Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:34

Longen waren schoon, geen koorts, zuurstof gehalte bloed goed, bloeddruk goed en eigenlijk gewoon flink wat last van rest klachten van corona. *\o/* -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:43

Marcella schreef:
Longen waren schoon, geen koorts, zuurstof gehalte bloed goed, bloeddruk goed en eigenlijk gewoon flink wat last van rest klachten van corona. *\o/* -O-

Fijn :) hopelijk snel je energie ook terug

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:47

Nou minder benauwd zou fijn zijn. Ben gewoon na de meest simpele dingen volledig buiten adem en moet dan echt even zitten.

Maar was bij laatste longfunctie al gewaarschuwd dat corona flink wat rest problemen kon veroorzaken. Heb 25 maart weer longfunctie dus ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 14-02-22 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:48

Zelftest van mij nog negatief! Op werk inmiddels al 8 positieve zelftesten het gaat heel rap nu...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:50

Zebrastreep schreef:
Zelftest van mij nog negatief! Op werk inmiddels al 8 positieve zelftesten het gaat heel rap nu...

Was jij nou al getest door de ggd?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:54

IvysToeter schreef:
Zebrastreep schreef:

Was jij nou al getest door de ggd?

2 weken terug en vorige week. Maar nu is er een fikse uitbraak op werk en afstand houden is niet mogelijk.

2 weken terug heb ik getest vanwege 3 dagen close contact te zijn geweest en wat klachten had en een lichte positieve zelftest had. GGD test was negatief.

Vorige week vrijdag had ik weer een positieve zelftest dus weer getest door de GGD en weer negatief gad ook geen klachten.

En nu is er een uitbraak op werk heb zaterdag nog gewerkt en toen was het nog een beetje twijfelachtig. Alleen doen ze het op zelftesten. Als ik een positieve zelftest heb ga ik zeker nog naar de GGD. Heb vandaag weer gewerkt en het gehoest en gesnotter vliegt je om de oren. Ik ben werkelijk de enige die een mondkapje draagt...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:18

Sharani schreef:
Ik zal ook nog even een update geven. Mijn dochter heeft cerebrale veneuze trombose, wat de oorzaak is blijft gissen. Er zijn enkele gevallen gediagnosticeerd na een COVID-19 infectie, maar ook na vaccinatie en ook pil gebruik kan het veroorzaken. Voorlopig is het nog erg spannend allemaal want er zit nog geen verbetering in de klachten. En het is behoorlijk heftig, de hoofdpijn is zelfs met morfine vaak ondraaglijk. En ik mag zelf nog steeds niet naar haar toe ;( . Mijn man en haar broers wisselen elkaar af, zodat er 24/7 iemand bij haar is. Ik hoop zo dat er snel verbetering optreedt.

Sharani hoe gaat het met jou en je dochter? Ik denk veel aan jullie. :knuffel:

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:35

pien_2010 schreef:
Sharani schreef:
Ik zal ook nog even een update geven. Mijn dochter heeft cerebrale veneuze trombose, wat de oorzaak is blijft gissen. Er zijn enkele gevallen gediagnosticeerd na een COVID-19 infectie, maar ook na vaccinatie en ook pil gebruik kan het veroorzaken. Voorlopig is het nog erg spannend allemaal want er zit nog geen verbetering in de klachten. En het is behoorlijk heftig, de hoofdpijn is zelfs met morfine vaak ondraaglijk. En ik mag zelf nog steeds niet naar haar toe ;( . Mijn man en haar broers wisselen elkaar af, zodat er 24/7 iemand bij haar is. Ik hoop zo dat er snel verbetering optreedt.

Sharani hoe gaat het met jou en je dochter? Ik denk veel aan jullie. :knuffel:

Vandaag is er hersenvocht afgetapt omdat de druk te hoog werd en daar knapte ze enorm van op. Maar ze moesten daarvoor wel even stoppen met de bloed verdunners. Blijft allemaal nog erg spannend want de stolsels zijn nog niet weg. En ik hoest nog steeds heel veel en mag er dus niet naartoe. Ik weet dat ze goed verzorgd wordt en begrijp dat ze het risico niet kunnen lopen in het ziekenhuis maar vind het zo erg.

pien_2010

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:43

Tuurlijk is het erg. Misschien als een vd mannen er is dat ze jullie met hun hulp laten whattsappen?
Sterkte meid, het klinkt akelig en ingrijpend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:44

Sharani, denk je dat je dochter een kaartje op prijs stelt?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:26

Pien: we bellen wel af en toe. Videobellen lukt niet vanwege dat ze niet naar een scherm kan kijken.

