[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:38

Ik heb al doorgeslikt :-) eerste strip van 6 december tot 26 december, tweede strip van 27 december tot nu.

Oh dus ik ben nog wel gewoon beschermd? Zit in m'n examenweken dus stress kan wel kloppen ja :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:41

Joah tenzij je niet netjes hebt geslikt natuurlijk :)* ik zou het wel of niet beschermd zijn niet relateren aan doorslikken. Die bloeding kan wel komen door het doorslikken, dat had ik ook wel eens. Zeker als je veel stress hebt momenteel :j

Gewoon doorslikken tot vrijdag anders moet je ook weer moeilijk gaan doen met je ritme weer "normaal" krijgen :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:43

Ok, super bedankt! Heb netjes elke dag geslikt, soms wel met 2u verschil in het tijdstip, maar dat maakt niets uit dacht ik :-)

Ga inderdaad gewoon tot vrijdag slikken en dan weer een stopweek houden :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:51

Ik heb nu ook een doorbraakbloeding, wordt er niet vrolijk van, want gaat gepaard met hevige krampen.
Maar denk dat het door mijn antibiotica kuur komt.
Dat kan de werking van de pil nog wel eens aantasten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:54

Even ervaring met de cup:

Ik ben er echt heel erg tevreden mee! Moet aan veel minder denken, voel me veel properder, gaat ondertussen ook vlotter wat betreft in en uithalen.
Alleen soms nog niet helemaal 'smooth' maar dat komt wel.
Ben er mee gaan paardrijden vandaag en voelde er niets van. Wat krampen gehad, maar dat hoeft niet aan de cup te liggen.

Top oplossing vind ik het! Ben er zelf comfortabel een fotoshoot mee gaan doen zonder dat ik me vervelend voelde.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:08

@Aria_zz, klinkt positief zeg!
Is het alleen lastiger inbrengen dan een tampon?
Want ik durf er niet aan te beginnen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:10

Culp lijkt mij ideaal :j maar durf er nog geen te bestellen omdat ik die maten lastig vind :=

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:14

Yasmijntje, dat vind ik niet, maar zoals hierboven staat, tampons heb ik nooit gemogen :P Uithalen is misschien iets lastiger dan bij een tampon, maar het went heel snel en dan gaat het vlotter, vind ik :)

Vuurneon, er zijn toch maar 2 maten? Voor als je al eens bevallen bent/boven de 30 of nog niet bevallen/onder de 30, normaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:16

Dat is het nou net, ik vind het zonde om nu al iets te bestellen terwijl ik misschien binnen een jaar een andere maat nodig heb. Weet ik veel hoe lang het daar binnen is :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-01-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:16

Yasmijntje, veeeeeeel gemakkelijker dan een tampon. Ik kon een tampon echt moeilijk inbrengen. Maar dit gaat wel vlot, hoef ook niet zo diep, dus dat scheelt.

Vuurneon, veel kun je niet mis doen. Bij mij is het maat A, omdat ik nog geen kinderen heb gehad. Ik heb deze: http://www.intimina.com/en/lily_cups de compact
Nu, een rondere cup is onderaan iets groter, maar heel veel scheelt het niet en voor mij is de compact een handige om mee te doen aangezien ik veel onderweg ben.
En dat je er over paar jaar misschien een andere moet kopen... Nah, misschien ook niet en kun je in de tussentijd toch genieten van het gemak :D

Ik moet nu de 2 eerste dagen van mijn menstruatie wel 3x per dag uithalen, niet omdat het vol is maar omdat ik me er comfortabeler bij voel.

En echt, je denkt er gewoon niets van en het lijkt alsof je je regels niet hebt :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:22

Is de Lily cup wel in Nederland verkrijgbaar?

Anoniem

billionache schreef:
Ok, super bedankt! Heb netjes elke dag geslikt, soms wel met 2u verschil in het tijdstip, maar dat maakt niets uit dacht ik :-)

Ga inderdaad gewoon tot vrijdag slikken en dan weer een stopweek houden :=

Stop je dan aan het eind of midden in een strip?
Ik zou zelf niet snel midden in strip stoppen & met doorslikken ook proberen enige regelmaat aan te houden. Dus bijv of elke 2 of elke 3 maand een stopweek. Daar went je lichaam ook aan.

