Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ivy_power89 schreef:Opzich zou ik het niet erg vinden om het te blijven gebruiken als ik daarmee op gewicht blijf. Maar aan de andere kant.... wordt het middel zo wel een melkkoe..
Het is tenslotte een middel wat wordt gebruikt bij diabetes. Dus langere termijn effecten zouden mijn inziens wel bekend moeten zijn. Ik vind het alleen bijzonder dat het nu pas een hype is voor het afvallen want ik denk dat die voordelen toch al veel langer bekend zijn
Jennyj01 schreef:ivy_power89 schreef:Opzich zou ik het niet erg vinden om het te blijven gebruiken als ik daarmee op gewicht blijf. Maar aan de andere kant.... wordt het middel zo wel een melkkoe..
Het is tenslotte een middel wat wordt gebruikt bij diabetes. Dus langere termijn effecten zouden mijn inziens wel bekend moeten zijn. Ik vind het alleen bijzonder dat het nu pas een hype is voor het afvallen want ik denk dat die voordelen toch al veel langer bekend zijn
De “hype” is ontstaan nadat het middel ook hiervoor is goedgekeurd. Er is een behandelprotocol gekomen en daar hebben artsen houvast aan. Daarvoor wist men het misschien wel maar als het geen beleid is dan wil men er niet aan.
har166 schreef:Ik betaal nu 160 voor ozempic inclusief recept. Daar doe ik 6 weken mee, dus kost me dat 26,67 per week. Ik doe nu al op een hele andere manier boodschappen en zéker voor minder dan die 27 euro per week. Als ik dit levenslang moet gebruiken dan heb ik daar vrede mee. Voor de kosten hoef ik het niet te laten.
ivy_power89 schreef:har166 schreef:Ik betaal nu 160 voor ozempic inclusief recept. Daar doe ik 6 weken mee, dus kost me dat 26,67 per week. Ik doe nu al op een hele andere manier boodschappen en zéker voor minder dan die 27 euro per week. Als ik dit levenslang moet gebruiken dan heb ik daar vrede mee. Voor de kosten hoef ik het niet te laten.
Je doet boodschappen voor minder dan 27 euro per week![]()
Dat wil ik ook wel doen haha.
Ik wordt wel echt doodmoe van de apotheek hier....
maandag wordt een recept voor mounjaro verstrekt door de internist en ik zit er nóg op te wachten, het duurt hier altijd zo lang![]()
We moeten nog weekboodschappen doen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe nu boodschappen te doen, hoe zijn jullie gestart?
ivy_power89 schreef:har166 schreef:Ik betaal nu 160 voor ozempic inclusief recept. Daar doe ik 6 weken mee, dus kost me dat 26,67 per week. Ik doe nu al op een hele andere manier boodschappen en zéker voor minder dan die 27 euro per week. Als ik dit levenslang moet gebruiken dan heb ik daar vrede mee. Voor de kosten hoef ik het niet te laten.
Je doet boodschappen voor minder dan 27 euro per week![]()
Dat wil ik ook wel doen haha.
Ik wordt wel echt doodmoe van de apotheek hier....
maandag wordt een recept voor mounjaro verstrekt door de internist en ik zit er nóg op te wachten, het duurt hier altijd zo lang![]()
We moeten nog weekboodschappen doen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe nu boodschappen te doen, hoe zijn jullie gestart?
. 
Doef schreef:Oei, net even flink geschrokken, laatste tijd heb ik met 0,5 vaak een pijntje na het prikken (ik prik dus met koude vloeistof net uit de koelkast… dom), net vermoedelijk een vaatje geraakt en had wat bloed, pijnlijk plekje en toen kwamen de sterretjes, werd ineens flink duizelig en misselijk en het plekje doet ook wat pijn/stekerig. Komt waarschijnlijk dus door die ijskoude injectie en wellicht de schrikreactie hiervan. Maar zo misselijk en duizelig worden heb ik nog niet eerder gehad, iemand dit ook wel eens ervaren? Gelukkig heeft internet me een beetje gerust kunnen stellen en ben ik op bed gaan liggen.
Deertje schreef:Het zal toch een eeuwige strijd blijven. Ondanks dat ik nog een minimum aan Mounjaro neem, moet ik mezelf elke dag proberen inhouden. Alle dagen denk ik ' nee, niet gaan snoepen, niet die extra boterham nemen, vergeet niet te bewegen' en soms heb ik het dagen echt moeilijk.
Dan vraag ik met echt af hoe het zou zijn helemaal zonder. Ik denk inderdaad dat ik zo weer terugval en die kilo's zo weer bijkom..
Heb hier al gezegd tegen mijn man dat ik voorlopig echt niet ga stoppen. Dat lukt me niet volgens mij Deertje schreef:Het zal toch een eeuwige strijd blijven. Ondanks dat ik nog een minimum aan Mounjaro neem, moet ik mezelf elke dag proberen inhouden. Alle dagen denk ik ' nee, niet gaan snoepen, niet die extra boterham nemen, vergeet niet te bewegen' en soms heb ik het dagen echt moeilijk.
Dan vraag ik met echt af hoe het zou zijn helemaal zonder. Ik denk inderdaad dat ik zo weer terugval en die kilo's zo weer bijkom..