Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 05:48

Gefeliciteerd Jitske! Wat een zit is dat geweest. Laat je lekker verwennen in de kraamweek, let op je herstel en rustig aan beginnen te genieten!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 06:33

JitskeJeldau schreef:
Wij zijn vannacht trotse ouders geworden van een zoon: Oliver. Het is een lange rit geweest. Uiteindelijk 46,5 uur van gebroken vliezen tot geboorte, maar ik kijk er goed op terug.
Wel alles gehad wat maar kon. 34 uur weeën om het kwartier, een synto pomp, epiduraal (dat is erg aan te raden! Ik voelde me zielsgelukkig toen die zat, ondanks de koorts bijwerking), vaccuum en daarna een keizersnede.
En nu moeder van een heerlijk ventje. Helemaal verliefd, alle clichés zijn waar!
Geen fotootje van onze kant, want we willen geen foto's op t internet. Maar ook dit cliché is waar. Het is het knapste kind ooit! <3

Wow wat een heftige bevalling Jitske! Fijn dat je er gelukkig goed op terug kunt kijken. Gefeliciteerd met jullie zoontje <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:15

linda2008 schreef:
Jitske, heftig maar gefeliciteerd! Op naar een voorspoedig herstel :)

Marlis, och die kleine van jou geeft je wel veel ongemak zeg :=

Charlotte, er is toch geen goed of fout over hoe lang je borstvoeding wilt geven? Gewoon doen wat jij zelf prettig vind :j (ik ga zelf helemaal geen borstvoeding geven en nee, ik voel mij niet schuldig :P )

Hier wel ander babynieuws, de nacht van zaterdag op zondag is mijn pony bevallen van een mooi merrieveulen <3
[ [url=m/kKxafO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:18

Ja was heel leerzaam! En zij zit echt een paar straten verderop hier in t dorp en kan altijd bellen/appen voor tips of hulp, fijn idee :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:31

Ik hoop nog lang (tot minstens 6 maanden) te mogen voeden en ik zet me daar ook voor in. In het begin echt een lastige start maar toch doorgezet, maar niet ten koste van alles. We gaan het zien.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:56

Jitske: van harte gefeliciteerd met Oliver!!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:22

Gefeliciteerd Jitske <3
Mooie naam!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:31

Linda, gefeliciteerd met je merrieveulen. Met zulke ouders moet dat wel een plaatje worden.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:05

Gefeliciteerd Jitske! Leuke naam hebben jullie gekozen. Wel een hele lange bevalling, hopelijk herstel je snel en kan je volop genieten :)

Mooi dat de cursus leerzaam was QueenE en ideaal dat ze zo dichtbij woont :)

Wat fijn dat Boris zo goed ging met alle visite Gnome :) Lijkt me heerlijk als ze daar doorheen kunnen slapen. Onze slaapkamer met nog een zolder erboven was vannacht ook best warm, wij gaan denk ik maar snel naar airco's kijken.

linda, ik zie het ook niet als goed of fout hoor. Ik heb een auto-immuunziekte waar ik zware medicijnen voor krijg. Nu geef ik die medicijnen via mijn infuus en straks door borstvoeding door aan de baby en dat zorgt ervoor dat de baby een lagere weerstand zal hebben en geen levend vaccin mag krijgen. Achteraf had mijn vraag misschien beter kunnen zijn, zou het de moeite waard zijn om 6 tot 8 weken borstvoeding te geven? Ik ga het wel proberen, maar wil mijn medicijnen ook niet te lang door blijven geven.

Gefeliciteerd met je veulen <3 Is het een rode?

Mriek, hoe is de nacht gegaan? Heeft Hidde een beetje doorgeslapen?
Ik mag doorgaan zolang ik wil alleen blijf ik dan mijn zware medicijnen doorgeven wat zorgt voor een verminderde weerstand. Daarnaast moet hij 1 jaar vrij zijn van mijn medicijnen voordat hij een levend vaccin mag krijgen. BMR krijgen ze met 14 maanden dus als ik langer dan 2 maanden mijn medicijnen geef moet die vaccinatie uitgesteld worden. Dus ik denk dat ik het bij 6-8 weken houd.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:22

Marlis gelukkig dat het beter gaat met Lucky. Hidde heeft goed geslapen, niet verwacht. :D

Linda gefeliciteerd met je knappe veulen! Ga je haar houden?

Gnome wat top dat het zo goed ging. Lekker even de komende dagen niks. Phoej dat is wel warm ja, daar zou ik ook van gaan zweten.

QueenE fijn dat de cursus leerzaam was. :) Ga je nog een keer of was het eenmalig?

Kiwi hoop dat het lukt met doorvoeden.

Charlotte gelukkig is de nacht goed gegaan. Hij heeft geslapen van kwart voor 12 tot kwart voor 5, daarna van half 6 tot kwart voor 9. Hopelijk vind je qua voeding iets wat goed voelt voor jou. :)

Jitske hoe gaat het met jullie?

