Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:32

Fijn, HC! Zwelling helemaal weg? Veel plezier morgen en zet 'm op zondag!

Germie, fijn dat alles weer naar behoren lijkt te werken, maar ik kan me voorstellen dat je nog niet voluit durft... Knappe landing wel :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:09

Fietsen nalopen vandaag want morgen

Afbeelding

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:41

Germie, fijn dat het nu opgelost is. Hopelijk nu wat meer kilometers zonder mankementen.

Klinkt als een pittige tocht zondag HC!

Hier gaan de trainingen vrolijk verder :D
In augustus gaat een deel van de vereniging de Criquielion rijden. En nu wil ik wel mee, maar twijfel ik of ik niet de kleine Crique moet doen. Het is dus of 170 km met 3300 hm of 98 met 1300hm. Die kleine komt dan een beetje in de buurt van de klimclassic en de AGR (beide 100 gedaan). Maar die grote is gelijk wel weer heel veel verder en heel veel meer hoogtemeters :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:29

Zó, daar zit wel even verschil tussen! Kan je goed meekomen met degenen die gaan? Je hebt nog even om te trainen *\o/*

Ik wilde net alleen even racefietsen kijken in een winkel en nu heb ik er eentje gekocht := Mooie tweedehands Cube in goede staat met overwegend tiagra. Hij was nog niet rijklaar maar reed al als een zonnetje en zag er erg goed uit; wat een verschil met schakelen vergeleken met de huurracert! *D

Zoals ik vaak heb bij grote uitgaven slaat nu even de twijfel toe - is 'ie niet toch te klein..? Maar met een andere stuurpen voelde hij al wat te groot, dus ik vertrouw er maar op dat ze 'm straks goed op maat kunnen afstellen. Eind volgende week krijg ik 'm mee, hopelijk zijn alle twijfels dan meteen verdwenen :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:31

Morguh ...

Veel plezier vandaag HC ..

@germie :(:) Dat kan ik me voorstellen ....
Mag bij zo,n nieuwe fiets ook niet gebeuren .

@Laura : Leuk hoor ...er ligt idd wat verschil tussen beide "rondjes " .
Succes met je keus /beslissing .
Anders via internet de routes eens bekijken ...misschien maakt dat je beslissing
makkelijker .En tot dan zijn nog een paar weken ...

@culaccino ; gefeliciteerd ...tzt een foto ?
Als je gevoel nu al een heel stuk beter dan op je huur fiets is moet
dat goed komen ...

Hier de afgelopen week redelijk rustig qua sport gehad .
Alleen de vaste team training,s dagen .
Dadelijk een stukkie fietsen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:03

Dankje! Ik ben er inmiddels ook blij mee :D Het was alleen al een verademing om mooie rechte wielen te hebben en zonder gehannes met die versnellingen gewoon lekker te kunnen fietsen. Ik maak een foto zodra ik 'm heb! *D

Sakura, heb jij die ene fiets uiteindelijk besteld? Blij mee?

Veel plezier straks met je rondje, T2T! Ik zag je nog op facebook voorbij komen op een gesponsorde/suggested post over dat Liv-evenement :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:58

culaccino schreef:
Veel plezier straks met je rondje, T2T! Ik zag je nog op facebook voorbij komen op een gesponsorde/suggested post over dat Liv-evenement :D

:D :j
Waren leuke foto,s ....
Sta gelukkig alleen op de groepsfoto ...

Lekkere training gehad ... ca 50 km .
Over de dijk naar Nijmegen met veel wind.
4 X 6 min intervallen op 85/95% max HF.
Met 6 minuten rustig fietsen ertussen .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:29

Mijn hemel wat een dag.
05.00 uur op en 21.00 uur thuis. Daarna alles oprimen en de dieren doen.
Oh en zoon verplegen... die is HÁRD gevallen; met >30 over de kop door een betonnen geul op een gravel-afdaling.

Hij was megabikkel. Lag zo´n beetje overal open doch niets gebroken en naa wonden schhonmaken en wat afdekken wilde hij verder. Ik wilde hem vergezellen maar geen kans; de eerstvolgende klim verdween hij uit zicht.
Na de finish is hij gelijk bij de EHBO gebracht en kwam vol verband terug.

Thuis en vanmorgen alles ververst en hij is nu naar school voor examens.

Mijn blutjes mogen geen naam hebben tegen dat perspectief.

De rit was ongelooflijk mooi en fors piitg; in de eerste 23 km. gelijk 1700 hoogtemeters. Na 8 km. een helling van 800 meter lang met 20-25%...
Verder ook stukjes van >30% maar die waren te overzien.
De laatste klim was enorm rotsig, heel technisch, gemiddeld 15% met stukken van 20 maar ook rotsdelen waar je te voet met de fiets op de schouder over moest.

