Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Adamootje schreef:De huidplooimeting is nog altijd de meest betrouwbare methode om je vetpercentage te meten.
Bij lange na niet.
Laat het dezelfde persoon 3 maal achter elkaar doen en er zullen 3 verschillende getallen uit komen. Hetzelfde als 3 verschillende personen de meting bij je doen.
De enige manier om je vetpercentage nauwkeurig te meten is met een gewone weegschaal tijdens een autopsie. De algemene "gold standard" is een DEXA scan en vergelijkbaar accurate meetmethodes zijn hydrostatic weighing en de bod pod. Maar deze methodes zijn duur, kosten veel tijd en ze vereisen geavanceerde machines die alleen ziekenhuizen en sommige universiteiten hebben.
Alle andere methodes maken gebruik van onnauwkeurige meetmethodes en statistieken. Als je gemiddeld bent met alles dan zal het redelijk accuraat zijn, voor de rest van de bevolking is het vooral natte vinger werk.
Maar op zich maakt het precieze % ook niet uit. Het gaat om de trend. Gaat je vet% omhoog, omlaag, of blijft het stabiel? En daarvoor moet je een consistentie meetmethode hebben, niet zozeer een accurate meetmethode.
ingedebruijn schreef:Ik ga dit jaar alsnog voor de zilveren medaille. 11 mei de Hills editie van Strong Viking
Sannens schreef:Dank jullie voor het warme welkom!ingedebruijn schreef:Ik ga dit jaar alsnog voor de zilveren medaille. 11 mei de Hills editie van Strong Viking
Ik vind dat altijd zo cool als mensen dat kunnen he! Het lijkt mij super gaaf, maar dat hardlopen en dan voornamelijk de afstand kijk ik ontzettend tegenop!
Hoe ervaar jij dat?
briitje schreef:Hebben jullie tips om te beginnen met hardlopen? Wat voor riem gebruiken jullie voor bidon en je telefoon. ?
Fellow schreef:Thanks voor jullie tips! Ja ik ben gewoon echt bang dat ik mn rug kapot maak want voelt ook poedersuiker aan je onderrug dan natuurlijk..
In captains chair dinges gaan leg raises prima, maar liggend dus gewoon onmogelijk.Ik zal ze morgen dan toch maar weer even voorzichtig meenemen in mn buik oefeningen! Ze zijn juist zo handig omdat ze gewoon even op een matje kunnen..
Obstacle run lijkt me echt vet! Maar ooh zwaar manRespect!
Liesje1611 schreef:Ik kom me ook melden!
Ben nu ongeveer een maand bezig met serieus fitnessen, eerst 3x per week en vanaf vorige week 4x per week.
Heb een tijd zeer in de oliebol gezeten en mijzelf erg slecht verzorgd, slecht gegeten etcetera. Dus er moet echt wat af komende tijd! En ik wil gewoon een stuk strakker in mijn vel.
Ik doe een split schema, dus dag 1 lower body, 2 upper, 3 weer lower en 4 upper body. Eigenlijk moet/wil ik na mijn krachttraining 2 dagen ook nog cardio toevoegen.. Maar ik haat cardio en heb daar dan zó geen energie meer voor
Iemand ook dat probleem?