In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:59

Erin schreef:
Ik wilde hier graag even de volgende quote delen:

"She says she is fine, but she's going insane.
She says she feels good, but she's in a lot of pain.
She says it's nothing, but it's really a lot.
She says she's okay, but really she's not."

:(:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:00

Heel bekend Erin.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:28

"There it goes again. That heavy feeling in your chest when you don't feel any desire to speak or move.
All you want to do is close your eyes and sleep, because the process of being broken is incredibly exhausting.
You attempt your best to make your days fulfilling, but no matter how hard you try you can't seem to connect to annyone or anything."

"Tears are how our heart speaks when our lips cannot describe how much we have been hurt."

UhNee

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:11

Mooie quotes allemaal. Ik heb er ook een paar, ze helpen me om mijn gevoelens beter te kunnen verwoorden.
Op dit moment gaat het best goed thuis, ik voel me daar weer wat vrolijker, energieker etc. Op school is alles nog hetzelfde en ik zit er zelfs over na te denken om het volgende jaar naar een andere school te gaan. De omgang met mijn klas- en leeftijdgenoten geeft me zo ontzettend veel spanning en angst dat het op dot punt bijna onmogelijk is om nog normaal in de schoolbanken te zitten, zelfs met de betàblokker :( ik ben heel erg boos op een paar mensen om mij heen, wat zich uit in enorme frustratie. Super kort lontje en heel snel in huilen uitbarsten. Vorig weekend nog enorme ruzie met mijn vader gehad nadat hij had gezegd dat ik ook 'nooit iets doe, alleen maar op de computer zit' vervolgens mezelf schor geschreeuwd en een barst in de muur veroorzaakt. Hij snapt niet hoe lastig dit voor me is, elke dag weer die strijd aan te gaan... Hoe vermoeiend dat is.... En nog steeds heeft hij niet zijn excuses aangeboden. Ik begin me steeds meer te realiseren dat ik misschien helemaal niet zo'n goede band met mijn vader heb.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:16

UhNee schreef:
Mooie quotes allemaal. Ik heb er ook een paar, ze helpen me om mijn gevoelens beter te kunnen verwoorden.
Op dit moment gaat het best goed thuis, ik voel me daar weer wat vrolijker, energieker etc. Op school is alles nog hetzelfde en ik zit er zelfs over na te denken om het volgende jaar naar een andere school te gaan. De omgang met mijn klas- en leeftijdgenoten geeft me zo ontzettend veel spanning en angst dat het op dot punt bijna onmogelijk is om nog normaal in de schoolbanken te zitten, zelfs met de betàblokker :( ik ben heel erg boos op een paar mensen om mij heen, wat zich uit in enorme frustratie. Super kort lontje en heel snel in huilen uitbarsten. Vorig weekend nog enorme ruzie met mijn vader gehad nadat hij had gezegd dat ik ook 'nooit iets doe, alleen maar op de computer zit' vervolgens mezelf schor geschreeuwd en een barst in de muur veroorzaakt. Hij snapt niet hoe lastig dit voor me is, elke dag weer die strijd aan te gaan... Hoe vermoeiend dat is.... En nog steeds heeft hij niet zijn excuses aangeboden. Ik begin me steeds meer te realiseren dat ik misschien helemaal niet zo'n goede band met mijn vader heb.

Van school wisselen heeft mijzelf veel geholpen :) Dus als jij denkt daar baat bij te hebben ,gewoon doen :)

Ik zit zelf nog steeds in een dieptepunt. Ben a.s. zondag jarig en ik wil het gewoon niet vieren, wil niet gezellig hoeven doen. Gelukkig heb ik volgende week dinsdag herkansing waardoor ik het zondag niet kan vieren.. maar heb gewoon geen zin om het een andere dag te vieren. Wil gewoon dat de dag voorbij gaat zonder gedoe.. en mams die zegt dat ik het moet vieren voor vriendinnen (heb ik zo geen zin in, zelfde geldt om het te vieren voor familie).

