel hahahahaha, zaten daar ook spieren??? :D Thanks allemaal!!! Krijg een boost van jullie reacties!! *\o/*

Ik ook nog maar even; YOU CAN DO IT :D Idd niet opgeven, evt. je tempo aanpassen. Komt allemaal goed!
Ik viel in begin ook half dood op de grond hoor. :+

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:29

Haha, toch fijn van die rechtertiet. :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:33

Heb vanmorgen trouwens de shred overgeslagen.
Mijn lichaam is veel te moe, ga het nu vanmiddag proberen, ben gelukkig eerder uit :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:36

@Kayleigh: knappe resultaten!
@Mirmy: wat goed dat je de stap hebt gezet! Dat komt helemaal in orde, gewoon rustig opbouwen! Toen ik in mijn tienerjaren begon met lopen kon ik het max. 1 minuut x 2 volhouden. Het jaar erna liep ik een half uur. De moeilijkste stap heb je al gezet!

@ Raponsje: stoof flink wat ajuin aan met ev. een teentje look (in olijfolie). Bak hierin een veggieburger (ik neem vaak een groentenburger ofzo, iets dat niet té scherp smaakt). Ik doe een bruine pistolet eventjes in de oven, zodat hij warm en knapperig is. Enkele minuutjes volstaat. Dan doe ik ketchup, ajuin + burger op het broodje, met hierop tomaat en een blaadje sla. Ben ik helemaal in een vreetbui, dan doe ik er een spiegelei en eventueel een plakje kaas op :9
Heb ik echt even lak aan kcal enzo, dan maak ik zelf tartaar: beetje mayo, paar drupjes citroensap, fijngehakte augurk + ajuin, mengen en even in de koelkast laten staan. Dat gaat dan op de bovenkant van mijn broodje (en de onderkant dus de burger - ui - ketchup - groenten - ...)

Hier zit ik alvast tsjokvol van :')

Al het gezonds was op, dus na mijn eet-feestje vrijdag had ik zaterdagochtend nutella en weinig groenten en fruit de ganse dag. Gisteren hetzelfde, ik at qua ongezonds een wit zacht bolletje met kiri, 4 haribosnoepjes en 's avonds een kleine schep gegratineerd witlof (dus met kaassaus). Bijgevolg na de ripped in 30 heb ik de hele tijd boven de wc gestaan met braakneigingen, maar er kwam niets uit. Ik ben misselijk geweest tot een half uur geleden -O- Dus na de paarden ga ik gezonds inslaan, wat heb ik er zin in! Terwijl ik misselijk was had ik heel de tijd trek in fruit en rauwe wortels.
(Kan ik dan donderdag op mijn verjaardag wel iets stouts eten? Ik ga badmintonnen en zwemmen met vrienden; normaal eten we (studenten zijnde) dan een pizza/bakje friet, maar hoe het er nu naar uitziet moet ik een koude schotel vol rauwkost serveren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:20

Mirmy, als sporten onder begeleiding niet werkt dat houdt dat op natuurlijk. :+ Toch denk ik dat het heel verstandig is om het eerst rustig op te bouwen. Las iets over een verhoging en daar dagelijks 30 min. van op en af stappen. Ik denk dat zoiets een prima voorbereiding is? Kun je er rustig aan wennen dat je elke dag 30 min. sport. En bouw gewoon lekker rustig op. Who cares als je bijv. 20 dagen over level 1 doet? Of om de dag shred en de andere dag iets minder zwaars doet? Hartstikke top dat je die eerste stap al genomen hebt! In hoeverre hebben die paniekaanvallen invloed? En andersom, wat heeft invloed op je paniekaanvallen?

Net dag 15 gedaan. Ben dus op de helft en zie ook echt wel verschil. *\o/* Maar jeetje, die laatste sesie kracht, cardio en buikspieren zijn bijna allemaal erg zwaar voor mijn schouder. ;( Ik denk dat de volgorde voor mij niet optimaal is. Heb nu het laatste deel vervangen door cardio en buikspieren van level 1, ga morgen eens kijken of ik het beter vol hou met een andere volgorde, waarbij mijn schouders tussendoor wat rust krijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:22

Zet hem op Mirmy! *\o/*
Ik heb net weer lekker geshred tussen het schoonmaken en opruimen door, zodat ik daarna lekker een broodje pindakaas en een gekookt ei kon oppeuzelen. Dat smaakt dat dubbel zo lekker, na het sporten!
Ik moet zeggen dat het echt super zit, ik zat er helemaal in. Op naar morgen dus!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:24

Even een foto van mijn "probleem gebied"
Afbeelding

Van de bovenkant hoeft er dus niks af, liever niet zelfs, maar plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk he ?? Raponsje weet jij dat ?

Edit: is overigens mijn hardloop outfit ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:29

Is de Killer Buns & Thighs workout niet iets voor jou? Die focust de training meer op de benen en billen. Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk, maar plaatselijk spieren tonen wel en ook dat geeft resultaat!

Net dag 29 afgerond. Ik kan bijna alles met Nathalie volhouden! Nu eens een Yoga er achteraan proberen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:30

Ik meld me hier ook even, vandaag m'n eerste les gehad. Pfff, ben blij als ik morgen uit bed kan komen :')
Zou maar even naar de stad om arnicadruppels :')

Verder: het cardio gedeelte vond ik heel goed te doen, sommige oefeningen ook, maar andere... Auw, man wat viel dat tegen _O-

Ik doe het niet om af te vallen, maar om meer in shape te komen en ook met de hoop dat het goed is voor mijn onderrug, die is erg stijf en geregeld pijnlijk.
Verder weet ik niet of ik er elke dag aan toe ga komen, ik doe m'n best, maar sommige dagen wordt wat krap ivm en paard en werk (tot 23u en om daarna nog te gaan sporten...)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:43

Oke, voor de Yoga Meltdown is mijn laptopscherm te klein/spiegelend :+
Toch maar eens kijken hoe ik de filmpjes op de tv krijg.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:44

Dorus schreef:
Is de Killer Buns & Thighs workout niet iets voor jou? Die focust de training meer op de benen en billen. Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk, maar plaatselijk spieren tonen wel en ook dat geeft resultaat!

Net dag 29 afgerond. Ik kan bijna alles met Nathalie volhouden! Nu eens een Yoga er achteraan proberen.

Die zou ik ook heel graag willen doen ter afwisseling van 6weeks 6pack. Maar deze is niet terug te vinden op Youtube/internet of wel?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:48

Goed bezig iedereen!

Welkom letizia!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:49

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:49

Raponsje: Ik heb in Amerika de lekkerste burger ooit gegeten, hij heette de 'Dungeon Burger'.
Het was een dikke beef patty met gebakken champignons en gesmolten blauwschimmelkaas (weet niet of je dat mag eten tijdens je zwangerschap?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:50

LOL. De onderbuurvrouw stuurt me net een sms met de mededeling dat het plafond zo trilt en de vraag wat dat in godsnaam kan zijn :)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:53

Anoniem schreef:
LOL. De onderbuurvrouw stuurt me net een sms met de mededeling dat het plafond zo trilt en de vraag wat dat in godsnaam kan zijn :)

hahaha! Lekker bezig :P