Aria_zz

In belgie ook, dus zou niet weten waarom niet in Nederland. Werd gewoon met DHL gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:24

Waar hebben jullie die cups besteld?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:24

Ik wil eigenlijk zo'n cup eens in het echt zien, in de winkel :j dan kan ik beter inschatten wat past :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-01-15 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:25

Bij mij, zie link in mijn voorlaatste bericht

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:27

@Mroes_1992: vrijdag is echt het laatste pilletje van de tweede strip op rij :j dus ik stop gewoon na een volledige strip.
Dus ik kan vanaf nu gewoon best 2 strips doorslikken en dan een stopweek? Of hoe bedoel je?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:28

Mroes_1992 schreef:
Waar hebben jullie die cups besteld?

Ik heb hem gekocht in een biowinkel :) Op de site van MoonCup staan een aantal winkels waar die verkocht wordt in België en Nederland, maar die waar ik geweest ben, stond er niet op en ze hadden er toch :) Ik heb dat doosje ook wel eens opgedaan voor de cup effectief te kopen :o
Ik denk dat je wel een grote kans maakt bij een redelijk grote biowinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:51

billionache schreef:
@Mroes_1992: vrijdag is echt het laatste pilletje van de tweede strip op rij :j dus ik stop gewoon na een volledige strip.
Dus ik kan vanaf nu gewoon best 2 strips doorslikken en dan een stopweek? Of hoe bedoel je?

Als je vaker door wilt gaan slikken, dan zou ik daarmee beginnen ja :).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:56

Ik vind het altijd erg onverstandig, lukraak doorslikken :\ die stopweek zit er niet voor niets ingebouwd! Als het de bedoeling was dat je eens in de zes weken een stopweek deed hadden ze die strips wel langer gemaakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:57

Deden ze dat niet meer om gewoon beetje maat te houden met een gemiddeld cyclus voor de liefhebber zodat je de tel niet kwijtraakt? En natuurlijk waren de pillen vroegah ook anders en daar kan ik mij van voorstellen dat je die niet moest doorslikken. Bovendien zit je ook met de productie; hele productie systeem is natuurlijk zo ingericht om zoveel pillen in 1 strip te zetten. Zal vast ook vanuit de fabrikant een logica achter zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:59

Magrathea schreef:
Ik vind het altijd erg onverstandig, lukraak doorslikken :\ die stopweek zit er niet voor niets ingebouwd! Als het de bedoeling was dat je eens in de zes weken een stopweek deed hadden ze die strips wel langer gemaakt.

Dat is absoluut niet waar die stopweek is puur en alleen bedacht om je het idee te geven dat je niet zwanger bent. Hoewel dat ook schijn is want het is geen menstruatie maar onttrekkingsbloed.

Het maakt géén verschil of je hem altijd doorslikt of een stopweek houdt die stopweek is puur een psychologisch verzinsel.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:00

Hmmm waarom onverstandig Magrathea? Volgens zowat alle huisartsen is het geen probleem :-)
Heb ook online gekeken voor ik besloten heb door te slikken, en heb geen tegenargumenten gevonden, dus ging ervanuit dat het safe was.

Ik heb altijd erg veel last van m'n menstruatie/onttrekkingsbloeding, zo erg dat pijnstillers niet werken, dus voor mij leek het wel fijn om zo weinig mogelijk een stopweek in te lassen, of indien mogelijk zelfs volledig door te slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:05

billionache schreef:
Hmmm waarom onverstandig Magrathea? Volgens zowat alle huisartsen is het geen probleem :-)
Heb ook online gekeken voor ik besloten heb door te slikken, en heb geen tegenargumenten gevonden, dus ging ervanuit dat het safe was.

Ik heb altijd erg veel last van m'n menstruatie/onttrekkingsbloeding, zo erg dat pijnstillers niet werken, dus voor mij leek het wel fijn om zo weinig mogelijk een stopweek in te lassen, of indien mogelijk zelfs volledig door te slikken.

Ik doe je een pb

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:05

Dan kan je beter een mirenaspiraaltje nemen denk ik :) Dan word je helemaal niet meer ongesteld.

Ik heb 'm 8 jaar geslikt en na doorslikken ongesteld worden is beduidend oncomfortabeler dan gewoon na 3 weken := of tenminste, dat is mijn ervaring (en in mijn omgeving).
Verder kan je last krijgen van bloedingen op willekeurige momenten - dan wil je het toch wel liever weten, wanneer je het kan verwachten, lijkt me :D

Begrijp me niet verkeerd, je moet het zelf weten, maar ik vind 't gewoon niet verstandig :j