Vlakbij de finish ging de roue over de ´pasarela´; een aan de rotsen boven de rivier hangend houten pad. Zeg maar als de Caminito del Rey maar dan te fiets :wow:

Gewéldige ervaring.
Later meer en hopelijk fotos.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:44

Fotopoging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:46

En nog twee

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:08

De ´dude-met-waterijsje´ foto is genomen door de uitbaatster van het restaurant na de rit en zoon-zorgen. Dezelfde die ook Bor naar de EHBO had gebracht.
De hele meute renners was in strak aansluitend lycra, incusief genant helder tonende luier.
Slechts één in overmaat retro freestyle kit; ik.
De allercharmantste dame vond dat ´bad ass´ en of ze een foto mocht maken.

De wist niet hoe treffedn dat ´bad ass´ was _O-
Het laatste stuk van het eerste deel was vooral afdaling met wat matige klimmetjes over relatief breed gravel.
Zálig en ik hen me uitgeleefd. Ongebreideld risiscos genomen. Heb IEDEREEN!!!! ingehaald en was minúten eerder bij de controle.
Schuin over het pad regelmatig een drie meter brede betonnen afwateringsgeul met stromend water, algen en al.
De laatste lag in een ruime omlaag glooiende bocht, bíjna loodrecht op het pad. SPRÍNGEN!!!
Megasprong. Tien meter plus.
Iets te enthoudisast ver want het was wél een bocht ook al ruim dus ik moets fors corrigeren om niet in de diepe greppel te schuiven. Kreeg KEIHARD de punt van het zadel in mijn... waar de zon niet schijnt.
Bas ass indeed :oo

Na de verplichte stop met verzameling was mijn zoon helemaal hyper.
Hij was de technische rotsige afdaling super naar beneden gegaan. Niet ver achter mij, in de tweede groep en niemand was hem voorbij gekomen. Ik kreeg verschillende complimenterende opmerking over zijn rijden op die écht pittige helling.
Fris gelaafd en energiek gevoed ging hij razend vlot van start in de kopgroep. Ik ging wat rustiger want de klim vlak voor de finish is 2500 meters gemiddeld 15%.
Ik hield de kop net in het zicht en het plan was bij de afdaling de kop te nemen.
Bor had het idee die kop te houden.
Teveel zelfvertrouwen, niet genoeg techniek en zo´n betonnen afwateringsgeul stake een figuurlijke staak in het wiel.
Uit de geul springend verloor hij het voorwiel en vloog ronddraaiend over de kop.
Ik zag zijn gele combi in het stof opflitsen.
Mij he-le-maal te pletter geschrokken!!!
Hij ging echt hard; 30+....

Ech ontroerend veel hulp GELÍJK. Overal kwamen ehbo-kits vandaan en terwijl hij verzorgd werd hielden anderen de naar beneden razende renners aan de zijkant en was een ander groepje met zijn fiets bezig.
Hulend en bloedend maar hij moest en zou doorgaan!
Ja en en een paar km. verder rijdt hij me op de laatste hellingen het snot voor de ogen om fluks uit het zicht te verdwijnen _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:11

Toegift

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:15

Tweede poging

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het steilste stuk moest ik en vrijwel iedereen te voet. Bor niet. Die kan dan nog zwaaien; hoogst ontmoedigend ;)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:26

culaccino schreef:
Sakura, heb jij die ene fiets uiteindelijk besteld? Blij mee?

Ik twijfel nog steeds...

Over een week krijg ik mijn vakantiegeld (ben al op vakantie geweest :') ) dus misschien dan het besluit nemen.

Mijn calvinistische inborst kan me soms vreselijk weerhouden (grote) aankopen te doen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:08

Heftig dagje en mooie foto's, HC! Je zoon is een bikkel. Knap dat hij al zo goed rijdt! Mooie gelegenheid om die crosslessen in de praktijk te brengen! :D

@Sakura, oh, ik herken dat zó erg, vermoeiend is dat he :') Het is ook nogal een uitgave! Uiteindelijk maar bedacht dat ik 'm altijd nog kan verkopen als het toch niet bevalt. De prijscategorie van jouw (en mijn) fiets is erg gewild :) .

Is er anders een winkel in de buurt waar je 'm zou kunnen proberen? Ik vond het al helemaal ideaal om een fiets goedkoop te kunnen huren, maar dat kan misschien niet overal.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:04

Ja, het is echt heel vermoeiend. Thuis heb ik ook nog zo'n geval zitten -O-

Wat werkt bij ons is dat we elkaar dan aanmoedigen om iets aan te schaffen, omdat we het zo leuk voor de ander vinden. Misschien moet ik even een middagje plannen om bij Mantel in Arnhem langs te gaan en eens kijken (we hebben ook nog nieuwe bidons nodig :') ).