Bigone: denk dat ze dat wel leuk zou vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:40

Misschien kun je haar kamer nummer en adres geven? Anders word het lastig. Mag ook in pb .
Denk dat haar voornaam voldoende is.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:44

Heb je een pb gestuurd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:49

Dank.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:22

Sharani beterschap met je dochter.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:41

Sharani, heel veel beterschap voor je dochter, maar ook voor jou. Zodat je haar snel kunt opzoeken in het ziekenhuis. Wat een naar scenario.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:59

Ik word echt moedeloos hiervan. Ging het gisteren beter. Hele middag/avond geen klachten meer en hoopte ik morgen aan het werk te kunnen. Wordt ik vanochtend wakker met weer een hoest prikkel. Het word wel minder nu ik wakker ben en thee heb gedronken, maar toch voelt mijn keel nog een beetje schraal aan. Ik mag echt pas aan het werk op locatie of uit qurantaine van de bedrijfsarts als ik 24u klachten vrij ben. Iemand hier gaf aan dat je na 2 weken sowieso uit qurantaine mag. Ik ga dat maar eens na vragen. Maar ik werk in het ziekenhuis en wellicht hanteren ze daar andere regels.

@Sharani heel veel beterschap. Heftig zeg met je dochter..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:17

Hier gaat het ook wisselend,de ene dag goed en dan een dag later weer brak en hoesten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:53

Gisteren duidelijk teveel gedaan. Maar wil vandaag eigenlijk wel huis een keer fatsoeneren, want 1,5 week met 3 katten is het niet bepaald schoon meer te noemen.

Zit ook te twijfelen om to good to go brood pakket te (buiten op een markt) hoef dan geen brood te bakken. Heb daar even geen puf voor ook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:29

Herkenbaar hier ook dieren en die geven veel stof, ik wilde vanavond weer naar de band er komt een optreden aan maar ik heb eigenlijk geen puf.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:06

Vanmiddag heb ik al moeite om mijn ogen open te houden. :O Ik werk thuis en vind het dan wel heel lastig om aan te kaarten bij mijn collega's als het even niet wil.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:15

Bij mij slaat het nu op de longen en dat geeft een irritant gevoel. Af en toe ook hoesten, blijkbaar rommel in de longeren (kan zoiets?).
Gevoel nu geen volledige longfunctie te hebben en daardoor net wat te weinig zuurstof in mn lichaam, elke keer als ik wat doe daarna uitrusten anders duizelig.
Ik weet niet of dit zo hoort of dat ik nu iets kan doen om te voorkomen dat het later chronisch wordt. Warm kleden en bij tocht wegblijven in elk geval.
Ben geen risico persoontje verder volgens mij, midden 40 en lage / net normale bmi score en vrouw.
Gewoon afwachten is wellicht eerst het beste en niet van nare dingen uitgaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:38

Ben ook duizelig, maar zuurstof gehalte bloed is goed. Vond het gisteren ook wel leuk om te zien dat de mijne maar 1/2% verschillende met die van de huisarts.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:08

Nou ik denk toch dat ik nu de eerste symptomen heb

Hoofdpijn en droge keel. Mijn vader had ook al hoofdpijn...

Nog wel negatieve zelftesten

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:39

Zebrastreep schreef:
Nou ik denk toch dat ik nu de eerste symptomen heb

Hoofdpijn en droge keel. Mijn vader had ook al hoofdpijn...

Nog wel negatieve zelftesten

Als je het echt hebt, dan slaat het morgen goed in en dan zal een GGD test positief zijn. Zo ging het bij mij namelijk ook, maandagavond negatieve zelftest en dinsdag eerst nog gaan werken, maar na 1,5 uur beroerd naar huis en smiddags was ik echt finaal gevloerd.