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:01

UhNee schreef:

Vervelend dat je zo'n ruzie had met je vader. Zoals jezelf aangeeft, zal hij waarschijnlijk inderdaad niet begrijpen hoe moeilijk je het hebt en hoe jij op jou manier probeert je dagen door te komen. Ergens is dat ook niet onlogisch: het is voor anderen soms moeilijk voor te stellen wat je doormaakt als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Ze kunnen er zich niet veel bij voorstellen en dan krijg je wel eens van die reacties als "je moet gewoon dit of dat doen".
Ik herken het wel, heb als het niet goed ging ook regelmatig ruzie gehad thuis en het gevoel gehad dat ik niet begrepen werd. Ik kreeg dan soms bv ook de opmerking dat ik maar gewoon moest praten over de dingen waarmee ik het heel moeilijk had. Maar voor mij was dat niet zo eenvoudig om maar gewoon te praten over die dingen; ik blokkeer bij momenten volledig, raak mijn stem kwijt (of kan in elk geval niet meer luider praten dan op fluistertoon), raak in paniek,... Als ik nu naar die situaties terugkijk begrijp ik beter wat er gebeurde: ik voelde me niet goed, wat invloed had op mijn gedrag. Dit bracht bij mensen in mijn omgeving ook vanalles teweeg, mensen wilden mij helpen, maar wisten niet hoe en wisten soms ook niet goed wat ze met hun eigen gevoelens moesten aanvangen. Als je dan ook nog eens vanuit een ander oogpunt naar de situatie kijkt en de dingen anders ervaart, is het normaal dat het moeilijk is om je in te beelden hoe moeilijk sommige dingen zijn. Dat leidt dan al gemakkelijk tot frustratie bij alle partijen (jij voelt je niet begrepen en de ander vraagt zich af waarom je niet gewoon dit of dat doet). De waarheid ligt misschien wel ergens in het midden: je zal je wellicht beter voelen als je minder achter je computer zit, meer buitenkomt, sociale contacten onderhoudt enz enz, maar vooraleer je daaraan toe bent, denk ik dat je je gesteund en begrepen moet voelen, dat je het gevoel moet hebben dat je er niet alleen voor staat maar dat anderen achter je staan en je willen helpen. Jouw vader zal je denk ik ook wel willen helpen, maar komt denk ik iets te snel met (goedbedoelde) adviezen over hoe je dingen anders kan aanpakken. Dat is heel vervelend, maar is wel iets wat heel veel voorkomt. Veel mensen willen te snel helpen, te snel adviezen geven over hoe je situaties anders kan aanpakken.
Ik denk dat het niet slecht zou zijn dat je eens met je vader gaat praten. Jij verwacht excuses van hem, maar die lijken er niet te komen. En ik kan me voorstellen dat hij niet weet dat jij excuses verwacht. Probeer een open gesprek met hem aan te gaan waarin je de situatie nog eens bespreekt, aangeeft wat jij nodig hebt en waarin je ook luistert naar zijn kant van het verhaal.
In de toekomst zullen zich wellicht nog wel van die situaties voordoen, maar gaandeweg leren jullie zulke dingen ook wel bespreken en leren jullie ook wel van elkaar hoe jullie van elkaar verwachten dat er in dergelijke situaties gehandeld wordt.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:04

soloro schreef:
Ik zit zelf nog steeds in een dieptepunt. Ben a.s. zondag jarig en ik wil het gewoon niet vieren, wil niet gezellig hoeven doen. Gelukkig heb ik volgende week dinsdag herkansing waardoor ik het zondag niet kan vieren.. maar heb gewoon geen zin om het een andere dag te vieren. Wil gewoon dat de dag voorbij gaat zonder gedoe.. en mams die zegt dat ik het moet vieren voor vriendinnen (heb ik zo geen zin in, zelfde geldt om het te vieren voor familie).

Veel mensen zitten niet te wachten op feestjes en veel sociale contacten als ze zich niet goed in hun vel voelen. Maar misschien heeft je mama wel gelijk... Hoewel je er tegenop ziet, kan het vieren van je verjaardag met vriendinnen misschien toch nog heel leuk worden en heb je even een moment waarop je je gedachten kan verzetten? Het moet daarom geen uitgebreid feest zijn met toeters en bellen, gewoon samen even iets gaan drinken of naar een film gaan of zo kan al heel fijn zijn.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:10

ikkkke schreef:
soloro schreef:

Veel mensen zitten niet te wachten op feestjes en veel sociale contacten als ze zich niet goed in hun vel voelen. Maar misschien heeft je mama wel gelijk... Hoewel je er tegenop ziet, kan het vieren van je verjaardag met vriendinnen misschien toch nog heel leuk worden en heb je even een moment waarop je je gedachten kan verzetten? Het moet daarom geen uitgebreid feest zijn met toeters en bellen, gewoon samen even iets gaan drinken of naar een film gaan of zo kan al heel fijn zijn.