Mooie foto's HC, lijkt me erg pittig. Ik ben een vlakke fietser :') Gisteren waaide het nogal tijdens ons rondje (en ik ben tegen tegenwind), toen merkte ik op dat wind de beste trainingspartner is :') Nou er viel iemand bijna van zijn fiets door die opmerking :+ Verbazing alom over die wijsheid :Y)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:31

Dijkjes met wind, dat klinkt bekend T2T :Y)

Jullie hebben mazzel gehad dat hij verder kon fietsen HC :wow:

Gewoon doen Sakura, je krijgt er geen spijt van :P 8-)

Wat betreft die Crique. Ik kan op het vlakke meekomen met de mensen die gaan, maar zij zijn wel echt beter dan ik en hebben meer ervaring. Dus ik ga het denk ik bij de kleine houden, maar ik zal nog wel een vragen bij de anderen wat zij denken.
Mantel heeft wel mooie winkels volgens mij, de webshop maak ik in ieder geval gretig gebruik van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:46

Lauraennala schreef:
Gewoon doen Sakura, je krijgt er geen spijt van :P 8-)

More bikes, more better :D

Kan ik me voorstellen van die Crique, Laura. Beter lekker uit kunnen rijden dan voor het einde kapot zijn, maar als je buddies denken dat je het aankan... *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:15

Gelukt met de foto,s HC ...een ware foto bom :j +:)+
Een mooi strakke blauwe hemel ...
Knap hoor allemaal ...aan mij is zoiets niet besteed ... O:)

@Sakura789 ; ...dat is ook zo :D
Eerst krijgt de wind je klein ...en met de tijd gaat je sterker worden
en than you beat the wind *\o/*

@Laura ; ik denk een goede keus de kleine Crique te doen ...
Liever met een goed gevoel finishen ...en dan heb je tevens een mooi doel
voor 2019 .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:25

Time2Tri schreef:
@Sakura789 ; ...dat is ook zo :D
Eerst krijgt de wind je klein ...en met de tijd gaat je sterker worden
en than you beat the wind *\o/*

Wat een topic al niet met een mens kan doen :')

Het komt denk ik voort uit mn middelbare schooltijd, elke dat 18km enkele reis fietsen en als je dan tegenwind had... nou dan had je ook écht tegenwind -O-

Nu voor de hobby is het natuurlijk veel minder erg! Dus kom maar op met de wind!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:13

Sakura789 schreef:
Wat een topic al niet met een mens kan doen :')
Nu voor de hobby is het natuurlijk veel minder erg! Dus kom maar op met de wind!

:D ....

Wel herkenbaar hoop , in mijn schooltijd was ik ook niet zo,n fan van fietsen .
Wel grappig ...hier in Kleve loopt een straat hoog , met ?? geen idee 20/30 hoogte
meters ....
Toen ik daar de eerste keer hoog reed twee jaar gelden ging ik best kapot .
Nu fiets ( knal ) ik zo naar boven ....
De scholieren stappen daar altijd van de fiets af :=

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:25

Dat doen scholieren bij ons ook voor een ieniemienie heuveltje :') Ik vroeg laatst mn wederhelft waarom? Het schijnt niet stoer te zijn om fietsend omhoog te gaan :o?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:22

Stuiterbal weer van vers verband voorzien op de zusterspost.
Daarna remhendel voor zijn fiets besteld.
Ook gelijk een half dozijn standaards. Kan er altijd nog bij bestellen.

De fietsenmaker is zondag sub-kampioen van de Adalusische open mtb marathon geworden *\o/*

Onze wethouder van sport trouwens, is mtb-fanaat en was zondag mee. Heeft een leuk stukje op de site van de gemeente gezet.

De voorzitter van de club waardeert mijn stijl en instelling blijkbaar, want hij heeft een foto bewerkt en in zwart/wit op de club-site gezet :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:21

Ocharm... :(:)
Zoon had afspraak met fisotherapeut en die zette de duim van rechterhand weer terug in de kom. Moeilijk want twee dagen geleden. Was pijnlijk merkte hij droog op.
Ondertussen drie examens schrijfwerk mee gedaan _/-\o_

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:31

Nou ik moet eerlijk zeggen, ik fietste laatst met een "normale fiets" een stijl heuveltje op. Normaal met de racefiets fiets je die fluitend op, nu met de gewone fiets verbaasde ik mij er ineens over hoeveel moeilijker dat is :')

@ HC, doen jullie wel een beetje voorzichtig? :Y)

Zaterdag doe ik mee aan de ErasmusMC tour, 135 km. Beetje jammer van het weer alleen, maar 16 graden en windkracht 4 uit het noorden. Volle bak tegenwind op de terugweg dus :7