Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:40

Moeten ze ook het lampje laten branden bij hun studenten dat die datums relevant zijn voor de tijdsgeest. Velen blokken de datums braafjes, maar leggen de link met de normen en waarden van toen niet als je er zelf niet op wijst.

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:43

Volgens mij bespreek je zo'n periode uitgebreid. Bij mijn studie Nederlands iig wel. Het ging niet alleen om de taal maar ook de normen/waarden, ontwikkeling op medisch/psychologisch gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:45

Bij ons niet voor zover ik me herinner van de lessen psychologie. Idem met zingeving en ethiek. We kregen wel les over de grote filosofen, maar dat ging niet echt in op hun tijdsgeest. Wel tot op de letter ontleden wat ze nou eigenlijk duidelijk wilden maken, interpretatie etc etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:18

Ook daarin wordt normaal voor een deel de "tijdsgeest" in acht genomen. Socrates wordt besproken en eerst vermeld men de tijd waarin hij leefde omdat je zonder die informatie, ook de context van zijn filosofie kan begrijpen. En zo is dat bij Psychologen ook. Veel theorieën van 200 jaar geleden zijn nu achterhaald maar daarom niet onbelangrijk (want ze hebben wel broodnodige inzichten geboden.). Dus je leert die theorieën maar ook de tijd waaruit ze komen zodat je het in een context kan plaatsen.
Anders ben je gewoon vanbuiten aan het leren en heb je er niks aan. Nu weet ik dat dat tegenwoordig de trend is op scholen maar dat is IMO ook wat er mis gaat in de huidige opleidingen. Leerlingen hebben een hoop info in hun hoofd die ze niet in het juiste verband kunnen plaatsen en dus ook niet écht kunnen gebruiken.
Net zoals de hulpen van een Schouderbinnenwaarts kennen en ook weten hoe het uit moet zien maar geen idé hebben waarvoor die oefening gebruikt wordt.
Kan je er wedstrijden mee winnen? Ja, Kan je, als je alle oefeningen op die manier kent en niet dieper, een paard opleiden? Niet goed.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:17

In deze cursus stond niets over de tijd en periode :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:37

Dan zoek je het op. :)
Of je trekt de quote niet uit z'n verband.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:12

Zoe_97 schreef:
In deze cursus stond niets over de tijd en periode :=

Nou zeg, degene die die cursus maakte is dan geen goede leraar. Als je niet weet uit welke periode het komt hoe kan je dan een goede student zijn?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:01

Durf te vragen of zoek uit wat je niet weet. Als je in staat bent om slechts feitjes te reproduceren dan ben je een robot en geen student...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:18

Iets meer context is wel zo handig inderdaad, verder eens met Hilli

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:08

Haha dat zijn er 2 teveel!

Mijn zus is over 3 dagen uitgerekend.. Het zal me benieuwen. :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:11

Kan nog zo 2 weken duren :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:12

Máár twee baby's... Bij mij is het dubbel op, heb een hekel aan 'borrels' en baby's zijn ook al eerder een con dan een pro :')

Hier zou het dus zijn: houdt niet van baby's en niet van borrels :')

Kreeg vandaag van mijn lesgeefster en stalhoudster van mijn jonkie de vraag of ik zondag mee wilde naar een travestietenshow ... Keek ook even vreemd naar haar. Maar bleek een vriend van haar te zijn... _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:11

hahaha :+
Nee borrels met vrienden kan ik me nog toe zetten :')

travestietenshow... dat lijkt me dan wel weer hilarisch :Y)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:37

c_alsemgeest schreef:
Een kijkje in mijn zware leven _O-
[ [url=m/M6IL6C.png]Afbeelding[/url] ]

Dat lettertype doet echt pijn aan mijn ogen :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:49

Hahaha nee ik gelukkig niet... past bij mijn innerlijke kind :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:11

