Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:15

Hallo!

Mag ik me hier ook melden?
Sinds ik fanatiek wedstrijd stijldanser ben, houd ik me meer en meer bezig met make-up.
Mijn stash is gestaag aan het groeien en ik hou van een beetje experimenteren ;)
Ik vind het erg leuk om mee te lezen en van jullie tips en trics te genieten :)

Momenteel schrijf ik ook een blog over wat dingetjes die ik gebruik voor het dansen en welke ooglooks ik heb gemaakt.
Vandaag heb ik deze ooglook op mijn blog. (Dit is voor mij een typische wedstrijd look, voor dagelijks heb ik meestal minder heftige kleurencombinaties en minder aangezet ;) )
Tips zijn altijd welkom!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:25

Mooie kleuren en mooi kleur verloop!:) alleen nog wel ff oefenen met de nepwimpers :P vooral op de laatste foto zie je ze duidelijk bovenop op je eigen wimpers.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:43

Ja die nepwimpers zijn echt drama :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:24

Ik had er ook heel lang moeite mee. Hoeveel ik er wel niet gefrustreerd de prullenbak in heb gesmeten.. :')
Doe je nog mascara op nadat je ze opgeplakt hebt? Dat zou ook nog kunnen helpen misschien.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:37

Een wimperkruller biedt wel uitkomst denk ik, of gebruiken jullie die al?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:31

Ik doe altijd eerst wimpers krullen, dan mascara en dan nepwimpers. Ik ben ook altijd blij als er op wedstrijd iemand is die even helpt :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:13

Mij lukt het nu zonder wimper kruller. Heb de wimpers van de Hema nu :)
Van een afstandje zul je het niet zien denk ik, dit zijn ook echt closeup foto's.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:38

Ik vind losse wimper stukjes veel fijner werken dan zon hele rits, ik vind zon hele rits ook altijd erg zwaar aanvoelen op mijn ogen. :) ik doe eerst de wimpers krullen, wimper stukjes er tussen en dan mascara, gebruik ze alleen met de feestdagen of een andere speciale gelegenheid eigenlijk :)

Wat betreft de lichte foundation, ik vind L’Oréal Paris True Match - C1 Rose Ivory een erg fijne lichte kleur foundation van de drogist, en verder Bourjois Healthy Mix in kleur 51. Ik heb nog geen duurder merk gevonden met een echt lichte kleur helaas.. Alles is toch net te donker, te roze, te oranje.. :) Bobbi brown schijnt ook een mooie lichte kleur te hebben, maar deze heb ik nog niet uitgeprobeerd

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:40

Zoeva Naturally yours palette

Ik heb voor de eerste keer geprobeerd er ook foto's van mezelf bij te zetten. Aangezien ik merk dat dit echt gewenst is voor zulke soort blogs :)

Ik heb hele lichte foundation van rimmel. Ik weet de naam niet meer precies maar het is die met de donkerblauwe dop. ik zal het straks even nakijken :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:44

Ik ben ook erg licht en gebruik de foundation van ariane inden, kleur : linen. Dit is nog niet de lichtste!

Ook heb ik hier nog een foundation liggen die voor mij te licht is, van het merk "season colour superieur". Een heel prettige foundation met SPF 20+
Kleur: parure pearly white
Deze mag voor een klein prijsje weg, bij interesse graag PB :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:30

Wil je tips ml? Want je swatches zijn niet echt scherp en de andere foto's wat donker, ik weet hoe moeilijk t is maar dacht wellicht kan je er iets mee :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:55

Ja tuurlijk, hoe meer tips hoe beter :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:57

Eight schreef:
Wat betreft de lichte foundation, ik vind L’Oréal Paris True Match - C1 Rose Ivory een erg fijne lichte kleur foundation van de drogist, en verder Bourjois Healthy Mix in kleur 51. Ik heb nog geen duurder merk gevonden met een echt lichte kleur helaas.. Alles is toch net te donker, te roze, te oranje.. :) Bobbi brown schijnt ook een mooie lichte kleur te hebben, maar deze heb ik nog niet uitgeprobeerd

Maar dat zijn 2 totaal verschillende kleuren die je gebruikt. Die van Boirjois heeft een gele ondertoon en C1 is cool en heeft dus een roze ondertoon..