Ja klopt, maar heb eigenlijk geen vriendinnen meer.. probeer al tijden met 2 meiden af te spreken en elke keer hebben ze geen tijd en dan heb ik zoiets van: zoek het lekker uit, ik vermaak me ook prima in mijn eentje. Ik ben nu gewoon op het punt dat ik zoiets heb van ja als alles van mijn kant moet komen prima, maar dan kap ik de "vriendschap" af. En verder heb ik eigenlijk niemand. Aan de ene kant vind ik het alleen zijn echt heel fijn, niemand die me kan kwetsen en aan de andere kant is het soms gewoon frustrerend. Dan begint mama er weer over dat ik dit jaar maar eens met vriendinnen op vakantie moet (eerste jaar dat we niet meer gezamenlijk op vakantie gaan).. maarja wie dan? Dat is dan gewoon zo frustrerend. En daarom vier ik mijn verjaardag het liefste gewoon niet. Gewoon stilletjes verder.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:48

ikkkke schreef:
UhNee schreef:

Vervelend dat je zo'n ruzie had met je vader. Zoals jezelf aangeeft, zal hij waarschijnlijk inderdaad niet begrijpen hoe moeilijk je het hebt en hoe jij op jou manier probeert je dagen door te komen. Ergens is dat ook niet onlogisch: het is voor anderen soms moeilijk voor te stellen wat je doormaakt als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Ze kunnen er zich niet veel bij voorstellen en dan krijg je wel eens van die reacties als "je moet gewoon dit of dat doen".
Ik herken het wel, heb als het niet goed ging ook regelmatig ruzie gehad thuis en het gevoel gehad dat ik niet begrepen werd. Ik kreeg dan soms bv ook de opmerking dat ik maar gewoon moest praten over de dingen waarmee ik het heel moeilijk had. Maar voor mij was dat niet zo eenvoudig om maar gewoon te praten over die dingen; ik blokkeer bij momenten volledig, raak mijn stem kwijt (of kan in elk geval niet meer luider praten dan op fluistertoon), raak in paniek,... Als ik nu naar die situaties terugkijk begrijp ik beter wat er gebeurde: ik voelde me niet goed, wat invloed had op mijn gedrag. Dit bracht bij mensen in mijn omgeving ook vanalles teweeg, mensen wilden mij helpen, maar wisten niet hoe en wisten soms ook niet goed wat ze met hun eigen gevoelens moesten aanvangen. Als je dan ook nog eens vanuit een ander oogpunt naar de situatie kijkt en de dingen anders ervaart, is het normaal dat het moeilijk is om je in te beelden hoe moeilijk sommige dingen zijn. Dat leidt dan al gemakkelijk tot frustratie bij alle partijen (jij voelt je niet begrepen en de ander vraagt zich af waarom je niet gewoon dit of dat doet). De waarheid ligt misschien wel ergens in het midden: je zal je wellicht beter voelen als je minder achter je computer zit, meer buitenkomt, sociale contacten onderhoudt enz enz, maar vooraleer je daaraan toe bent, denk ik dat je je gesteund en begrepen moet voelen, dat je het gevoel moet hebben dat je er niet alleen voor staat maar dat anderen achter je staan en je willen helpen. Jouw vader zal je denk ik ook wel willen helpen, maar komt denk ik iets te snel met (goedbedoelde) adviezen over hoe je dingen anders kan aanpakken. Dat is heel vervelend, maar is wel iets wat heel veel voorkomt. Veel mensen willen te snel helpen, te snel adviezen geven over hoe je situaties anders kan aanpakken.
Ik denk dat het niet slecht zou zijn dat je eens met je vader gaat praten. Jij verwacht excuses van hem, maar die lijken er niet te komen. En ik kan me voorstellen dat hij niet weet dat jij excuses verwacht. Probeer een open gesprek met hem aan te gaan waarin je de situatie nog eens bespreekt, aangeeft wat jij nodig hebt en waarin je ook luistert naar zijn kant van het verhaal.
In de toekomst zullen zich wellicht nog wel van die situaties voordoen, maar gaandeweg leren jullie zulke dingen ook wel bespreken en leren jullie ook wel van elkaar hoe jullie van elkaar verwachten dat er in dergelijke situaties gehandeld wordt.

