[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:04

die lijst tussendoortjes is wel handig zeg!

bedankt voor de tip winner!

atjar tjampoer is inderdaad erg lekker! vind dat zo lekker fris, wij eten dat bij best veel verschillende gerechten hier.

nou ik heb gisteren gezondigd, en hard ook -O- (lees; 2 kleine zakjes chips, bitterballen en om 12 uur nog een big mac en een quarter pounder _/-\o_ ik had er zoooooooo zin in hihi en ik had hier smiddags nog wel zo netjes mijn lijstje neergezet.) ik heb dan ook besloten dat ik deze dagen nog gewoon wat oplet, en vanaf maandag dankzij jullie tips echt goed ga opletten, althans lekker gezonder en bewuster eten.

wegen jullie iedere dag?

wat ik vandaag gegeten heb;

ontbijt; 2 naturel beschuiten met in totaal 1 plak 30 plus kaas.
lunch: 1 manderijn en een vers geperste jus met citroen er door heen geperst.

vanavond ga ik zelf lekker koken en dat wordt lekker wokken! rijst, met worteltjes, prei, tauge, champignons, paprika, uien en witvis en kleine garnaaltjes erdoor heen. yummie!! *\o/*

BTW onwijs goed van de mensen die weer zijn afgevallen, top! en voor de andere kop op!

paardebloemp

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:09

1 mandarijn en een glas sap als lunch? Dat is wel heel karig. Ik moet echt gewoon brood eten `s middags, met zo`n tussendoortjeslunch zou ik niet meer kunnen functioneren.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:11

ik ga mee met paardenbloemp, dat is wel erg weinig Rockey!

Je avondeten klinkt wel enorm lekker!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:14

Heeft iemand hier ook nog lekkere recepten voor een 'juice' ?
Ik maak nu regelmatig de 'zoete' juice: 4 wortelen, stukje gember, 1 appel en 2 bietjes. Dit dan in de sapmachine. :9

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:15

Wat een nare opmerkingen van sommige hun ouders!. Je ouders horen je juist te steunen en te helpen en eerder een compliment te geven dan je de grond in te stampen.

Klinkt lekker Rockey, ik moet ook maar weer eens wokken! lekker en gezond!!.
En zondige tsja dat doen we allemaal wel eens tijdens het lijnen als je er maar niet in blijft hangen en de volgende dag gewoon weer door kan gaan met je vernieuwde gezonde leefstijl.

En je lunch zitten veel suikers in maar weinig energie, ik zou eerder een volkoren boterham met mager beleg nemen, zorgt ook niet voor zo'n hoge piek in je suikerspiegel en daardoor dus dat je niet een uur later weer erge honger hebt en in de verleiding komt om eerder weer wat lekkers (iets met suikers) te pakken.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:16

Ik maakte wel vaker een smoothie van 1 versgeperste sinaasappel, 1/2 mango (of 1/4) en een appel zonder schil. Soms met een kiwi of wat lychees erin en dan aangevuld met koud water als hij te dik was, hmmm jammie!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:19

Klinkt goed Mayflower en wollie! die recepten schrijf ik gelijk op!.

Ik maak zelf altijd wat iets wat simpel een smoothie maar voor in de zomer is het net een milkshake.
Met bevroren aardbeien en bevroren frambozen 1 banaan wat wat mango(niet altijd mango), magere yoghurt en wat citroensap.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:21

Wat zijn jullie opvattingen over melk? Ik weet het niet meer op dn duur! Ik eet nu al zeker een klein jaar bijna iedere ochtend 2x weetabix met magere melk. Maar ik lees juist heel veel dat melk niet zo goed is... Maar dan moet je ook al kwark/joghurt/.. Schrappen?!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:27

wollie2004 schreef:
Ik maakte wel vaker een smoothie van 1 versgeperste sinaasappel, 1/2 mango (of 1/4) en een appel zonder schil. Soms met een kiwi of wat lychees erin en dan aangevuld met koud water als hij te dik was, hmmm jammie!

Die klinkt ook lekker! *noteert*

magli schreef:
Wat zijn jullie opvattingen over melk? Ik weet het niet meer op dn duur! Ik eet nu al zeker een klein jaar bijna iedere ochtend 2x weetabix met magere melk. Maar ik lees juist heel veel dat melk niet zo goed is... Maar dan moet je ook al kwark/joghurt/.. Schrappen?!