Is er ook vraag naar een kleine revieuw over wenkbrauw kwasten? Ik heb net voor een forum foto's gemaakt. 3 verschillende kwastjes met swatches zodat je het verschil kunt zien dat ze geven.

ML, als je foto's van dichtbij maakt gebruik je dan wel de macro stand? Ik zou de foto's met daglicht maken. De kleuren van de palette lijken met kunstlicht gemaakt te zijn en de rest wel met daglicht? En als je met oogschaduw een look maakt zou ik ook 1 foto van alleen je oog maken zodat de oogschaduw goed te zien is. Dan moet je er op letten dat je recht in de camera kijkt en ook met macro stand werkt. Palettje ziet er goed uit :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:27

Lijkt me leuk om te zien Glossi! :)

Leuke review ML, en mooi palette. :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:09

Jij kunt ze al zien Loose :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:16

Ik wil ze ook zien :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:18

Glossi schreef:
ML, als je foto's van dichtbij maakt gebruik je dan wel de macro stand? Ik zou de foto's met daglicht maken. De kleuren van de palette lijken met kunstlicht gemaakt te zijn en de rest wel met daglicht? En als je met oogschaduw een look maakt zou ik ook 1 foto van alleen je oog maken zodat de oogschaduw goed te zien is. Dan moet je er op letten dat je recht in de camera kijkt en ook met macro stand werkt. Palettje ziet er goed uit :j

Nee ik heb alles op de automatische stand gedaan en de swatch foto's met portret :) maar een fijne tip om de macro stand dan te gebruiken. Die ene foto is gewoon met de automatische stand maar daar moet iets fout zijn gelopen (was zeer bewolkt buiten) en het zal een slechte flits ofzo geweest zijn. Maar omdat ik niet zo veel foto's had was mijn selectie zeer beperkt :)

Dus : Macro
Geen flits
Meer foto's

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:45

Glossi schreef:
Jij kunt ze al zien Loose :D

Ik ben niet zo thuis in die topics. :)) Maar heb ze gezien nu!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:45

Glossi schreef:
Eight schreef:

Maar dat zijn 2 totaal verschillende kleuren die je gebruikt. Die van Boirjois heeft een gele ondertoon en C1 is cool en heeft dus een roze ondertoon..

Is er ook vraag naar een kleine revieuw over wenkbrauw kwasten? Ik heb net voor een forum foto's gemaakt. 3 verschillende kwastjes met swatches zodat je het verschil kunt zien dat ze geven.

Ja dat klopt, sommige dagen ben ik geel, andere dagen roze haha! In de zomer vaker roze, in de winter meer geel :) echt bruin wordt ik niet helaas

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:40

ML, de dichtbij foto's alleen met macro stand. De portret foto's kun je wel met de normale stand maken. Als het licht niet goed is moet je aan de instellingen prutsen. Ben ik ook nog niet zo goed in :+

Eight, je kunt niet van ondertoon veranderen. Je hebt een gele of een roze ondertoon, of je bent neutraal (dan zit je er tussen in, ik denk dat jij dat bent omdat je beide kunt gebruiken) Wat ook kan is dat je hoofd een andere ondertoon dan de rest van je lichaam heeft. Dan moet je je foundation aan passen op de rest van je huid. Ik word trouwens ook niet bruin -O- alleen als ik een self tan gebruik of een paar weken de hele dag in de zon ga zitten (wat ik niet doe natuurlijk want dat is hartstikke ongezond en dat hou ik ook niet vol haha)

