De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:42

DiantaM schreef:
imaudy schreef:

Groot luchtig gebouw. Er zijn mensen die nog durven te reizen met de trein, lijkt mij toch flink meer risico.

Je zit toch hutje mutje op die tribunes?

Niet meer, want er mogen maar 1000 bezoekers binnen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:44

PSvanLot schreef:
Djali schreef:

Hoezo onbewezen?
Onderzoek naar de werking van vitaminen en mineralen is al uitgebreid gevoerd. Dat hoort gewoon bij de werking van het menselijk lichaam.

Oke, echinacea valt nog onder de hippiemiddeltes, maar over vitamines kan je echt niets ontkennen. Dan vraag ik van jou, als biologe, een goede uitleg waarvoor C en D dan wel dienen volgens jou.

Ook dat de positieve invloed van probiotica op de darmflora discutabel genoemd wordt ben ik erg benieuwd naar waarom je dat denkt.
Akkoord dat niet iedereen moet aanklooien met probiotica, klopt, iedereen reageert verschillend. Maar hoe kan werken aan een gezonde darmflora met oog op een beter immuunsysteem discutabel zijn?

Verder is de uithaal van 'het kwakzalver zijn' het mooiste voorbeeld van hoe dit topic is.
Je had best kunnen reageren dat mijn tips onbewezen zijn, maar de rest is onnuttige en overnodige info.

willen jullie een eigen topic aanmaken of dit via PM uitvechten?

Niet om het een of ander, maar dit soort misinformatie rechtzetten mag imo wel gepost worden en kan juist nuttig zijn. Zie veel misinformatie over corona voorbij komen, dan is het fijn als er wat mensen met kennis zijn die die misinformatie rechtzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:44

Kaja schreef:
Hoe bizar is het dat Indoor Brabant doorgang heeft terwijl Brabant min of meer een lockdown heeft? Al dan niet als advies ipv maatregel.

Er is toch geen lockdown?
Evenementen met meer dan 1000 man zijn verboden, daarom hebben ze het opgeknipt en gaat het door met 1000 man publiek. Wat ik nog best veel vind. Maar dat valt gewoon binnen het advies.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:45

PSvanLot schreef:
Omdat er goed over nagedacht is?
Het heeft mijn voorkeur ook niet maar ze hebben blijkbaar goed nagedacht over de manier waarop ze het wel doorgang kunnen laten vinden.

Goed over nagedacht? Elke vorm van fysiek contact word streng afgeraden, thuis werken word aanbevolen, voetbal wedstrijden zonder supporters, denk aan je medemens etc. Dan kun je deze mensen toch niet meer serieus nemen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:48

Kaja schreef:
PSvanLot schreef:
Omdat er goed over nagedacht is?
Het heeft mijn voorkeur ook niet maar ze hebben blijkbaar goed nagedacht over de manier waarop ze het wel doorgang kunnen laten vinden.

Goed over nagedacht? Elke vorm van fysiek contact word streng afgeraden, thuis werken word aanbevolen, voetbal wedstrijden zonder supporters, denk aan je medemens etc. Dan kun je deze mensen toch niet meer serieus nemen?

Je bent niet verplicht om te gaan, niet verplicht om fysiek contact te hebben. Je bent ook niet verplicht om thuis te werken.

Evenementen met meer dan 1000 bezoekers worden afgelast, hier hebben ze bij IB gehoor aan gegeven door het aantal bezoekers naar 1000 terug te brengen.

Zoals ik al zei, het heeft mijn voorkeur niet, maar ze doen niets wat niet mag en ze zullen er goed over nagedacht hebben in welke vorm ze het willen gieten.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:49

Bijzonder is dat groot techno en house festival Dag College in Eindhoven zaterdag wel doorgaat. Is heel groot evenement, maar kan gemeente niet verbieden omdat het Klokgebouw in Eindhoven een horeca vergunning heeft en dus als kroeg wordt gezien. Juichende reacties op Facebook. Dan heb je het echt niet begrepen 8)7
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 10-03-20 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:49

Femke_Tweety schreef:
En lieve mensen uit het antivax topic.