Ik zorg dat ik gemiddeld zo'n 400 - 450 ml aan melkproducten binnenkrijg per dag. Hier kun je denken aan optimel, magere melk, kwart, yoghurt etc. :)
Bij mij zijn dat 2 glazen melk/optimel of 1 glas optimel en schaaltje magere yoghurt op een dag.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:49

Ik ga vandaag havermout kopen. Ik las hier dat sommige mensen het aten en vroeger vond ik het lekker, dus goed om weer eens te proberen! Maken jullie dit met magere melk en dan een beetje zoetstof? En hoeveel eten jullie ervan?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:53

Ik mocht het als kind al niet hebben en lust het nu ook niet dus kan je hiermee niet helpen srry

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:55

Ik meld mij ook weer eens! Man, wat heb ik een slechte week. Iets te vaak chips, koekje, vla etc. Stom van me! Maar gelukkig qua calorieën wel binnen de perken gebleven. Vanaf vandaag toch echt weer gezond gaan eten en weer volhouden. Ik wil vanaf maandag weer met start to run beginnen (gaat op zoek naar die verrekte mp3 speler)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:56

Ik ga zo een eetlijst maken voor komende week. zodat mn moeder die spullen in huis kan halen. aangezien ik fulltime ga werken is een aantal gezonde tussendoortjes die gemakkelijk mee te nemen zijn wellicht wel handig. Iemand hier nog tips voor?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:05

magli schreef:

Ik probeer zo min mogelijk zuivel te eten. Ik eet wel sojayoghurt (dus geen koemelk) en kaasproducten (Slankie smeerkaas, magere zuivelspread en hüttenkäse vooral), maar zeker niet iedere dag. Melk/zuiveldrank drink ik helemaal niet, al jaren niet meer en yoghurt/kwark van koemelk ook niet
Zelf denk ik dat je zuivel niet nodig hebt, melk is voor kalfjes en mensen zijn heel anders. Maar ik ben verder niet zo bezig met de feiten over melk, het is meer mijn gevoel.

Het kan vast geen kwaad om melk te drinken (hoewel ik wel vaak lees dat het juist zorgt voor botproblemen op latere leeftijd in tegenstelling tot wat mensen denken), maar of je er echt veel aan hebt? Ik denk het niet, ik ben prima gezond met heel minimaal gebruik van zuivel.
Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, als jij graag 2 keer per dag melk neemt en er is verder geen probleem, gewoon doen denk ik dan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:15

paardebloemp schreef:
Ik ga vandaag havermout kopen. Ik las hier dat sommige mensen het aten en vroeger vond ik het lekker, dus goed om weer eens te proberen! Maken jullie dit met magere melk en dan een beetje zoetstof? En hoeveel eten jullie ervan?

Je kunt melk gebruiken (ik gebruikte eerder altijd halfvolle) en dan even koken met een paar lepels havermout er in tot het wat papperig werd. 'n Paar keer proberen hoeveel havermout er in de melk moest. Maar omdat dat altijd aankoekte in mijn pannetje (hoeveel ik ook roerde) doe ik dat nu niet meer. Deed trouwens toen voor een week koken en dat bewaarde ik in de koelkast en at het koud.

Nu giet ik er kokend water op en laat dat afkoelen. Veel makkelijker (waterkoker) en geen geklieder. Smaak is wel anders natuurlijk, melk is zoetig en met water natuurlijk niet. Zoetstof gebruik ik nooit. Dan nog liever honing :) Maar ook dat probeer ik te vermijden. Wel doe ik vaak een halve appel in stukjes er doorheen. Of, toen het daar de tijd nog voor was een verse pruim :9

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:20

Havermout :r

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:30

wollie2004 schreef:
Havermout :r

Deze mening deel ik. :+ Brr als ik het al in een kommetje zie liggen, net kots. :r

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:39

haha ja of behangplaksel

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:40

wollie en mayflower

+1

ook ik denk er zo over,
en zoveel wat hier genoemd word eigenlijk :o
noten, bessen, bramen, havermout, alle soorten pap, paprika, tomaten

nouja ik zal maar stoppen, is teveel om op te noemne :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:43

weet je wat ik ook heeeel vies vind? en dat is echt jammer, want tis volgens mij super gezond....
Bleekselderie.... jakkiebah!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:46

Die chips is goedddddd _/-\o_

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:46

Fijn dat ie lekker is!
Wat zit er allemaal in?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:55

Weet niet, heb m'n zakje al weg gegooid.
Vanavond zuurkool en jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:09

magli schreef:

Ik eet bijna geen melkproducten, vind het ontzettend overbodig.
Vind het wél heel erg lekker, dus ik eet het soms wel, omdat ik het lekker vind.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:13

Ik eet vanavond een salade met kipreepjes, kaasblokjes, ei en augurk. :)