Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:42

Jij bent ook nog relatief jong vermoed ik?

Het is in Nl namelijk echt wel anders geweest dan wat jij nu zegt.

__

Overigens vind ik de tendens dat er énorm moeilijk gedaan wordt over het zien van lichamen ook weer niet erg gezond. Ik snap waar het vandaan komt, maar vind dat er ook nadelen aan kleven. Maar das nóg een weer andere discussie.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:45

Sizzle schreef:
Wat is niet in NL?
Zowel in de onderbroek kijken voor liesbreukjes als inenten gebeurde in iedergeval toen ik nog op school zat standaard.

Wanneer was dat? Hier is bij de schoolarts echt nog nooit in mn onderbroek gekeken hoor. Inenten gebeurde ook ergens anders.

Vind dat eerlijk gezegd ook niet ok, iig niet zonder ouders.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:45

Femke_Tweety schreef:
Jij bent ook nog relatief jong vermoed ik?

Het is in Nl namelijk echt wel anders geweest dan wat jij nu zegt.

__

Overigens vind ik de tendens dat er énorm moeilijk gedaan wordt over het zien van lichamen ook weer niet erg gezond. Ik snap waar het vandaan komt, maar vind dat er ook nadelen aan kleven. Maar das nóg een weer andere discussie.

Stuk jonger dan jullie inderdaad haha
Mijn punt was dan ook dat het in Nederland tegenwoordig wel anders is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:46

Ik ben 42. Inenten heb ik goed in herinnering, we liepen dan in en rij langs de inenters. Dat was waarschijnlijk de dktp herhaal enting en de bmr. Voor MenC was ik al te oud voor de massa enting.
Schoolarts vond ik genânt en onduidelijk als kind. Waarschijnlijk vanwege de slechte voorlichting en slechte uitleg. Alleen daarom vind ik al dat er een ouder mee moet. Wij hebben ook al een keer een bar slechte kinderarts getroffen die duidelijk niets van kinderen snapte. Het zou je schoolarts maar zijn.
Daarnaast was de schoolarts helemaal alleen met je in een klein kamertje, geen assistente erbij of zo. Even een aaitje teveel is dan echt niet ondenkbaar.
Ben heel blij te horen dat het nu anders is :j
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-01-21 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:48

Sizzle schreef:
Ik ben 42. Inenten heb ik goed in herinnering, we liepen dan in en rij langs de inenters. Dat was waarschijnlijk de dktp herhaal enting en de bmr. Voor MenC was ik al te oud voor de massa enting.
Schoolarts vond ik genânt en onduidelijk als kind. Waarschijnlijk vanwege de slechte voorlichting en slechte uitleg. Alleen daarom vind ik al dat er een ouder mee moet. Wij hebben ook al een keer een bar slechte kinderarts getroffen die duidelijk niets van kinderen snapte. Het zou je schoolarts maar zijn.

Ik vind sowieso dat ouders altijd het recht hebben om mee te gaan. Ze kunnen je op de eerste hulp (met ouders) ook vragen of je niet mishandeld wordt als kind dat lukt ze bij de schoolarts dan ook wel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:50

SimoneeM schreef:
Sizzle schreef:
Wat is niet in NL?
Zowel in de onderbroek kijken voor liesbreukjes als inenten gebeurde in iedergeval toen ik nog op school zat standaard.

Wanneer was dat? Hier is bij de schoolarts echt nog nooit in mn onderbroek gekeken hoor. Inenten gebeurde ook ergens anders.

Vind dat eerlijk gezegd ook niet ok, iig niet zonder ouders.
klopt wel hoor. Bij de jongetjes werden ook altijd hun ballen gecheckt door de schooldokter.
Niks raars aan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:51

Maar ik gok dat dit nu allemaal bij het consultatie bureau word gecontroleerd.
Bij m’n neefjes tenminste wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:51

Dat mega feest in Frankrijk.. wat een idioten. Ik zou zeggen geheel omsingelen en laat ze maar 10 dagen zitten op dat feestje van ze. En iemand ziek, lekker verlengen. Idioten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:53

idinn schreef:
Dat mega feest in Frankrijk.. wat een idioten. Ik zou zeggen geheel omsingelen en laat ze maar 10 dagen zitten op dat feestje van ze. En iemand ziek, lekker verlengen. Idioten.

