Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:41

Wat een hoop berichten om allemaal bij te lezen! Shakes heb ik nooit gebruikt, ik ben bang dat ik het niet lust en het is inderdaad niet gezond. Daarbij vind ik eten veel te lekker.

Vandaag is het weer lastig. Ik heb telkens zo'n honger... Heb zo'n beetje al mijn eten al op tot het avondeten. Misschien toch meer eiwitten nodig.

Mijn lijstje:
O: twee bruinte boterhammen met kipfilet
L: twee bruinte boterhammen met kipfilet
T: twee kleine appels, Snelle Jelle Zero, chup-a-chup, halve paprika
A: Visschnitzel met aardappeltjes en komkommer-radijs salade
T: 150 gram volle kwark met Frosties

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:44

Jiskaa schreef:
Cat; Maar het is toch ook zo dat gewicht niet perse een goede graadmeter is? Als je cm's verliest, maar wel 0,5 kilo aankomt, dan is er natuurlijk geen probleem :D Maar ik snap de demotivatie wel, dat was voor mij altijd een enorme valkuil om dan weer terug te vallen in oude gewoontes :)

Join the club Eleadoras, ik ga denk ik ook maar met eetlijstjes beginnen straks.

Heb nog niks gehoord van begeleidster, hopelijk belt ze snel, weet ook niet hoe laat ze begint. Ben gisteravond gezwicht voor een broodje kipfilet en een tosti met kaas, waarvan die tweede ik nu de andere helft heb opgegeten en uiteraard een shake want ik heb niks anders in huis en moet toch eten :') Misschien kan ik het combineren door bijvoorbeeld alleen ontbijt te vervangen door een shake, we moeten maar even zien :)

@ Stamper; Straightaway producten. Knap hoor dat je dat kan volhouden, ik heb besloten niet meer volledig ermee door te gaan, het is gewoon niet geschikt van mij. Werd er echt zo ziek van, dat vind ik het niet waard. Welke producten heb jij?

Fijne dag allemaal! :D

Ik gebruik alleen de shakes. Werkt prima voor mij, maar het klopte wel dat je 3e dag het moeilijkst is!

Laura82

Ik denk dat die relatie met stress er bij mij ook heel erg is, ik ben sowieso een echte stress eter, maar ik heb dan ook echt veel meer honger en suikerdips enzo. Best lastig nu ik constant stress heb. Dat probeer ik aan te pakken, maar is nog niet zo makkelijk.

Banyu

Stamper schreef:
Jiskaa schreef:
Cat; Maar het is toch ook zo dat gewicht niet perse een goede graadmeter is? Als je cm's verliest, maar wel 0,5 kilo aankomt, dan is er natuurlijk geen probleem :D Maar ik snap de demotivatie wel, dat was voor mij altijd een enorme valkuil om dan weer terug te vallen in oude gewoontes :)

Join the club Eleadoras, ik ga denk ik ook maar met eetlijstjes beginnen straks.

Heb nog niks gehoord van begeleidster, hopelijk belt ze snel, weet ook niet hoe laat ze begint. Ben gisteravond gezwicht voor een broodje kipfilet en een tosti met kaas, waarvan die tweede ik nu de andere helft heb opgegeten en uiteraard een shake want ik heb niks anders in huis en moet toch eten :') Misschien kan ik het combineren door bijvoorbeeld alleen ontbijt te vervangen door een shake, we moeten maar even zien :)

@ Stamper; Straightaway producten. Knap hoor dat je dat kan volhouden, ik heb besloten niet meer volledig ermee door te gaan, het is gewoon niet geschikt van mij. Werd er echt zo ziek van, dat vind ik het niet waard. Welke producten heb jij?

Fijne dag allemaal! :D

Ik gebruik alleen de shakes, inderdaad ook van Straightaway. Werkt prima voor mij, maar het klopte wel dat je 3e dag het moeilijkst is!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:48

Laura82 schreef:
Ik denk dat die relatie met stress er bij mij ook heel erg is, ik ben sowieso een echte stress eter, maar ik heb dan ook echt veel meer honger en suikerdips enzo. Best lastig nu ik constant stress heb. Dat probeer ik aan te pakken, maar is nog niet zo makkelijk.

Zo herkenbaar....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:59

Slapen is daarbij ook erg belangrijk. Je hebt erge niod aan suiker als je weinig geslapen hebt, of slecht geslapen, en dan kun je echt in alles wat suiker is trek hebben.
Het helpt soms om gewoon te denken: oja, slecht geslapen, daarom heb ik zoveel honger! En dan even een goede slok fris water te nemen.
Door te weinig slaap heb je ook gemakkelijker stress.