Los van of je voor of tegen bent, dat doet er naar mijn mening nú even niet toe namelijk, willen jullie alstublieft die discussie bij gebrek aan eigen topic niet hier gaan voeren?

Inderdaad. Echt heel vervelend, daar zit niemand op te wachten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:52

Marie_Anne schreef:
Kaja schreef:
Hoe bizar is het dat Indoor Brabant doorgang heeft terwijl Brabant min of meer een lockdown heeft? Al dan niet als advies ipv maatregel.

Evenementen met meer dan 1000 man zijn verboden, daarom hebben ze het opgeknipt en gaat het door met 1000 man publiek. Wat ik nog best veel vind. Maar dat valt gewoon binnen het advies.

Brabant neemt drastische maatregelen en dan 1000 man publiek goedkeuren, onbegrijpelijk!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:57

Paardenfan25 schreef:
Bijzonder is dat groot techno en house festival Dag College in Eindhoven zaterdag wel doorgaat. Is heel groot evenement, maar kan gemeente niet verbieden omdat het Klokgebouw in Eindhoven een horeca vergunning heeft en dus als kroeg wordt gezien. Juichende reacties op Facebook. Dan heb je het echt niet begrepen 8)7

Ik las het straks ook. Maar hoezo kunnen ze geen verbod geven op een samenscholing van meer dan 1000 personen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:57

Afbeelding

Even een luchtige noot :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:59

Kaja schreef:
Marie_Anne schreef:

Brabant neemt drastische maatregelen en dan 1000 man publiek goedkeuren, onbegrijpelijk!

Zo drastisch zijn de maatregelen niet vind ik. Treinen rijden van brabant naar noordholland bijvoorbeeld.
Ieder rit is al meer risico dan indoor brabant zelf.
Heb vandaag nog iemand een hand gegeven :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:59

Communicatie van de overheid gaat nu ook via Facebook.

Afbeelding

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:00

PSvanLot schreef:
Paardenfan25 schreef:

Ik las het straks ook. Maar hoezo kunnen ze geen verbod geven op een samenscholing van meer dan 1000 personen?

Geen idee
Commerciële belangen te groot? Ik gis maar...
(middelbare) scholen sluiten ook niet in Brabant en daar zitten ook vaak meer dan 1000 leerlingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:00

Paardenfan25 schreef:

Ja dit vind ik ook echt triest. De drie burgemeesters hebben in hun persconferentie duidelijk aangegeven dat het niet verstandig is op stap de gaan op de korte heuvel of stratum. Gaat een heel aantal debielen zich verzamelen in het klokgebouw. Weinig verantwoordelijkheid neemt de organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:01

Arabesk schreef:
echinacea: https://www.kwakzalverij.nl/behandelwij ... rkoudheid/
(werkt niet)
vitamine C : https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... misleiding
(extra vit C doet niets én heeft vervelende bijwerkingen -> nierstenen)
pro-biotica: https://www.menshealth.com/nl/voeding/a ... k-te-zijn/
(onzin én schadelijk)

Dit zijn geen 'goedbedoelde' adviezen, het zijn gevaarlijke adviezen A. ze bieden schijnveiligheid B. er kleven bijwerkingen aan

Deze linken stellen me teleur. Dit is geen correct wetenschappelijk onderzoek en onvolledige info.
Sowieso sta ik altijd al wantrouwig tegen zogenaamde onderzoeken die door Jan en alleman te googlen zijn. Want voor elke stelling vind je wel een bewijs op internet. Dus nee, dit is niet voldoende.

Bovendien betekent dat iets niet bewezen is, nog niet dat het niet waar is.
Vitamine C is wateroplosbaar en wordt een overschot dus uitgeplast. Je neemt dit niet het hele jaar rond, maar enkel in accute periodes zoals wanneer de griep de ronde doet.
Als je het trouwens gaat doortrekken dat vitamine C niet helpt voor een goede weerstand, zullen we zieken dan ook maar meteen zeggen dat het geen zin heeft om aardbeien, kiwi´s en sinaasappelen te eten? Oke, deze zijn veel lichter gedoseerd, maar er is een reden dat fruit de beste voeding is bij ziekte --> vitamine C. Zeker mag je dat ontkennen, maar daar ga ik dan weer niet in mee.