Ik snap dat mijn vader me niet begrijpt, wat echt super frustrerend is want het liefst had ik gewoon dat iedereen me begreep haha. Dan zouden er inderdaad niet goedbedoelde, maar frustrerende adviezen komen van: 'je moet gewoon 10 positieve dingen per dag opnoemen!' Ik weet ook dat ik nu eigenlijk mijn sociale contacten weinig tot niet onderhoud maar dat komt doordat de basis gewoon ineens weg is. Voel me absoluut niet gesteund (begrepen hoeft van mij nog niet eens). De laatste keer dat mijn 'vrienden' vroegen hoe het met me ging kan ik me niet meer herinneren. Ik heb tot drie keer toe gezegd dat ik me alleen voel, dat ik ze mis, of ze me wat meer bij alles wilden betrekken. En eentje is van de ene op de andere dag gestopt met me meevragen naar alles, intresse tonen etc. Er is nog steeds niks veranderd en ik ben ook eigenlijk klaar met ze. Zij zitten op zo'n ander 'level' dan ik en ik zou zooo graag willen dat ik me weer goed genoeg voelde om mezelf uit te nodigen naar festivals enzo maar ik kan het gewoon niet meer. De vriendschap is te beschadigd dat ik zeker weet dat het nooit meer zo word zoals eerst, en ik bescherm mezelf door ze zo weinig mogelijk te zien. Heb eigenlijk een beetje hetzelfde als soloro aangaf: ik heb geaccepteerd dat ik nu 'alleen' ben, maar afentoe is het verschrikkelijk. Ik heb inmiddels wel wat dingen op de planning staan om mijn sociale leven wat te vergroten (cursus etc.)
Met mijn vader praten is lastig.... We zijn allebei heel koppig en ik heb ook niet ech zin om al die gevoelens weer boven te laten komen haha.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:17

Dat herken ik ook wel met vriendinnen. Zit ook op een totaal ander niveau (helaas een depressieve...) dan hun en heb ook nooit zin in feestjes etc.

Praten met je vader zal inderdaad lastig zijn, maar soms is dat zo en moet je daar even doorheen. :(

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:11

Dat van die vriendinnen, heel herkenbaar. Sowieso heb ik de afgelopen drie jaar geen nieuwe vriendinnen meer gemaakt, en de vriendinnen die ik nog heb zijn allemaal van de basisschool... En zelfs met die vriendinnen die ik heb, gaat het langzaam steeds moeilijker.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:54

Ik mag echt in mijn handen knijpen wat dat betreft. Ontzettend lieve kaartjes uit de meest onverwachte hoek. Mensen die je een keer eerder heb gezien die je een hart onder de riem steken. Na een hoop negativiteit zoveel positiviteit ontvangen is zo vreemd maar voelt zo ontzettend fijn. Ik wist niet meer dat het kon zeg maar.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:07

vibabu schreef:
Ik mag echt in mijn handen knijpen wat dat betreft. Ontzettend lieve kaartjes uit de meest onverwachte hoek. Mensen die je een keer eerder heb gezien die je een hart onder de riem steken. Na een hoop negativiteit zoveel positiviteit ontvangen is zo vreemd maar voelt zo ontzettend fijn. Ik wist niet meer dat het kon zeg maar.

Wat ontzettend fijn voor je! :)

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:31

Wat fijn vibabu! Steun van mensen om je heen is heel belangrijk! :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:36

Merk dat mijn school ook niet zo best meer gaat helaas :( heb 0,0 concentratie. Heb 2 vakken net op het randje gehaald en 1 vak helemaal niet
Spoiler:
1,1 met bonus een 2,1
. Wordt er een beetje moedeloos van, voelt als falen.. heb nu dinsdag de herkansing. Vrijdag nog een assessment waar ik vreselijk tegenop zie.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:36

vibabu schreef:

Wat leuk! Zeker koesteren!

soloro schreef:
Merk dat mijn school ook niet zo best meer gaat helaas :( heb 0,0 concentratie. Heb 2 vakken net op het randje gehaald en 1 vak helemaal niet
Spoiler:
1,1 met bonus een 2,1
. Wordt er een beetje moedeloos van, voelt als falen.. heb nu dinsdag de herkansing. Vrijdag nog een assessment waar ik vreselijk tegenop zie.

Rot dat je zo weinig concentratie hebt. Maar je hebt wel 2 vakken gehaald! Ok, op het randje, maar dat doet er niet toe, je hebt ze gehaald en dat is het belangrijkste! Dat het je gelukt is om ze te halen ookal heb je zo weinig concentratie is erg goed!