Shakes gebruik ik enkel om na een zware work out of hele actieve dag, wat extra binnen te hebben en er voor te zorgen dat ik genoeg elementen binnen heb om mijn lichaam zichzelf te laten opbouwen en niet afbreken.
Maar heb voorbeelden gezien waarbij het prima ging met de shakers, dus ik hou me een beetje aan alles met mate principe.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:01

Ik ben ook heel moe de laatste tijd.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:02

Dat helpt natuurlijk niet :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:12

Weinig slaap is idd een grote factor, 1 waarop je met 2 kleine kinderen helaas niet altijd invloed hebt. Gelukkig slapen ze tegenwoordig beter en ben ik druk aan t inhalen, maar 3,5 jaar slaapgebrek laat zich nog niet zo makkelijk inhalen merk ik. En emotionele overbelasting (zoals de huisarts het zo mooi noemt) helpt ook niet echt...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:16

Laura82 schreef:

Dat heb ik als ik heel veel koolhydraten eet.. en dan echt extreme suikerdips waarbij ik gewoon letterlijk op de bank in slaap val .... :')
En ik slaap snachts genoeg dus daar ligt het niet aan..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:25

Ik ben drie weken geleden begonnen met dr. Hofstra, omdat een directe collega van mij en een hoogleraar hier op de TU er zoveel mee zijn afgevallen, en kabaam! ik pas weer in al mijn broeken! Ben er zo blij mee!! Maar hoeveel ik ben afgevallen weet ik dus niet... heb me de eerste 2 weken niet gewogen... (beetje dom maar ik wilde het gewoon niet zien hoeveel ik woog)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 10-10-16 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:26

Ik slaap gewoon normaal zoals altijd, alleen word moe wakker... En wanneer ik wil slapen, lukt dit niet, en pak je snel je telefoon er weer bij! :x

Ga tussen 22 en 23 uur naar bed, en wekker gaat rond 06:30.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:28

Stamper schreef:
Ik slaap gewoon normaal zoals altijd, alleen word moe wakker... En wanneer ik wil slapen, lukt dit niet, en pak je snel je telefoon er weer bij! :x

probeer eens zo headspace op zetten op je telefoon? is zowat meditatie achtig iets. Ik vind dat het mij goed helpt om s'avonds te kalmeren!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:30

Stamper schreef:

En tot wanneer kijk je tv/telefoon? Daar moet je eigenlijk om 21:00 uur al mee stoppen. *afschakelen* dan ben je rustiger als je gaat slapen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:16

Aria_zz schreef:
Slapen is daarbij ook erg belangrijk. Je hebt erge niod aan suiker als je weinig geslapen hebt, of slecht geslapen, en dan kun je echt in alles wat suiker is trek hebben.
Het helpt soms om gewoon te denken: oja, slecht geslapen, daarom heb ik zoveel honger! En dan even een goede slok fris water te nemen.
Door te weinig slaap heb je ook gemakkelijker stress.

Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor mij werkt het zo iig niet. Door slecht slapen functioneer ik gewoon minder en ik ben dan echt licht in mijn hoofd als ik dan niet eet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:27

Secricible, ik bedoel ook niet dat je niet moet eten, maar door suiker te kort ga je gemakkelijker honger met dorst verwarren. Vandaar de soms. Het wil niet perse zeggen dat je lichaam echt wat nodig heeft.
Als je echt honger hebt, en een eventuele slok water helpt niet, dan moet je uiteraard eten. Al is proberen om gezond te snacken natuurlijk beter dan een pak koekjes.

en natuurlijk werkt het voor iedereen anders, ik wil ook niet bedoelen dat iedereen het zo moet aanpakken, maar voor sommigen kan het helpen of het uitproberen waard.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:15

Het drinken van water heb ik vaak als tip gehoord, bij mij helpt dat echter nooit (helaas). Als ik trek heb, heb ik ook echt trek. Sowieso is mn eetlust een altijd aanwezig, irritant iets. Ik kan echt enorm veel eren, ik kan eigenlijk nooit eten tot ik verzadigd ben want dan eer ik veel te veel. Zelfs als ik ziek ben (met uitzondering van buikgriep) blijf ik hongerig.

Ik heb idd ook suikerdips als ik veel khd eet, maar heb ze net zo goed (alleen minder heftig) als ik weinig khd eet. Alleen als ik koolhydraatarm eet en ik ketose ben heb ik het niet, maar dan heb ik weer andere problemen, oa een humeur om op te schieten.

Dr Hofstra ken ik niet, ik ga eens kijken wat dat is.

Net bij de ha geweest, bloedwaarden allemaal prima, dus dat is iig fijn. Die verhoogde kans op diabetes ben ik toch wel beetje bang voor...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:19

Hofstra (hij is cardioloog) begint met 2 weken volledig suiker (khd) vrij, daarna wordt het weer opgebouwd met crackers, bepaald brood en roggebrood. Ik ben nu in de 4e week geloof ik, en ik eet nog steeds geen crackers/brood. Hoeft voor mij niet.

