3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:54

Dank je Yonker! En handig, tijdens de week bij je mams eten! De mijne woont te ver en kookt helemaal niet gezond...

Inney, wat mega goed, je hebt al veel bereikt! Hoe lang ben je al bezig?
Ik deed vroeger vaker thuis yoga en ga er nu weer mee aan de slag omdat ik veel stress heb op mijn werk en omdat ik een tweetal maanden geleden een spierscheuring op liep, waardoor ik even geen ballet meer doe. Lijkt me fijn om zo weer rustig te stretchen en kracht op te bouwen met lichaamsgewicht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:02

Bhriseis: Wat goed! Lekker bezig :) Lekker lijstje heb je

Yonker: Fijn dat je bij je ouders ook gezond kunt eten. En wat knap dat zij er ook zo goed mee bezig zijn :j

Inney: Wauw, jij bent ook al veel kwijt eigenlijk! Goed zeg. En wat heerlijk dat je je zelfverzekerder voelt. Kan niet wachten tot ik daar ook ben.
Ik doe ook wel aan yoga via youtube. Vind het niet prettig om het op de sportschool of iets te doen.
Ik merk ten eerste dat ik er rustiger van word in mijn hoofd maar ook dat ik hele andere spieren train. Normaal doe ik alleen aan krachttraining (powerliftgericht) dus de spieren die je met yoga traint zijn hele andere! Kan natuurlijk nooit kwaad :D Ook ben ik een stuk flexibeler geworden, wat ook zeker geen overbodige luxe was bij mij (altijd explosieve sporten gedaan, dus korte spieren)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:58

@Frummels: klopt... maar als je de basics eenmaal in huis hebt, wordt het wel iets goedkoper!

Ik doe af en toe aan yoga, het helpt mij vooral om te ontspannen, zowel lichamelijk als mentaal. Maar het moet voor mij niet te zweverig worden.. Er zijn veel verschillende stromingen, dus zoek er vooral een die bij je past (ik doe iyengar yoga).

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smoothiebowl met banaan, mango, spinazie, magere yoghurt, halfvolle melk, muesli en chiazaad
T: druiven en amandelen
L: gezonde tacosalade (met oa. zilvervliesrijst, bonen, tomaat, sla en stukjes volkorenwrap)
T: 2 cracottes met komkommer en ei:
A: chili sin carne met zilvervliesrijst en pompoen

Vanavond denk ik nog een banaan.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:08

Hallo hallo! Mag ik me hier ook melden?

Lees geregeld mee en ook ik wil er graag wat af. Vorig jaar 2 keer straight away gedaan, maar nu terug bij af. Mede doordat ik met lichamelijke klachten kamp en nihil sport. Daarbij ben ik ook 3 dagen per week in een keuken gaan werken en dat werkt ook niet mee! :') In ieder geval: streven is -10 en weer strakker in mn vel. Daarbij 2 keer per week paardrijden, 2 keer thuis (denk ik) oefeningen doen en 1 keer of een blok om op de fiets of 5 km lopen. Verder minderen in koolhydraten. Struikelblokken zijn hier de ochtenden en middagen. S ochtends neem ik niet genoeg tijd om te eten/klaarmaken en s middags eten we rond 12, tussendoortje om 15:30 en avondeten pas om 19:30. Dat laatste stuk is een drama, want dan begin ik te snaaien.

Heb vandaag een weegschaal gekocht die ook je bmi, vocht, vet etc weergeeft, vind ik wel fijn! Oh en het aantal kcal voor mijn lengte/gewicht, dat schijnt 1539 te zijn...
Welke app hebben jullie om alles in te voeren etc?

Lijstjes plaatsen vind ik altijd leuk, ook om te lezen trouwens!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:54

Welkom Passoa! Het is misschien handig om even de op te lezen, het kcal doel dat je stelt is wel heel laag namelijk (verder ken ik je lengte en zo niet). Maar in de op staat volgens mij veel info :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:00

Net ff de app van MFP geïnstalleerd. Deze geeft 2200 aan. Wat een verschil! Ik ben 1,77. Gewicht hou ik voor mezelf... Of per pb! ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:22

Je kan vb handmatig uittellen: je BMR inactief + alle beweging vanaf een duur van 20 min. In principe, als je dat aantal kcal op eet, zal je niet bijkomen. Daar mag je max 500 kcal onder zitten, met als grens je basis BMR. Dus beweeg je morgen amper en bekom je een dag totaal van 1800, mag je niet maar 1300 eten, dan vreet je lichaam zijn eigen spier en organen op. Na een tijdje verdik je dan ook van alles wat je eet omdat je lichaam alles vasthoudt om te overleven.

Een goede startrichtlijn is dat als je een halve kg per week afvalt, je op een goed kcal schema zit (maar in het begin kan het sneller gaan). Heb je meer vet, dan kan het in het begin wel om wat strenger te lijnen, maar nooit beneden je basis BMR :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:03

Ik heb wel meegelezen, maar geen tijd voor een bijleespost. Het spijt me :=

Welkom Passoa!