Vitamine D zou wat mij betreft standaard aan de bevolking gegeven mogen worden. We hebben hier zwart op wit bewezen een tekort aan, hoezo valt dat dan te betwisten..
Dat niet iedereen 25 000 eenheden in 1x moet gaan gebruiken akkoord, maar er zijn zoveel verschillende doseringen en opties. Mogelijkheden zat om er gezond en verantwoord mee om te gaan.

Alles in het leven moet met gezond verstand gebeuren, zo ook het gebruik van voedingssupplementen. En antibiotica.

Het gevoel van schijnveiligheid is makkelijk onderuit te halen: ben je verkouden en neem je als een gek vitamine C, omdat Frauke met de dreadlocks zei dat dat het allerbest was, maar voel je er helemaal geen hol van? De gemiddelde nuchtere NLer houdt het dan al snel voor bekeken hoor.

Bovendien hebben we nog altijd de huisarts om dit uitvoerig mee te bespreken en advies te vragen, niemand zegt dat je het advies van een of andere facebooker moet opvolgen. Er is trouwens een reden dat ik al jaren geen facebook heb, er is geen plaats in mijn hoofd voor de dagelijkse onzinnigheid die er de ronde doet.

Wil je mij desondanks toch nog op de figuurlijke brandstapel gooien als middeleeuws kwakzalver, met plezier hoor, ik sta achter elk woord dat ik zeg. En ik wens het de hele bevolking toe een zo goed mogelijke weerstand op te bouwen komende tijd.

´

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:02

Paardenfan25 schreef:
(middelbare) scholen sluiten ook niet in Brabant en daar zitten ook vaak meer dan 1000 leerlingen

Scholen zijn bron nummer 1 bij griep... Het kon nog weleens heel interessant worden als dit virus lang aanhoudt en midden in de examens om zich heen blijft slaan. -O-
Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Sneer verwijderd

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:02

Los van mijn vorige post.

Biologisch inhoudelijke vragen, nádat je het college van UU hebt' gezien, mogen dus serieus naar mij gestuurd worden.
Dat zei ik al, en ik meen het ook.

In het topic, of via pb doet er voor mij niet toe.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:03

Paardenfan25 schreef:
PSvanLot schreef:

Geen idee
Commerciële belangen te groot? Ik gis maar...

Onderwijs is moeilijker, gelet op het feit van het recht om onderwijs voor ieder kind. Daarbij komen kinderen uit dezelfde regio en zitten al maanden bij elkaar in de klas.

Dagcollege gaat mensen trekken uit heel Nederland en daarna gaan deze mensen weer verspreiden over heel Nederland.

De Burgemeester van Eindhoven zit nu bij Jinek en vind het allemaal heel belangrijk wat betreft het indammen. Dan heeft hij hier toch een afslag gemist ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:03

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:04

ruitje schreef:
[ [url=m/UQIJvV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een luchtige noot :+

Ik moet hier echt heel hard om lachen, sorry :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:18

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:27

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:28

Pocca_Locca schreef:
Nikass schreef:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/16506435 ... -ikke-ikke

Hoop dat mensen dit goed tot zich willen laten doordringen.

Wat?

Dat we de egoïstische houding achterwege moeten laten op dit moment. De meesten doen dat gelukkig maar je hebt altijd mensen die de boel bagatelliseren en alleen van zichzelf uit gaan.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:34

Dat is altijd een goed idee inderdaad +:)+
Dus dat is wat er in de link gezegd wordt? Niet echt verrassend...

BigOne

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:40

Wat betreft vit C , in China hebben ze vit C infusen met 30.000 eenheden per dag aan ernstig zieke Corona patiënten gegeven. Dit om vrije radicalen op te ruimen die in zeer grote hoeveelheden blijkbaar vrijkomen bij deze infectie en je lichaam vernietigen . Dit mocht maximaal zeven dagen gegeven worden en is dus wel iets compleet anders dan de sinaasappel of vitaminepil. Heb er een keer over gelezen en weet niet of ze het hier ook toepassen .