Zit net met verbazing een discussie op FB te lezen. Moeders geeft kind in de winkel een broodje om op te eten. Broodje is nog niet afgerekend. Beveiliging spreekt moeder aan, er mag in de winkel niet gegeten worden. Vervolgens weigert moeder om kind te laten stoppen met eten omdat er dan drama volgt. Vervolgens manager erbij, maar moeder houdt vol. Kind moet maar mogen eten in de winkel, en de winkel is in deze helemaal fout. Tot mijn verbazing stemt half FB er nog mee in ook! :oo :oo

Het enige wat wij vroeger in de winkel aten was het plakje worst of blokje kaas wat ons was aangeboden (! en waar we dus niet om gezeurd hadden), no way in hell dat mijn moeder me in de winkel broodjes liet eten :?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:15

Ik vind dat ook raar gedoe, wacht dan tot het betaald is. Hier bieden supermarkten gratis fruit aan voor kinderen (heb nog gevraagd tot hoe oud dat was, kreeg als antwoord dat je zo oud was als je je voelde. Dus naar voor tevredenheid en banaan gepeld en opgegeten haha)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:17

Ja gratis fruit vind ik alleen maar goed, eten ze tenminste nog eens een keer fruit :)) Maar echt een broodje? Een reactie ging er zelfs over dat ze de kinderen rustig een pak koekjes gaf, dan bleven ze tenminste rustig.

Wauw.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:25

Hier eet mijn zoontje van 2.5 in de winkel altijd een sandwich. Doen ze hier totaal niet moeilijk over, integendeel . Zeg het ook altijd braaf aan de kassa bij het afrekenen.
Blijkbaar ben ik niet goed bezig als ik het hier zo lees.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:29

Het is al eerder langs gekomen in het topic, maar blijkbaar zijn er ook volwassenen die dit doen en het normaal vinden.
Ik begrijp het ook echt niet hoor, ik heb het echt zelf nog nooit overwogen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:30

Oh dat gebeurd dagelijks en niet alleen met kinderen. Vind het ook niet kunnen maar ik vind het ook niet mijn taak om ze erop aan te spreken. Bij ons staan er altijd banaantjes en mandarijntjes. Maar als ze er een x niet liggen dan zijn de opa's en oma's boos.

Ahja tis bedoeld voor de kinderen maar de ouderen eten er ook van... :roll:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:30

dromertje2 schreef:
Hier eet mijn zoontje van 2.5 in de winkel altijd een sandwich. Doen ze hier totaal niet moeilijk over, integendeel . Zeg het ook altijd braaf aan de kassa bij het afrekenen.
Blijkbaar ben ik niet goed bezig als ik het hier zo lees.

Ik vind inderdaad dat zolang je nog niet hebt afgerekend het nog niet van jou is.
Het moet er ook nog bijkomen dat je het niet meldt bij het afrekenen.

Los daarvan: waarom moet er persé gegeten worden in de winkel? Kan dat niet thuis, op een bankje in het park, in de auto, etc?
Winkels krijgen te maken met steeds meer hygiëne eisen, hoe kunnen ze daar in godsnaam aan voldoen als een kind vrolijk in de rondte kruimelt?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:33

Kind zit braaf in het winkelkarretje op zijn poep, dus scharreld niet rond.
Heb daar in de winkels waar ik kom nog nooit geen commentaar op gehad. Eerder positieve commentaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:35

dromertje2 schreef:
Kind zit braaf in het winkelkarretje op zijn poep, dus scharreld niet rond.

Ik weet dat het vlaams is voor kont maar ik zie nu een kind voor me dat met zo'n opgelucht gezicht in zo'n zachte volle warme luier zit :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:36

En jij beweerd dat hij nergens aanzit met vieze vingers en er geen kruimeltje valt? :+

En dan nog: waarom moet jouw kind in de winkel eten? Waarom moet hij dat leren? Zodat hij dat later gewoon normaal vind? Daar ben ik wrl benieuwd naar. :)

Sizzle, hou op! :')