Mijn afgelopen 2 dagen waren dan ook niet zo geweldig. Maandag heb ik me volgevreten met koekjes etc. van de stress, gister had iemand anders mijn lunch meegenomen en de kantine was dicht, dus heb ik ook koekjes gegeten als lunch. :')
Vanaf vandaag weer in het gareel en dan hopen dat ik deze week steady ben gebleven! Als dat zo is dan heb ik mijn doel voor deze maand nog steeds bereikt. Aan het eind van de week ga ik ook weer kijken wat voor mij het beste gaat werken.

Zit na 2/3 weken namelijk al met dat ik niet verder afval. :O

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:24

Deetje, omdat je je niet aan je lijstje kan houden of omdat je gewoon ff vast zit in het afvalproces? Lastig is dat he, zo'n dagen. Zelfs al valt de schade reuze mee, toch denk je in je hoofd dat het een 'slechte dag' was.

Lijstje, nog even tellen wel:

O: 2 x koffie met veel melk, stuk brioche met balade 'gezonde' choco
T: Smart proteine reep, 2 eiwit oreo biscuitjes (B&F)
L: 105 g brood met roomkaas, 10 cherrytomaten, thee
T: Appel
A: 200 g aardappelpuree met daarop seitantomatensaus in de oven, wat feta, en een salade met ui, knoflook, olie, azijn, kerstomaat en sla
T: Sinaasappel, ananas en magere Griekse yoghurt
B: Uurtje te voet boodschappen doen, 30 min. yoga/oefeningen quadriceps

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:27

Welkom Tiggs, zo te lezen ga je goed voorbereid van start!

Welkom Kipje39! Eet je niet te weinig icm sporten? Of wellicht kun je wat spelen met wat meer eiwitten of juist meer koolhydraten?

Bhriseis: fijn dat je lezing zo goed ging en dat je blessure dermate herstelt is dat je weer kunt beginnen met sporten! Mooi dat je weer gezakt bent qua gewicht!

Yonker: je bent zo goed en dedicated bezig dat een keertje genieten echt wel moet kunnen idd!

Kimmie25501: haha dat is wel anders dan je zocht! Maar de klik is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Inney: mooi wat afgevallen al! Laatste stukje gaat je vast lukken!

Welkom _PassoaJus!

Balen Deetjeeuh, maar goed dat je het weer zo oppakt!

Zaterdag uiteten heb ik echt even van genoten, kom natuurlijk amper van thuis en was heerlijk zo samen, even vergeten dat ik ziek ben <3 Verder maandag fijne gesprekken gehad in het ziekenhuis, de switch van ziekenhuis lijkt goed uit te pakken. Mijn bloed is op een aantal dingen getest, word ik 9 april over gebeld en dan wordt het medicatie traject opgestart. Neuroloog heeft ook andere dingen die de erge vermoeidheid kunnen veroorzaken meegenomen, en ze gaan verder kijken naar mijn onderrug klachten. Ben wel positief gestemd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:22

Brhiseis, zit vast in het afvalproces! Ben de eerste 2 weken snel redelijk wat afgevallen. Nu al 1,5/2 weken vast op dat punt. Mijn hoofd zegt lichtelijk "waarom doorgaan als het toch niet werkt", maar die gedachtes moet ik maar niet laten winnen. :P

En je avondeten klinkt heerlijk!

Urosa, fijn dat je zo hebt genoten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:48

Wat een heerlijk positieve post Urosa <3 ik hoop dat de dokters snel iets voor je kunnen doen, aan positieve instelling ontbreekt het je niet! Krijg je veel begrip en steun uit je omgeving?

Deetje, heb je al geëxperimenteerd met een cheatdag of gewoon meer eten en niet te streng lijnen? Of sluipen er ongemerkt kcal in? Of zitten je macro's niet goed? Lastig he :-/
En dank je, het wordt nochtans erg simpel, diepvries puree met restje seitan tomaten saus de oven in kijken :P

Ik zit te denken, nu ik toch ballet pauze heb, om het fitness programma PIIT28 uit te testen... Of zou ik toch gewoon weer even gewichten heffen? Denk denk denk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:20

Ik heb nog niet geexperimenteerd met een cheatdag maar ik denk niet dat dat na maandag nog nodig is. :+ Verder vind ik het lastig om te bepalen of ik echt streng lijn, ik vind het zelf namelijk wel meevallen. Eet gewoon gezond en eet ook als ik honger heb. Eet alleen niet te veel. Macro's probeer ik te tellen, maar zijn vrij lastig.

Zondag ga ik weer wegen en dan kijken hoe het gaat. Ook ga ik proberen een andere "long-term" aanpak te beginnen, maar daar moet ik even goed voor gaan zitten en research voor doen :P

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:26

Balen Deetjeeuh! Idd wel fijn dat je het weer oppakt! Weet je van te voren niet of de kantine dicht is?

