DiantaM schreef:imaudy schreef:
Groot luchtig gebouw. Er zijn mensen die nog durven te reizen met de trein, lijkt mij toch flink meer risico.
Je zit toch hutje mutje op die tribunes?
Niet meer, want er mogen maar 1000 bezoekers binnen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Djali schreef:
Hoezo onbewezen?
Onderzoek naar de werking van vitaminen en mineralen is al uitgebreid gevoerd. Dat hoort gewoon bij de werking van het menselijk lichaam.
Oke, echinacea valt nog onder de hippiemiddeltes, maar over vitamines kan je echt niets ontkennen. Dan vraag ik van jou, als biologe, een goede uitleg waarvoor C en D dan wel dienen volgens jou.
Ook dat de positieve invloed van probiotica op de darmflora discutabel genoemd wordt ben ik erg benieuwd naar waarom je dat denkt.
Akkoord dat niet iedereen moet aanklooien met probiotica, klopt, iedereen reageert verschillend. Maar hoe kan werken aan een gezonde darmflora met oog op een beter immuunsysteem discutabel zijn?
Verder is de uithaal van 'het kwakzalver zijn' het mooiste voorbeeld van hoe dit topic is.
Je had best kunnen reageren dat mijn tips onbewezen zijn, maar de rest is onnuttige en overnodige info.
willen jullie een eigen topic aanmaken of dit via PM uitvechten?
Kaja schreef:Hoe bizar is het dat Indoor Brabant doorgang heeft terwijl Brabant min of meer een lockdown heeft? Al dan niet als advies ipv maatregel.
PSvanLot schreef:Omdat er goed over nagedacht is?
Het heeft mijn voorkeur ook niet maar ze hebben blijkbaar goed nagedacht over de manier waarop ze het wel doorgang kunnen laten vinden.
Kaja schreef:PSvanLot schreef:Omdat er goed over nagedacht is?
Het heeft mijn voorkeur ook niet maar ze hebben blijkbaar goed nagedacht over de manier waarop ze het wel doorgang kunnen laten vinden.
Goed over nagedacht? Elke vorm van fysiek contact word streng afgeraden, thuis werken word aanbevolen, voetbal wedstrijden zonder supporters, denk aan je medemens etc. Dan kun je deze mensen toch niet meer serieus nemen?
Femke_Tweety schreef:En lieve mensen uit het antivax topic.
Los van of je voor of tegen bent, dat doet er naar mijn mening nú even niet toe namelijk, willen jullie alstublieft die discussie bij gebrek aan eigen topic niet hier gaan voeren?
Marie_Anne schreef:Kaja schreef:Hoe bizar is het dat Indoor Brabant doorgang heeft terwijl Brabant min of meer een lockdown heeft? Al dan niet als advies ipv maatregel.
Er is toch geen lockdown?
Evenementen met meer dan 1000 man zijn verboden, daarom hebben ze het opgeknipt en gaat het door met 1000 man publiek. Wat ik nog best veel vind. Maar dat valt gewoon binnen het advies.
Paardenfan25 schreef:Bijzonder is dat groot techno en house festival Dag College in Eindhoven zaterdag wel doorgaat. Is heel groot evenement, maar kan gemeente niet verbieden omdat het Klokgebouw in Eindhoven een horeca vergunning heeft en dus als kroeg wordt gezien. Juichende reacties op Facebook. Dan heb je het echt niet begrepen
Kaja schreef:Marie_Anne schreef:Er is toch geen lockdown?
Evenementen met meer dan 1000 man zijn verboden, daarom hebben ze het opgeknipt en gaat het door met 1000 man publiek. Wat ik nog best veel vind. Maar dat valt gewoon binnen het advies.
Brabant neemt drastische maatregelen en dan 1000 man publiek goedkeuren, onbegrijpelijk!
PSvanLot schreef:Paardenfan25 schreef:Bijzonder is dat groot techno en house festival Dag College in Eindhoven zaterdag wel doorgaat. Is heel groot evenement, maar kan gemeente niet verbieden omdat het Klokgebouw in Eindhoven een horeca vergunning heeft en dus als kroeg wordt gezien. Juichende reacties op Facebook. Dan heb je het echt niet begrepen
Ik las het straks ook. Maar hoezo kunnen ze geen verbod geven op een samenscholing van meer dan 1000 personen?
Paardenfan25 schreef:Bijzonder is dat groot techno en house festival Dag College in Eindhoven zaterdag wel doorgaat. Is heel groot evenement, maar kan gemeente niet verbieden omdat het Klokgebouw in Eindhoven een horeca vergunning heeft en dus als kroeg wordt gezien. Juichende reacties op Facebook. Dan heb je het echt niet begrepen
Arabesk schreef:echinacea: https://www.kwakzalverij.nl/behandelwij ... rkoudheid/
(werkt niet)
vitamine C : https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... misleiding
(extra vit C doet niets én heeft vervelende bijwerkingen -> nierstenen)
pro-biotica: https://www.menshealth.com/nl/voeding/a ... k-te-zijn/
(onzin én schadelijk)
Dit zijn geen 'goedbedoelde' adviezen, het zijn gevaarlijke adviezen A. ze bieden schijnveiligheid B. er kleven bijwerkingen aan
Paardenfan25 schreef:(middelbare) scholen sluiten ook niet in Brabant en daar zitten ook vaak meer dan 1000 leerlingen
Paardenfan25 schreef:PSvanLot schreef:
Ik las het straks ook. Maar hoezo kunnen ze geen verbod geven op een samenscholing van meer dan 1000 personen?
Geen idee
Commerciële belangen te groot? Ik gis maar...
(middelbare) scholen sluiten ook niet in Brabant en daar zitten ook vaak meer dan 1000 leerlingen
Nikass schreef:https://www.telegraaf.nl/vrouw/16506435 ... -ikke-ikke
Hoop dat mensen dit goed tot zich willen laten doordringen.
Pocca_Locca schreef:Nikass schreef:https://www.telegraaf.nl/vrouw/16506435 ... -ikke-ikke
Hoop dat mensen dit goed tot zich willen laten doordringen.
Wat?