Heb mijn bokt naam verkeert geschreven := :+
Afbeelding
MAC 263, Chikuhodo R-B1 en Hakuhodo B163BkSL
Afbeelding
Afbeelding
Bij deze foto is de belichting ook verkeerd :+

Alle 3 kwasten hebben andere haren. Ze zijn ook alle 3 anders van vorm en geven daarom ook allemaal een andere finish. De MAC kwast is gemaakt van synthetisch haar. De haren zijn lang en flexibel en is geschikt voor een poeder die niet zo gepigementeerd is.. Zelf vind ik deze kwast niet fijn omdat de haren zo lang en flexibel zijn en omdat ik een gepigmenteerde poeder gebruik. Ik gebruik altijd de Illamasqua eye brow cake in Motto. De 2e kwast is gemaakt van 'water badger' geen idee eigenlijk wat voor dier dat is, hij lijkt op een das. Deze haren zijn lang, fluffy maar tegelijk ook wel weer stevig en een klein beetje flexibel. Ik vind deze erg fijn om mijn wenkbrauwen in te tekenen. Ik denk niet dat deze kwast geschikt is voor poeders die niet zo gepigmenteerd zijn. Hij geeft een zacht en natuurlijk resultaat. De Hakuhodo kwast is van wezel haar gemaakt. Met deze kwast kun je hele strakke lijnen tekenen maar hij vult de wenkbrauwen heel zacht, natuurlijk en even in. De Hakuhodo kwast heeft mijn voorkeur omdat je er eigenlijk alles mee kunt. Omdat hij smal is en de haren dichtbij elkaar staan kun je heel precies werken. Vandaag heb ik de Haku gebruikt om de lijnen te zetten en de Chiku om ze in te vullen. En eigenlijk werkte dat nog fijner dan alleen 1 van deze kwasten te gebruiken. Eigenlijk ligt het er maar net aan wat je zelf het fijnste vind. De dieren zijn trouwens niet vermoord speciaal voor de kwasten. Dan dan had ik ze niet gekocht :n De MAC kwast kost 22 euro, de Chikuhodo kwast kost ongeveer 14 euro en de Hakuhodo kwast ongeveer 14,50

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:53

ooh leuk om ze eens naast elkaar te zien!! De eyeliner kwast van zoeva schijnt ook fijn te zijn.. ben nog aan dubben welke ik wil..

Vandaag mijn flomar groene oogschaduw beetje getest, ben best blij ermee :)

http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... f102ed.png

ben nog een goede wenkbrauwgel aan zoeken om mijn wenkbrauwharen eens te temmen :')

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:04

Dit zijn wenkbrauw kwastjes he? hihi. Die oogschaduw staat je goed :j Zelf zou ik er nog een kleur bij gebruiken voor in de crease zodat je een beetje diepte creëert. Ik vind de wenkbrauw gel van Illamasqua erg fijn. Heb ook een van Catrice maar die vind ik niet zo prettig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:06

ooh ja goedemorgen... zit te multitasken *\o/* gaat geweldig weer :P

catrice vind ik ronduit flut, die van essence was wel redelijk, maar niet meer te krijgen..., idd crease wat donkerder! Ik ga die van Illamasqua eens opzoeken

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:14

Haha maar misschien heeft Zoeva ook een goed wenkbrauwkwastje :P De wenkbrauw gel van Illamasqua is vaak uitverkocht dus je moet de site goed in de gaten houden. Je kunt je wel inschrijven om mail te krijgen zodra hij weer binnen is. Hij is niet goedkoop maar gaat erg lang mee. Ik gebruik 1 haal per wenkbrauw of hoe je dat maar zegt. Als ik meer doe dan haal ik het poeder ook weg en 1 haal is ook genoeg.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:21

Ja raar he Glossi! Ik vind geel meestal beter staan dan roze, maar ik kan ze in principe allebei gebruiken :)
Ik heb nog steeds geen foundation gevonden met dé perfecte ondertoon helaas..
In vind MAC kwasten zo mooi, alleen zo prijzig helaas! :)