Hier gaat het niet slecht, maar toch even weer wat "zorgen". Deze namiddag voelde ik me ontzettend moe, maar nu voel ik me weer te wakker om te gaan slapen en er morgen eigenlijk vroeg uit moeten. Mijn bed in kruipen als ik niet moe genoeg ben heeft meestal enkel als resultaat dat ik lig te woelen en meer ga piekeren. Nog maar wat opblijven dus.
Verder heb ik een leuke uitdaging gevonden (groepsreis / trektocht) die ik graag zou willen doen langs een kant, maar aan de ander kant duiken er dan weer verschillende "tegens" op in mijn hoofd: "niet het goede moment om zoiets te plannen", "ik kan beter mijn geld sparen", "wat als ik opnieuw getriggerd wordt en opnieuw een terugval heb?", "ga ik het werkelijk wel durven als het zover is?"... Mijn angst steekt weer de kop op. Angst om terug te vallen, angst om terug meer last te hebben van mijn verleden, angst voor de angst zelf. En langs een kant zou ik het dan gewoon willen "parkeren" en tegen mezelf zeggen dat ik dat later ook nog kan doen, maar aan de andere kant is dat wat ik al een paar jaar doe en waarvan ik weet dat ik het vooral bij wijze van vermijding doe terwijl ik misschien toch maar eens de uitdaging moet aangaan en niet moet hervallen in vermijding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:19

soloro schreef:
Spoiler:
1,1 met bonus een 2,1

Dat herken ik we. Bij mij gaat het door de omstandigheden moeizaam en haal ik ook niet alles. Maar ik blijf positief want ik kan alleen maar denken 'ik doe het tenminste, ik val niet om. Meer dan dit kan ik op dit moment niet doen. Het komt wel goed.' Lief zijn voor jezelf :) er is een reden waarom het niet lukt en dat is niet jouw schuld.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:55

Ik zit nog wel een tijdje in het ziekenhuis. Nu nog aan de sonde, en langzaam weer naar vast eten wat heel moeilijk voor mij is. Het is echt wel heel zwaar allemaal. Wel heb ik gelukkig veel steun van vooral mijn familie en sommige verpleegsters zijn ook heel lief en meelevend.

Ze willen me zo snel mogelijk naar een kliniek hebben, maar de plekken zijn schaars. Ik mag nogsteeds niets. Volgende week woensdag mag ik even naar school om alsnog tentamens te maken. Dan rijden we ook stiekem even langs mijn paard en katten thuis :o .
Het is gewoon heel pijnlijk allemaal en ik voel me erg suïcidaal. Ik heb gewoon geen hoop meer, echt niet..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:19

Kan je niet opgevangen worden bij de ggz ilangok? Zit voor jouw geval of in Schagen of in den helder. Ben je nu ook in het ziekenhuis in den helder?
Vandaag gesprek gehad met mijn begeleider en die vond me na een week er ql zoveel beter bij zitten. Ik ben er nog lang niet maar ik heb wel minder het gevoel dat ik gek ben. Net als bij paardrijden kilometers maken met een heleboel hobbels. Het is nu ook meer geen zin om dingen te doen ipv er tegenop zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:42

River je hebt helemaal gelijk :o .
Ik kan jou zeker niet vergelijken met mijn moeder, niet dat dit mijn bedoeling was.
Jij doet inderdaad wat aan jou situatie en mijn berichtje is als ik het zo terug lees niet fair richting jou.
Het enige excuus dat ik heb is dat ik mij soms laat mee slepen in het opkomen voor kinderen en zie ouders als grote boosdoeners of ze dat bewust of niet bewust zijn maakt geen verschil.
Ik wordt er ook wel eens moedeloos van als ik om mij heen kijk en zie gebeuren wat erbij mij vroeger thuis mis ging.

Verder wil ik iedereen een hart onder de riem steken.
Het volgende filmpje is echt de moeite waard om even te bekijken.
Of je nu wel of niet als mij geloofd in een God maakt voor de woorden in het filmpje niet veel uit.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:01

Wat een geweldig filmpje OsMo. Ik geloof het nog niet maar heb wel de hoop om dit te gaan geloven. Bedankt voor het filmpje, ik ga hem zeker vaker luisteren en hoop anderen er ook mee te inspireren.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:23

Ilangok: Hou vol meid. Het is super zwaar wat je doormaakt, maar je kan het! Je doet het al!
Fijn vooruitzicht dat je even langs je diertjes kan. Haal er een hoop energie uit en gebruik die om te vechten tegen alles wat je moet meemaken.
Sterkte!