Lijstje voor vandaag:

O: Halfvolle yoghurt (200 ml) met 20 gram muesli.
T: Banaan
L: Verse soep van broccoli, spinazie en soepgroenten, boterham met kaas.
T: Appel
A: Pizza met parmaham, spinazie, tomaat, champignons en parmezaanse kaas
T: Beker warme melk

Verder wel 2,5 liter water/thee gedronken vandaag.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:01

Wat leuk jullie reacties allemaal! Voor mijn gevoel ben ik nog niet veel kwijt maar het scheelt toch echt een hele kledingmaat. Ik heb eindelijk weer maat 38!

Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig waarvan 1 maand met hulp van een voedingsschema.

Ik vind het belangrijk zo te eten dat het niet echt een dieet is maar dat ik dit gewoon zo door kan doen en daar ben ik nu wel bijna denk ik.

Bedankt voor al jullie yoga ervaringen. Ik denk dat ik ergens eens een proefles ga doen. Ben toch wel erg nieuwsgierig.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:54

Zo, gisteren een behoorlijke cheatday gehad... Maar ik vind het wel zo eerlijk om daar ook een lijstje van te maken:

O: granola met magere yoghurt
T: nep-snelle Jelle
L: tosti van 2 volkorenboterhammen met kaas en mosterd
T: frambozensmoothie, appel en veeeel snoepjes (met dank aan een collega)
A: courgetti met bolognaisesaus
T: taartjes en heel veel bonbons (verjaardag vriendinnetje)

Vandaag gaat het gelukkig wat beter, hoewel picnic zo boodschappen komt bezorgen waar ook lekker dingen bij zitten :D
O: granola met magere yoghurt
T: ongebrande pecan- en cashewnoten
L: vegetarische wrap
T: frambozen-, blauwe bessen-, aardbeismoothie en een appel
A: zie gisteren
T:?

Morgen heb ik vrij en staat er een lekker lange strandwandeling op de planning!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:08

Mooi lijstje Tiggs!
Mijn lijstje is lastig plaatsen via mobiel, maar vandaag was het best netjes!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:00

Mn avondsnack was een bakje chips en 3 paaseitjes. Voor mijn doen was dat goed :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:40

Dus hoe gaat t met iedereen? Hier Mwah, gelukkig geen vreterijen dit weekend al denk ik wel dat ik zondag frietjes eet en maandag wat paaseitjes :)

Vandaag:
O: skyr met ontbijtgranen
T: tomaatjes
L: 3 boterhammen met beleg nog geen idee wat
T: appel
A: denk dat ik zelf soep maak met broodje erbij :)
T: reep en miss een aardbeienbiertje
B: ga denk ik even wandelen met paard

De weegschaal was vanochtend ook lief :) heb alleen echt best wel snaaibuien in de avond :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:50

Ohhh die snaaibuien zijn heel vervelend, ik heb er ook last van. Gaat hier dan ook niet heel denderend, gaat steeds paar dagen weer ok, en dan weer slecht. Maar goed, we gaan gewoon door :Y)

Vandaag wordt t zoiets:
O: skyr met weetabix en paar pure hageltjes
T: 5 dunne rijstwafeltjes met dun hummus (nieuwe verslaving :+ )
L: Mexicaanse salade (kidneybonen, mais, paprika, tomaat en komkommer met schepje salsa), kom paprikasoep
T: appel
A: weet ik nog niet, maar iets van thuisbezorgd :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:06

Owwww lekker thuisbezorgd :D
Ik zit me ook te bedenken of ik wel zin heb om te koken vanavond, of dat ik pizza in de oven schuif en die soep morgen maak :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:20

Jaaa heerlijk. Ik had de kinderen mcdonalds beloofd, maar daar heb ik zelf helemaal geen zin in. Dus ik bestel wel wat voor mezelf als ze op bed liggen O:) nu nog kiezen wat, het is allemaal zo lekker :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:34

Lekkere lunch hoor Laura!

Straks even tellen:
O: (in de wagen) anderhalve smartbar, water
B: Paarden verzorgen, boodschappen doen, huishouden
L: Falafelsalade met couscous (350 kcal) met daarbij rucola, kerstomaat en komkommer
T: Proteïne nep oreo biscuitjes, 1 paaseitje, latte
B: Piit dag 2 (hiit pilates training)
T: Watermeloen
B: Naar de IKEA, meubels verhuizen, (mits uit eten: 50 min. wandelen)
A: Uit eten; bio veggie groentenschotel OF vegetarische stukjes met light room, 1 venkel, citroen, parmezaan, courgetti en speltpasta
T: Griekse 0% yoghurt met 1 sinaasappel en ananas

Blij met mijn lijstje!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:38

Mooie en lekkere lijstjes hier!
En veel beweging Bhriseis, zo!

Mijn lijstje voor vandaag weet ik niet precies nog. Ik heb enorm last van keelpijn en daardoor weinig zin om te eten. Maar tot nu toe wel gewoon gedaan. Morgen komt eindelijk mijn nieuwe paardje *\o/* Superveel zin in!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:41

Oh Kimmie wat leuk!!! Wel foto's spammen hoor! *\o/* Mooi ook qua timing, net nu het beter weer wordt <3

En dank je! Het fitnessprogramma is in een opwelling gekocht maar wel leuk na zo lang stilzitten!