Hier dus een goede nacht gehad, had ik niet verwacht na de drama dag van gister haha. Hidde lijkt vandaag ook weer een betere dag te hebben, ligt op dit moment heerlijk naast mij te slapen. ♡
Vanavond krijg ik mijn ouders, opa en schoonouders op visite dus vandaag vooral het huis opruimen en schoonmaken. :D
Fijne dag allemaal! <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:28

Goed geslapen dan Hidde. En van harte Gefeliciteerd

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 11:54

Van harte Mriek!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:01

Gefeliciteerd Mriek!
Bij ons gaat het best goed. Behalve alledrie oververmoeid en een beetje overprikkeld. Bijslapen vind ik moeilijk. Ik wil alleen maar naar Oliver kijken :o
En lekker knuffelen! <3
Gelukkig mogen we vandaag naar huis, lekker in onze eigen omgeving verder genieten. Olivers tongriempje is vanmorgen geklieft en drinken is voor mij nu al een stuk minder pijnlijk. Kolven komt langzaam op gang. Dus al met al heel tevreden.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:13

Geniet ervan Jitske!

Mriek gefeliciteerd met je verjaardag.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:42

Charlotte446 schreef:
Gefeliciteerd Jitske! Leuke naam hebben jullie gekozen. Wel een hele lange bevalling, hopelijk herstel je snel en kan je volop genieten :)

Mooi dat de cursus leerzaam was QueenE en ideaal dat ze zo dichtbij woont :)

Wat fijn dat Boris zo goed ging met alle visite Gnome :) Lijkt me heerlijk als ze daar doorheen kunnen slapen. Onze slaapkamer met nog een zolder erboven was vannacht ook best warm, wij gaan denk ik maar snel naar airco's kijken.

linda, ik zie het ook niet als goed of fout hoor. Ik heb een auto-immuunziekte waar ik zware medicijnen voor krijg. Nu geef ik die medicijnen via mijn infuus en straks door borstvoeding door aan de baby en dat zorgt ervoor dat de baby een lagere weerstand zal hebben en geen levend vaccin mag krijgen. Achteraf had mijn vraag misschien beter kunnen zijn, zou het de moeite waard zijn om 6 tot 8 weken borstvoeding te geven? Ik ga het wel proberen, maar wil mijn medicijnen ook niet te lang door blijven geven.

Gefeliciteerd met je veulen <3 Is het een rode?

Mriek, hoe is de nacht gegaan? Heeft Hidde een beetje doorgeslapen?
Ik mag doorgaan zolang ik wil alleen blijf ik dan mijn zware medicijnen doorgeven wat zorgt voor een verminderde weerstand. Daarnaast moet hij 1 jaar vrij zijn van mijn medicijnen voordat hij een levend vaccin mag krijgen. BMR krijgen ze met 14 maanden dus als ik langer dan 2 maanden mijn medicijnen geef moet die vaccinatie uitgesteld worden. Dus ik denk dat ik het bij 6-8 weken houd.

Dan snap ik inderdaad dat je niet heel lang borstvoeding wil geven zou dat dan zelf ook niet doen denk ik

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:43

mriek1990 schreef:
Marlis gelukkig dat het beter gaat met Lucky. Hidde heeft goed geslapen, niet verwacht. :D

Linda gefeliciteerd met je knappe veulen! Ga je haar houden?

Gnome wat top dat het zo goed ging. Lekker even de komende dagen niks. Phoej dat is wel warm ja, daar zou ik ook van gaan zweten.

QueenE fijn dat de cursus leerzaam was. :) Ga je nog een keer of was het eenmalig?

Kiwi hoop dat het lukt met doorvoeden.

Charlotte gelukkig is de nacht goed gegaan. Hij heeft geslapen van kwart voor 12 tot kwart voor 5, daarna van half 6 tot kwart voor 9. Hopelijk vind je qua voeding iets wat goed voelt voor jou. :)

Jitske hoe gaat het met jullie?

Hier dus een goede nacht gehad, had ik niet verwacht na de drama dag van gister haha. Hidde lijkt vandaag ook weer een betere dag te hebben, ligt op dit moment heerlijk naast mij te slapen. ♡
Vanavond krijg ik mijn ouders, opa en schoonouders op visite dus vandaag vooral het huis opruimen en schoonmaken. :D
Fijne dag allemaal! <3

Fijn en gefeliciteerd!!
Ja was eenmalig

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:44

JitskeJeldau schreef:
Gefeliciteerd Mriek!
Bij ons gaat het best goed. Behalve alledrie oververmoeid en een beetje overprikkeld. Bijslapen vind ik moeilijk. Ik wil alleen maar naar Oliver kijken :o
En lekker knuffelen! <3
Gelukkig mogen we vandaag naar huis, lekker in onze eigen omgeving verder genieten. Olivers tongriempje is vanmorgen geklieft en drinken is voor mij nu al een stuk minder pijnlijk. Kolven komt langzaam op gang. Dus al met al heel tevreden.

Hopelijk kan je thuis een beetje uitrusten, geniet er van

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:31

Mriek nog gefeliciteerd!! Fijn dat het toch een goede nacht was :) en gezellig bezoek!

Jitske fijn dat jullie lekker naar huis mogen. En dat klieven lijkt te helpen.