Osmo: Dankje! Ik heb zelf ook een instabiele moeder gehad en ik weet hoe het is. Ik voel me er vaak genoeg schuldig over dat ik dit mijn kind moet aandoen, maar ik doe mijn best om hieruit te komen.
Mooi filmpje ook!

Ik sta op de wachtlijst voor alsnog opname maar dan op een open afdeling.
Dan kan ik hopelijk nog wel naar mijn kindje toe iedere dag, of als hij al thuis is tegen die tijd, dan kan mijn man hem naar me toe brengen. Dat zal alsnog niet meevallen, want eenmaal als hij thuis is wil ik natuurlijk van hem genieten en niet in een ggz instelling verblijven. Maar ik moet echt meer therapie dan die paar sessies per week. Eventueel gaan we nog voor dagbehandeling met kind daarna.
Kortom, ik ben voorlopig nog wel even zoet en hoe ik dat straks allemaal ga organiseren, ik heb geen flauw idee. Maar ik trok/trek het echt niet meer.
Heb de afgelopen tijd ook zoveel meegemaakt met die kleine in het ziekenhuis, ben gewoon compleet ingestort en zwaar depressief. Ik word gek van de zelfmoordgedachten terwijl ik helemaal niet dood wil. Ik wil mijn gezinnetje niet achter laten, maar het is een uiting van hoe ik mij voel. Wanhopig en alsof niks meer gaat helpen.
Ik hoop dat de antidepressiva snel aanslaat. Iemand hier ervaring met venlafaxine? Ik vind de bijwerkingen deze keer enorm meevallen. (alleen in het begin wat gehad, droge mond, geen eetlust, nu in week 3 niks meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:54

ilangok schreef:
Ik zit nog wel een tijdje in het ziekenhuis. Nu nog aan de sonde, en langzaam weer naar vast eten wat heel moeilijk voor mij is. Het is echt wel heel zwaar allemaal. Wel heb ik gelukkig veel steun van vooral mijn familie en sommige verpleegsters zijn ook heel lief en meelevend.

Ze willen me zo snel mogelijk naar een kliniek hebben, maar de plekken zijn schaars. Ik mag nogsteeds niets. Volgende week woensdag mag ik even naar school om alsnog tentamens te maken. Dan rijden we ook stiekem even langs mijn paard en katten thuis :o .
Het is gewoon heel pijnlijk allemaal en ik voel me erg suïcidaal. Ik heb gewoon geen hoop meer, echt niet..

Het komt wel goed meisje :(:) Jij bent het waard om hier te zijn, en die pijn wordt ooit wel minder. Vertrouw daar maar op :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:59

ikkkke schreef:
Verder heb ik een leuke uitdaging gevonden (groepsreis / trektocht) die ik graag zou willen doen langs een kant, maar aan de ander kant duiken er dan weer verschillende "tegens" op in mijn hoofd: "niet het goede moment om zoiets te plannen", "ik kan beter mijn geld sparen", "wat als ik opnieuw getriggerd wordt en opnieuw een terugval heb?", "ga ik het werkelijk wel durven als het zover is?"... Mijn angst steekt weer de kop op. Angst om terug te vallen, angst om terug meer last te hebben van mijn verleden, angst voor de angst zelf. En langs een kant zou ik het dan gewoon willen "parkeren" en tegen mezelf zeggen dat ik dat later ook nog kan doen, maar aan de andere kant is dat wat ik al een paar jaar doe en waarvan ik weet dat ik het vooral bij wijze van vermijding doe terwijl ik misschien toch maar eens de uitdaging moet aangaan en niet moet hervallen in vermijding.

Hoi Ikkke,
Tenminste een vraag lijkt mij alleen maar heel erg zinnig en verstandig: 'wat al sje getriggerd wordt? '
Het heeft gewoon zin als je daar een actieplan voor hebt (liefst meer dan een).
Zijn er dingen die je op zo'n moment voor jezelf kunt doen - en zijn er dingen die jij nu voor jezelf kunt doen, om die oude pijn alsnog eerst de nek om te draaien?
(Zonder een goed actieplan vind ik het nooit vermijding, maar verstandig gedrag. )

En wellicht ook: wat te doen met de angst die de kop opsteekt, als je over deze uitdaging denkt. Angst is per definitie niet rationeel, "dus dat telt niet mee". :)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-04-15 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:02

@ Ilangkok:

Heel, heel hartelijke groeten en veel sterkte! ! +:)+