Ik vond dit bericht wel grappig vergeleken de opgerolde Nederlandse feesten. Dit in Frankrijk noem ik inderdaad een flink feest. In Nederland waren de opgerolde feesten met 30 man en dat is nog niet goed natuurlijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:58

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:02

idinn schreef:

Dat hadden we misschien met heel duindorp ook moeten doen. Lekker makkelijk wijzen naar het buitenland weer, terwijl we hier er helemaal niets tegen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:04

Nou daar hadden ze van mij evengoed keihard mogen ingrijpen. Net als op andere plekken. Aan de andere kant, mogen we in onze handjes knijpen natuurlijk dat we in een land wonen waar de wapenstok er niet flink op los geslagen wordt. Alhoewel ik nu soms denk: het zou wel even goed zijn voor sommigen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:06

Achterom schreef:
idinn schreef:

Dat hadden we misschien met heel duindorp ook moeten doen. Lekker makkelijk wijzen naar het buitenland weer, terwijl we hier er helemaal niets tegen doen.

https://nos.nl/artikel/2362755-gemeente ... ndorp.html Tja noem het een demonstratie en er mag veel

Het verschil is nog steeds het aantal mensen.
Ook in Frankrijk zullen ze dit wat het publiek wil niet doen dus zo veel verschilt dat niet met Nederland

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:10

Sizzle schreef:
Wat is niet in NL?

Ja maar daar mag 1 van de ouders wel bij zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik alleen was toen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:11

Sizzle schreef:
Wat is niet in NL?

Klopt ook bij ons vroeger op school. Daar waren geen ouders toen bij. Dat is goed verbeterd nu.

Die idioten in Frankrijk zijn internationale jongeren (2.500) en de toegangswegen waren of zijn afgesloten. De politie kan er nu niet in, zijn enorm belaagd, dus doen ze het zo. Ik ben benieuwd welk staartje dit krijgt. Slechte zaak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:17

Ben wel benieuwd naar de cijfers over twee weken. Ik hoor steeds meer mensen die gewoon met veel mensen hebben afgesproken deze kerst en oud&nieuw.
En op oudjaarsdag ben ik in 5minuten rijden 4 carbidfeesten tegengekomen met veeeeeel mensen :(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:19

verootjoo schreef:
Ben wel benieuwd naar de cijfers over twee weken. Ik hoor steeds meer mensen die gewoon met veel mensen hebben afgesproken deze kerst en oud&nieuw.
En op oudjaarsdag ben ik in 5minuten rijden 4 carbidfeesten tegengekomen met veeeeeel mensen :(

Nou ik ook!

Ik heb dinsdag m’n examenklas voor m’n neus en de foto’s in de groepsapp liegen er niet om. Waar ouders eerder kinderen wel thuis lieten was oud en nieuw blijkbaar een ander verhaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:21

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:21

Ja hier iemand die vertelde wat ie op oudejaarsavond ging doen: ja we gaan naar die en die, en die komen ook, en die ook, etc, en we zijn dan met 15 man.
Ik: huh, je mag toch maar 3 mensen uitnodigen.
Hij: ja, maar we gaan buiten zitten dus dan kan het geen kwaad :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:23

verootjoo schreef:
Ja hier iemand die vertelde wat ie op oudejaarsavond ging doen: ja we gaan naar die en die, en die komen ook, en die ook, etc, en we zijn dan met 15 man.
Ik: huh, je mag toch maar 3 mensen uitnodigen.
Hij: ja, maar we gaan buiten zitten dus dan kan het geen kwaad :')

:') Dit hoorde ik van m’n schoonouders ook. Hebben met de buurt om de vuurkorf gestaan ‘het was buiten’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:25

Buiten zal zeker wel beter zijn ten opzichte van hetzelfde binnen.

Ik ken niemand die oud&nieuw gevierd hebben. Echt iedereen zat lekker thuis op de bank, zonder visite :') Of stond bij de paarden buiten, met voldoende afstand.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:30

Ik heb het met mijn twee single vrienden gevierd. Maar de meeste stelletjes zijn inderdaad gewoon thuis gebleven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:35

Sheran schreef:
Ik heb het met mijn twee single vrienden gevierd. Maar de meeste stelletjes zijn inderdaad gewoon thuis gebleven.

Hier ook en het was reuze gezellig!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:38

Wanneer je dit leest denk ik dat er een fiks drama is voorkomen, die gasten mogen de politie op hun blote knieën danken:

Feestvierders in Arnhemse bunker aan de dood ontsnapt: brandweer meet grote hoeveelheid koolmonoxide

https://www.destentor.nl/arnhem/feestvi ... ~a87d7316/

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:41

secricible schreef:
Hoe gaat het ineens over ongekwalificeerd prikken? Het ging om testen.

Dit is Bókt dûh... Handen in onderbroeken werden er ook al bijgehaald.

_O- _O-