Volledig suikervrij werkt voor mij heel goed, omdat het geen ruimte geeft tot 'aaahh 1 koekje' nee. gewoon. niet.

Je eet het normale eten bij geen koolhydraten: veel eieren met groenten, volle kwark (lékker is dat!!) noten, rode vruchten, vlees en veel groenten.
Voor mij het perfecte dieet want hij zegt 'als je honger hebt, heb je de vorige maaltijd niet genoeg gegeten'.

Maar hij wilt ook stress verminderen en daarom moet je om 21:00 uur alles uit zodat je goed kunt slapen, en hij gaat uit van het activeren van het bruine vet, dus je moet na het gewone douchen even op koude douchen (doe ik niet).

Ik doe eigenlijk alleen zijn eetdeel, al zet ik wel sneller 's avonds de tv/telefoon uit.

EDIT: ik heb 1 nadeel gevonden aan suikerloos eten en dat is dat ik vreselijk verkouden ben en nu geen dropjes kan eten :(

En nee, na een "aparte" ervaring met een zak suikervrije dropjes is dat geen optie meer... -O-
Laatst bijgewerkt door Amaris op 10-10-16 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:43

Zucht, heb weer even een periode waarin ik alles eet wat los en vast zit. Iemand nog ideeën om naar school mee te nemen? Ik eet nu 4 bolletjes met kaas en dat vult voor geen meter. :+ Mijn 'excuus' is dat het te veel moeite kost om te maken. Slap excuus. :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:02

Maanlicht, misschien helpt het om tussen je ontbijt en lunch ook nog een tussendoortje te eten. Iets van een appel ofzo. En dan bij de lunch drie boterhammen. Dat vult dan toch weer iets meer.
Laura, dat is heel vervelend zeg. Bij mij is het juist andersom haha. Als ik veel stress heb kan ik echt niet goed eten. Of ik eet maar heel weinig, of het komt er allemaal weer uit als ik meer eet. Ook niet echt praktisch moet ik zeggen.
Amaris, keelsnoepjes? Je hebt ook suikervrije die ongeveer hetzelfde smaken.
En anders thee met honing, of gewoon honing, werkt ook erg goed.
Meliaforever, bedoel je tussendoor of als lunch? Tussendoor eet ik altijd een appel, en als lunch drie boterhammen. Maar bolletjes lijken mij nogal vullen, of bedoel je niet van die broodjes?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:06

Ik had soms ook dagen dat ik om 11:00 al en ontbijt en lunch naar binnen gewerkt heb omdat ik trek heb, nooit gedacht dat dat gelinkt kon zijn aan te weinig slaap. Maar eens opletten. Nou ben ik sowieso een slechte slaper en absoluut geen ochtend mens, uit mezelf zal ik nooit rond 7 uur wakker worden. Het is dat je een ritme voor school en werk aan moet houden.

Laura; Wat fijn dat je waarden goed zijn! Regelmatig checken kan nooit kwaad, zou ik ook moeten doen eigenlijk :')

Van Hofstra dieet nog nooit gehoord maar als ik dat zo lees is wat ik bedoelde met koolhydraatarm; dus geen pasta, brood, etc. En suikervrije dropjes zitten vol met andere troep, dus of dat nou persé beter is... Beterschap iig.

Melia; Misschien je eten de avond van te voren bereiden? En bij mij persoonlijk vult een gewone boterham ook beter dan een bolletje, dus misschien helpt dat je ook al een beetje :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:07

honing = suiker, dus dat kan niet.

Nou, het probleem met de dropjes was de zoetstof (dat werkt dus euhm.. laxerend blijkbaar) dus snoepjes met zoetstof durf ik ook niet meer. Ik hou het bij thee zonder iets voorlopig. (maar dat is in de trein en onderweg wat lastig haha)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:08

Wat je ook nog kunt proberen is verse gember en een schijfje verse citroen, daar warm water op, en dat als thee drinken. Wanneer ik ziek ben drink ik dat, en ook nog beetje honing erbij dan maar dat kan nu dus niet, misschien helpt dat wat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:09

Ik heb nog gember... ik heb geen citroen maar kan geregeld worden... ga ik proberen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:10

Hier begin ik om 10:00 uur op het werk, heb ik al pauze om 11:00 een half uur.
Rest vd dag niks, tot eind van de werkdag 18:00. Mag tussendoor wel drinken, maar dan nog! :')

Eet al gewoon 'sochtends voordat ik weg ga.
Vind dat zo belachelijk.