Linda gefeliciteerd met het veulen!

Charlotte ik denk dat 6-8 weken zeker zin heeft. Je kan eventueel het advies nog eens laten beoordelen door een lactatiekundige, soms zijn er nieuwe inzichten waar niet alle artsen van op de hoogte zijn. Er is ook een fb groep waar je dit soort vragen direct bij ze kwijt kan.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:30

Charlotte, snap indd dat je dat dan niet te lang wilt doorgeven.

Mriek, fijn dat de nacht goed gegaan is!

Jitske, fijn om lekker thuis te zijn.

Hier begon het vanmorgrn weer erg rommelig met mn buik. Maar zet nog niet door. Rustig aan mn ding gedaan. Maar heb snel al last of pijn. Dus alles gaat langzaam en veel zitten tussendoor.

Van mn tante en oom een stokke Tripp Trapp gekregen. Die kwam binnen dus die meteen in elkaar gezet, misschien dat ze dan denkt dat ze kan komen :+ alles staat klaar is klaar dus het kan _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 20:51

Freekieee schreef:
Charlotte, snap indd dat je dat dan niet te lang wilt doorgeven.

Mriek, fijn dat de nacht goed gegaan is!

Jitske, fijn om lekker thuis te zijn.

Hier begon het vanmorgrn weer erg rommelig met mn buik. Maar zet nog niet door. Rustig aan mn ding gedaan. Maar heb snel al last of pijn. Dus alles gaat langzaam en veel zitten tussendoor.

Van mn tante en oom een stokke Tripp Trapp gekregen. Die kwam binnen dus die meteen in elkaar gezet, misschien dat ze dan denkt dat ze kan komen :+ alles staat klaar is klaar dus het kan _O-

Zo fijn die trap! Heb je ook een newborn setje?

Hier is de energie wel even op na een drukke 2 dagen in het westen. Lekker om 7 uur de kleine mee op bed genomen. Heeft nu net weer flink gedronken en 2 luiers vol gepoept dus ik hoop dat we zo mooi een flink aantal uur door kunnen slapen.

Hij drinkt nu zoveel dat ik het helaas niet bij kan houden met kolven alleen.. Dan moet ik iedere 2 uur kolven en dat kan ik qua energie gewoon niet opbrengen dus dan maar weer aanvullen met kunstvoeding.

Had vanmorgen wel de mooie verrassing dat ik alweer op mijn gewicht zit van voor de zwangerschap.. Zelfs iets eronder. Alleen de huid van m'n buik is nog wat los maar dat is natuurlijk niet zo raar. Buikspieren zijn ook nog foetsie dus kijk er wel naar uit om over een paar weken weer wat te kunnen trainen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:12

Jaa heb ook newborn setje heel handig!

Snap dat dat indd erg vermoeiend is! Gelukkig dat je dan gewoon met kunst voeding kan aanvullen toch! Ik wist eigenlijk niet dat dat kon. Borstvoeding en kunst voeding. Goed om te weten.

Hopelijk slapen jullie paar uurtjes door vannacht.
En zo’n verrassing is altijd leuk!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 21:27

Hij drijft me inmiddels weer tot wanhoop met vragen om de fles. Nu al vanaf 8 ongeveer aan het voeden.. En nog steeds z'n ogen wijd open. Wegleggen hoef ik niet eens aan te denken. Bluh. Ik wil slapen :Z

Geen idee wat dit steeds is in de avond. Gisteren zat m'n man ook al van 12 tot half 2 te voeden. De rest van de dag en nacht is er nooit iets aan de hand.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:41

Gefeliciteerd Mriek! Fijn dat Hidde een goede nacht had :) Gezellig dat je familie vanavond langskomt.
Haha dat schoonmaken voor bezoek is herkenbaar :+

Mooi dat het goed gaat Jitske, en fijn dat je vandaag naar huis mag. Lekker thuis genieten :D

Annemijn, ik denk dat het ook goed is om borstvoeding te geven, al is het maar van korte duur. Ik denk dat een lactatiedeskundige niks aan het protocol van die 12 maanden kan veranderen. Ik mag zelf ook geen levend vaccins meer halen zolang ik de medicijnen gebruik.

Mooi cadeau van je oom en tante Freekie :D Ik wist ook niet dat je borstvoeding en kunstvoeding tegelijk kon geven :+ Spannend dat je buik rommelt! Hoever ben jij ook alweer?

Hopelijk kunnen jullie straks lekker slapen Gnome. Of beter gezegd, denkt Boris daar ook zo over :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 21:44

Ik kreeg ook de vraag.. Hoe wil je dat doen dan? Maar gaat hartstikke prima. Kunstvoeding is wel wat zwaarder op de maag maar hij krijgt gelukkig geen krampen ofzo bij het wisselen. Kan natuurlijk wel zijn dat andere kindjes er wel last van hebben.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:22

Klinkt pittig Gnome, hopelijk is hij snel voldaan.
Bedoel je dat je de vraag kreeg over borst- en kunstvoeding?

Krampjes komen idd vaker voor bij kunstvoeding maar soms is het kiezen tussen twee kwaden…