Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessol schreef:Er werden mij ook compressiekousen aangeraden, daar ga ik binnenkort eens voor kijken. Misschien een stomme vraag, maar als er mensen zijn die ze dragen, hoe dragen jullie die? Ik loop meestal met een lange hardlooplegging, ik kan mij moeilijk voorstellen dat er daar nog iets onder past.![]()
Eind oktober doe ik ook mee met het werk aan een teammarathon. Met 6 mensen loop je dan dmv aflossing een marathon. Ik doe de 5km mee, die mij nu redelijk vlot lukt op training maar ik zou graag mijn tempo toch wat verhogen tegen dan. Hoe kan ik daar het beste voor trainen?
Ik ben nu een klein jaar bezig met hardlopen en heb na een paar 10/12km lopen (weg en trail) besloten dat ik in Oktober voor het eerst een halve marathon wil proberen. Merk wel dat ik het best lastig vind om te bedenken hoe je daar nu het beste voor traint. Ik heb een app (21K runner) die een schema geeft met 4 trainingen per week, maar dat vind ik soms best lastig in te passen in een werkweek en toch voldoende hersteltijd te hebben.
.
. Dat het een stuk minder heuvelachtig was dan waar ik normaal train hielp hier wel flink aan mee. De eerste 10 km vlogen echt voorbij. Ik liep ongeveer even hard als 2 andere lopers en dat was eigenlijk wel fijn om me wat aan hun op te trekken en af en toe wat te praten. Vanaf ongeveer 15 km kreeg ik het wat zwaarder en toen liepen ze me dan ook voorbij, maar de laatste km vond ik toch nog ergens wat energie en kon ik toch nog wat versnellen. Uiteindelijk gefinisht in 2:13, terwijl ik als doel gesteld had binnen 2:30 te eindigen en stiekem hoopte dat 2:20 misschien wel haalbaar was
. Les voor de volgende keer: ik mag best wat strenger voor mezelf zijn
. Hanmar schreef:Wat een mooie tijd Nadjajump! En dat was je eerste?![]()
Ben benieuwd waar je zo'n korte broek tot net boven je knieën vandaan hebt? Ik heb hetzelfde probleem met de meeste korte broeken, maar zoiets klinkt ideaal.
.
.
. Maar omdat 20 tegen de HM - afstand aan zit, snel onze hond van boord gehaald en er nog 1,5 km rennen aan vastgeplakt. En dat stukje terug uitgewandeld
.
)
afgelopen weken niet heel regelmatig getraind dus ik weet deels waaraan het ligt maar heb het echt lastig. Mijn tijden en afstanden zijn echt om bij te huilen. Nog mensen ervaring mee? Hanmar schreef:Wat een mooie tijd Nadjajump! En dat was je eerste?![]()
Ben benieuwd waar je zo'n korte broek tot net boven je knieën vandaan hebt? Ik heb hetzelfde probleem met de meeste korte broeken, maar zoiets klinkt ideaal.
poes schreef:olala vertel?
. Werd helaas onderschept, mocht niet voor of achteruit omdat ik geen pasje, veiligheidshelm, brandwerende kleding etc etc etc had. Dus werd een kwartier vastgehouden, de Heren van de Security in Groot Overleg over wat ze met die rare vrouw moesten. Protocol schreef veel Papierwerk en Politie voor, maar uiteindelijk besloten ze dat ik maar zo snel mogelijk door Het Hek verwijderd moest worden (zodat ik ze verder geen tijd of moeite zou kosten)
. Fijn dat het goed afgelopen is, en ook nog een flinke afstand gelopen!